Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• binnenkort volgen enkele interieurpic's, maar het zal wellicht praktisch hetzelfde interieur zijn als velen hier op het forum.
    Dat van de s-line met zilveren stiksels en zwarte dakhemel. MMI en gps dankzij het salonaktie-bijna voor niks- lyfestyle pakket.

Optioneel leer heb ik niet willen nemen, daar er standaard al semi-leer opzit met mooie zwarte stof.

Comment

• Heeft er echt niemand ervaring met het fiscom systeem van kafutec?
      Bluetooth voor de A4 MMI aan een interessante prijs lijkt me...

http://www.fiscon-mobile.de/support/...on_audi_de.pdf .

Comment

• Beste,
        Ik heb de versie met MMI plus besteld en bij fiscon zijn ze
        nog niet klaar met hun software

Zie onderaan

Your version communicates with MOST (fibre optical cables). Our current hardware does not support that. But we are working on a MOST version. I think it is available before you will get your car. Functionality is the same than for the CAN-Bus version we are selling at the moment.

It is almost Plug&Play and easy to install. Coding at the Audi dealer is required to activate the phone functions of the car.

Please contact us again if you have any more questions. On our website we will announce the new products before it is available.

Schöne Grüße / Best regards

Holger Auernhammer

---> www.fiscon-mobile.de

PS : mijn wagen wordt W22 geproduceerd - levering voorzien 15/6/2009
        Ik hoop dat de vernieuwingen doorgevoerd worden?
        Mijn dealer De Clerck Gent kon mij echter niks zeggen

Configuratie :
        A4 120 PK
        Lavagrijs
        Xenon plus
        Audi Sound system
        Aut inschakelen lampen en ruitewissers
        Verchr vensteromlijsting
        Pack lifestyle plus
        Geen lease budget meer vrij voor grotere velgen, spijtig maar ben dik tevreden
        Misschien later laten chippen

Iemand goede ervaringen, goede prijzen en adressen ?????
        Binnenkort foto's

Comment

• Bizar, welke versie is deze dan?
          Onze A4 avant is van mei 2008, en heeft radio concert en MMI met groot kleurenscherm zonder GPS...

Comment

• Concert en Symphony worden ondersteund, de radio in GPS+ nog niet dacht ik.

Comment

• Inderdaad versie met de radio geintegreerd in GPS wordt nog niet ondersteund
              De gewone concert en symphonie wel
              Ik heb beslist om mij een parrot te steken
              Iemand die mij kan aanbevelen of dit ok is of er een andere bluetoothkit wordt
              aanbevolen
              Heb iets gelezen van EGo flash of Bury
              Iemand met enige ervaring hiermee ook wat de installatie betreft?

Comment

• nu nog een installateur vinden die de fiscon aan kan?
                Iemand een idee?

Comment

• fiscon werkt nog niet op de B8 heb ik me laten vertellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                    nu nog een installateur vinden die de fiscon aan kan?
                    Iemand een idee?
                    da's gewoon inpluggen en gaan met de banaan

Comment

• Gewoon naar de audi garage om wat te laten configureren dan? En zien dat je zonder schade het dashboard kan demonteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WERNERHELLY Bekijk Berichten
                        ...Ik heb beslist om mij een parrot te steken
                        Iemand die mij kan aanbevelen of dit ok is...
                        Ik heb al 4 jaar de Parrot Evolution (CK3000, zonder display), werkt goed en doet helemaal wat het moet doen.
                        Nieuw gekocht voor minder dan 100€ , eenvoudig inpluggen tussen de radio en luidsprekers en that's it.

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        da's gewoon inpluggen en gaan met de banaan
                        Het zou me niet verbazen als er voor die Fiscon-module ook een software aanpassing vereist is om de module te activeren op het MMI-systeem. (via VAG-com)

Comment

• Heb zelf al eens een Fiscon op een passat met RNS510 getest, met sommige GSM's werkte het perfect, met een Samsung Omnia ging het niet al te best. Heb toen contact gehad met kufatec en ze konden mij geen compatibiliteitslijst bezorgen, enige mogelijkheid is wachten tot er een update is en hopen dat het dan in orde is.
                          Mijn voorkeur gaat nog steeds naar een parrot, vooral de CK3200, maar de MKI reeks is in mijn ogen nog een stuk interessanter aangezien je voor een aanvaardbare meerprijs ook een USB, aux en ipod aansluiting krijgt. Daarenboven kan je de afstandsbediening zetten waar je wil, want ze is draadloos.
                          Nadeel is dat deze moeilijk aan te sluiten zijn op de MMI, op de MMI 3G moet je een afzonderlijke luidspreker bijplaatsen en dan verlies je natuurlijk heel wat geluidskwaliteit, dan ben je beter af met de CK reeks.

