Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag ook mijn eerste Astra gaan halen.
    Als ik zo hier de berichten op het forum lees, heb ik tot nu toe het meeste geduld moeten hebben
    Besteld ergens half november 2009, afgehaald vandaag 18 juni, dus dat zijn z'n goede 7 maanden...

Zo even vanuit het hoofd wat ik besteld heb (lease):
    1.3 EcoFlex
    Gold pack
    Elektronische klimaatregeling ECC
    Quickheat
    Spice red (binnenbekleding)

Had deze config zowat blind besteld, dus na het uitlekken van wat real-life foto's kreeg ik dan al snel spijt van de spice red binnenbekleding, en vooral het rode dashbord.

Vandaag de auto gaan ophalen, en toch wat vreemde vastellingen:
    - binnenbekleding is gewoon zwart, dus geen spice red tinten aanwezig (ben ik opzich dus niet kwaad om maarja)
    - de boordcomputer (U6 is standaard op de 1.3 CDTI EcoFlex, maar! blijkbaar vindt Opel het niet belangrijk om het verbruik, tank autonomie, gemiddelde snelheid, ... te vermelden op hun zuinigste paradepaartje... Hierdoor heb ik dus maar 3 menuitems in de BC: TripA, TripB, digitale snelheid.

Om op wat eerdere vragen te antwoorden. Heb erstraks even op de autostrade gereden, 120km/h doet hij zo ongeveer aan 2500RPM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdhhdhdhdhf Bekijk Berichten
      Vandaag ook mijn eerste Astra gaan halen.
      Als ik zo hier de berichten op het forum lees, heb ik tot nu toe het meeste geduld moeten hebben
      Besteld ergens half november 2009, afgehaald vandaag 18 juni, dus dat zijn z'n goede 7 maanden...

Zo even vanuit het hoofd wat ik besteld heb (lease):
      1.3 EcoFlex
      Gold pack
      Elektronische klimaatregeling ECC
      Quickheat
      Spice red (binnenbekleding)

Had deze config zowat blind besteld, dus na het uitlekken van wat real-life foto's kreeg ik dan al snel spijt van de spice red binnenbekleding, en vooral het rode dashbord.

Vandaag de auto gaan ophalen, en toch wat vreemde vastellingen:
      - binnenbekleding is gewoon zwart, dus geen spice red tinten aanwezig (ben ik opzich dus niet kwaad om maarja)
      - de boordcomputer (U6 is standaard op de 1.3 CDTI EcoFlex, maar! blijkbaar vindt Opel het niet belangrijk om het verbruik, tank autonomie, gemiddelde snelheid, ... te vermelden op hun zuinigste paradepaartje... Hierdoor heb ik dus maar 3 menuitems in de BC: TripA, TripB, digitale snelheid.

Om op wat eerdere vragen te antwoorden. Heb erstraks even op de autostrade gereden, 120km/h doet hij zo ongeveer aan 2500RPM.
      bedankt voor het antwoord bij 120!
      maar inderdaad heb ik vernomen dat er geen verbruiksmeters inzitten, in Nederland zit dat alleen op de cosmo of sport.
      heb ik toch nog wel een vraag: klopt het dat in de gril een wijziging zit, daar bedoel ik mee aerodynamische aanpassingen. ik heb gelezen dat de gril wordt afgesloten boven een bepaalde snelheid. klopt dat?

wel heb je geluk met dat dashboard, een collega van mij heeft wel rood gekregen haha! doet zeer aan je ogen.

maar gezien je de 1e bent op dit forum met een 1.3 cdti zou ik graag je ervaring willen weten?
      ( trekkracht, zuinigheid, geluid binnen)

thanks voor je reaxtie

ps. veel cruise plezier

Comment

• is het normaal dat de configuratie op internet geregeld verandert?

goldpack zoals hierboven vernoemd is weg...

sedert enkele dagen 2 nieuwe kleuren , sportzetels zijn nu afzonderlijk te kiezen( bestuurder wel/passagier niet,....zonder lendensteun )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
          is het normaal dat de configuratie op internet geregeld verandert?

goldpack zoals hierboven vernoemd is weg...

sedert enkele dagen 2 nieuwe kleuren , sportzetels zijn nu afzonderlijk te kiezen( bestuurder wel/passagier niet,....zonder lendensteun )

juist eens nagevraagd...modeljaar 2011 is gestart, daarom die kleine veranderingen..

Comment

juist eens nagevraagd...modeljaar 2011 is gestart, daarom die kleine veranderingen..
            Okay nu al, welke kleuren zijn erbij gekomen? Wat heb je besteld??

