Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CentaurOnix Bekijk Berichten
    Idem hier, maar dan op een A6 2.0 TDI 136pk... Ik heb na een paar minuten de wagen terug gestart en onmiddellijk afgezet, toen stopte de ventilator met draaien. Ook de brandgeur was duidelijk aanwezig.

Niemand die weet wat dit kan zijn? Iets te maken met het koude weer van de laatste tijd? Als ik goed tel zijn er al vier forumleden die de laatste drie dagen dit "fenomeen" hebben gepost...
    De partikelfilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
      en hoe kan je daar aan om dat te checken? via handshoenkastje?
      Bij de avant zit dat in het opbergvakje onder de armsteun. Berline weet ik niet, te verwachten ook daar.
      Is gewoon een vrouwelijke 3,5mm audio jack (zoals elke mp3 speler er eentje heeft om je oortjes in te steken). Wanneer je dat hebt kan je een simpel kabeltje van 2 euro kopen dat je gewoon inplugt op de Ipod en in de voorziene connectie. Dat is de bedoeling van de AUX ingang.

Wat de verkoper echter aanbied is mij toch niet helemaal duidelijk. Is blijkbaar iets wat via handschoenkastje vanachter op de radio is aangesloten. Ik zou hem een duidelijkere foto vragen en uitleg hoe dit aangesloten moet worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
        Dat is blijkbaar ook mogelijk, wist ik niet (heb op motortalk forum wat zitten zoeken). Je moet wel goed uitkijken of je radio voorzien is van een AUX ingang (avant heeft dit blijkbaar altijd, de berlines van 2008 niet) anders ben je er niks mee.
        Verschil met de Audi music interface is dat je met de aangeboden kabel de Ipod niet kunt aansturen via je radio (of knoppen op stuur).
        De Avant heeft dit niet altijd hoor. Toch niet met de standaard chorus radio, zoals bij mij.
        (ik heb het me al beklaagd dat ik de concert er niet bij genomen heb)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
          originele winterbanden :

225/55R16 vervangen door 205/60R16 (-0.31%)
          Waarom zou je voor 205 gaan ipv 225?
          Ik dacht altijd dat het beter was is met slecht weer (regen, sneeuw en ijzel) om smallere banden te hebben ( meer gewicht per cm²) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
            Ik dacht altijd dat het beter was is met slecht weer (regen, sneeuw en ijzel) om smallere banden te hebben ( meer gewicht per cm²) ?
            dat is uiteraard zo
            kijk maar naar ijscompetities : steeds op smalle banden (wel gespijkerd...)
            waarom kon een deuchevoke altijd door waar de andere moesten stoppen ?
            (beperkte kracht op de wielen, en bandjes van 125 x15)

Comment

• en is dat normaal dat die zo verbrand ruikt? ik heb hetzelfde op m'n VW Touran.

wat ik heel raar vind is dat het zo lang kan duren vooraleer het stopt met draaien. nu bon, zolang m'n auto niet in brand vliegt is het goed, maar ik ga het morgen wel eens navragen bij de garage.
              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• vanochtend iets raars voorgehad: als ik de motor startte klapten m'n spiegels open, maar die aan de passagierskant bleef opengaan en stond uiteindelijk 2 maal zover open als normaal. ik heb die dan teruggezet en motor afgelegd. tijdje later terug hetzelfde en na even gereden te hebben motor stilgelegd omdat ik op m'n bestemming was. toen ik daarna vertrok bleef die wel goed staan.

ik gok dat de "positiesensor" of zoiets bevrozen was. wel strange
                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Mijn A4 heeft blijkbaar ook een beetje last van de kou, de motor geraakt zeer slecht op zijn 90°.

Gisteren reed ik een 40 km autostrade, tot Antwerpen, en toen ik na de afrit voor het rode licht stond, zag ik dat de temperatuur nog maar 70° was. (buitentemp -6°)

Zijn er nog mensen die dit hebben, en vooral, is dit normaal? (De garage zegt natuurlijk dat het wel kan met het koude weer, maar ik vind het toch maar raar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                    Mijn A4 heeft blijkbaar ook een beetje last van de kou, de motor geraakt zeer slecht op zijn 90°.

Gisteren reed ik een 40 km autostrade, tot Antwerpen, en toen ik na de afrit voor het rode licht stond, zag ik dat de temperatuur nog maar 70° was. (buitentemp -6°)

Zijn er nog mensen die dit hebben, en vooral, is dit normaal? (De garage zegt natuurlijk dat het wel kan met het koude weer, maar ik vind het toch maar raar)
                    Diesel neem ik aan?

