Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Bedankt!
    Waar heb je dat gevonden? de duitse site?
    Graag gedaan. Inderdaad, op www.motor-talk.de. Daar zijn ze al sinds oktober vorig jaar over modeljaar 2010 aan het leuteren.

Die empore-stof kan alleen op de standaard zetels.
    Het is precies het omgekeerde. De "Empore" stof is de specifieke stof die standaard op de sportzetels zat en die nu vervangen wordt door de nieuwe stof "Atrium". Bij de standaardzetels kan je enkel de stoffen "Cosinus" en "Arkana" kiezen.

De sportzetels hebben altijd een andere stof. Ik weet niet meer hoe die eruit zag maar het was wat lichter grijs volgens mij.
    Volgens mij is er geen verschil qua tint tussen de oude "Empore" en de nieuwe "Atrium" stoffen, enkel het patroon is verschillend.

Ik heb stoffen sportzetels in lichtgrijs besteld en normaal gezien zal het bij mij ook modeljaar 2010 (Atrium dus) zijn.

In elk geval hoop ik dat de grijze stof niet te bleek uitvalt, anders wordt dat moeilijk om te onderhouden.

Heb jij zwarte of lichtgrijze sportzetels besteld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
      Graag gedaan. Inderdaad, op www.motor-talk.de. Daar zijn ze al sinds oktober vorig jaar over modeljaar 2010 aan het leuteren.

Het is precies het omgekeerde. De "Empore" stof is de specifieke stof die standaard op de sportzetels zat en die nu vervangen wordt door de nieuwe stof "Atrium". Bij de standaardzetels kan je enkel de stoffen "Cosinus" en "Arkana" kiezen.

Volgens mij is er geen verschil qua tint tussen de oude "Empore" en de nieuwe "Atrium" stoffen, enkel het patroon is verschillend.

Ik heb stoffen sportzetels in lichtgrijs besteld en normaal gezien zal het bij mij ook modeljaar 2010 (Atrium dus) zijn.

In elk geval hoop ik dat de grijze stof niet te bleek uitvalt, anders wordt dat moeilijk om te onderhouden.

Heb jij zwarte of lichtgrijze sportzetels besteld?
      idd, mijn fout was de emporo stof met de cosinus aan verwarren...

Ik heb zwarte besteld, de dakhemel ook zwart. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Wanneer heb jij de jouwe?

Comment

Ik heb zwarte besteld, de dakhemel ook zwart. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Wanneer heb jij de jouwe?
        Richtdatum: 20 juni. Dit is mijn configuratie:

Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
        Buitenkleur: meteoorgrijs
        Binnenkleur: lichtgrijs

Opties:
        - Pack Lifestyle Plus (GPS = verplichte optie werkgever)
        - Bandenspanningscontrole (verplichte optie werkgever)
        - Nageplaatste Bluetooth carkit (verplichte optie werkgever)
        - Verchroomde dakrails
        - Verchroomde ruitomlijsting
        - Verchroomde uitlaat (wordt los besteld)
        - Audi Music Interface
        - Audi Soundsystem
        - Multifunctioneel sportstuur
        - Sportstoelen in Empore stof
        - 17 inch velgen "Structure"
        - Zonder kentekens achteraan

Comment

Richtdatum: 20 juni. Dit is mijn configuratie:

Audi A4 Avant 2.0 TDI 120 PK
          Buitenkleur: meteoorgrijs
          Binnenkleur: lichtgrijs

Opties:
          - Pack Lifestyle Plus (GPS = verplichte optie werkgever)
          - Bandenspanningscontrole (verplichte optie werkgever)
          - Nageplaatste Bluetooth carkit (verplichte optie werkgever)
          - Verchroomde dakrails
          - Verchroomde ruitomlijsting
          - Verchroomde uitlaat (wordt los besteld)
          - Audi Music Interface
          - Audi Soundsystem
          - Multifunctioneel sportstuur
          - Sportstoelen in Empore stof
          - 17 inch velgen "Structure"
          - Zonder kentekens achteraan
          En wanneer was de bestellingsdatum?

Ik heb het als volgt besteld:

A4 avant 2.0 TDI 136PK manueel

-buiten: Ibiswit
          -binnen: stof zwart
          -sportzetels stof
          -zwarte dakhemel
          -dakrail chroom
          -vensteromlijsting chroom
          -sportstuur
          -sportvering
          -zonder kentekens
          -GPS plus DVD
          -audi soundsystem
          -cruise control
          -parkeer sensoren
          -xenon +
          -audi music interface
          -auto. koplampen
          -koffermodule
          -19" RS4-velgen in gun-metal (titanium-kleur)

Comment

Ik heb het als volgt besteld:
            ....
            Very, very nice!

De mijne is besteld op 2 maart.

Comment

Very, very nice!

