Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een vriend van me heeft een RS3 met ABT tuning, ook zijn RS3 heeft remproblemen.
Na tot 2 keer toe nieuwe schijven gekregen te hebben van Audi onder garantie blijft het probleem. Nu komen er remmen op van Stoptech op eigen kosten, want hij is de problemen zat!
Ik weet niet precies of het enkel schijven of ook remklauwen van Stoptech worden, zal eens vragen hoe ver een en ander staat en of het remprobleem weg is.
Hij wilde in eerste instantie remmen van Mov'it maar de levertijd is blijkbaar nogal lang.
ik zou hem de AP racing aanbevelen, die zijn echt top, is wel met grotere klauwen dus niet goedkoop ;-)
Ik zal het hem zeggen, bedankt voor de tip.
Vermoedelijk probeert hij eerst met enkel schijven van Stoptech, omdat klauwen inderdaad duur zijn.
Weet jij hoe het komt dat de OEM schijven van Audi niet voldoen? Is wel vreemd dat zo'n merk het niet goed krijgt. Ik moet wel zeggen dat er met die RS3 ook op de Ring gereden wordt en bij Audi weten ze dat maar dat moet kunnen met zo'n auto lijkt mij.
Vermoedelijk probeert hij eerst met enkel schijven van Stoptech, omdat klauwen inderdaad duur zijn.
Weet jij hoe het komt dat de OEM schijven van Audi niet voldoen? Is wel vreemd dat zo'n merk het niet goed krijgt. Ik moet wel zeggen dat er met die RS3 ook op de Ring gereden wordt en bij Audi weten ze dat maar dat moet kunnen met zo'n auto lijkt mij.
het is allemaal een kwestie van prijs en winst, als Audi voor 10000 euro remmen op de TT RS zet moeten ze hem ofwel duurder verkopen en dan gaan ze heel wat klanten mislopen, ofwel moeten ze minder winst maken en dat zien ze ook niet zitten. Komt dan ook nog eens bij dat minstens 80% van de mensen met een TT-RS helemaal geen circuit doen en dus ook geen behoefte hebben aan grotere remmen. Wie een circuit wagen wil koopt overigens ook geen TT-RS ;-)
Het heeft allemaal te maken met kosten.
De meeste Audi schijven zijn allemaal éénrichting schijven, dus één type die zowel rechts als links gebruikt wordt. (dus goedkoper)
Dit betekend dat één schijf de goede kant op draait en de andere niet.
Met de TT RS remklauwen is niets mis mee, met de juiste remblokken, voor het juiste toepassing en het remt buitengewoon goed.
Er moeten alleen veel betere remschijven gemonteerd worden om tot dit resultaat te komen.
Ik begrijp het wel dat de kosten meespelen maar vind het geen reclame voor Audi.
Is het absoluut ook niet. (Audi remproblemen komt niet alleen voor bij de TT RS/RS3)
Maar misschien dat er in de toekomst wat verbeterd nu er een Porsche mannetje de baas is geworden op ontwikkeling bij Audi.
Hoe zou het bij de RS4 en RS5 zijn op langere termijn? De eigenaar van die RS3 heeft via zijn dealer oa in een RS5 mogen rijden tijdens een Audi S/RS middag en die remde blijkbaar wel heel goed.
Ook het Quattro systeem van die RS5 werkte beter dan bij de RS3, RS5 rijdt meer als achterwielaandrijver.
Ik begrijp het wel dat de kosten meespelen maar vind het geen reclame voor Audi.
is niet alleen audi hoor, elke BMW M3 rijder die circuit doet klaagt van de remmen, bewijst gewoon dat dit geen race wagens zijn, als je met een TT 2.0 tdi circuit doet en van de remmen klaagt dan zegt iedereen "das normaal dat is daar niet voor gemaakt" , wel ik zeg hetzelfde over een RS, het is niet omdat er RS opstaat en de remmen iets groter zijn, dat het gemaakt is om continu op circuit te gaan racen. Het probleem ligt hem in de marketing , doordat ze in de reclame de RS modellen voordoen als zijnde afgeleid van echte race-wagens wekt dat het beeld dat je er zelf ook mee kan racen, wat dus niet juist is. Iceman heeft gelijk, het is een kwestie van prijs en wil je betere rem-prestaties ga je toch enkele onderdelen moeten vervangen ( door duurdere ).
Met wat aanpassingen ( remmen , ophanging en banden ) maak je van de TT-RS een leuke wagen voor trackdays.
De marketing doet inderdaad wel geloven dat de RS modellen trackwaardig zijn en voor de bedragen die ze rekenen mag je toch wel iets verwachten lijkt mij.
Ik heb een Honda S2000 van inmiddels 10 jaar oud met 125000km op de teller en rijd ermee op de Ring met de standaard schijven en remklauwen. Toen ik de auto kocht bij 80000km zaten er zo goed als nieuwe schijven op. Ben enkel overgeschakeld op andere remblokken, vorig jaar met EBC Yellow gereden en dit jaar Ferodo DS2500.
Sinds vorig jaar ook rvs remslangen van Goodridge laten monteren.
Na meer dan 300 ronden Ring en 45000km in totaal rijd ik nog steeds met dezelfde schijven zonder trillingen o.i.d. Natuurlijk is de S2000 een stuk lichter dan een RS3 maar de schijfjes zijn niet echt groot bij de S2000.
Zou het probleem bij Audi ook voor een deel een beetje aan het ESP kunnen liggen wat mede door remingrepen fouten van de rijder corrigeert?
Mijn S2000 heeft enkel ABS, verder geen vangnetten.
Zo veel hoef je niet aan te passen aan een TT RS om echt snel te zijn.
1) KW Clubsport coilover set.
2) Ferodo remblokken: (Sport = DS2500 (Stevig straat gebruik en licht circuit gebruik), Racing = DS3000 (Circuitgebruik, mag niet op de openbare weg worden gebruikt)
3) Chip tuning tot 390-420 pk.
Comment