Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vandaag nog eens gevraagd naar produktieweek, maar hij staat er nog niet op... (besteld 20/02 levering juni) De verkoper verzekerde me wel dat het nu model 2010 zou zijn. Dus andere MMI, en hij sprak ook over kleinere spiegels. Weten jullie hier iets van?
Ik zoek me het internet te pletter en jij post hier zomaar wat beelden... chique. Jij moet voor audi gaan werken me dunkt. Mijn verkoper had zelfs nog geen idee van die stof...
Tja, de ruitjes blijven dat mooie old-skool-effect hebben waar ik wel van hou. Moet er wel nog een beetje aan wennen, maar dat komt wel als ik ze irl zie.
Ik heb ook nog ergens gezien dat er met een start/stop-systeem zou gewerkt worden op de 2.0 TDI. Zou dit juist zijn?
Hopelijk is het nu een 2010model dat ik zal krijgen, ben er nu al op voorbereid...
Maar aangezien hij gisteren nog geen produktieweek wist (was nog niet te zien op zijn computer tenminste) denk ik wel dat het zo zal zijn...
Gisteren heb ik dus de 2.0TDI een ganse dag mogen testen. Ik stond wel versteld van de stilte van de motor in vergelijking met mijn vorige model. Het interieur is heel mooi, maar de bekerhouderpositie is wat jammer. Het centrale schermpje is ook wat drukker met informatie, maar dta is ook even wennen denk ik. De GPS vond ik niet echt super in vergelijking met mijn losse Garmin en Mio (maar de nieuwe zal dat waarschijnlijk wel zijn...;-))
De 136PK zijn niet slecht, maar er zal hoogstwaarschijnlijk wel een chipke op komen denk ik. Ik vond ook dat ik veel makkelijker in hogere toeren kon gaan. Ik wil zeggen dat hij niet zo op zijn gat viel na 3500tr/min.
De spiegels zijn ook een serieus pak groter (beetje lomper eigenlijk) maar met die nieuwe zal dat misschien ook van de baan zijn. De electrische handrem is ook wel wennen, ik had steeds de neiging om naar een hendeltje te zoeken.
Vertrekken met de handrem op lukt ook, dus ik zie daar niet het verschil met de hild/hold-functie?
Wat me ook opviel: als je de motor aflegt en dan de handrem opzet, dat dat toch wat lawaai maakt precies?
Enfin, het is me goed meegevallen, en maakt het wachten nu nog wat moeilijker uiteraard...
Ik zoek me het internet te pletter en jij post hier zomaar wat beelden... chique. Jij moet voor audi gaan werken me dunkt.
Graag gedaan. Maar euh ... veel houdt dat niet in hoor: op het forum MotorTalk.de vind je echt een schat van informatie. Daar is men al van in oktober vorig jaar aan het discussiëren over modeljaar 2010.
Deze week is er zelfs al een thread geopend over modeljaar 2011. Vol speculaties natuurlijk, maar als er ergens informatie vrijkomt zie je die daar meestal het eerst.
Wat het start/stop systeem betreft: alle viercylindermotoren van de A4 krijgen dit vanaf modeljaar 2010.
Ik heb ook nog ergens gezien dat er met een start/stop-systeem zou gewerkt worden op de 2.0 TDI. Zou dit juist zijn?
quote]
op de AUDI site car configurator ,onder standaarduitrustingen is het start/stop (man-versnel ) al opgenomen,
bij optioneel , pack lifestyle plus ........gps plus met harde schijf
Heb ook nog eens de configurator opgestart en een paar dingen vielen me op:
Ik heb het audi sound system genomen, maar zie dit niet meer staan in de optielijst.
Ook de verlaagde sportophanging die ik nam staat niet meer in de optielijst, maar wel bij de standaarduitrustingen??? Is dat omdat ik ook de sportzetels nam?
Vandaag een mailtje ontvangen van garage lagrou in diksmuide !!
Mijn A4ke is aangekomen !!
