Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT RS.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    niet echt overtuigd van deze ttrs plus... het grote voordeel => andere schijfremmen en 20 pk extra.
    Hij staat al in de Duitse Configurator en je komt 1300,- Euro goedkoper uit dan de gewone TT RS met de zelfde opties.

Comment

• Vind het eigelijk niet de naam Plus waard... bitter weinig verschil.

Een S6+ was een hele wereld van verschil tov een gewone S6, terwijl een RS6+ in de C5 toch ook enkele zaken extra had... deze TT versie dunt dat echter nog meer uit, jammer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Vind het eigelijk niet de naam Plus waard... bitter weinig verschil.

Een S6+ was een hele wereld van verschil tov een gewone S6, terwijl een RS6+ in de C5 toch ook enkele zaken extra had... deze TT versie dunt dat echter nog meer uit, jammer!
        idd, weinig plus aan

Comment

• Comment

• TT RS front discs replacement.

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Hebde gij aandelen bij Audi da je al die foto's post?
                      2008 Mercedes Viano
                      2012 Citroen DS3

Comment

• Hij is hoofdaandeelhouder heb ik vernomen...mmm
                        Klacht van mijn remmen is nog steeds in behandeling bij Dieteren en men heeft begin februari nog gebeld om even geduld te hebben voor een andere soort remschijf.Ivan en ik hadden ermee gedreigd om iemand van de pers ermee te laten rijden.Mijn aanpassingen zijn afdoend enkel de remschijf trekt op niets.
                        Nu lees ik dat men aan de TTRS-plus aan de remmen gewerkt heeft en andere schijven ook zou hebben.
                        Heb de vraag pas gesteld aan Dieteren maar nog geen antwoord op.Van zodra er goed nieuws is posten we het gelijk.
                        Vind het allen spijtig dat Ivan beweerd met zijn Focus Rs geen remproblemen heeft maar op RS forum van Focus lees ik een heel ander verhaal.Hij doet dan wel veel circuit kilometers en daar voldoet geen enkel remsysteem dat standaart gemonteerd is.(Is mijn mening)
                        Heb het zelf gezien op circuit Zolder met Mercedes SLR en na 20 minuten had die ook geen remmen meer en na een half uur kon je een sigaret aansteken door ze tegen de remschijf te houden.Zo zie je maar.
                        Groeten uit Vlaanderen
                        Leo

Comment

• Dat geen enkel standaard gemonteerd remsysteem voldoet op circuit, vind ik net wat te kort door de bocht. Eerst en vooral hangt het voor een groot deel af hoe je remt. Nogal wat mensen remmen (zeker in hun begindagen op circuit) verkeerd.
                          Anderzijds: ik ken toch wel wat auto's die met standaard remmerij redelijk goed opgewassen zijn tegen circuitgebruik. Dat het beter kan dan standaard: uiteraard. Maar ik zie veel Porsches zonder enige aanpassing aan de remmen continu rondjes bollen. Ikzelf heb in het begin met mijn auto rondjes Zolder gedraaid van 2:07-2:08 gedurende een uur aan een stuk zonder stoppen (BMW 120d), toen was de auto 100% standaard en stond 'ie zelfs nog op runflats. Nadien heb ik andere remleidingen en remolie en remblokken gestoken, en (met nog andere ophanging en banden) kon ik stints van 40 minuten pushen aan rondentijden van 2:02-2:03 perfect uithouden. Standaard schijven en éénpots remklauwen! Ik las onlangs ook dat een forummer hier met een standaard E 63 AMG wat rondjes Zolder heeft gelapt (iemand met veel ervaring on track) en die was ook verrast dat de remmen het zeer goed uithielden. Ik ken zelfs mensen die met een stock M3 en M5 (auto's met nogal vaak als "ontoereikend" getypeerde remmerij) rondjes blijven draaien.
                          En nog iets: er zijn mensen die over "ontoereikend" spreken als een remsysteem een lichte brake fluid fade ondervindt (dus wat langere pedaalslag en verminderde moduleerbaarheid). Ikzelf catalogeer dat niet onder "het systeem is niet toereikend". Want je remt nog altijd, zij het met een systeem dat op de toppen van z'n tenen moet staan. Van zodra je pad gas fading hebt, rem je nauwelijks of niet meer, en dat faalt het systeem in mijn ogen. Misschien dat daar ook andere meningen over bestaan. Zelfs het beste remsysteem zal al snel met een lichte fluid fading kampen als je 't op circuit hard aanpakt, dus met zeer strenge eisen zijn erg veel remsystemen ontoereikend, dat klopt. Met soepeler eisen en een vergevigsgezinder ingesteldheid (en aangepast rijgedrag) valt dat eigenlijk nog wel mee, zou ik durven denken.
                          Maar dat er auto's zijn met een remsysteem dat zelfs al op de openbare weg snel z'n limieten bereikt, en op circuit al na enkele rondjes helemaal aan de kook gaat: zeer zeker. En da's jammer. Mijn vorige auto (E46 320d) had dat op Zolder: drie rondjes en 't was gedaan met stopping power, dus je kon niet voluit gaan. En blijkbaar heeft de TT RS daar dus ook last van?
                          Last edited by ; 18/02/2012, 15:09.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Dat geen enkel standaard gemonteerd remsysteem voldoet op circuit, vind ik net wat te kort door de bocht. Eerst en vooral hangt het voor een groot deel af hoe je remt. Nogal wat mensen remmen (zeker in hun begindagen op circuit) verkeerd.
                              Anderzijds: ik ken toch wel wat auto's die met standaard remmerij redelijk goed opgewassen zijn tegen circuitgebruik. Dat het beter kan dan standaard: uiteraard. Maar ik zie veel Porsches zonder enige aanpassing aan de remmen continu rondjes bollen. Ikzelf heb in het begin met mijn auto rondjes Zolder gedraaid van 2:07-2:08 gedurende een uur aan een stuk zonder stoppen (BMW 120d), toen was de auto 100% standaard en stond 'ie zelfs nog op runflats. Nadien heb ik andere remleidingen en remolie en remblokken gestoken, en (met nog andere ophanging en banden) kon ik stints van 40 minuten pushen aan rondentijden van 2:02-2:03 perfect uithouden. Standaard schijven en éénpots remklauwen! Ik las onlangs ook dat een forummer hier met een standaard E 63 AMG wat rondjes Zolder heeft gelapt (iemand met veel ervaring on track) en die was ook verrast dat de remmen het zeer goed uithielden. Ik ken zelfs mensen die met een stock M3 en M5 (auto's met nogal vaak als "ontoereikend" getypeerde remmerij) rondjes blijven draaien.
                              En nog iets: er zijn mensen die over "ontoereikend" spreken als een remsysteem een lichte brake fluid fade ondervindt (dus wat langere pedaalslag en verminderde moduleerbaarheid). Ikzelf catalogeer dat niet onder "het systeem is niet toereikend". Want je remt nog altijd, zij het met een systeem dat op de toppen van z'n tenen moet staan. Van zodra je pad gas fading hebt, rem je nauwelijks of niet meer, en dat faalt het systeem in mijn ogen. Misschien dat daar ook andere meningen over bestaan. Zelfs het beste remsysteem zal al snel met een lichte fluid fading kampen als je 't op circuit hard aanpakt, dus met zeer strenge eisen zijn erg veel remsystemen ontoereikend, dat klopt. Met soepeler eisen en een vergevigsgezinder ingesteldheid (en aangepast rijgedrag) valt dat eigenlijk nog wel mee, zou ik durven denken.
                              Maar dat er auto's zijn met een remsysteem dat zelfs al op de openbare weg snel z'n limieten bereikt, en op circuit al na enkele rondjes helemaal aan de kook gaat: zeer zeker. En da's jammer. Mijn vorige auto (E46 320d) had dat op Zolder: drie rondjes en 't was gedaan met stopping power, dus je kon niet voluit gaan. En blijkbaar heeft de TT RS daar dus ook last van?
                              Ja en Nee.
                              Het grootste manco van de TT RS remmen zijn een opstapeling van meerdere tekortkomingen.