De mijne is besteld op 2 maart.
              Very nice zullen we nog moeten zien, twijfel nog dagelijks over de keuze die ik gemaakt heb...wit... Maar rij nu al een tijd met zwarte auto's rond en ik had het gevoel dat de nieuwe eens een ander kleur mocht zijn of ik ging precies in dezelfde wagen rondtoeren als nu... Soit we zullen wel zien, en anders koop ik me wel een spuitbusje...

Ik heb de bestelling op 20/02 geplaatst dus zou ik hem wat vroeger moeten hebben dan jij...

Deze week was ik bij de dealer (om eens te vragen naar die stof...) en hij zei me dat hij nog niet in productie was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dommel Bekijk Berichten
                Ja, een maat van mij heeft een tt besteld en nu blijkt dat de dikte van de lak onvoldoende was, die wou zijn auto laten behandelen bij protech en de lak kwam er gewoon af op zijn motorkap en dak. Ik heb trouwens de mijne ook laten behandelen bij protech, die lak voelt superglad aan, is nu 3 weken en is echt heel gemakkelijk te kuisen, echt een aanrader en zijn prijs zeker waard. Als hij gekuist is, duurt ongeveer een half uurke blinkt die alsof ie uit de showroom komt en je krijgt er 5 jaar garantie op. Ik ben er echt tevreden van.

Van die ruiten, bij mij gaan ze die blijkbaar ook vervangen, maar ik vond het toch spijtig, wel moet ik zeggen dat de naservice in mijn garage tot op heden ok blijkt. Zelf opgebeld door een van de 2 bazen (eigenaars); iets wat ik met mijne mini bij Ottevaere nooit meegemaakt heb.
                Goude raad, wil je van dat ruw gevoel af en je lak beschermen en je wagen veel makkelijker kuisen (mag er wel niet mee door de carwash), laat hem behandelen bij protech.
                Die protech is dat wat de autodealer je aanbied wanneer je de wagen kan komen afhalen,of is dat totaal iets anders ? ik heb de mijne normaal week 20

Comment

Ik heb de bestelling op 20/02 geplaatst dus zou ik hem wat vroeger moeten hebben dan jij...
                  Het is bij mij de eerste keer ooit dat ik hoop dat mijn wagen niet vroeger geleverd wordt dan aangekondigd, want ik zou doodgraag modeljaar 2010 hebben (met die prachtige nieuwe MMI).

Comment

Het is bij mij de eerste keer ooit dat ik hoop dat mijn wagen niet vroeger geleverd wordt dan aangekondigd, want ik zou doodgraag modeljaar 2010 hebben (met die prachtige nieuwe MMI).
                    Ik denk dat wij daar sowieso niet moeten op rekenen, heb denk ik ergens gelezen dat dat maar voor produktieweek 22 is, en ik dank dat onze wagens dan al in productie zitten?

Comment

Ik denk dat wij daar sowieso niet moeten op rekenen, heb denk ik ergens gelezen dat dat maar voor produktieweek 22 is, en ik dank dat onze wagens dan al in productie zitten?
                      Mijn verkoper gaf net die streefdatum omdat hij ging proberen modeljaar 2010 te regelen voor mij. M.a.w. als ik hem rond 20 juni of later heb betekent dit dat de productieweek week 22 of later is.

Comment

Mijn verkoper gaf net die streefdatum omdat hij ging proberen modeljaar 2010 te regelen voor mij. M.a.w. als ik hem rond 20 juni of later heb betekent dit dat de productieweek week 22 of later is.
                        sh*t, dan val ik er net buiten denk ik...

Comment

sh*t, dan val ik er net buiten denk ik...
                          Misschien moet je eens aan je dealer vragen of hij op een of andere manier de productiedatum kan vertragen?

Comment

Misschien door opties te wijzigen, wegdoen, bijplaatsen... bij de A5 lijkt dat toch telkens vertragingen op te leveren.

Comment

De nieuwe Duitse prijslijst voor modeljaar 2010 staat online:

Er zijn er ook een aantal motorische wijzigingen, bvb.:

Naast de 2.0 TDI 120 pk en de 2.0 TDI 136 pk heb je nu ook een 2.0 TDIe 136 pk.

Alle drie de motoren hebben een lagere CO2 uitstoot dan de huidige versies, de laatste twee krijgen een start/stop systeem, de 120 pk vreemd genoeg niet.

Comment

ik heb wel een bizar probleem met mijn bestelling
                                Lease firma zegt mij midden feb. dat ik ne nieuwe moet bestellen. Ik duik volop in de A4's met salon condities en ik bestel de volgende:
                                Code:
                                TDI 2.0L 100kW 136pk DPF
                                Cascadeblauw
                                Lounge Pack
                                Lifestyle Plus pack
                                Spiegel pack 2
                                Xenon +
                                Isofix
                                Gsm/Bluetooth voorinstallatie
                                Plots komen ze erachter bij de leasing dat ze hun vergist hebben bij de overgang van KBC > Leaseplan en mij 6 maand te vroeg laten bestellen hebben (normaal zou mijn wagen eind november vervallen en niet eind mei). Soit, ik maak van mijn oren en ik mag toch bestellen aan salon condities.