Moderne diesels zijn zodanig efficient dat de motor inderdaad moeilijk op temperatuur geraakt. Normaalgezien zou de motor wel een extra soort standverwarming hebben omdat de motor op zich te weinig restwarmte produceert om zowel motor als interieur op te warmen. Mogelijk scheelt er iets met die verwarming?
                    Lijkt me zeer slecht voor de motor om constant op snelweg te rijden met motor niet op bedrijfstemperatuur.

Enfin, die thermometer geeft voglens mij ook enkel de temperatuur van de koelvloeistoef weer, niet die van de olie... Misschien is het allemaal niet zo erg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                      Mijn A4 heeft blijkbaar ook een beetje last van de kou, de motor geraakt zeer slecht op zijn 90°.

Gisteren na een autostrade rit van 70 km en de temperatuur op 90 graden stond..diende ik nog 15 km op kleine wegen te rijden...dit tegen een slakke gangetje natuurlijk gezien de sneeuw...ook mijn temperatuur zakte naar 70 graden...daarna terug 70 km autostrade.;en de temp. steeg terug naar 90 graden....gezien de energie efficientie van moderne diesels is dit normaal...moderne motoren zetten zoveel mogelijk energie om in beweging en nog maar weinig in warmte...wat vroeger wel anders was...op zich hoeft dit geen echt probleem te zijn..alleen...wanneer je met een koude motor in de file gaat staan krijgen sommige motoren zelfs niet meer warm....zodat je ook de wagen niet meer warm krijgt....mijn wagen is voorzien van een standverwarming zodat ik daar niet echt een probleem mee heb...maar ik ken er waarbij het echt TE lang duurt voor het interieur warm heeft...dit is niet alleen naar comfort ongezellig maar ook naar veiligheid niet echt bevorderlijk...hier zou men meer rekening mogen mee houden ...

Comment

• Dat de temperatuur van 90° tot 70° zakt tijdens het rijden heb ik nog nooit meegemaakt. Dan zal het buiten echt wel koud zijn zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Gisteren na een autostrade rit van 70 km en de temperatuur op 90 graden stond..diende ik nog 15 km op kleine wegen te rijden...dit tegen een slakke gangetje natuurlijk gezien de sneeuw...ook mijn temperatuur zakte naar 70 graden...daarna terug 70 km autostrade.;en de temp. steeg terug naar 90 graden....gezien de energie efficientie van moderne diesels is dit normaal...moderne motoren zetten zoveel mogelijk energie om in beweging en nog maar weinig in warmte...wat vroeger wel anders was...op zich hoeft dit geen echt probleem te zijn..alleen...wanneer je met een koude motor in de file gaat staan krijgen sommige motoren zelfs niet meer warm....zodat je ook de wagen niet meer warm krijgt....mijn wagen is voorzien van een standverwarming zodat ik daar niet echt een probleem mee heb...maar ik ken er waarbij het echt TE lang duurt voor het interieur warm heeft...dit is niet alleen naar comfort ongezellig maar ook naar veiligheid niet echt bevorderlijk...hier zou men meer rekening mogen mee houden ...
                          Zetelverwarming is een van de beste opties , zelfs bij koud interieur is het aangenaam om in de auto te zitten .

Comment

• Tja, het is toch enkel de motor die het een beetje koud heeft, het interieur is lekker warm (zetelverwarming op zich is al geweldig)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                              Zetelverwarming is een van de beste opties , zelfs bij koud interieur is het aangenaam om in de auto te zitten .
                              ....'s morgens sta ik op en zet de standverwarming met afstandsbediening op, wanneer ik 45 min later in de auto stap zijn de ruiten ijsvrij en heeft het interieur 28 graden warm....daardoor gebruik ik amper de zetelverwarming...bijkomend heeft je motor binnen de korste keren zijn bedrijfstemperatuur, wat weer gunstig is op het vlak van sluitage en verbruik...en bij extreem koud weer ga je met de zetelverwarming weinig kunnen doen aan bevroren ruiten .....éénmaal je dit gewoon bent wil je het nog moeilijk missen...in het zuiden en noorden van duitsland zijn veel wagens hiermee uitgerust in belgie minder...ongekend is onbemind....

Comment

Ik had hier ook last van met mn Golf gisterenavond en vanmorgen.
                                Gisteren 20 km gereden op kleine banen -> temp niet boven 70°.
                                Vanmorgen duurde het 30 min tot hij aan 70° was, dan stukje kunnen doorrijden (geen file gwn) en op 1 minuut naar 90.
                                Maar las ik dan stilstond aan lichten of in de file, daalde het terug tot 70...

