Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Ben met de mijne tot in Zwitserland geweest, 800km enkel. Blijkt dat 160pk bijlange niet bepaald veel is in de bergen voor een A4. Je wordt daar om de oren gereden door quattro's dat het niet normaal is. Het eco-vriendelijke schakeladvies kun je daar best straalnegeren of je valt stil.

Uiteraard zijn de mensen ginder ook meer gewoon om haarspeldbochten te rijden dan wij die alleen gewoon zijn rechtdoor te rijden op versleten betonplaten.
    In de bergen is het vooral het koppel dat het hem doet, minder de Pk's.
    En juist dat koppel houdt bij een 1.8 benzine niet over hé !
    Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
    Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Zo na een uurtje in de kelder met de vag com volgende dingen gelukt.
      - dvd vrijschakeling tijdens rijden
      - bochten verlichting via mistlampen
      - 1 x biep tijdes inschakelen alarm 2x uitschakelen
      - teller sweep
      - sfeerverlichting via mmi regelbaar voetverlichting voor en achter
      - voorventilatie wagen instelbaar via mmi.
      - lap timer +oli temp.

Heb een originele kabel gekocht en kan dus alle aanpassingen verrichten .
      indien iemand wat wil mag je altijd wat laten weten .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
        Klinkt zeer interessant, heb je daar extra hardware voor aangekocht of is het via software aangepast?
        Hoe heb je de aanpassing gedaan aub .
        Ik heb zelf af fabriek maar wil wel eens testen op de wagen van mijn pa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
          Hierbij enkele foto's van mijn nieuwe aanwist
          Proper! Mooie velgen ook, en je ziet ze niet vaak

Veel plezier ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
            Zo na een uurtje in de kelder met de vag com volgende dingen gelukt.
            - dvd vrijschakeling tijdens rijden
            .
            Wat houdt die DVD vrijschakeling in? Wil dat zeggen dat je al rijdend bvb de GPS niet kan bedienen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
              Wat houdt die DVD vrijschakeling in? Wil dat zeggen dat je al rijdend bvb de GPS niet kan bedienen?

Wil zeggen dat je dvd kan blijven kijken tijdens het rijden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                - voorventilatie wagen instelbaar via mmi.
                Kan je de codes van de voorventillatie hier posten of verwijzen naar een site waar je deze gevonden hebt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ben met de mijne tot in Zwitserland geweest, 800km enkel. Blijkt dat 160pk bijlange niet bepaald veel is in de bergen voor een A4. Je wordt daar om de oren gereden door quattro's dat het niet normaal is. Het eco-vriendelijke schakeladvies kun je daar best straalnegeren of je valt stil.

Uiteraard zijn de mensen ginder ook meer gewoon om haarspeldbochten te rijden dan wij die alleen gewoon zijn rechtdoor te rijden op versleten betonplaten.
                  Geen last van met mijn 170PK TDI ook niet met 1600kg aan de haak, tjonge jone dat ding gaat als de brandweer zelfs met een dikke Tabbert Tandemasser van 6,3 meter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Micky Bekijk Berichten
                    Geen last van met mijn 170PK TDI ook niet met 1600kg aan de haak, tjonge jone dat ding gaat als de brandweer zelfs met een dikke Tabbert Tandemasser van 6,3 meter

Ik heb in Zwitserland en daarna in Italie geen problemen gehad met mijn A4 ook met TDI 170pk en quattro
                    Wel tijdens onze reis plots en zeer onregelmatig een zeer vervelend resonantie(?) geluid
                    (gekrak, getik) in de omgeving van de versnellingspook!
                    Word gek van zulke zaken! Nog iemand last van?
                    Ga in elk geval (na de vakantie) langs de dealer. Heb nu 11000 km en wacht niet tot mijn eerste onderhoudsbeurt.
                    Had dit misschien aannemelijk gevonden bij een dacia van 8000 euro( als vb. heb niets tegen dacia), maar niet van een wagen van de prijsklasse van audi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                      Ik heb in Zwitserland en daarna in Italie geen problemen gehad met mijn A4 ook met TDI 170pk en quattro
                      Wel tijdens onze reis plots en zeer onregelmatig een zeer vervelend resonantie(?) geluid
                      (gekrak, getik) in de omgeving van de versnellingspook!
                      Word gek van zulke zaken! Nog iemand last van?

Wij hebben ongeveer dezelfde reis gedaan (B-FR-CH-IT), en ook met 120PK geraak je daar hoor. Die 6de versnelling is bij deze auto enkel nuttig bij constante snelheid, je moet redelijk veel terug naar 5de of 4de als je een beetje wil versnellen.
                      Het enige probleem dat wij hadden, was in een file: airco gaf enkel nog warme lucht! Na 2 minuten zit je dan goed te zweten als het buiten 36 graden is. Na de file, toen we terug op snelheid waren, kwam er ineens weer koude lucht uit. Kan iemand dat verklaren? Ik vind het in alle geval niet normaal. Auto moet binnenkort binnen voor 30000km, dus ik zal het eens laten nazien.
                      Gekraak of getik: nog geen last van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                        Wij hebben ongeveer dezelfde reis gedaan (B-FR-CH-IT), en ook met 120PK geraak je daar hoor. Die 6de versnelling is bij deze auto enkel nuttig bij constante snelheid, je moet redelijk veel terug naar 5de of 4de als je een beetje wil versnellen.
                        Het enige probleem dat wij hadden, was in een file: airco gaf enkel nog warme lucht! Na 2 minuten zit je dan goed te zweten als het buiten 36 graden is. Na de file, toen we terug op snelheid waren, kwam er ineens weer koude lucht uit. Kan iemand dat verklaren? Ik vind het in alle geval niet normaal. Auto moet binnenkort binnen voor 30000km, dus ik zal het eens laten nazien.
                        Mijn B8, nu bijna 90.000km, blijft ook in de file koud blazen. Wat ik wel opmerk, mijn B7 had isolerende beglazing, op mijn huidige B8 kon ik dit niet meer krijgen, en het verschil is groot. Wanneer de zon op je benen schijnt voel je ze onmiddellijk branden, je voelt ook dat ze echt hitte afstraald in de wagen. Dat was bij mijn vorige niet het geval. Misschien hebben ze het weggelaten omdat niet veel mensen die optie namen, en/of uit gewichtsbesparing, ik vind het allesinds een achteruitgang tegenover de B7. Het gevolg is wel dat ik bij mijn B8 de temp. lager instel dan bij mijn B7. Bij +30c° staat ie nu op 19c°. Bij mijn B7 heeft ie nooit lager dan 21c° gestaan. Het algemeen welbehagen in de wagen was bij dergelijke hitte beter in de B7 met dubbele beglazing....

