Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Isofix

Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichten
    zit er dus idd niet standaard op
    kan dit gemakkelijk achterna gemonteerd worden? iemand ervaring?
    Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Natuurlijk niet...
    Waarom "natuurlijk niet"? Naar hetgeen ik begrepen heb zou namontage niet al te omslachtig zijn, op eBay kom je die kits zelfs tegen.
    Of het allemaal net zo mooi aansluit met de bekleding als geplaatst van fabriek af hangt van de monteur af denk ik.
    MAAR: laat dat u aub niet tegenhouden om het alsnog te laten installeren;
    m'n collega's bij de brandweer hebben enkele jaren geleden een bevrijding gedaan na een verkeersongeval waarbij een jonge moeder zwaargewond was (auto ondersteboven in een sloot beland),
    haar baby van 2maand oud zat correct ingesnoerd in een stevig gemonteerde maxicosi en had geen schrammetje... Niet twijfelen aub.

De originele Isofix betreft niet alleen de montagehaken in de achterbank maar ook in de passagierszetel en een desactivatie van de passagiers-airbag vooraan via een sleutelcontact in het handschoenkastje.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Audi days mei 2009

Heeft er iemand een idee welke acties er waren op de A4 Avant tijdens de Audi Days in mei 2009? Sowieso waren die van oktober 2009 beter dan de huidige salonvoorwaarden (weeral een fabeltje dat de wereld uit is...), zo'n 1000 Euro.... De verkoopster van één van de D'Ieterenvestigingen kon dit niet geloven, tot ze de vergelijking zelf maakte (en ze moest toegeven dat het zo was). De hoogste korting die ik kon bekomen was 8% (geen vestiging van D'Ieteren).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        Waarom "natuurlijk niet"? Naar hetgeen ik begrepen heb zou namontage niet al te omslachtig zijn, op eBay kom je die kits zelfs tegen.
        Of het allemaal net zo mooi aansluit met de bekleding als geplaatst van fabriek af hangt van de monteur af denk ik.
        MAAR: laat dat u aub niet tegenhouden om het alsnog te laten installeren;
        m'n collega's bij de brandweer hebben enkele jaren geleden een bevrijding gedaan na een verkeersongeval waarbij een jonge moeder zwaargewond was (auto ondersteboven in een sloot beland),
        haar baby van 2maand oud zat correct ingesnoerd in een stevig gemonteerde maxicosi en had geen schrammetje... Niet twijfelen aub.

De originele Isofix betreft niet alleen de montagehaken in de achterbank maar ook in de passagierszetel en een desactivatie van de passagiers-airbag vooraan via een sleutelcontact in het handschoenkastje.

Het gaat mij niet over of het al dan niet mooi afgewerkt is. Het gaat om het veiligheidsaspect. ISOFIX dat achteraf geinstalleerd is is nooit zo goed als de originele, die -zoals ik reeds aanhaalde- een deel uitmaakt van de draagstructuur ipv iets wat er achteraf is opgevezen, opgelast is, of whatever.

Ik kan me niet uitspreken of een nageplaatste ISOFIX beter of slechter is dan een systeem waarbij het kind in een stoeltje zit dat met de gordel vastzit omdat objectieve meetresultaten hierover m.i. niet bestaan.

Het is niet omdat u 1 geval kent waarbij een dergelijke constructie tot goede resultaten heeft geleid dat we daar plots algemene conclusies aan kunnen vasthangen.

Off topic: U spreekt over Maxi Cosi, het meest verkochte merk is nu net een van de minst veilige, tenminste als we Test Aankoop, ANWB en Auto Motor und Sport mogen geloven. Deze laatste publiceerde een aantal jaren geleden een artikel over de veiligheid van kinderzitjes. Het ontnuchterende resultaat was dat het merendeel van kinderzitjes niet veilig was. Vooral Maxi Cosi en Chicco vielen volledig door de mand. Merken die ik dan ook als de pest heb gemeden bij de aankoop van stoeltjes. De algemene conclusie was wel dat isofix sowieso beter resultaten oplevert als vastzetten met de gordel. En uw kind zolang mogelijk in de rijrichting vervoeren (dus niet na 6 maanden rechtop in een kinderstoeltje zetten!).

Comment

• Pff ik heb de indruk dat d'Ieteren véél meer op de hoogte is van alles omtrent volkswagen dan alles wat audi omvat ofwel steekt m'n dealer telkens de schuld op d'Ieteren indien er iets niet klopt. Zoals destijds met m'n spatlappen, ik bestelde er voor vooraan en achteraan en vroeg me af of ze deze wel zouden kunnen plaatsen vooraan aangezien de zijskirt van het sportpakket doorloopt en m'n dealer zei ik vraag het na bij D'ieteren en alles kon zeiden ze... tot het moment dat ze het moesten installeren.