De garage zegt mij van, jama, wij vinde da ni tof dat dien hier zo lang moet staan, da kost geld. Na wat over en heen gemail komen ze toch tot een akkoord en ging de garage dat 'regelen'.
                                Nu hoor ik van die mens dat hij die auto besteld heeft met levering van de fabriek begin Oktober. Eerst had hij dat gedaan via de invoerder (d'Ieteren) maar die hebben hem in contact gebracht met iemand van Audi zelf.

Ik krijg dus mijn auto pas in November maar hij verlaat de fabriek niet vroeger. Vandaag even gebeld en de wagen is nog in de verste verte niet te bespeuren op de productielijst.

Zou de mijne dan pas geproduceerd worden erges in September? Heb ik dan de nieuwe MMI?

klein vraagje nog, wat zit er standaard allemaal op die nieuwe MMI? Is die usb aansluiting standaard of moet je dat besteld hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boumi80 Bekijk Berichten
                                  Die protech is dat wat de autodealer je aanbied wanneer je de wagen kan komen afhalen,of is dat totaal iets anders ? ik heb de mijne normaal week 20
                                  Protech is een externe firma, wordt in Nederland heel veel aangeraden door Porsche, Bmw, Audi en andere grote merken. In Belgie zitten ze in drogenbos en Turnhout.
                                  In Belgie werkt ook Porsche hiermee en veel koningshuizen laten hun wagens hier ook behandelen.
                                  Ik wou het proberen en mijn ervaring is dat de wagen enorm makkelijk kuist en dat vuil er echt niet op hecht. Ook is de wagen na een gewone wasbeurt terug perfect. Geen gedoe met waxen enzo.
                                  Ik heb er lang over getwijfeld maar ik zag het niet zitten om mijn wagen om de 4 a 5 maanden te moeten gaan waxen en wou de lak toch beschermd zien.
                                  Ik weet dat veel detailers het een hoop onzin vinden maar er zijn toch tests uitgevoerd (onafhankelijke tests) en die bewijzen het toch wel hoor.
                                  Ik zal mijn ervaring op langere termijn bljiven doorgeven maar desondanks andere producten zoals waxoyl vind ik geen slechte ervaringen van Protech, alleen mensen die er niet in geloven, maar zoals ik reeds zei, het is voor mij de moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                                    Zou de mijne dan pas geproduceerd worden erges in September? Heb ik dan de nieuwe MMI?
                                    Ja.

Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk Berichten
                                    klein vraagje nog, wat zit er standaard allemaal op die nieuwe MMI? Is die usb aansluiting standaard of moet je dat besteld hebben?
                                    De USB aansluiting blijft een optie (Audi Music Interface). Wel kan je muziekbestanden afspelen via de ingebouwde harde schijf, de sd-kaart lezers of vanaf dvd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dommel Bekijk Berichten
                                      Protech is een externe firma, wordt in Nederland heel veel aangeraden door Porsche, Bmw, Audi en andere grote merken. In Belgie zitten ze in drogenbos en Turnhout.
                                      In Belgie werkt ook Porsche hiermee en veel koningshuizen laten hun wagens hier ook behandelen.
                                      Ik wou het proberen en mijn ervaring is dat de wagen enorm makkelijk kuist en dat vuil er echt niet op hecht. Ook is de wagen na een gewone wasbeurt terug perfect. Geen gedoe met waxen enzo.
                                      Ik heb er lang over getwijfeld maar ik zag het niet zitten om mijn wagen om de 4 a 5 maanden te moeten gaan waxen en wou de lak toch beschermd zien.
                                      Ik weet dat veel detailers het een hoop onzin vinden maar er zijn toch tests uitgevoerd (onafhankelijke tests) en die bewijzen het toch wel hoor.
                                      Ik zal mijn ervaring op langere termijn bljiven doorgeven maar desondanks andere producten zoals waxoyl vind ik geen slechte ervaringen van Protech, alleen mensen die er niet in geloven, maar zoals ik reeds zei, het is voor mij de moeite waard.
                                      En over welke prijzen spreken we dan? Blijft die behandeling? Leggen ze daar een laag op? Wat doen ze dan juist?

Comment

Ik heb zonet van de garage de bevestiging gekregen dat mijn A4 modeljaar 2010 gaat zijn en het nieuwe MMI systeem zal hebben!

Dus heel die logica dat de saloncondities (goedkoper lifestyle plus pack) dienden om de "stock" van oude MMI's kwijt te geraken bleek nergens op te slaan.
                                        Last edited by boo-lee; 23/04/2009, 14:56.

Comment

Ik heb zonet van de garage de bevestiging gekregen dat mijn A4 modeljaar 2010 gaat zijn en het nieuwe MMI systeem zal hebben!

Dus heel die logica dat de saloncondities (goedkoper lifestyle plus pack) dienden om de "stock" van oude MMI's kwijt te geraken bleek dus nergens op te slaan.
                                          wanneer heb je deze bestelt ?

Comment

Working...
                                          X