Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichten
    nog een vraagje. Moet de nieuwe auto, zoals vroeger, nog steeds "ingereden" worden of mag je als de motor warm heeft al redelijk voluit gaan? ik wil de wagen niet forceren, maar wil er ook geen luie wagen van maken.
    thx
    Dat een motor lui wordt van er onvoldoende voluit mee te rijden is cafepraat.

De motor op zich is al ingedraaid in de fabriek, maar het is raadzaam de auto niet te zwaar te belasten in het begin, maar dan eerder voor andere onderdelen zoals transmissiedelen die nog niet op mekaar zijn ingelopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Dat een motor lui wordt van er onvoldoende voluit mee te rijden is cafepraat.

De motor op zich is al ingedraaid in de fabriek, maar het is raadzaam de auto niet te zwaar te belasten in het begin, maar dan eerder voor andere onderdelen zoals transmissiedelen die nog niet op mekaar zijn ingelopen.
      Belangrijkste is dat je, zelfs als de wagen nog heel weinig km heeft, erop let dat hij voldoende op temperatuur is, en dan bedoel ik niet alleen het koelwater maar vooral de olie (waarvoor jammer genoeg geen meter aanwezig is...). Dat laatste duurt iets langer dan het water, maar koelt ook minder snel af. Eens dat het geval is, kan je zelfs met nieuwe wagen als eens wat gas geven, zonder te overdrijven natuurlijk. Op die manier heb je vanaf het begin een 'vlotte wagen'...
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichten
        Zit er eigenlijk een alarm op de avant 2010?
        Het is wel geen loeiende sirene, maar eerder een piep-piep, op model 2009 althans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
          Het is wel geen loeiende sirene, maar eerder een piep-piep, op model 2009 althans.
          Idd, hilarisch!

Comment

• hoi Dirk ,

ik heb ook nog enkele weken voor prod aanpasingen gedaan .
            Dit heeft geen inpact gehad op de data .
            Zou he toch eens proberen .
            Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
              Toch nog iets vergeten zeker bij mijn bestelling: had zo graag het lichtpakket gehad !
              Ik weet niet of het mogelijk is dit nu nog te veranderen, productieweek is al gekend (14) en anderzijds weet er iemand of dit inpact kan hebben op de leveringstermijn als je iets wijzigd ?
              het ontbreken van het lichtpakket (met name de verlichting van het handschoenkastje) in de standaarduitrusting is gewoon een regelrechte schande .
              Ik heb er al lang spijt van dat ik die optie over 't hoofd gezien heb. Gezellig in de halve schemering in een handschoenkastje zitten zoeken, heb er me al zo vaak aan geërgerd.
              Binnenkort ga ik toch maar eens wat onderdelen nabestellen en de boel (laten) aanpassen

Comment

• hoi mede forum gebruikers, ik rij nu al bijna een jaar met met een A4 B8 avant en ben er over het algemeen tevreden over.
                Alleen als ik eens hevig wil optrekken lijkt het of de motor zich verslikt als ik schakel van eerste naar tweede. nu heb ik navraag gedaan bij de garage en die zijden mij dat het normaal is. Dit zou komen omdat ze een marge willen inlassen om de koppeling te sparen dit zou aangepast zijn na de eerste update.

Zijn er nog personen die dit al gemerkt of ondervonden hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                  hoi mede forum gebruikers, ik rij nu al bijna een jaar met met een A4 B8 avant en ben er over het algemeen tevreden over.
                  Alleen als ik eens hevig wil optrekken lijkt het of de motor zich verslikt als ik schakel van eerste naar tweede. nu heb ik navraag gedaan bij de garage en die zijden mij dat het normaal is. Dit zou komen omdat ze een marge willen inlassen om de koppeling te sparen dit zou aangepast zijn na de eerste update.

Zijn er nog personen die dit al gemerkt of ondervonden hebben?
                  Dit is inderdaad bij de onze ook zo.
                  Wat bedoel je juist met "dit zou aangepast zijn na de eerste update"?
                  Doet Audi een software update bij een eerste onderhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                    Dit is inderdaad bij de onze ook zo.
                    Wat bedoel je juist met "dit zou aangepast zijn na de eerste update"?
                    Doet Audi een software update bij een eerste onderhoud?
                    neen bij de eerste versie van de auto zouden hier geen problemen mee geweest zijn maar wel soms problemen van de koppeling daarom hebben ze dit bij de eerste update van de auto aangepast. dit werd mij toch zo gezegt in de garage.

Comment

• Garage vandaag nog eens gebeld, de initiële leverdatum van eind februari zal niemeer lukken . Dat hadden we natuurlijk wel verwacht, laat ons hopen dat het niet te lang meer duurt.

Gisteren met iemand gesproken die verkoper kent van andere audi garage, volgens hem mogen degenen die eind januari een A4 besteld hebben wachten tot december (afh van motorisatie en opties natuurlijk) .