Comment

• ok, bedankt voor de reacties, zal me toch even informeren bij de dealer hoe zij het juist zien. ik kan dan nog doen wat ik wil.

De auto wordt volgende week gemaakt enals ik nu nog een wijziging aanbreng zal dit de levertermijn alweer verlengen. En ik heb helaas de wagen tegen half februari zeker nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Pff ik heb de indruk dat d'Ieteren véél meer op de hoogte is van alles omtrent volkswagen dan alles wat audi omvat ofwel steekt m'n dealer telkens de schuld op d'Ieteren indien er iets niet klopt. Zoals destijds met m'n spatlappen, ik bestelde er voor vooraan en achteraan en vroeg me af of ze deze wel zouden kunnen plaatsen vooraan aangezien de zijskirt van het sportpakket doorloopt en m'n dealer zei ik vraag het na bij D'ieteren en alles kon zeiden ze... tot het moment dat ze het moesten installeren.
              en waarom konden ze niet geplaatst worden?

Comment

• Isofix

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                Het gaat mij niet over of het al dan niet mooi afgewerkt is. Het gaat om het veiligheidsaspect. ISOFIX dat achteraf geinstalleerd is is nooit zo goed als de originele, die -zoals ik reeds aanhaalde- een deel uitmaakt van de draagstructuur ipv iets wat er achteraf is opgevezen, opgelast is, of whatever.
                De na-montage van Isofix gebeurt (voor zover ik begrepen heb) met exact dezelfde originele Audi-onderdelen als zou je Isofix van fabriek-af hebben laten monteren. (Ik heb niet meteen zin om mijn achterbank te gaan slopen om dat te controleren, maar de Audi-dealer kan daar duidelijkheid over geven)
                Ik zie dus niet meteen een reden waarom dat nooit zo goed zou zijn. Vanaf de A4 B5 zouden die montage-punten (schroefgaten) voor een Isofix-beugel bij iedere A4 aanwezig zijn heb ik me laten vertellen, dus gewoon een kwestie van correcte montage volgens de voorgeschreven procedure en je bereikt m.i. hetzelfde resultaat.

Over die "maxicosi" in dat specifiek geval weet ik niet of het exact om dat merk ging, het wordt hier meer veralgemeend gebruikt voor "draagstoel voor zuigelingen" (net zoals bic => pen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                  De na-montage van Isofix gebeurt (voor zover ik begrepen heb) met exact dezelfde originele Audi-onderdelen als zou je Isofix van fabriek-af hebben laten monteren. (Ik heb niet meteen zin om mijn achterbank te gaan slopen om dat te controleren, maar de Audi-dealer kan daar duidelijkheid over geven)
                  Ik zie dus niet meteen een reden waarom dat nooit zo goed zou zijn. Vanaf de A4 B5 zouden die montage-punten (schroefgaten) voor een Isofix-beugel bij iedere A4 aanwezig zijn heb ik me laten vertellen, dus gewoon een kwestie van correcte montage volgens de voorgeschreven procedure en je bereikt m.i. hetzelfde resultaat.

Over die "maxicosi" in dat specifiek geval weet ik niet of het exact om dat merk ging, het wordt hier meer veralgemeend gebruikt voor "draagstoel voor zuigelingen" (net zoals bic => pen)
                  Ik weet het niet. Maar ik heb ook geen zin om mijn achterbank uit te bouwen.

Vrijwiligers? Iemand?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    zal hoogstwaarschijnlijk met het zout van de afgelopen weken te maken hebben....
                    Hmmm, vanmorgen naar de garage geweest... Eerst de wintersloffen eraf gehaald en gaan testrijden (om zeker te zijn dat het niet door de winterbanden was) maar een luid diep gebrom blijft. De hersteller van dienst denkt aan de rollementen (is dit het juist nederlandse woord???).

Ik heb net vandaag de kaap van 18.000km overschreden...en nu al rollementen naar de filistijnen... normaal kun je dat bezwaarlijk noemen denk ik...

Iemand ervaring???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Hmmm, vanmorgen naar de garage geweest... Eerst de wintersloffen eraf gehaald en gaan testrijden (om zeker te zijn dat het niet door de winterbanden was) maar een luid diep gebrom blijft. De hersteller van dienst denkt aan de rollementen (is dit het juist nederlandse woord???).

Ik heb net vandaag de kaap van 18.000km overschreden...en nu al rollementen naar de filistijnen... normaal kun je dat bezwaarlijk noemen denk ik...

