Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Toch zitten er veel waarheden in bovenstaande "negatieve" bijdragen. Zo ongenuanceerd vind ik dat niet. Feit is, een Tesla kopen en hem als "gewoon" mobiliteitsvoertuig gebruiken is een gedurfde onderneming.

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Dank je, maar het valt echt wel mee. Een oplaadpunt thuis waar je 25A op 3 fasen mee kan laden helpt enorm.

En voor een bedrijf valt de kostprijs best mee. 120% aftrekbaar en ze spreken zelfs over 150%. Wat dus wil zeggen dat ik op een groot deel van de winst in de vennootschap geen belastingen hoef te betalen. En nu spreekt men nog van BTW op elektriciteit af te schaffen. Met mij warmtepomp en EV begin ik ook al stilletjes bij grote verbruikers te komen, dus het vaste deel van mijn elektriciteitsfactuur wordt over veel kWh verdeelt.

En dan zwijg ik nog over de ecologiepremie bij de Vlaamse overheid voor zowel laadpaal als auto...
    Ik rij voor 4-5 euro elektriciteit elke dag 100km. Alleen die A2 kan daar aan tippen. Maar deze is wel een schip ivm het A2'tje

Comment

• Ik heb vandaag op het Salon de mogelijkheid gehad om er eens een kort ritje mee te doen. Ik moet zeggen dat elektrisch rijden mij wel bevalt. De gasrespons is natuurlijk zeer direct, en de power is fenomenaal. De wagen is zalig stil. Het stoort in geen geval dat je geen motor hoort. We hebben door het stad gereden en ook over wat minder goede wegen, en ik kan zeggen dat de ophanging zeer gebalanceerd is. Het is een mooi compromis tussen sport en comfort. Ook het stuurgevoel is in orde. kortom, deze Tesla rijdt zeer aangenaam.
      Over een paar weken ga ik er eens wat uitgebreider mee rijden in Eindhoven. De afspraak is vastgelegd.

Zou ik er eentje kopen? Tja, qua concept en rijplezier ben ik er alleszins helemaal weg van. Echter, het grote probleem is de actieradius. Het verbruik van een electromotor is anders dan van een verbrandingsmotor. Als je met een verbrandingsmotor constante snelheden gaat rijden, zoals op de snelweg, dan gaat deze minder verbruiken en stijgt de actieradius op de boordcomputer. Bij deze Tesla is dat niet het geval. Aan 120km/uur verbruikt deze meer dan bij accelereren tussen 70 en 90 km/uur. Aangezien ik veel lange afstanden doe, vrees ik dat ik geen 480, maar eerder na 300km al terug 'leeg' ben. En dan moet je dus regelmatig kunnen laden, en ook onderweg. En het is net dat dat nog niet op punt is. Voor het ogenblik staat er in België langs de wegen nog geen enkele laadpaal. Dat zo'n elektrische wagens de toekomst worden, daar twijfel ik niet aan, maar we zijn er nog niet rijp voor. Ik zie dit pas ten vroegste over een jaar in orde komen.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De actieradius is idd het pijnpunt van deze tesla.
        Heb hem ook bewonderd op het salon, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van het totaal concept van deze wagen.
        Interieur zeer goed afgewerkt.

Ik zou wel in de verleiding knn komen voor deze wagen, al zal de actieradius toch moeten verbeteren.
        Met 300km geraken we niet ver als ik op verlof wil gaan!

Voor de rest, prachtwagen

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik heb vandaag op het Salon de mogelijkheid gehad om er eens een kort ritje mee te doen. Ik moet zeggen dat elektrisch rijden mij wel bevalt. De gasrespons is natuurlijk zeer direct, en de power is fenomenaal. De wagen is zalig stil. Het stoort in geen geval dat je geen motor hoort. We hebben door het stad gereden en ook over wat minder goede wegen, en ik kan zeggen dat de ophanging zeer gebalanceerd is. Het is een mooi compromis tussen sport en comfort. Ook het stuurgevoel is in orde. kortom, deze Tesla rijdt zeer aangenaam.
          Over een paar weken ga ik er eens wat uitgebreider mee rijden in Eindhoven. De afspraak is vastgelegd.

