Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Autoweek.nl heeft de TT RS ook getest en daar zeggen ze dat het een afgeleidde van het 2.5 Jetta/Golf-blok (USA) is.
Wat is het nu eigenlijk?
In ieder geval vond ik het zeer sappig klinken. Bangelijk lekker zelfs!
Maar het model an sich is niks voor mij. Dan liever een A3 RS.
Wel spijtig van die mottige grotte visbakken op het dak, die kunnen ze tegenwoordig toch veel platter en eleganter maken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Autoweek.nl heeft de TT RS ook getest en daar zeggen ze dat het een afgeleidde van het 2.5 Jetta/Golf-blok (USA) is.
Wat is het nu eigenlijk?
In ieder geval vond ik het zeer sappig klinken. Bangelijk lekker zelfs!
Maar het model an sich is niks voor mij. Dan liever een A3 RS.
En nog onbegrijpelijker is hoeveel mensen dan, nadat zij (te vroeg) zijn ingevoegd, kwaad reageren jegens zij die verder doorrijden om op het correcte punt te ritsen. Nog onbegrijpelijker zijn de vrachtwagenchauffeurs die op arrogante en zelfs agressieve manier twee vakken afschermen van al een hééél eind voor het eigenlijke punt waar geritst moet worden, zodat niemand meer door kan, en zelfs niet schuwen om uit de cabine te komen als je wat teveel toetert. Ze moesten zo'n gasten voor het leven het rijbewijs afnemen...
Anderzijds werkt dat systeem enkel optimaal als iedereen er zich aan houdt, en beide files tot aan het invoegpunt even snel rijden. Dan verloopt het het vlotst, en het eerlijkst. Als er één bimbo tussen zit die te vroeg invoegt, en de persoon die daarachter rijdt speert dan als een gek door tot zover 'ie kan, valt 't systeem (theoretisch alvast) in duigen. Ik heb het in praktijk al geprobeerd om dan aan dezelfde snelheid door te rijden, maar je mag rekenen op onbegrip vanuit beide rijstroken : die achter je willen doorrijden aan zo hoog mogelijke snelheid, en die rechts van je denken dat je aan 't zoeken bent naar een plaastje om in te voegen net voor hen, en schermen dat af.
Iets wat men echt nog niet begrepen heeft is feit dat als we van 3 naar 2 of 2 naar 1 rijstrook gaan, dat men dan juist sneller moet rijden en niet trager.
Wet van Bernoulli ... als we een vernauwing krijgen, moeten de deeltjes juist sneller gaan. Wat doet iedereen op de weg? Juist ja, remmen. En dat is nu net verkeerd!
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Iets wat men echt nog niet begrepen heeft is feit dat als we van 3 naar 2 of 2 naar 1 rijstrook gaan, dat men dan juist sneller moet rijden en niet trager.
Wet van Bernoulli ... als we een vernauwing krijgen, moeten de deeltjes juist sneller gaan. Wat doet iedereen op de weg? Juist ja, remmen. En dat is nu net verkeerd!
Comment