Ofwel is de productielijn van audi te klein, ofwel verkopen ze als zoete broodjes .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                        Gisteren met iemand gesproken die verkoper kent van andere audi garage, volgens hem mogen degenen die eind januari een A4 besteld hebben wachten tot december (afh van motorisatie en opties natuurlijk) ..
                        Ja amai! Ik kan dit toch moeilijk geloven. Enige reden daartoe kan enkel problemen zijn met bepaalde onderdelen...

Ik hoop van niet, ik verwacht de mijne half april. (was eerst eind maart). Bestelling is van 2de helft januari.

Ik rij rond met een vervangwagen... dus laat hem maar komen.
                        Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                        Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Garage vandaag nog eens gebeld, de initiële leverdatum van eind februari zal niemeer lukken . Dat hadden we natuurlijk wel verwacht, laat ons hopen dat het niet te lang meer duurt.

Gisteren met iemand gesproken die verkoper kent van andere audi garage, volgens hem mogen degenen die eind januari een A4 besteld hebben wachten tot december (afh van motorisatie en opties natuurlijk) .

Ofwel is de productielijn van audi te klein, ofwel verkopen ze als zoete broodjes .
                          My God, zeg aub dat het niet waar is....
                          ik heb vorige maandag een offerte laten maken en vandaag zou de leasemaatschappij de bestelling hebben ingegeven, nu zie ik ook dat er 1,5 maand zou bijgekomen zijn.
                          volgens de verkoper was de productiedatum vorige week nog week 18
                          4 rings driver

Comment

• Zal natuurlijk wel niet voor de standaard 2.0 TDI zijn, eerder voor de zwaardere / specialere modellen (of net omgekeerd, dat deze zoveel verkocht worden dat de motoren niet tijdig gemaakt kunnen worden...). Ik hoop voor iedereen natuurlijk dat het niet waar is!

Comment

• Velgen kiezen

Hallo,

Ik heb mijn nieuwe A4 Avant besteld maar twijfel nog wat over de velgen. De auto die ik besteld heb is lavagrijs met chormen dakrailing en vensteromlijsting.

Eerst was ik overtuigd van de New RS4 velg maar ik twijfel een beetje omdat die antriciet grijs is (gaat dat wel mooi zijn met de chromen accenten van de wagen). Eventueel dacht ik nog aan de S8 of anders de de gewone 5 spaaks velg.

Heeft iemand ervaring met die New RS4 velg, of eventueel foto's.

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mickster Bekijk Berichten

Heeft iemand ervaring met die New RS4 velg, of eventueel foto's.
                                .

Hmmm, dat zal niet zo makkelijk te vinden zijn., foto's van een A4 B8 met RS4 - velg, op het internet, aangezien de helft ermee is uitgerust...

Comment

• Gisteren was het zover, fier als een pauw de garage om 9 uur binnengestapt voor de afhaling van a4 avant.
                                  Na een korte uitleg 1 klein probleem. De nummerplaten waren onderweg met een koerierdienst naar de garage, maar ze wisten niet of het nog een kwartier ging duren of 4 uren.
                                  Eventjes gewacht en na een halfuurtje was de man met het "pakje" toegekomen. Een zucht van opluchting

Direct 65 euro mogen tanken, en dan de baan op. Ging er zodanig in op dat ik pas 4 uur later ben thuisgekomen

't Is een droom om mee te rijden, maar moet me nog wat wegwijs maken in de auto.

Foto's volgen, eerst nog wat rijden

Comment

Zal natuurlijk wel niet voor de standaard 2.0 TDI zijn, eerder voor de zwaardere / specialere modellen (of net omgekeerd, dat deze zoveel verkocht worden dat de motoren niet tijdig gemaakt kunnen worden...). Ik hoop voor iedereen natuurlijk dat het niet waar is!
                                    laat ons hopen, een collega die samen met mij een sline 120pk heeft besteld, heeft nog geen leverdatum
                                    4 rings driver

Comment

Ik mag hopen dat dit niet klopt, de mijne besteld op 14/01/10, 2.0 143pk Multitronic.
                                      Mijn huidige wagen is nu over de 150K en moet dringend weg. bij bestellen was begin maart aangegeven, zelf had ik al gedacht einde april. Maar december

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                        Hmmm, dat zal niet zo makkelijk te vinden zijn., foto's van een A4 B8 met RS4 - velg, op het internet, aangezien de helft ermee is uitgerust...
                                        Zeer vriendelijke opmerking, maar de meeste zijn volgens mij uitgerust met zilveren velgen en niet de antraciete.
                                        Of is het verschil in kleur tussen die antraciete en standaardvelgen zo klein?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mickster Bekijk Berichten
                                          Zeer vriendelijke opmerking, maar de meeste zijn volgens mij uitgerust met zilveren velgen en niet de antraciete.
                                          Of is het verschil in kleur tussen die antraciete en standaardvelgen zo klein?

Hier en daar een beetje ironie kan nooit geen kwaad hé... was de bedoeling grappig over te komen, maar is niet echt gelukt zie ik...

Soit: zal dan maar proberen een positieve bijdrage te leveren op uw vraag:

Comment

Working...
                                          X