Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    bedankt !
    ik zal nog even nazien als ik met genoeg daglicht vertrek zodat de xenons niet van bij de start aan gaan (meestal vertrek ik van in een donkere ondergrondse garage);
    ik zal ook het verschil checken met "laat" ipv "vroeg" als afstelling
    ik vind wel raar dat je van het groen lampje spreekt als teken dat de Xenons branden, daar dat (in het boekje) voor stadslicht staat en niet voor xenons
    Wanneer tijdens de dag uw DRL branden, brand dit niet mee, uw LEDs branden dan krachtig
    Uw standlichten ( stadslichten ) zijn uw LEDs, maar deze branden dan niet op volle kracht.
    Wanneer uw lichten aangaan, branden uw LEDs nog mee, maar niet meer zo krachtig dan wanneer uw lichten uit zijn.
    Testen? = zet uw standlichten aan zonder dat de wagen draaid, en kijk naar de sterkte van de LEDs. Start nu de wagen en zet uw lichten aan en uit, je zal zien dat de sterkte van de LEDs verschild. Wanneer dus tijdens het rijden ( uw LEDs branden volle kracht ) uw groen lampje begint te branden, wil dit zeggen dat de xenons zijn opgesprongen en de LEDs op halve kracht branden ( alla stadsverlichting )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
      Dus toch geen alleenstaand geval... Bij mij was het echter ook met warme motor/versnellingsbak, dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. En mijn bouwjaar is ook 2009, dus dat lijkt ook geen verschil te maken. Vreemd ook dat een dergelijk duidelijk mechanisch probleem softwarematig zou kunnen opgelost worden, maar in elk geval bedankt voor de tip. Ik informeer bij de garage en hou jullie op de hoogte.
      Ik dacht eerst ook dat het een mechanisch defect was, maar in de garage vertelden ze me dat er in de multitronic bepaalde kleppen zitten die openen en sluiten om vooruit, achteruit, neutraal of naar parking te schakelen.
      Bij deze softwareupdate zijn de tijden van het openen en sluiten verandert waardoor het schokken verdwenen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
        Ik zou ook niet weten hoe je het anders kan zien, inderdaad de rand van de MMI-knop, of wat duidelijker, het veranderen van de kleuren van de GPS ...
        Bij mij staat de lichtschakelaar ook op automatisch maar ik heb toch al gemerkt dat het soms gebeurt dat de Xenonlichten branden en de kleuren van de GPS niet veranderd waren, bv. overdag bij hevig regenweer. Het viel me toen op dat ik aan de voorligger zag dat de Xenonlichten brandden maar de kleur van de GPS niet veranderd was. Blijkbaar houdt hij er dan rekening mee dat het overdag was, of misschien de combinatie van betrokken weer (bepaalde "hoeveelheid" lichtinval?) en dat de ruitewissers opstaan? Want als je dan een tunnel inrijdt veranderen de kleuren van de GPS wel als de lichten opspringen (maar dan is het natuurlijk iets donkerder dan dat het weer overtrokken is...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
          Wanneer tijdens de dag uw DRL branden, brand dit niet mee, uw LEDs branden dan krachtig
          Uw standlichten ( stadslichten ) zijn uw LEDs, maar deze branden dan niet op volle kracht.
          Wanneer uw lichten aangaan, branden uw LEDs nog mee, maar niet meer zo krachtig dan wanneer uw lichten uit zijn.
          Testen? = zet uw standlichten aan zonder dat de wagen draaid, en kijk naar de sterkte van de LEDs. Start nu de wagen en zet uw lichten aan en uit, je zal zien dat de sterkte van de LEDs verschild. Wanneer dus tijdens het rijden ( uw LEDs branden volle kracht ) uw groen lampje begint te branden, wil dit zeggen dat de xenons zijn opgesprongen en de LEDs op halve kracht branden ( alla stadsverlichting )
          ik wil niet vitten, maar LED's en stadsverchting is niet helemaal hetzelfde; als je je schakelaar op stadslicht draait, branden ook de achterlichten
          van zodra er hier aan zee terug zon is zal ik opnieuw testen...
          bedankt voor het geduld...