Comment

• Ok bedankt voor de snelle reactie op mijn bericht aangaande de parrot
                            Ondertussen voor de mensen die zich afvragen wat er nu gebeurt met modeljaar 2010
                            Hoe, wat en wanneer
                            Ik heb deze morgen bevestiging gekregen en heb dit zelf op de computer gezien van de
                            dealer dat ik het modeljaar 2010 zal hebben
                            Mijn productie valt in week 22
                            Dus samengevat :
                            Gps plus = harde schijf & 3D
                            Mijn Cd lader valt echter weg en wordt vervangen door 2 SD opslagkaarten zoals in Q5
                            Multifunctioneel stuur krijg ik er ook extra bij, had deze optie niet genomen
                            XENON plus, dus achterlichten in leds
                            Van de andere dingen zoals start/stop stond er niks vermeld
                            Alsook niks v d nieuwe spiegels maar volgends de verkoper is dit er ook bij
                            Weet iemand nog iets van vernieuwingen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WERNERHELLY Bekijk Berichten
                              Multifunctioneel stuur krijg ik er ook extra bij, had deze optie niet genomen
                              XENON plus, dus achterlichten in leds
                              Bizar van dat stuur! Dat heeft toch niks met de update te maken?

Ik heb het sportstuur zonder knoppen genomen, en wil die ook niet... Die knoppen op het stuur heb ik altijd lelijk gevonden. Hopelijk zitten die er dan ook niet op...

Ik heb ook de xenons genomen, en het zal me toch verwonderen dat ze zomaar ook de achterlichten in xenon vervangen als je ziet wat ze vragen voor de leds (ok de xenons zitten er natuurlijk ook bij) vooraan... Zeer benieuwd. Wanneer deed je juist de bestelling (zodta ik me een beetje een beeld van mijn leveringsdatum kan vormen.

Hoeveel tijd tussen produktieweek en leveringsweek moet je ongeveer rekenen?

Comment

• Ik had men wagen 2 dagen na de productieweek. Wel met veel dank aan de verkoper.
                                Soms kan het 1 tot 2 weken duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                  Bizar van dat stuur! Dat heeft toch niks met de update te maken?
                                  Onrechtstreeks wel: het nieuwe MMI systeem vereist een multifunctioneel stuur. Wie dus het Lifestyle Plus pack gekozen heeft en wiens auto gemaakt wordt vanaf week 22 krijgt automatisch een multifunctioneel stuur, want anders kan Audi je auto domweg niet meer bouwen. Ik heb zelf een multifunctioneel stuur besteld maar krijg ook modeljaar 2010 m.a.w. dit was weggegooid geld. Anderzijds mag ik niet klagen want ik krijg het nieuwe MMI systeem voor een prikje dankzij de saloncondities. Persoonlijk vind ik het sportstuur zonder de knoppen zelfs lelijk, want je ziet een verchroomde rand waar normaal de knoppen zitten maar dan zonder iets erin ...

Wat de cd-lader betreft: als je het LifeStyle Plus pakket besteld heb dan krijg je sowieso de cd-wisselaar, ook al hoort deze niet meer standaard bij het nieuwe MMI systeem. Ik heb op mijn bestelscherm gezien dat de cd-wisselaar apart vermeld stond nu deze geen deel meer uitmaakt van het MMI systeem. Logisch ook: klanten die zeker een cd-wisselaar wilden en het LifeStyle Plus pakket bestelden in de wetenschap dat de cd-wisselaar erbij hoorde kan je moeilijk achter zeggen dat ze hem niet krijgen "omdat de auto te laat geleverd wordt en onder het nieuwe modeljaar valt". Al kan je je afvragen wie anno 2009 nog nood heeft aan een cd-wisselaar ...

Comment

• Via de configurator op de Duitse site blijft er een keuzemogelijkheid tussen "MMI Navigation" (2.100€) en "MMI Navigation +" (2.810€), enkel de + versie heeft de harddisk. De SD-geheugenslots zitten op beide versies.

