Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb als optie het lichtpakket genomen in mijn A4, modeljaar 2011.
    Is het mogelijk om de voetverlichting te koppelen aan de grootlichten zodat de voetruimte ook tijdens het rijden verlicht is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Probleem is ondertussen opgelost. Helaas waren er ook nu weer 2 iteraties noodzakelijk om het probleem op te lossen. Uiteindelijk moest dus het contactslot vervangen worden. Wel vreemd. Hoe kan nu zoiets stuk gaan?

Sindsdien geen problemen meer gehad. De sleutel springt er nu ook veel verder uit wanneer je de motor afzet. Blijkbaar is het dus toch een ander type of soort slot dan dat er oorspronkelijk in zat. Gelukkig netjes alles onder garantie afgehandeld.
      Bij mij net hetzelfde... is een bekend probleem blijkbaar.
      Bij mij wisten ze onmiddellijk wat te doen...ook netjes onder garantie.
      Het gaat veel soepelder dan het vorige.

Comment

• ja is mogelijk via vagcom om de voetverlichting via de MMI te bedienen.

Oorspronkelijk geplaatst door Lostralo Bekijk Berichten
        Ik heb als optie het lichtpakket genomen in mijn A4, modeljaar 2011.
        Is het mogelijk om de voetverlichting te koppelen aan de grootlichten zodat de voetruimte ook tijdens het rijden verlicht is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
          bij mij is de garantie al velopen, dus dikke shit, maar zal toch eens een bezoekje brengen bij de garage
          Zonet telefoontje gekregen van de garage, probleem is opgelost, volledig nieuwe rubber geplaatst.....onder garantie natuurlijk..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
            Zonet telefoontje gekregen van de garage, probleem is opgelost, volledig nieuwe rubber geplaatst.....onder garantie natuurlijk..
            bij mij worden dinsdag 15/2 de rubbers vervangen van de voorste deuren tegen 70%
            reductie wel te verstaan.heb ze wel gezegd dat dit niet van veel premium qualiteit getuigd
            daar dit al het 4de kwaaltje is in 2.5 jaar dat ik deze wagen heb.In 20j met al mijn wagens zulke problemen niet voorgehad ( voornamelijk Opel) maar deze waren van de jaren 80 en 90 en begin 2000, elektr. en mech. niet te vergelijken maar een doodgewoon rubberen afdichting maken ze toch al jaaaaren !!!!! Kan toch niet zo moeilijk zijn om deze deftig en blijvend te bevestigen ????

Comment

• Iemand een idee hoeveel weken er zijn tussen productieweek en effectieve levering? Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smekkie Bekijk Berichten
                Iemand een idee hoeveel weken er zijn tussen productieweek en effectieve levering? Thx!
                Veel ... hetgeen ik hier en daar lees zo rond de 20 weken ... ikzelf zal uiteindelijk 22 weken hebben moeten wachten.

Dan willen we graag weten over welke dealer het gaat. Kunnen wij weer wat van je leren. Aftersales is vaak beroerd. Al veel merken gereden, maar alleen Volvo wist tot nu toe echt hoe het moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                  De nieuwe MMI 3G hebben een bluetooth module ingebouwd, dat heb ik toch gelezen op een ander forum.

Je kan dit activeren via VAGCOM, maar als je een update van de software laat doen, dan ben je die optie kwijt...
                  Het is een kwestie van gebruik, maar het lichtpakket vind ik leuk, en goedkoop. Dan zijn de spiegels in de zonneklep verlicht, net als het handschoenkastje, de deurgrepen en de ventilatiemonden en de bediening ervan.

Comment

• Wat heb je eigenlijk allemaal nodig om via die VAG COM die aanpassingen te kunnen doen? Waar kan je dat verkruigen en wat kost het?

Comment

• Na 5 maanden wachten is de A4 binnen in de garage!

Vanaf dinsdag kan ik er mee rijden.

Al even gaan piepen.. Hij zal wel lager liggen want er zitten nog blokken tussen van het transport of zo.. Verschoot eerst toen ik de auto zag.

Comment

• Foto's zijn precies bij de NAM in Gent getrokken
                        Proficiat ...

Comment

• Pffff, triestig 2-literke

Comment

• Is dat geen 3.0 tdi Q? Ik denk toch dat ik "quattro" in de grill zie staan. Op zijn minst toch een 2.7 te zien aan de dubbele uitlaat.

Alleszins, dikke A4!
                            Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                              Voor diegenen die toch ietsje meer pit willen, en overweg kunnen met een vag-com kabeltje, is er een mogelijkheid om bij wagens zonder Drive Select toch de dynamic stand te bekomen op:
                              - throttle response
                              - servotronic
                              - suspension
                              - multi/tiptronic
                              - sports differential
                              Voor zover de hardware ervoor aanwezig is uiteraard. De dynamische stand voor throttle response is echter steeds mogelijk.
                              De info heb ik gehaald uit de links van enkele posts hierboven.

