Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DVD al rijdende : eenvoudig te vinden via google: http://www.trick77.com/2009/07/18/en...s-vag-com-mmi/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guykes Bekijk Berichten
      ... rijden met dvd is dus degelijk een hack en ....
      ... en rijden met dvd aan leidt de chauffeur af
      Dat men zoiets gebruikt om zich te entertainen in de file tot daar aan toe, maar al rijdende...
      Het is nog niet gek genoeg op de weg ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        ... en rijden met dvd aan leidt de chauffeur af
        Dat men zoiets gebruikt om zich te entertainen in de file tot daar aan toe, maar al rijdende...
        Het is nog niet gek genoeg op de weg ofzo?
        OMG!

Jij vind deze beveiliging nog goed ook????

Elke bestuurder weet uit zich dat hij er niet moet naar kijken dit is speciaal voor de passagiers.

Trouwens ik vind kijken naar dvd zelfs gevaarlijker in de file dan in andere omstandigheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          OMG!

Elke bestuurder weet uit zich dat hij er niet moet naar kijken dit is speciaal voor de passagiers.

Trouwens ik vind kijken naar dvd zelfs gevaarlijker in de file dan in andere omstandigheden.
          In een rijdende auto naar een DVD kijken op een pieklein schermpje dat van de passagier is weggekeerd met weinig kleuren en lage resolutie . Je zou van minder wagenziek worden.

Comment

• Misschien zijn er mensen die er muziek DVD's op afspelen, daar al eens aan gedacht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
              Misschien zijn er mensen die er muziek DVD's op afspelen, daar al eens aan gedacht ?
              al uitgeteld welke afstand je per second tegen 120km/u met dichte ogen aflegt als je bezig bent naar je scherm te kijken ?
              (idem, en nog misschien nog erger, als je met je MMI/Nav. al rijdend bezig bent..)

Comment

Misschien zijn er mensen die er muziek DVD's op afspelen, daar al eens aan gedacht ?

Muziek blijft spelen dacht ik
                Dus bij ne film blijft uwe dvd spelen, maar ziet ge gewoon niks meer op scherm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                  Muziek blijft spelen dacht ik
                  Dus bij ne film blijft uwe dvd spelen, maar ziet ge gewoon niks meer op scherm.
                  Klopt !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                    Ik heb vorige week ook een A4 Avant 2.0 quattro besteld na lang twijfelen tussen A6 en A4
                    Hebben gekozen voor de 170 pk versie (en dit ter compensatie van het extra gewicht van de
                    quattro) Vraagje over de quatto versie---> Is bij normale omstandigheden de verdeling voor/achter 50/50 of 40/60 ?
                    Nu aftellen volgens verkoper levering rond 15 februari!
                    Collega 1 dag eerder besteld en zijn verkoper vertelde hem levering 15 maart!(ook A4 Avant)
                    denk niet dat er al veel quattro versies hier rond rijden.
                    In het boekje staat er dat de quattro verdeling automatisch verloopt dus ik vermoed dat het continu aangepast wordt aan de hand van wegliggen enz.

Ik heb gekozen voor de 143pk versie omdat ik deze waarschijnlijk later zal laten chippen naar de 170pk versie (momenteel nog niet mogelijk bij Heinz, doordat de nieuwste software in de A4 zit)

Dat er niet veel Quattro's rondrijden heb ik ook al gemerkt

Hopelijk heb je hem 15feb, ik het er in het totaal 5 maand op gewacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                      In het boekje staat er dat de quattro verdeling automatisch verloopt dus ik vermoed dat het continu aangepast wordt aan de hand van wegliggen enz.

Ik heb gekozen voor de 143pk versie omdat ik deze waarschijnlijk later zal laten chippen naar de 170pk versie (momenteel nog niet mogelijk bij Heinz, doordat de nieuwste software in de A4 zit)

Supertevreden van mijn 2.7 190 PK multitronic, maar... de voorwieltjes hebben het er toch wat moeilijk mee... Na 26.000 km (vooral autostrade) zijn ze nl. al versleten, hoewel ik dit ook wel op mij neem ;-)

Dus als volgende idealiter 3.0 TDI quattro tiptronic (jammer dat die nog eens pak duurder is dan 2.7), maar realistischer gezien een 2.0 TDI 170 PK Automaat Quattro, wat dan weer niet bestaat. Begrijp ik het goed dat als je quattro wil rijden mét automaat, je verplicht bent een 3.0 te nemen?
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        al uitgeteld welke afstand je per second tegen 120km/u met dichte ogen aflegt als je bezig bent naar je scherm te kijken ?
                        (idem, en nog misschien nog erger, als je met je MMI/Nav. al rijdend bezig bent..)
                        Ik vraag me af hoe je dat doet....
                        Niet het uitrekenen, maar wel DVD kijken met je ogen dicht!

