Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    dus is het een kwestie van hoe men de bochten neemt...
    ik verkies een veiliger gedrag op de 99,95 % van de tijd dat ik rechtdoor rijd
    en ik vertraag als er bochten zijn, ik heb genoeg vermoen om nadien terug op snelheid te komen
    voor mijn passagiers is een dergelijk rijgedrag aangenamer, ze voelen zich dan ook veiliger
    Je kunt altijd plots een uitwijkmaneuver moet maken of iets dergelijks. Het is juist in die 0,05% dat het gevaar schuilt. Je kunt beter een auto hebben die het gevoel geeft wat meer last te hebben van aquaplaning rechtdoor, waardoor je je rijgedrag aanpast dan dat de problemen zich voordoen in de grensgevallen waar je juist helemaal neit verwacht dat de wegligging ineens foetsie is... Mijn gedacht he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSquade Bekijk Berichten
      Speaking of tires, morgen gaan hier de banden en wielen eraf (RS4 19" pzero 255/35) en komen m'n nieuwe rs6 20" (WSP) ET30 antraciet met 245/30 dunlop SP sport maxx GT erop.
      Ben benieuwd wat dat zal geven qua looks en comfort...
      Zeker foto's plaatsen,ben benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
        Zeker foto's plaatsen,ben benieuwd.
        U vraagt, wij draaien...
        Enkele vlugge foto's.

*Mat zwarte audi ringen op koffer gemonteerd

Super tevreden over de velgen/banden. Comfort valt redelijk mee en gelijkaardig aan de vorige (19" RS - 255/35 pzero). Achteraan zitten ze perfect vlak met de wielkast, vooraan steken ze lichtjes uit. Wagen wordt binnenkort verlaagd en misschien steek ik een beetje extra chamber op de voorwielen zodat ze vlak met wielkast staan.
        Niet zo tevreden over de center cap, ik zal ze misschien spuiten in gunmetal/antraciet.
        Suggesties en meningen altijd welkom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Je kunt altijd plots een uitwijkmaneuver moet maken of iets dergelijks. Het is juist in die 0,05% dat het gevaar schuilt. Je kunt beter een auto hebben die het gevoel geeft wat meer last te hebben van aquaplaning rechtdoor, waardoor je je rijgedrag aanpast dan dat de problemen zich voordoen in de grensgevallen waar je juist helemaal neit verwacht dat de wegligging ineens foetsie is... Mijn gedacht he.

wij vrezen duidelijk niet dezelfde gevaren...
          zoals eerder gezegd, ik hoef mijn kop niet hierover te breken, juist omdat ik mijn banden permuteer en bovendien tijdig vervang

Comment

U vraagt, wij draaien...
            Enkele vlugge foto's.

Super tevreden over de velgen/banden. Comfort valt redelijk mee en gelijkaardig aan de vorige (19" RS - 255/35 pzero). Achteraan zitten ze perfect vlak met de wielkast, vooraan steken ze lichtjes uit. Wagen wordt binnenkort verlaagd en misschien steek ik een beetje extra chamber op de voorwielen zodat ze vlak met wielkast staan.
            Niet zo tevreden over de center cap, ik zal ze misschien spuiten in gunmetal/antraciet.
            Schitterend,nu die uitlaten nog wat veranderen.Enkel veren voor de verlaging?

Comment

U vraagt, wij draaien...
              Enkele vlugge foto's.

Er hangt op de flank precies een S-line logo maar toch is het geen s-line, oordelend aan het ontbreken van de zijschortjes. Ieder zijn smaak en goesting natuurlijk, persoonlijk zie ik liever een auto die in zijn geheel sportiever is (met dan iets meer gematigde wielen) dan een gewone auto waarvan enkel de wielen vervangen zijn door ultra-sportieve exemplaren. Vind ook dat de wielen precies wat te fel naar buiten steken. Zo'n wielen zouden bij mij snel kapot zijn

Comment

Er hangt op de flank precies een S-line logo maar toch is het geen s-line, oordelend aan het ontbreken van de zijschortjes.
                Meneer is ne "kenner"?