Comment

ik wil niet vitten, maar LED's en stadsverchting is niet helemaal hetzelfde; als je je schakelaar op stadslicht draait, branden ook de achterlichten
            van zodra er hier aan zee terug zon is zal ik opnieuw testen...
            bedankt voor het geduld...
            dacht dat ik dat zelf ook vermeld had : ( Uw standlichten ( stadslichten ) zijn uw LEDs, maar deze branden dan niet op volle kracht. )

uiteraard wanneer je lichten autom. opspringen, of je zet ze manueel op, branden indeed je achterlichten mee... Ik denk/hoop dat iedereen dat wel door heeft

Comment

dacht dat ik dat zelf ook vermeld had : ( Uw standlichten ( stadslichten ) zijn uw LEDs, maar deze branden dan niet op volle kracht. )

uiteraard wanneer je lichten autom. opspringen, of je zet ze manueel op, branden indeed je achterlichten mee... Ik denk/hoop dat iedereen dat wel door heeft
              okeee !
              vandaag was er een straaltje zon in de namiddag, het werkt inderdaad zoals je zegt
              mijn bekommernis was trouwens altijd "branden nu mijn achterlichten ja of neen", want vooraan brandt altijd iets...

Comment

• Hold functie

Is de 'hill hold' functie een optie of is die standaard? Ik zie die niet staan in de car configurator.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tita Bekijk Berichten
                  Is de 'hill hold' functie een optie of is die standaard? Ik zie die niet staan in de car configurator.
                  was optie (de enige goedkope ! ! ! ) op modellen 2009/2010
                  misschien is deze nu standard opgenomen in de dotatie ?
                  wel een praktisch ding van zodra de baan niet perfekt vlak is (aan de lichten, bij het parkeren in een hellende straat, ...
                  doet het zelfde als de elektrische handrem, maar je moet maar één keer drukken per rit

Comment

Volgens mij is dat een optie. Standaard is de eletronische handrem dacht ik

Comment

Bij mij was het ook een optie, zij het dan wel de goedkoopste. En samen met mijn 'gordijntjes zijruiten achteraan' de 2 zaken die ik nog bovenop de normale fleetkorting heb kunnen bedingen vlak voor de bestelling.

Aan te raden in elk geval, alleen jammer dat je het telkens manueel moet activeren, net zoals de automatische grootlichten overigens.
                      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Bij mij was het ook een optie, zij het dan wel de goedkoopste. En samen met mijn 'gordijntjes zijruiten achteraan' de 2 zaken die ik nog bovenop de normale fleetkorting heb kunnen bedingen vlak voor de bestelling.

Aan te raden in elk geval, alleen jammer dat je het telkens manueel moet activeren, net zoals de automatische grootlichten overigens.
                        Hallo venteke, lang geleden dat we nog iets mochten lezen van jou, alles nog steeds ok met de B8?

Voorwat de hill hold betreft, ik vind de werking best ok zo ( dat je ze moet activeren ) want in de file is ze soms hinderlijk vind ik, wanneer je net bijna stilstaat, blokkeerd de rem op het moment dat je gas had willen geven

Comment

doet het zelfde als de elektrische handrem, maar je moet maar één keer drukken per rit
                          De handrem blokkeerd de achterste wielen, de hill hold blokkeerd alle 4 de wielen, de wagen staat dan echt als een blok op de weg
                          Dit is supperhandig wanneer je vb een sterk hellende parking in of uit rijd, en je moet halverwege stoppen, je kan dan opnieuw vertrekken zonder 1 mm achteruit te bollen, met een automaat zeker handig, gewoon gas geven tot ie genoeg vermogen heeft en de rem lost automatisch en je gaat voorruit
                          Toen ik mijn wagen bestelde had ik deze optie niet aangevinkt, de verkoper rade mij dit evenwel aan, het was een handigheidje. Ik was niet echt overtuigd ( gezien mijn automaat ) maar heb het dan toch maar genomen, koste ook 2 X niets. En omwille van mijn automaat gebruik ik het niet zo veel, maar er zijn wel momenten dat het echt handig is.

Comment

Hallo venteke, lang geleden dat we nog iets mochten lezen van jou, alles nog steeds ok met de B8?

Voorwat de hill hold betreft, ik vind de werking best ok zo ( dat je ze moet activeren ) want in de file is ze soms hinderlijk vind ik, wanneer je net bijna stilstaat
                            dat doet de wagen toch enkel als je de voetrem blijft indrukken tot (of op) stilstand?