Zou ik er eentje kopen? Tja, qua concept en rijplezier ben ik er alleszins helemaal weg van. Echter, het grote probleem is de actieradius. Het verbruik van een electromotor is anders dan van een verbrandingsmotor. Als je met een verbrandingsmotor constante snelheden gaat rijden, zoals op de snelweg, dan gaat deze minder verbruiken en stijgt de actieradius op de boordcomputer. Bij deze Tesla is dat niet het geval. Aan 120km/uur verbruikt deze meer dan bij accelereren tussen 70 en 90 km/uur. Aangezien ik veel lange afstanden doe, vrees ik dat ik geen 480, maar eerder na 300km al terug 'leeg' ben. En dan moet je dus regelmatig kunnen laden, en ook onderweg. En het is net dat dat nog niet op punt is. Voor het ogenblik staat er in België langs de wegen nog geen enkele laadpaal. Dat zo'n elektrische wagens de toekomst worden, daar twijfel ik niet aan, maar we zijn er nog niet rijp voor. Ik zie dit pas ten vroegste over een jaar in orde komen.
          1 jaar zal nog veel te vroeg zijn . Die laadpaal zal er dan voor jou nie alleen zijn want je kan er niet vanuit gaan dat je er bij aankomst direct gaat kunnen gebruik van maken want je kan mss in 20 min opgeladen zijn maar vanaf wanneer . Ik ga ook zelden gaan tanken waar ik niet moet wachten en tanken duurt dan al bij al 5 min , ga je dan bvb als derde gebruiker die 40 min extra wachttijd er graag bijnemen . En eens de laadpalen in het straatbeeld verschijnen zal dit de verkoop van electrische wagens zeker aanzwengelen . Dus voor iemand die echt voor zijn werk elektrisch gaat en die een oplaadpunt nodig heeft onder de baan zou ik wachten tot er zeer veel laadpunten zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
            1 jaar zal nog veel te vroeg zijn . Die laadpaal zal er dan voor jou nie alleen zijn want je kan er niet vanuit gaan dat je er bij aankomst direct gaat kunnen gebruik van maken want je kan mss in 20 min opgeladen zijn maar vanaf wanneer . Ik ga ook zelden gaan tanken waar ik niet moet wachten en tanken duurt dan al bij al 5 min , ga je dan bvb als derde gebruiker die 40 min extra wachttijd er graag bijnemen . En eens de laadpalen in het straatbeeld verschijnen zal dit de verkoop van electrische wagens zeker aanzwengelen . Dus voor iemand die echt voor zijn werk elektrisch gaat en die een oplaadpunt nodig heeft onder de baan zou ik wachten tot er zeer veel laadpunten zijn .
            De oplossing daarvoor heet destination charging. Als je op je bestemming bent laadt je op. Geen tijdverlies en elektriciteit vindt je overal. Bij vele bedrijven zijn ook 3 fase stopcontacten beschikbaar. En Hopelijk wordt de dekking van laadstations in België wat beter. Onderweg laden in België kan ook al. Voorlopig alleen aan 22kW. Eens Tesla zijn Chademo adapter uitbrengt kan je in België ook opladen in enkele Total Plug to drive stations rond Brussel en 1 in Jambes. Maar een echt snellaadnetwerk zoals je in Nederland Fastned hebt bestaat hier nog niet.

Comment

• Volgens een dame van Tesla kan je per laadpunt met 8 wagens tegelijk 'tanken'. Dat wachten is dus geen reden om 'm niet te kopen.

Last edited by BMWMB; 25/01/2014, 10:47.
              OO 00 OO

Comment

• Leuk werkske bij voor de wegenwacht . Deze heeft net de laatste laadpaal niet gehaald .

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Dat is inderdaad het risico. Moest ik wat langere afstanden moeten doen met zo'n i3, dan zou ik steeds de range extender erbij nemen.
                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                    De actieradius is idd het pijnpunt van deze tesla.
                    Heb hem ook bewonderd op het salon, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van het totaal concept van deze wagen.
                    Interieur zeer goed afgewerkt.

Ik zou wel in de verleiding knn komen voor deze wagen, al zal de actieradius toch moeten verbeteren.
                    Met 300km geraken we niet ver als ik op verlof wil gaan!

Voor de rest, prachtwagen

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                    Waarom is dat een pijnpunt? Hij heeft ten opzichte van andere elektrische voertuigen toch de grootst mogelijke actieradius?
                    Ik denk feitelijk dat het moeilijkst, de "andere gedachtengang" is die we moeten aannemen.
                    Toch denk ik niet dat de elektrische auto de toekomst is. Misschien wel een goed alternatief voor sommige personen & mensen met een iets ruimer bemeten budget, maar vrees dat eens de regering "de kip met het gouden ei" ontdekt heeft, de batterij-waste-belastingen de pan gaan uit swingen.
                    Komt er nog bij dat de grote "olie-boeren" alles in het werk zullen stellen om "alternatieven" de kop in te drukken eens zij de markt proberen te veroveren.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
                      De oplossing daarvoor heet destination charging. Als je op je bestemming bent laadt je op. Geen tijdverlies en elektriciteit vindt je overal. Bij vele bedrijven zijn ook 3 fase stopcontacten beschikbaar. En Hopelijk wordt de dekking van laadstations in België wat beter. Onderweg laden in België kan ook al. Voorlopig alleen aan 22kW. Eens Tesla zijn Chademo adapter uitbrengt kan je in België ook opladen in enkele Total Plug to drive stations rond Brussel en 1 in Jambes. Maar een echt snellaadnetwerk zoals je in Nederland Fastned hebt bestaat hier nog niet.
                      Vandaag ongeveer 2 x 350km afgelegd met tussenin ongeveer 3,5uur "rust". De eerste bestemming was Antwerpen>Schiphol > Antwerpen & de tweede Zaventem>Koksijde>Willebroek. Ik zou wel eens willen weten of zo een soort van dag haalbaar zou zijn met een 85kw batterij?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Dat wordt nipt, 350km in een stuk.
                        En staat er op Schiphol een Tesla snellader?
                        Alleszins thuis aan je stopcontact kan je in 3,5uur nooit de batterij volledig geladen krijgen.
                        OO 00 OO