Zijschorten zijn er alleen bij het exterieur s-line pakket.
                De "echte" s-line" heeft enkel buitenaan een logo, binnen emblemen op instaplijsten, stuur en voorzetels. Ik veronderstel dus dat dit een s-line is zonder exterieurpakket, maar wel een echte s-line dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                  Meneer is ne "kenner"?

De "echte" s-line" heeft enkel buitenaan een logo, binnen emblemen op instaplijsten, stuur en voorzetels. Ik veronderstel dus dat dit een s-line is zonder exterieurpakket, maar wel een echte s-line dus.
                  Een echte S-line interieur idd, met RS5 grille, RS5 remmen en 2.0l tdi motor . Nu er is nog wat werk aan denk ik maar zoals de velgen er nu uitzien in vergelijking met de rest van de wagen is dit zeker m'n ding niet, maar ik veronderstel dat er nog veel aan deze wagen zal gesleuteld worden om het uiterlijk wat gelijke proporties aan te meten... Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, ik zou het in elk geval nooit doen maar dat moet ieder voor zich uitmaken hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                    Meneer is ne "kenner"?

Ik ken natuurlijk die ingewikkelde optieslijsten niet vanbuiten. Ik dacht dat als je een S-line A4 koopt dat dat dan de full deal is. Maar als ik het goed begrijp moet je een S-line A4 kopen (dan heb je volgens jouw uitleg de "echte" s-line) en bovenop moet je nog eens het s-line exterieurpakket kiezen als optie...
                    zoals hierboven op de foto's zie je ze aleszins niet vaak rijden.

Comment

Ik dacht dat als je een S-line A4 koopt dat dat dan de full deal is. .
                      Bij Audi en full deal
                      Enkel na bijbetalen van de nodige eurootjes, weet ik uit ervaring.

En idd, de s-line is het mooist met de zijschortjes, maar die kom ikzelf eigenlijk toch niet zo vaak tegen

Comment

• Die S-line logo's zaten er reeds op. De wagen komt inderdaad met S-line interieur en 2cm OEM sport vering (geen 3cm S-line want zover ik weet als je de wagen met 19" velgen koopt wordt het automatisch 2cm sport vering, tenzij je het specifiek vraagt denk ik). Ik heb hem tweedehands gekocht met 3.000km op te teller...
                        Maar zoals aangegeven komt hopelijk deze week of daarna de 'echte' s-line voorbumper erop met s-line side skirts. Zoals gezegd, kwam zo op de wagen en ik vermoed dat dit normaal is als je in ieder geval het s-line interieur pakket hebt (nee, er komen geen RS of S logo's op, geen paniek).
                        Ik kan zeker de meningen begrijpen ivm huidige looks en 2.0 tdi. persoonlijk stoor ik me er zeker niet aan. Sorry ik heb geen bedrijfstankkaart of leasebudget, particulier hier. Misschien hang ik er de 'lach maar, de mijnen is alvast betaald' sticker erop .
                        Ik doe m'n best om er een geheel van te maken (achterkant komt ook nog aan de beurt, zie foto eerder).
                        PS: Iemand enig info over een 'goeie' garage/winkel ivm verlaging? Aan de ene kant wil ik enkel verlagings veren steken (+-2cm lager), aan de andere kant wil ik het 'goed' doen door coilovers te steken, maar ik heb gelezen dat er veel bij komt kijken ivm keuring...Regio West-Vlaanderen ivm garages aub.
                        Ieder z'n smaak natuurlijk en persoonlijk vind ik de velgen een van de beste OEM velgen, maar dan ook enkel in dit kleur.
                        Last edited by ; 12/04/2011, 15:12.

Comment

Sorry ik heb geen bedrijfstankkaart of leasebudget, particulier hier. Misschien hang ik er de 'lach maar, de mijnen is alvast betaald' sticker erop .
                          .
                          Ik ben idd geen particulier, maar ik kan je gerust stellen, mijn diesel betaal ik zelf, en mijn wagens betaal ik ook zelf en tot hiertoe heb ik nog nooit een wagen gehad die niet 100% betaald was toen ik bij de dealer buiten reed . De dag dat ik moet één euro gaan lenen voor een wagen bol ik liever met een Dacia rond.