Dit zijn mijn instellingen (2.0 TDI 120PK, zonder drive select, zonder MMI):
                              Coding 09 - central electr.
                              Long coding helper
                              byte 7 = 00100100 (bit 5 EN bit 2 op 1)
                              byte 8= 00111111 (alles dus)
                              byte 17= 10011100 (bit 7 op 1)
                              Security acces -16 -> vul security code in
                              Adaptation - 10:
                              Channels 63 tm 66 aangepast naar value 3

Ik ga nu trachten uit te zoeken wat de minimale aanpassing is om hetzelfde resultaat te bekomen, want ik heb nu 3 fouten:
                              - charisma
                              - servotronic
                              - electr. dampers (suspension)
                              Voor mij maakt dit niet veel uit, maar als ze bij onderhoud de fouten gaan uitlezen, dan gaan ze misschien zoeken wat er scheelt, terwijl er geen probleem is.

Ik ben tevreden van het resultaat, het is vooral voelbaar tussen 2000 en 3000 tpm.

Bij wagens met MMI, kan je zelfs de instellingen (comfort/dynamic) veranderen via de menu, maar hiervoor verwijs ik naar de links van enkele posts terug.
                              Ik ga dit één van de weken eens uitproberen! Lijkt me een zeer toffe uitbreiding te zijn De needle sweep komt er ook op trouwens.

Comment

• Ik heb sinds anderhalve week, en na 6 maand wachten, ook eindelijk mijn Audi A4 berline 2.0 TDI 120pk S-line in ontvangst mogen nemen! Eerste indrukken zijn echt prima, ook qua comfort ondanks de sportvering en 18" velgen. Motor moet nog wat loskomen denk ik (1200km momenteel), maar op de autostrade gaat het toch allemaal wat stroefjes

Binnenin de zwarte pianolak genomen, en dat is uiterst geslaagd. Verkoper meldde me dat ik de eerste was die hij zo afleverde.

In ieder geval binnenkort de MMI trucjes ook uitproberen, al is de bluetooth al wel actief vanuit het fabriek. Vooral de dynamic/comfort tip zou tof zijn, alsook needle sweep en DVD restrictie verwijderen.

Oh ja, na 6 dagen is het glas aan mijn rechtermistlamp gebarsten. Waarschijnlijk steenslag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                  Is dat geen 3.0 tdi Q? Ik denk toch dat ik "quattro" in de grill zie staan. Op zijn minst toch een 2.7 te zien aan de dubbele uitlaat.

Alleszins, dikke A4!
                                  Is idd zo

Was maar vo te lachen é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk Berichten
                                    Veel ... hetgeen ik hier en daar lees zo rond de 20 weken ... ikzelf zal uiteindelijk 22 weken hebben moeten wachten.

http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...2011-a-13.html

Wat ik eigenlijk bedoel is niet tussen het moment van bestellen en levering (idd zo'n 22 weken wat veel te lang is ) maar tussen de week van productie en levering bij dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk Berichten
                                      Ik ga dit één van de weken eens uitproberen! Lijkt me een zeer toffe uitbreiding te zijn De needle sweep komt er ook op trouwens.
                                      Als je enkel engine/throttle response wil aanpassen, dan is het voldoende om byte 8 op 00000011 te zetten. Zo is het bij mij althans, want soms zegt men dat dit op bit 2 zit, en dan zou het 00000100 worden. Een beetje hiermee experimenteren is de boodschap.

Bochtverlichting heb ik ook zopas geactiveerd:
                                      [09-centr.elect.] - 07 coding - long coding helper: byte 4: waarde+1 doen.
                                      Als de lichten branden, en je draait aan je stuur, dan gaat de mistlamp aan de binnenkant van de bocht branden om de bocht beter te verlichten. Is je stuur terug recht, dan dooft de mistlamp langzaam uit.

Volledige pdf vind je hier:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl dan heeft de eindredacteur weer wat kopei voor de volgende versie Fred, Wordt hiermee bedoelt dat je van de standaard MMI logo nu bv het S4 logo kan kiezen? Ik ha

In het onderwerp van dit forum, kan je klikken op de link naar de zeer informatieve pdf.
                                      Last edited by ; 14/02/2011, 14:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smekkie Bekijk Berichten
                                        Wat ik eigenlijk bedoel is niet tussen het moment van bestellen en levering (idd zo'n 22 weken wat veel te lang is ) maar tussen de week van productie en levering bij dealer.
                                        Twee weken volgens mijn dealer.

Comment

• Beetje jammer dat er geen grafische weergave van de parkeersensoren kan geactiveerd worden, wanneer je enkel achteraan hebt. Ik had verwacht dat dit via de VAG-COM wel aangepast kunnen worden.

Comment

Working...
                                          X