Comment

....'s morgens sta ik op en zet de standverwarming met afstandsbediening op, wanneer ik 45 min later in de auto stap zijn de ruiten ijsvrij en heeft het interieur 28 graden warm....daardoor gebruik ik amper de zetelverwarming...bijkomend heeft je motor binnen de korste keren zijn bedrijfstemperatuur, wat weer gunstig is op het vlak van sluitage en verbruik...en bij extreem koud weer ga je met de zetelverwarming weinig kunnen doen aan bevroren ruiten .....éénmaal je dit gewoon bent wil je het nog moeilijk missen...in het zuiden en noorden van duitsland zijn veel wagens hiermee uitgerust in belgie minder...ongekend is onbemind....
                                  Dat is decadent om in auto met 28 ° te kruipen

Comment

Zou dat op iets trekken als je dat achteraf laat installeren (bvb van Webasto)? Nu ik er zo over nadenk had ik dat beter als optie bijgenomen, maar gewoon niet aan gedacht, ook niet achter gevraagd...

Comment

• grote schommelingen in de lezing van de temperatuur zijn niet normaal, en hebben meestal als oorzaak een kapote voeler (als de temperatuur plots daalt), in het ergste geval een kapote thermostaat (als de temperatuur traag omhoog gaat)
                                      de temperatuurmeters noteren tegnwoordig een stabiele 90° onafgezien kleine verschillen die te wijten zijn aan een wijziging van verkeertempo (van snelweg naar lokale wegen bv), dit om de bestuurder niet angstig te maken (de weinige wagens die 40 jaar geleden een tempertuurmeter hadden noteerden constant de wijzigingen, en de schommelingen konden gemakkelijk 25° schillen
                                      ik heb tweemaal het probleem gehad met met A4, telkens was het een kapote voeler (kost twee keer niets om te veranderen); de vervanging van een thermostaat kan, afhankelijk van het model, een dure grap zijn (op mijn A4 V6, 1/2 dag werk...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        grote schommelingen in de lezing van de temperatuur zijn niet normaal, en hebben meestal als oorzaak een kapote voeler (als de temperatuur plots daalt), in het ergste geval een kapote thermostaat (als de temperatuur traag omhoog gaat)
                                        de temperatuurmeters noteren tegnwoordig een stabiele 90° onafgezien kleine verschillen die te wijten zijn aan een wijziging van verkeertempo (van snelweg naar lokale wegen bv), dit om de bestuurder niet angstig te maken (de weinige wagens die 40 jaar geleden een tempertuurmeter hadden noteerden constant de wijzigingen, en de schommelingen konden gemakkelijk 25° schillen
                                        ik heb tweemaal het probleem gehad met met A4, telkens was het een kapote voeler (kost twee keer niets om te veranderen); de vervanging van een thermostaat kan, afhankelijk van het model, een dure grap zijn (op mijn A4 V6, 1/2 dag werk...)
                                        Gezien de temperatuur bij een hogere belasting ( autosnelweg ) opnieuw op normaal komt zal de thermostaat wel normaal werken, indien de thermostaat open blijft staan bij dit weer krijg je de motor zelfs niet warm tegen topsnelheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Zou dat op iets trekken als je dat achteraf laat installeren (bvb van Webasto)? Nu ik er zo over nadenk had ik dat beter als optie bijgenomen, maar gewoon niet aan gedacht, ook niet achter gevraagd...
                                          ik heb een webasto laten inbouwen in mijn golfkes tdi....dit zelfde apparaat heeft het in beide wagens meer dan een half miljoen kilometers uit gehouden. ik heb het trouwens uitgebouwd bij de verkoop....is nog steeds in werkende staat...het probleem dat ik het niet kon gebruiken in mijn B7 en nu B8 is de aansturing van de ventilator..deze was in mijn golf nog met een draaiknop = geen probleem...maar in de audi's is dit digitaal en daar wrong het schoentje, vandaar dat ik er nu af fabriek heb voor gekozen....nu ondertussen zullen deze apparaten ook wel zijn aangepast en misschien mogelijk naderhand in te bouwen...daarvoor zou ik eens contact opnemen met webasto zelf...dit is nu mijn 4 de wagen die er mee is uitgerust en ik zou het niet meer willen missen...ok het is niet goedkoop maar je hebt er veel geniet van en het is over te bouwen in je volgende wagen...het toestelletje dat ik thuis nog liggen heb voor een analoge aansturing is ondertussen 15 jaar oud en heeft bijna dagelijks gewerkt...in de zomer kan je het ook gebruiken voor koeling van het interieur voor je vertrekt. het is dus zeker zijn geld waard

Comment

Working...
                                          X