Comment

• silky shadow en fresko.....maar de garagist had daar nog geen stalen van ontvangen. er zijn 3 andere kleuren niet meer beschikbaar voor astra.

ik bestel normaal gezien in september, na alles in overweging te hebben genomen.het is tenslotte geen eenvoudig corsa'tje zoals ik nu heb

Comment

silky shadow en fresko.....maar de garagist had daar nog geen stalen van ontvangen. er zijn 3 andere kleuren niet meer beschikbaar voor astra.

ik bestel normaal gezien in september, na alles in overweging te hebben genomen.het is tenslotte geen eenvoudig corsa'tje zoals ik nu heb
                Inderdaad zeker geen eenvoudig corsatje, heb deze nu ook en ben hem na anderhalf jaar meer dan zat!

Comment

• Gisteren op 2 plaatsen gaan zien naar de Astra!

Comment

• 1.4T maar met 88kw/120pk

weet er iemand of het mogelijk is om de veel interessantere motor te bestellen in duitsland, daar bestaat er een 1.4T met 88 kw/120pk ,dus meer dan 300€ minder biv.

of zijn er dan invoerkosten of zo?

in belgie enkel de 1.4T 103kw/140pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
                      heb ik toch nog wel een vraag: klopt het dat in de gril een wijziging zit, daar bedoel ik mee aerodynamische aanpassingen. ik heb gelezen dat de gril wordt afgesloten boven een bepaalde snelheid. klopt dat?
                      Die vraag heb ik ook aan de verkoper gesteld en die had hier geen weet van. Zelf heb ik ook eens achter de gril gevoeld en daar geeft toch niet echt iets mee. Er zit wel een grote ventilator achter.

Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
                      maar gezien je de 1e bent op dit forum met een 1.3 cdti zou ik graag je ervaring willen weten?
                      ( trekkracht, zuinigheid, geluid binnen)
                      Voor de moment is mijn menig nog verdeeld.. Ik heb ook met een 1.3 gereden, maar de oude astra serie. Deze had naar mijn indruk meer power en dynamiek. Maar daartegen is deze auto ook natuurlijk super nieuw (nog geen 300km op de teller) dus we zien wel.
                      Lawaai van de motor is wel degelijk hoorbaar, naar mijn mening iets te luid, maar daarvoor dient een radio

Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
                      ps. veel cruise plezier
                      Toch al twee kleine minpunten aan mijn astra gevonden:

1) De verlichting van de Makup spiegel aan de bestuurders blijft branden, dit zodra de motor gestart is. Op geen enkele manier krijg je het uit... Maar na een lange rit wordt dus de plastiek nogal heet.

2) De CD500 navi/radio/phone... valt soms helemaal weg! Gewoon zwart of flikkerend scherm, ziet er niet uit! Heeft op eerste indruk niets te maken met schokken ofzo. Hieronder 2 voorbeelden van het flikkeren:
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Comment

Die vraag heb ik ook aan de verkoper gesteld en die had hier geen weet van. Zelf heb ik ook eens achter de gril gevoeld en daar geeft toch niet echt iets mee. Er zit wel een grote ventilator achter.

Voor de moment is mijn menig nog verdeeld.. Ik heb ook met een 1.3 gereden, maar de oude astra serie. Deze had naar mijn indruk meer power en dynamiek. Maar daartegen is deze auto ook natuurlijk super nieuw (nog geen 300km op de teller) dus we zien wel.
                        Lawaai van de motor is wel degelijk hoorbaar, naar mijn mening iets te luid, maar daarvoor dient een radio

Toch al twee kleine minpunten aan mijn astra gevonden:

1) De verlichting van de Makup spiegel aan de bestuurders blijft branden, dit zodra de motor gestart is. Op geen enkele manier krijg je het uit... Maar na een lange rit wordt dus de plastiek nogal heet.

2) De CD500 navi/radio/phone... valt soms helemaal weg! Gewoon zwart of flikkerend scherm, ziet er niet uit! Heeft op eerste indruk niets te maken met schokken ofzo. Hieronder 2 voorbeelden van het flikkeren:

http://img713.imageshack.us/i/imag0029h.jpg/
                        zijn geen " minpunten" maar wel "gebreken" die moeten gerepareerd worden

Comment

http://img713.imageshack.us/i/imag0029h.jpg/
                          Dat probleem heb ik dus ook met mijn Astra, wel DVD800.
                          Op Astrafriends.be wist iemand me te vertellen dat dit aan de USB-stekker zou liggen, die storing geeft als je je gsm in dat vakje hebt liggen(voor de pook, bij usb stekker). Indien je je gsm daar hebt liggen,
                          haal die maar eens weg en je zal zien dat je scherm geen storing meer geeft...
                          Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                            Dat probleem heb ik dus ook met mijn Astra, wel DVD800.
                            Op Astrafriends.be wist iemand me te vertellen dat dit aan de USB-stekker zou liggen, die storing geeft als je je gsm in dat vakje hebt liggen(voor de pook, bij usb stekker). Indien je je gsm daar hebt liggen,
                            haal die maar eens weg en je zal zien dat je scherm geen storing meer geeft...