Het blijft afwachten wat er geleverd zal worden, ik bel er alleszins niet voor naar de garage want daar weten ze het waarschijnlijk pas met zekerheid als de wagen bij hun op de parking staat;

@ carmotions: Wat is het probleem met Parrot's in combinatie met MMI 3G? Het sterke punt van Parrot is toch dat hun inbouwkits met ieder type radio te combineren is? (Desnoods met conversiekabels)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                      Via de configurator op de Duitse site blijft er een keuzemogelijkheid tussen "MMI Navigation" (2.100€) en "MMI Navigation +" (2.810€), enkel de + versie heeft de harddisk. De SD-geheugenslots zitten op beide versies.

Het blijft afwachten wat er geleverd zal worden, ik bel er alleszins niet voor naar de garage want daar weten ze het waarschijnlijk pas met zekerheid als de wagen bij hun op de parking staat;
                                      Nogmaals: als je het LifeStyle Plus pakket besteld hebt en de productiedatum van je auto verschuift naar modeljaar 2010 (week 22 of later) dan krijg je het MMI systeem mét harde schijf. De garage kan dat nu al zien in hun computersysteem. Bel ze eens op of ga eens langs en je hebt meteen uitsluitsel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                        Onrechtstreeks wel: het nieuwe MMI systeem vereist een multifunctioneel stuur. Wie dus het Lifestyle Plus pack gekozen heeft en wiens auto gemaakt wordt vanaf week 22 krijgt automatisch een multifunctioneel stuur, want anders kan Audi je auto domweg niet meer bouwen. Ik heb zelf een multifunctioneel stuur besteld maar krijg ook modeljaar 2010 m.a.w. dit was weggegooid geld. Anderzijds mag ik niet klagen want ik krijg het nieuwe MMI systeem voor een prikje dankzij de saloncondities. Persoonlijk vind ik het sportstuur zonder de knoppen zelfs lelijk, want je ziet een verchroomde rand waar normaal de knoppen zitten maar dan zonder iets erin ...

Wat de cd-lader betreft: als je het LifeStyle Plus pakket besteld heb dan krijg je sowieso de cd-wisselaar, ook al hoort deze niet meer standaard bij het nieuwe MMI systeem. Ik heb op mijn bestelscherm gezien dat de cd-wisselaar apart vermeld stond nu deze geen deel meer uitmaakt van het MMI systeem. Logisch ook: klanten die zeker een cd-wisselaar wilden en het LifeStyle Plus pakket bestelden in de wetenschap dat de cd-wisselaar erbij hoorde kan je moeilijk achter zeggen dat ze hem niet krijgen "omdat de auto te laat geleverd wordt en onder het nieuwe modeljaar valt". Al kan je je afvragen wie anno 2009 nog nood heeft aan een cd-wisselaar ...
                                        Wat dat stuur betreft: toch vind ik het bizar dat het nieuwe MMI niet zonder stuurbediening kan, dat is toch niet logisch?

En je hebt gelijk, die chroom randjes staan er rond een open plek op het stuur zonder knoppen, die moesten er wat mij betreft ook niet zijn. Een stuur moet zo simpel mogelijk zijn voor mij, geen knoppen, geen randjes enz... Ik zal nu niet van mijn neus gaan maken als die knoppen daar zitten, maar toch liever zonder voor mij. We zijn benieuwd wat het zal worden...

Ikzelf heb geen enkele pack genomen, maar alle opties afzonderlijk aangevinkt zoals de GPS+, cruise control, parkeerhulp, ... enz Die CD-wisselaar was idd in combinatie met de GPS, maar die heb ik eigenlijk niet nodig ik stipte de music interface aan omdat ik toch steeds met de iPod werk (CD's in de wagen worden toch maar bekrast ed) dus die mogen ze gerust eruit smijten wat mij betreft.

Alé het zal uitkijken zijn hier op het forum naar de eerst geleverde A4 model 2010 Die eigenaar zal hier een hoop vragen naar zijn hoofd geslingerd krijgen me dunkt. Ik vraag het hem/ze nu alvast: foto's posten hé van die 2010-aanpassingen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                          Wat dat stuur betreft: toch vind ik het bizar dat het nieuwe MMI niet zonder stuurbediening kan, dat is toch niet logisch?

Alé het zal uitkijken zijn hier op het forum naar de eerst geleverde A4 model 2010 Die eigenaar zal hier een hoop vragen naar zijn hoofd geslingerd krijgen me dunkt. Ik vraag het hem/ze nu alvast: foto's posten hé van die 2010-aanpassingen...
                                          Bij de A5 is dit systeem al in voege sinds begin november vorig jaar !
                                          Bij de nieuwe MMI krijg je idd een multifunctioneel stuur erbij maar je kan het ook perfect manueel bedienen.
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X