Comment

Leuk werkske bij voor de wegenwacht . Deze heeft net de laatste laadpaal niet gehaald .

En dit gebeurd nooit met een brandstof aangedreven voertuig?

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de Tesla. Volgens mij hebben ze een echte game changer gecreeerd en het kan in mijn ogen enkel nog maar beter worden. Gisteren avond stond er een zwarte in Genk een zeer knappe verschijning! Ik ben ben dan ook erg benieuwd naar je bevindingen David zeker als je een vergelijking zou kunnen maken tussen de 530D en de Tesla.

Comment

Leuk werkske bij voor de wegenwacht . Deze heeft net de laatste laadpaal niet gehaald .

Daarom moet je zo'n elektrisch ding ook altijd met range extender kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                              En dit gebeurd nooit met een brandstof aangedreven voertuig?.
                              Jawel hoor , maar zo'n tamtam moeten ze er niet van maken om me terug rijdende te krijgen .

Comment

• Ik heb er al kort mee gereden eergisteren. Zij mijn bevindingen hoger: http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5262959
                                7 Februari ga ik naar Eindhoven om er uitgebreider kennis mee te kunnen maken.
                                Ik ben alleszins onder de indruk, maar het risico om niet tijdig bij een laadpunt te geraken weerhoudt mij zo'n Tesla te kopen. Met mijn 530d is de actieradius 800km, en je kan zo goed als om de 5 kilometer wel ergens diesel tanken, en na 5 minuten kan ik alweer 800km rijden. Van dat comfort is een elektrische auto toch nog ver verwijderd vandaag.
                                Last edited by BMWMB; 26/01/2014, 20:58.
                                OO 00 OO

Comment

Dat wordt nipt, 350km in een stuk.
                                  En staat er op Schiphol een Tesla snellader?
                                  Alleszins thuis aan je stopcontact kan je in 3,5uur nooit de batterij volledig geladen krijgen.
                                  Schiphol heeft een laadpaal, weet niet of die voor Tesla's kan gebruikt worden.
                                  Is wel niet aan één stuk. Ik denk dat we op Schiphol zo een 35min. zijn binnen geweest. In principe zou het dus wel moeten lukken als je niet vergeet bij te laden daar waar het kan. Ik vrees wel dat we voor het tweede deel van de dag wel in de problemen zouden gekomen zijn wegens niet voldoende tijd en/of mogelijkheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                    Ik ben ben dan ook erg benieuwd naar je bevindingen David zeker als je een vergelijking zou kunnen maken tussen de 530D en de Tesla.
                                    Volgens mij moeilijk vergelijkbaar. Denk dat het een totaal andere rijervaring is elektrisch rijden.

Comment

• Het probleem is 2-ledig:
                                      1) Je kan niet zomaar overal tanken zoals dat wel kan met brandstof
                                      2) Het laden duurt telkens langer
                                      OO 00 OO

Comment

Het probleem is 2-ledig:
                                        1) Je kan niet zomaar overal tanken zoals dat wel kan met brandstof
                                        2) Het laden duurt telkens langer
                                        Voila , daarmee dat ik zeg dat het nu veeeeeel te vroeg is voor electrisch te gaan . Ik breek zeker het systeem niet af want zie dat ook wel zitten maar nu eerst nog de zwarte kat uit de boom kijken .

Comment

Voila , daarmee dat ik zeg dat het nu veeeeeel te vroeg is voor electrisch te gaan . Ik breek zeker het systeem niet af want zie dat ook wel zitten maar nu eerst nog de zwarte kat uit de boom kijken .
                                          De vraag is of je een auto kiest voor 99 % van uw verplaatsingen of voor die 1%? Hoeveel mensen doen meer dan 100 km per dag? Laat staan meer dan 200 per dag? Bovendien hebben de meesten dan ook nog is 2 auto's ... Buiten de veelrijders kunnen er echt wel veel mensen omschakelen denk ik.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X