Comment

Ivm MMI/navi etc. volledig akkoord... zelfs na 30.000 km/ 6 maanden met de wagen te rijden, moet ik nog steeds m'n blik helemaal naar rechtsonder afwenden, omdat je de knopjes niet intuïtief (blindelings) kan voelen... Ergonomisch toch wel een misser naar mijn gevoel...
                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Ik heb niet gezegd dat ik er zit naar te kijken hé
                            Om te antwoorden op je vraag: 33,33m/s, bijna de afstand tussen 2 verlichtingspalen op de snelweg. En als we nu toch aan het quizzen zijn : Weet jij hoelang de gemiddelde mens er over doet eer hij begint te remmen bij het onverwachts opduiken van een obstakel ?

Comment

Ik heb niet gezegd dat ik er zit naar te kijken hé
                              Om te antwoorden op je vraag: 33,33m/s, bijna de afstand tussen 2 verlichtingspalen op de snelweg. En als we nu toch aan het quizzen zijn : Weet jij hoelang de gemiddelde mens er over doet eer hij begint te remmen bij het onverwachts opduiken van een obstakel ?
                              bij de snelsten meer dan anderhalve second
                              tel dat bij de seconden die je verloor door niet naar de baan te kijken, en je weet hoe het komt dat je crasht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                Ik vraag me af hoe je dat doet....
                                Niet het uitrekenen, maar wel DVD kijken met je ogen dicht!
                                venteke en fdeville hadden het wel begrepen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                  Ivm MMI/navi etc. volledig akkoord... zelfs na 30.000 km/ 6 maanden met de wagen te rijden, moet ik nog steeds m'n blik helemaal naar rechtsonder afwenden, omdat je de knopjes niet intuïtief (blindelings) kan voelen... Ergonomisch toch wel een misser naar mijn gevoel...
                                  ik vind het nog erger 's nachts
                                  rood op zwart is al niet het beste qua leesbaarheid
                                  je weet soms niet waar te drukken, want de afbeeldingen zijn niet altijd duidelijk ( bv ontwazemen vs ontdooiing achterruit, of mistlampen voor /achter)
                                  mooi is het wel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    OMG!
                                    Kijk, zonder een flame-war over en weer te willen starten merk ik dat er gelukkig toch een aantal mensen hier overtuigd zijn van het gevaar om (nog meer) afgeleid te worden en welke impact dat een fractie van een seconde kan hebben in het verkeer. Het feit dat de "Video In Motion"-beveiliging wettelijk verplicht is zegt al heel veel.
                                    Misschien ben ik me er meer van bewust dan anderen omdat ik als brandweerman al meerdere bevrijdingen gedaan heb en met de neus op de feiten gedrukt wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                      Kijk, zonder een flame-war over en weer te willen starten merk ik dat er gelukkig toch een aantal mensen hier overtuigd zijn van het gevaar om (nog meer) afgeleid te worden en welke impact dat een fractie van een seconde kan hebben in het verkeer. Het feit dat de "Video In Motion"-beveiliging wettelijk verplicht is zegt al heel veel.
                                      Misschien ben ik me er meer van bewust dan anderen omdat ik als brandweerman al meerdere bevrijdingen gedaan heb en met de neus op de feiten gedrukt wordt.
                                      Groot gelijk, maar vergeet ook niet dat er in de auto wordt gebeld, gepraat, naar de radio geluisterd, gerookt, gegeten enz. enz. Genoeg afleiding dus om een ongeval te veroorzaken. Ik heb persoonlijk veel meer last van bestuurders die om andere redenen afgeleid zijn, of het niet nodig vinden om correct deel te nemen aan het verkeer. De snelheid respecteren is één zaak, maar er zijn nog veel belangrijkere zaken... Enfin, als we hierover gaan beginnen te discuteren zijn we nog ver van huis. Waarover ging het ook alweer, juist: uitschakeling van VIM-blokkage. Het lijkt mij een gadget, bovendien zou ik niet gesnapt willen worden door de politie: dat schermpje zit al vrij hoog...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten

Wist je dat je de 120pk ook kan chippen naar 170.. alleen heb je dan iets minder koppel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                                          Wist je dat je de 120pk ook kan chippen naar 170.. alleen heb je dan iets minder koppel.
                                          ik zie niet meteen waarom de koppel bij deze tuning (120 >170) niet de dezelfde waarde zou bereiken als een normale (originele) 170pk
                                          bij ABT wordt de verhoging welliswaar beperkt, maar denk ik om afgesproken commerciële overwegingen tussen Audi en ABT . In andere woorden om niet te duidelijk te maken dat de basis motor steeds dezelfde blijft ondanks de verschillende afstellingen. Wie zou dan nog de hogere motorisatie kopen ? Daar een 163 pk naar 190 pk kan gebracht worden, denk ik zelfs dat een 120 pk technisch dat ook zou kunnen. Blijft te weten of er niet op lagere versie op de uitrusting bespaard wordt (remmen... koppeling...)

Comment

Working...
                                          X