Vanaf volgende maand zijn de nieuwe usb-stekkers beschikbaar bij de opel verdelers, deze zouden zwaarder en beter afgeschermd zijn en geen storing meer afgeven. Het probleem is dus wel degelijk gekend bij Opel. Mijn garagist had er ook al 5 klachten over gekregen.
                            Bij mijn eerste onderhoud op 3000 km zal mijn usb-poort gratis worden vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                              Vanaf volgende maand zijn de nieuwe usb-stekkers beschikbaar bij de opel verdelers, deze zouden zwaarder en beter afgeschermd zijn en geen storing meer afgeven. Het probleem is dus wel degelijk gekend bij Opel. Mijn garagist had er ook al 5 klachten over gekregen.
                              Bij mijn eerste onderhoud op 3000 km zal mijn usb-poort gratis worden vervangen.
                              Dan spring ik volgende maand ook eens binnen bij mijn dealer =)

Comment

• Na vele jaren met de Astra F ben ik vorige week mijn nieuwe Astra J gaan afhalen.
                                Heb die half februari besteld en de verkoper had een lever datum gegeven van half juni; dus netjes op tijd.
                                Na een weekendje rond gecruisd te hebben heb ik enkel positieve reacties gehad.

Configuratie is:
                                Een 1.7CDTI sport, black sapphire met opc-line en de launchpack (18'' multispaaksvelgen, cruisecontrol en navigatie).

Het opc-line kitje is echt mega, had die nog niet gezien in het echt en komt echt zeer mooi uit met de velgen.

Ben zeer tevreden van deze zeer complete wagen, nog niets van storingen ondervonden.
                                Heb de navigatie al een paar keer getest, zeer snelle correctie en nog geen storingen gemerkt. Ook niet op de usb poort. Gisteren probleemloos wma en mp3 afgespeeld.

Ook de eerste rij-ervaringen zijn zeer goed, kom ook wel van een astra F

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wacko16 Bekijk Berichten
                                  Na vele jaren met de Astra F ben ik vorige week mijn nieuwe Astra J gaan afhalen.
                                  Heb die half februari besteld en de verkoper had een lever datum gegeven van half juni; dus netjes op tijd.
                                  Na een weekendje rond gecruisd te hebben heb ik enkel positieve reacties gehad.

Configuratie is:
                                  Een 1.7CDTI sport, black sapphire met opc-line en de launchpack (18'' multispaaksvelgen, cruisecontrol en navigatie).

Het opc-line kitje is echt mega, had die nog niet gezien in het echt en komt echt zeer mooi uit met de velgen.

Ben zeer tevreden van deze zeer complete wagen, nog niets van storingen ondervonden.
                                  Heb de navigatie al een paar keer getest, zeer snelle correctie en nog geen storingen gemerkt. Ook niet op de usb poort. Gisteren probleemloos wma en mp3 afgespeeld.

Ook de eerste rij-ervaringen zijn zeer goed, kom ook wel van een astra F
                                  Kun je eens foto's posten van je Astra?
                                  Ben eens benieuwd om de opc line op een zwarte te zien.
                                  Heb dit voorlopig enkel op een witte gezien, en daar vond ik het niet zo mooi op, omdat het daar verschrikkelijk hard opvalt dat het er maar tegen is 'geplakt'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                                    Kun je eens foto's posten van je Astra?
                                    Ben eens benieuwd om de opc line op een zwarte te zien.
                                    Heb dit voorlopig enkel op een witte gezien, en daar vond ik het niet zo mooi op, omdat het daar verschrikkelijk hard opvalt dat het er maar tegen is 'geplakt'.
                                    Zal ik zeker doen, ging gisteren foto's nemen maar het weer liet het niet toe. Zal proberen morgen of overmorgen wat foto's te posten

Comment

• Iemand enig idee hoe je de Quickheat optie kan herkennen? Onder de motorkap is er op het eerste zicht niets wat hiervan een label draagt. Ook zijn er geen extra zekeringen voorzien ofzo.

Comment

• Nieuwe auto's niet hier voorstellen hé jongens. Aub een eigen topic aanmaken in 'Mijn Duitse Auto'.

Hier dus: http://autoforum.be/forumdisplay.php?f=75

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wacko16 Bekijk Berichten
                                          Zal ik zeker doen, ging gisteren foto's nemen maar het weer liet het niet toe. Zal proberen morgen of overmorgen wat foto's te posten
                                          Heb deze avond vlug wat foto's genomen

Comment

Working...
                                          X