Comment

• Rij ook met een A4 120PK TDI en vind dat de airco niet zo koud blaast als mijn vorige wagens ( Volvo V50 b.v.)

Hij koelt wel maar de lucht is niet echt heel koud wind ik? hebben jullie dat ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                            Rij ook met een A4 120PK TDI en vind dat de airco niet zo koud blaast als mijn vorige wagens ( Volvo V50 b.v.)

Hij koelt wel maar de lucht is niet echt heel koud wind ik? hebben jullie dat ook?

Ja ik heb ook deze indruk. Bij de B7 (waar ik ook nog mee rij) is de lucht kouder.
                            Hierdoor duurt het bij de B8 ook langer om de binnenruimte afgekoeld te krijgen als de auto lang in de zon staat.
                            Last edited by ; 20/07/2010, 12:38.

Comment

• Hey, ik heb volgende week mijn 2011 audi s4 en ik vroeg mij af of er iemand weet waar ik die vagcom kan laten instaleren, aangezien ik zelf totaal niks afweet van zulke dingen .
                              (rijdend dvd kijken, 1 x biep tijdens inschakelen alarm 2x uitschakelen, teller sweep, biep bij gordel uit uitschakelen).
                              Misschien is iemand hier geinteresseerd om dat voor mij te doen in ruil voor een ritje in de s4?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                                Klinkt zeer interessant, heb je daar extra hardware voor aangekocht of is het via software aangepast?
                                Vagcom kabeltje en de juiste parameters, Hidden menu en bluetooth activeren. Details heb ik momenteel niet bij mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                  Vagcom kabeltje en de juiste parameters, Hidden menu en bluetooth activeren. Details heb ik momenteel niet bij mij.
                                  Internet staat boordevol met info. Zoeken via google op vagcom en audi a4 b8 en je vind massa's info.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                    Het enige probleem dat wij hadden, was in een file: airco gaf enkel nog warme lucht! Na 2 minuten zit je dan goed te zweten als het buiten 36 graden is. Na de file, toen we terug op snelheid waren, kwam er ineens weer koude lucht uit. Kan iemand dat verklaren?
                                    Ik vind het in alle geval niet normaal. Auto moet binnenkort binnen voor 30000km, dus ik zal het eens laten nazien.
                                    Welke versie van airco heb je misschien ? Ik heb optioneel de klima 3-zones bijgenomen en deze werkt naar mijn gevoel toch uitstekend. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je donkere? auto met bvb 36° graden buitentemperatuur op 'nen ik en ne gauw' afkoelt.
                                    Op lange afstanden zou ik sowiezo het verschil tss binnen en buiten niet te groot nemen.
                                    Staat je knop interne luchtcirculatie geactiveerd misschien ?

Enfin, binnenkort zal ik het pas echt weten als we 2 weken naar het zuiden vertrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                                      Welke versie van airco heb je misschien ? Ik heb optioneel de klima 3-zones bijgenomen en deze werkt naar mijn gevoel toch uitstekend. Je kan natuurlijk niet verwachten dat je donkere? auto met bvb 36° graden buitentemperatuur op 'nen ik en ne gauw' afkoelt.
                                      Op lange afstanden zou ik sowiezo het verschil tss binnen en buiten niet te groot nemen.
                                      Idd, heb em dan eerder op een 24° staan, kwestie van niet in een luidruchtige koelcel te moeten zitten. 21° is van het goeie te veel, als dat op u ligt te blazen, brrrr. Het gaat beter eens de auto op temperatuur gekomen is, dan kan ie lager ingesteld worden zonder drama. Maar dus nog nooit problemen gehad met de airco, werkt prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Idd, heb em dan eerder op een 24° staan, kwestie van niet in een luidruchtige koelcel te moeten zitten. 21° is van het goeie te veel, als dat op u ligt te blazen, brrrr. Het gaat beter eens de auto op temperatuur gekomen is, dan kan ie lager ingesteld worden zonder drama. Maar dus nog nooit problemen gehad met de airco, werkt prima.
                                        vuistregel blijft : zet nooit je airco op minder dan 5° beneden de buitentemperatuur

Comment

• bt

Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                          Beste bij mijn weten kan dit niet er is nog een stukje hardware nodig .
                                          ik heb de wagen met de originele bt daar is een extra module gemonteers ter hoogte van de middenconsole.
                                          Mijn vader heeft dit niet genomen kan je zien aan de diepte van het bakje .
                                          ik heb de schema's ook aangevraagd via een vriend en dit is duidelijk vermeld dat je een extra module nodig hebt.
                                          Indien het bij u werkt graag een demo hoor maar volgens mij niet mogelijk .
                                          Je kan wel activeren maar de mmi vind dan geen toestellen .

groeten

Comment

Working...
                                          X