Iemand ervaring???
                      na 18.000km lagers vervangen...lijkt mij straf dat het geluid zich alleen manifesteerd bij het remmen dat het dan de lagers zouden zijn .........

Comment

• Voila de mijne is ook besteld, het is het volgende geworden:

A4 Avant s-line 136pk
                        * Fantoomzwart
                        * Alu velgen 7 dubbele spaken
                        * Dakrailing chroom afwerking
                        * Getinte ruiten
                        * Koplampen: automatische aanschakeling
                        * Xenon +
                        * Leder multifunctiesportstuur
                        * Pack Lifestyle Plus
                        * Verchroomde vensteromlijsting
                        * Bluetooth pre-installatie
                        * Chroom sieruitlaat

Levering: eind maart...

Zou zoiets moeten worden:
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                        Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Iemand ervaring???
                          kogellagers heet dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                            Voila de mijne is ook besteld, het is het volgende geworden:

A4 Avant s-line 136pk
                            * Fantoomzwart
                            * Getinte ruiten
                            * Xenon +
                            * Pack Lifestyle Plus
                            * Chroom sieruitlaat

Zéér degelijk, kzal u waarschijnlijk wel eens tegenkomen in de westhoek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                              Voila de mijne is ook besteld, het is het volgende geworden:

A4 Avant s-line 136pk
                              * Fantoomzwart
                              * Getinte ruiten
                              * Xenon +
                              * Pack Lifestyle Plus
                              * Chroom sieruitlaat

Bijna identiek aan deze van mijn zus!

Proficiat!

Comment

• beste forumleden, kan er iemand verduidelijking brengen ivm bluetooth in de auto want als je een radio concert met multisportstuur hebt geconfigureerd, heb je in de cc maar 2 mogelijkheden.
                                Maar in de a4 of a5 brochure heb je nog de volgende optie, namelijk bluetooth interface.
                                Iemand een duidelijk antwoord? Kan zijn dat ik in't verleden hier wat over het hoofd heb gezien.
                                Dank bij voorbaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  na 18.000km lagers vervangen...lijkt mij straf dat het geluid zich alleen manifesteerd bij het remmen dat het dan de lagers zouden zijn .........
                                  Ja, dat zei hij ook wel... hij twijfelde nog tussen de remschijven en de "kogellagers", hij zal zorgen dat alle stukken er zijn als hij hem onder handen pakt.

Maar soit gelijk wat het nu is, op 18.000km kogellagers of remschijven naar de z*k is er toch over...

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  kogellagers heet dat
                                  thx

Comment

Ja, dat zei hij ook wel... hij twijfelde nog tussen de remschijven en de "kogellagers", hij zal zorgen dat alle stukken er zijn als hij hem onder handen pakt.

Maar soit gelijk wat het nu is, op 18.000km kogellagers of remschijven naar de z*k is er toch over...

thx
                                    Zal waarschijnlijk wel aan het zout liggen dat de laatste tijd gestrooid is. De remmen van onze Peugeot 307 SW en VW Polo (nu 4.750 km.) maken ook dat lawaai. Een vriend (mechanieker bij VW) zei me dat het daaraan wel zal liggen. De roulementen op onze Peugeot waren versleten op 55.000 km. (wat véél te vroeg is, wagen was toen ongeveer 2,5 jaar oud). Beklag gedaan bij Peugeot België (garantie was natuurlijk vervallen) die voor 80% in de onderdelen tussengekomen zijn : beter dan niets....

Comment

• blustoestel

Vraagje aan eigenaars van A4 Avant, waar hebben ze bij jullie het onding van een blustoestel geplaatst?
                                      Koffer of aan voeteinde passagier?
                                      Eigen keuze of gewoon bepaalt door garage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                                        Vraagje aan eigenaars van A4 Avant, waar hebben ze bij jullie het onding van een blustoestel geplaatst?
                                        Bij al mijn wagens heeft dat nuteloos gedrocht steeds in mijn koffer gelegen...wettelijk niet in orde....maar dat onding blijft in de koffer liggen...eigen keuze..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                                          Daar is al eerder een discussie over gevoerd. Enfin, samengevat: de fabrikant (Audi) levert de auto met het blustoestel in de koffer. Het is dan aan de garage om de auto wettelijk in order te zetten dwz het blusapparaat op een gemakkelijk toegangkelijke plaats voor de bestuurder. Maar dat doen ze tegenwoordig niet meer omdat ze dan bvb gaten moeten maken in de boden van de auto en daar lopen ten eerste heel wat belangrijke electriciteitsdraden en... die bodem is gedeeltelijk van plastiek gemaakt. En dus laten ze die gewoon in de koffer liggen.

Comment

Working...
                                          X