Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk heb niet de tijd om dikwijls naar de garage/dealer te gaan of dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenWeet je, het zou mij absoluut niet storen, mocht Tesla overgenomen worden door een Audi, Mercedes of BMW, hoor... Als die maar de technologie verder blijven verfijnen en aanbieden.
Sent from over-priced mobile deviceU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Heb soms de indruk dat Tesla iets te vroeg aan dit verhaal begonnen is.
Kinderziektes zijn nu misschien een probleem maar die zullen wel opgelost geraken.
Erger is het feit dat de batterijen nog altijd veel te zwaar zijn, niet perfect recycleerbaar en milieuvriendelijk.
De capaciteit is daarentegen nog te klein, de laadschema's verre van ideaal om het gebruiksvriendelijk te houden.
Hiermee dus ook een te kleine actieradius waardoor een elektrische wagen voor veel mensen niet interessant is.
Overschakelen naar elektrisch zal in de nabije en verdere toekomst slechts mogelijk zijn voor een relatief klein deel vd bevolking omdat ons net hier niet op aangepast is.
Om mensen te kunnen overtuigen zal vooral de kostprijs sterk moeten dalen.
Precies daar wringt het schoentje bij Tesla. De ontwikkelingskosten waren al zeer hoog maar dit zal niet verbeteren, willen ze hun batterijen naar een hoger niveau tillen. De verkoop gaat moeizaam.
Het is Tesla gegund dat ze dit kunnen overleven maar makkelijk zal het niet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenBuiten de kantoor uren?
Comment
-
-
Tesla Model S
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen ze hebben net ingezet op de thuismarkt
Sent from over-priced mobile deviceLast edited by Alfa-Beemer; 03/05/2015, 11:48.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
7kwh of 10kwh
de 7kwh kost rond de 3000$. Ik heb in het verleden al genoeg rond gezien voor deep cycle batteries voor thuisgebruik omdat ik het zonde vind dat mijn zonnepanelen hun stroom op het net afgeven. En dat kostte dan toch een heel pak meer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenHoeft ook niet: ze komen de wagen afhalen aan je deur, en netjes terug afzetten na een ingreep. Je verliest enkel de tijd van het telefoontje of voor het opstellen van de mail.
Comment
-
Back to home Batt
Best eerst dit artikel eens lezen vooraleer te enthousiast te worden.
Update: The Tesla battery is better than I thought for homes. And at utility scale, it’s deeply disruptive. Elon Musk announced Tesla’s home / business battery today. tl;dr: It’ll…
DE:
"Tentative Conclusion: The battery isn’t quite cheap enough for most in the US to buy on a purely cost-benefit basis, yet." Is de belangrijkste zin.
De prijs van zonne-energie in Duitsland is enkel zo laag door de enorme subsidies aan groene energie. Ze kunnen en moeten de elektriciteit soms gratis weggeven omdat ze toch sowieso enorme winsten maken door die subsidies. Vorig jaar ongeveer 21 miljard euro!!
Comment
-
Tesla Model S
Ik sta voor vooruitgang, ik ben zelf actief in de technologie sector als ondernemer maar sta enorm kritisch tegenover wat in de pers verteld wordt en wat het in de realiteit dan eigenlijk (jammer genoeg) maar voorstelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTesla is nu al aan het diversifieren, en ik zou Elon Musk niet onderschatten.
Ik vind het een meesterlijke zet dat hij zijn patenten open zet. Het is makkelijker de markt te veranderen als je met meer dan een bedrijf bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten7kwh of 10kwh
de 7kwh kost rond de 3000$. Ik heb in het verleden al genoeg rond gezien voor deep cycle batteries voor thuisgebruik omdat ik het zonde vind dat mijn zonnepanelen hun stroom op het net afgeven. En dat kostte dan toch een heel pak meer...
Hier komt een pakket vermogenelektronica bij die het geheel moet gaan sturen.
Dan zit je minstens 50% hoger in prijs.
Onze panelen (4.4 kW) genereren op een zonnige dag tot 30 kWh.
Met max. 7 kWh opslagcapaciteit ben je dan wel erg beperkt.
Vandaar, ook hier staat prijs niet in verhouding tot de capaciteit.
Kosten/baten niet bepaald interessant.
Comment
-
het artikel is eigenlijk globaal genomen zeer positief
ze verwachten zelfs een halvering van de prijs binnen de 5 jaar
en zo'n dingen doen net wat ze moeten doen: piekvragen in het net opvangen. Altijd beter om dit thuis te zetten dan dat er een leverancier weeral de zoveelste centrale uit de grond moet stampen om de piekvraag bij te kunnen houden. Een piek die niet lang genoeg duurt om de kostprijs van een centrale te rechtvaardigen en waarvan de kosten uiteindelijk aan de gebruiker worden doorgerekend.
Dan liever zoiets dat ik aankoop en waar ik verantwoordelijk voor ben.
Comment
Comment