Comment

dat doet de wagen toch enkel als je de voetrem blijft indrukken tot (of op) stilstand?
                              wanneer je de rem een beetje laat slepen en zachtjes wil tot stilstand komen, gebeurd het dat hij nog net niet helemaal stilstaat, je de rem lost, en op dat moment de hill hold in werking treed, met als gevolg DONK en uw kot staat ineens als een blok stil.
                              Ik denk dat dit komt wanneer je onder de 1 km/h komt, en de wagen wil dan terug sneller gaan dat hij dit detecteerd alszijnde dat de wagen wil vooruit bollen en hem dan tegen houdt. Dit was de eerste keer wel even schrikken. Maar nu dat ik dit weet zie ik er op toe dat hij in de file steeds af staat. Met een automaat is het ook zo dat wanneer je hem actief zet, en hij is in werking, wanneer je je voet van het rempedaal neemt verhoogd hij reeds het toerental, dit terwijl de remmen actief zijn, ik weet niet of dit bij zeer lange files niet nadelig zou kunnen zijn voor de boite. ( temperatuur )

Comment

• bij mij werkt het vrij zuiver (manuele bak)
                                het enig dat je niet mag doen is inderdaad de rempedaal blijven strelen als je zogoed als stil uitbolt bv naar een licht of in een file
                                het is dan beter niet meer te remmen als de wagen vanzelf zal stoppen, of iets kordater intrappen om de wagen effektief tot stilstand te brengen
                                een schok heb ik nooit gevoeld, in tegenstelling met de handrem die je abruupt stopt als je nog iets rijdt terwijl je op de knop trekt
                                allemaal een beetje kwestie van feeling, na een paar weken waren al mij oorspronkelijke twijfels over deze systemen weg, en ik begin ze te missen op de Saab... alsook de 6de versnelling

Comment

Jazeker, alles loopt goed met de wagen, dus geen nieuws goed nieuws! Wel enkele maanden geleden tegen een dikke paal gereden bij achterwaarts maneuver, schuin achteraan, ben bijna zeker dat sensoren niet gewerkt hebben. Volgens carrossier kan hij niet bijhouden met A4/A6 te herstellen owv die dode hoek.
                                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Jazeker, alles loopt goed met de wagen, dus geen nieuws goed nieuws! Wel enkele maanden geleden tegen een dikke paal gereden bij achterwaarts maneuver, schuin achteraan, ben bijna zeker dat sensoren niet gewerkt hebben. Volgens carrossier kan hij niet bijhouden met A4/A6 te herstellen owv die dode hoek.
                                    ai das minder natuurlijk, maar zo een grote dode hoek? , 't zal dan toch een sedan folieke zijn, ik vind de wagen net zeer goed overzichtelijk, maar blijf ook wel achteruit kijken desondanks sensoren.....

Comment

vandaag had ik de setting voor de auto-lichten op laat ipv vroeg gedaan
                                      vaststelling : op vroeg branden altijd de groene kontrolelamp (standlichten), de rode (dimlichten) en de rand van de MMI-knop samen; op laat brandt enkel het groen lampje, alhoewel de LED gedimd zijn én de xenons aan zijn ... en toch is het rood randje van MMI-knop uit !
                                      daar het rood lampje in helder licht zogoed als onzichtbaar is, zal ik nu blijven rijden op "laat", en controleren of de xenons (én de standlichten rondom) branden aan de hand van het groen lampje
                                      het lijkt mij het eenvoudigste en het eenduidigste
                                      brandt het groen lichtje nog niet als ik vind dat het te donker wordt, dan zal ik de lichtschaklaar van auto naar dimlichten draaien

Comment

• don't worry: automatisch - zowel met instelling vroeg als laat - zullen de koplampen ruim op tijd ingeschakeld worden. Als ik in de vooravond mijn a4 onder de carport plaats worden de koplampen zelfs ingeschakeld.

Comment

vandaag had ik de setting voor de auto-lichten op laat ipv vroeg gedaan
                                          vaststelling : op vroeg branden altijd de groene kontrolelamp (standlichten), de rode (dimlichten) en de rand van de MMI-knop samen; op laat brandt enkel het groen lampje, alhoewel de LED gedimd zijn én de xenons aan zijn ... en toch is het rood randje van MMI-knop uit !
                                          daar het rood lampje in helder licht zogoed als onzichtbaar is, zal ik nu blijven rijden op "laat", en controleren of de xenons (én de standlichten rondom) branden aan de hand van het groen lampje
                                          het lijkt mij het eenvoudigste en het eenduidigste
                                          brandt het groen lichtje nog niet als ik vind dat het te donker wordt, dan zal ik de lichtschaklaar van auto naar dimlichten draaien
                                          Bij mij is het simpel: als het donker wordt, zet ik zelf mijn lichten aan!
                                          En dan weet ik ook dat ze aan of uit staan.
                                          Al die snufjes maken het leven precies niet echt gemakkelijker...

Comment

Working...
                                          X