* Koeling.
                              * Remvloeistof.
                              * Remblokken.
                              * Remschijven.
                              * Remklauwen.

De Koeling was/is onvoldoende, dit is verbeterd door het monteren van lucht geleiders op de draagarmen.
                              Remvloeistof had/heeft een te laag kookpunt, dit is op te lossen door bv Castrol SRF te gebruiken.
                              De remblokken namen te weinig hitte op waardoor de hitte zijn weg vond naar andere delen van het remsysteem.
                              De remschijven zijn niet richting gebonden en hebben geen optimale koeling.
                              Als laatste de remklauwen, deze zijn niet slecht maar hebben maar ruimte voor betrekkelijk kleine remblokken.
                              Dit betekend dat een betrekkelijk klein gebied veel hitte moet opnemen en dat vraagt dus weer om specifieke remblok samenstelling.

Met bepaalde aanpassingen kan je een prima remsysteem verkrijgen op de TT RS alleen is de vraag wat je daar aan uit wil geven.
                              Je kan enkele, meerdere of radicale aanpassingen doorvoeren, maar uiteindelijk gaat het om geld.

In Duitsland is er een TT RS die het hele jaar door de Nordschleife bezoekt zonder noemenswaardige problemen met de remmen.
                              Hij heeft standaard TT RS remmen met alleen andere blokken, koeling en remvloeistof.
                              Last edited by ; 19/02/2012, 08:45.

Comment

• Ja, je schreef al 'es zoiets ergens eind vorig jaar, dacht ik. Thx!

Meteen voor Castrol SRF gaan omdat het de beste motorsport-remvloeistof is, is dat niet eerder een 'overdreven tegenreactie' op de problemen van het systeem, zonder dat tegoei wordt nagedacht? Want SRF is biezonder duur, en heeft als zuivere race remvloeistof toch wel een paar nadelen die je bij daily use op daily cars eigenlijk liever niet hebt. Er zijn even goeie remvloeistoffen voor gewone sportwagens die 1/3e van de prijs kosten, en die minder nadelen hebben.

Comment

• vd week stond er een witte naast mij aan de lichten in het Mechelse , bij groen ging ie plankgas weg , uiteraard met perfecte tractie én een mooi uitlaadgeluidje ...
                                  TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Ja, je schreef al 'es zoiets ergens eind vorig jaar, dacht ik. Thx!

Meteen voor Castrol SRF gaan omdat het de beste motorsport-remvloeistof is, is dat niet eerder een 'overdreven tegenreactie' op de problemen van het systeem, zonder dat tegoei wordt nagedacht? Want SRF is biezonder duur, en heeft als zuivere race remvloeistof toch wel een paar nadelen die je bij daily use op daily cars eigenlijk liever niet hebt. Er zijn even goeie remvloeistoffen voor gewone sportwagens die 1/3e van de prijs kosten, en die minder nadelen hebben.
                                    uit interesse: wat zijn de juiste nadelen van SRF bij gewoon gebruik?
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Heel kort (zonder er technisch dieper op in te gaan): het is geen "put it in and forget about it" remvloeistof. Ze is minder hygroscopisch dan "daily" remvloeistoffen en ze bevat bestanddelen die bepaalde materialen (kunststoffen en metaallegeringen) kunnen aantasten. Voor daily use eigenlijk gewoon zuivere overkill.

Comment

• Comment

Working...
                                        X