Nu enkel nog wachten op de papieren en ik kan hem dinsdag gaan afhalen !
binnenkort de foto's. Me dunkt dat het de eerste avant s line in meteoorgrijs zal zijn van dit forum.
Heb ook nog eens de configurator opgestart en een paar dingen vielen me op:
Ik heb het audi sound system genomen, maar zie dit niet meer staan in de optielijst.
Ook de verlaagde sportophanging die ik nam staat niet meer in de optielijst, maar wel bij de standaarduitrustingen??? Is dat omdat ik ook de sportzetels nam?
begrijp het ook niet, bij de Berline staat in lijst motoren (man versnell) 136pk TDI e 2.0 en 136pk TDI 2.0 , bij deze laatste heb je in standaard uitrusting start/stop
en bij e versie start/stop en verlaagde sportvering,
bij Avant zie je geen e versie maar wel start/stop en verlaagde sportvering in stand. uitr.??
denk dat site pas geupdate is en er nog foutjes in zitten, k ga maandag eens luisteren bij dealer
bij de TDI(e) versie's staat het gewone sportonderstel er niet bij, daar deze carroserie's standaard al een paar centimeters lager liggen...dit enkel om de luchtweerstand positief te beinvloeden...en zodoende ook het verbruik...dit wel ten koste van het veercomfort.....
bij de TDI(e) versie's staat het gewone sportonderstel er niet bij, daar deze carroserie's standaard al een paar centimeters lager liggen...dit enkel om de luchtweerstand positief te beinvloeden...en zodoende ook het verbruik...dit wel ten koste van het veercomfort.....
Ik zie bij de configurator de TDIe versie er niet tussenstaan.
DRINGENDE VRAAG : kan ik de A4 gebruiken om via startkabels de batterij van onze andere wagen op te laden ?
mijn schoonpa zei dat ik dan mogelijks de computer kapot zou kunnen doen ? kan dit waar zijn ?? of is het beter om bvb de accu van de andere wagen even stroom te geven, de starkabels te verwijderen en hopen dat ik voldoende juice heb in de accu om te kunnen starten ??
ik heb de handleiding bekeken en je kan de batterij van de A4 opladen met startkabels, maar omgekeerd staat er niets in vermeld.
Als het in de ene richting werkt, werkt het ook in de andere richting.....
Alleen bij moderne wagens niet zomaar startkabels gebruiken....men verkoopt beveiligde startkabels....dat zijn kabels waar op elke kabel een piekstroom beveiliging opzit....wanneer het verschil tussen beide batterijien groot is kan bij het aankoppelen een stroomstoot optreden...en dat is nefast voor gevoelige electronica...vandaar de beveiliging op de kabels...deze kosten iets meer maar zijn het dubbel en dik waard...
TIP: zijt niet te gewillig om een VOLLEDIG platte batterij aan te koppelen op een volle batterij...bij de volle batterij is er ineens zo een grote stroomafname dat de platen in de batterij kunnen scheef trekken en elkaar raken...in dat geval vormt er zich een kortsluiting in de batterij en is ze rijp voor de schroothoop...je zal de eerste niet zijn die iemand verder helpt en 's anderendaags zelf met een platte batterij staat...en in dat geval kan je ze zelfs niet meer laden, ze is onmiddellijk terug plat...
Bij het zien van de interieurfoto weet ik niet of ik het nu jammer moet gaan vinden dat mijn A4 waarschijnlijk nog als modeljaar 2009 zal geleverd worden
De 'Atrium' stof voor sportzetels is niet mijn ding, de spiegels lijken dan wel weer een verbetering.
Misschien moet ik de spiegels dan ook maar meteen vervangen tesamen met de andere geplande aanpassingen
Ik zie bij de configurator de TDIe versie er niet tussenstaan.
Heeft de TDI 120 pk ook een verlaagd onderstel?
de 120 pk is de e versie ...binnenkort ook in 136 pk te krijgen = verlaagd onderstel, andere voorbumper...langere eindversnelling..je weet wel...wil je eens lekker hernemen ben je verplicht van een paar versnellingen lager te gaan...anders beweegt het kot niet...
Comment