Comment

• Ander kleurtje centercaps gaat idd nog mooier zijn, maar voor de rest past het allemaal perfect bij mekaar. Combo remmen en velgen, schitterend! Waar ik bij dergelijke projecten altijd een beetje schrik van heb, is dat men vaak gaandeweg net een stapje te ver durft te gaan. Tot nu toe vind ik het allemaal nog heel mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Ander kleurtje centercaps gaat idd nog mooier zijn, maar voor de rest past het allemaal perfect bij mekaar. Combo remmen en velgen, schitterend! Waar ik bij dergelijke projecten altijd een beetje schrik van heb, is dat men vaak gaandeweg net een stapje te ver durft te gaan. Tot nu toe vind ik het allemaal nog heel mooi.
                              Idd, tuning heeft een soort van inflatie-effect. Voor mij moet het subtiel blijven, persoonlijk vind ik de wielen al te ver gaan, maar soit, ieder zijn goesting.

Comment

• GPS aangeven maximaal toegestane snelheid

Iemand die weet of het mogelijk is om de GPS in een audi A4 B8 de maximaal toegestane snelheid op de plaats waar je bent te laten aangeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willli Bekijk Berichten
                                  Iemand die weet of het mogelijk is om de GPS in een audi A4 B8 de maximaal toegestane snelheid op de plaats waar je bent te laten aangeven?
                                  waarom moet je dat op je MMI hebben als je gewoon naar de straatborden kunt kijken, zonder de baan uit je gezichtsveld te verliezen ?
                                  een Garmin doet dat wel op basis van de opgenomen POI's....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    waarom moet je dat op je MMI hebben als je gewoon naar de straatborden kunt kijken, zonder de baan uit je gezichtsveld te verliezen ?
                                    een Garmin doet dat wel op basis van de opgenomen POI's....
                                    Omdat als je heel snel rijdt je die platen niet kunt lezen
                                    Nee, ik snap de vraag wel. Op een gegeven moment ben je aan het rijden en plots vraag je je af wat de toegelaten snelheid is. Mij overkomt het wel eens.

Comment

Omdat als je heel snel rijdt je die platen niet kunt lezen
                                      Nee, ik snap de vraag wel. Op een gegeven moment ben je aan het rijden en plots vraag je je af wat de toegelaten snelheid is. Mij overkomt het wel eens.
                                      inderdaad, een simpele tom tom geeft aan hoe snel je mag in de zone waar je bent. Ik zou verwachten dat een A4 dat ook kan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willli Bekijk Berichten
                                        inderdaad, een simpele tom tom geeft aan hoe snel je mag in de zone waar je bent. Ik zou verwachten dat een A4 dat ook kan...
                                        heb ook een tomtom met flitslokaties maar toch opletten met snelheidsbeperkingen.
                                        Soms geeft tomtom bv 90 aan maar in werkelijkheid staat er bv een bord van 70.
                                        Ook na het updaten vd laatste kaartversie blijft dit euvel aanwezig maar komt niet vaak voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                          heb ook een tomtom met flitslokaties maar toch opletten met snelheidsbeperkingen.
                                          Soms geeft tomtom bv 90 aan maar in werkelijkheid staat er bv een bord van 70.
                                          Ook na het updaten vd laatste kaartversie blijft dit euvel aanwezig maar komt niet vaak voor
                                          Mini coyote (v2) kampt blijkbaar ook met dat probleem heb ik gemerkt. 99% van de tijd klopt het perfect, zelfs op de meter en aan scholen met een 30km/h zonetje. Het is inderdaad wel altijd de 90km/p ipv 70km/p zones die verkeerd zitten. Raar en ik hoop dat dit in de nabije toekomst aangepast wordt.

Comment

Working...
                                          X