Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 GT3 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    euh... de 'gewone' GT3 stamt toch ook al van een raceblok, dacht ik?
    Das allemaal leuke praat om kopers te lokken maar ik wil weten of dit blok echt 100% hetzelfde is als in de RSR..

Als dat niet waar is, dan is dat even idioot als zeggen dat een Audi S6 de motor van een Lamborghini heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Das allemaal leuke praat om kopers te lokken maar ik wil weten of dit blok echt 100% hetzelfde is als in de RSR..

Als dat niet waar is, dan is dat even idioot als zeggen dat een Audi S6 de motor van een Lamborghini heeft.
      Het is dus niet de motor uit de RSR. Het 4.0-blok gebruikt wel de RSR-krukas en heeft titanium drijfstangen en gesmede zuigers.

Oorspronkelijk geplaatst door AMS
      Im Heck des Sondermodells schlägt der mit vier Litern Hubraum größte Boxermotor, der je in einem Serien-911er schlagen durfte. Gespickt mit der Kurbelwelle des RSR-Rennwagens, Titanpleuel und Schmiedekolben protzt der Sechszylinder-Saugmotor mit 500 PS und einem maximalen Drehmoment von 460 Nm. Um die Höchstleistung zu erreichen, darf sich die RSR-Welle satte 8.250 mal pro Minute in ihren Lagern drehen.
      Oorspronkelijk geplaatst door EVO
      It will come as a disappointment to those hoping for a full-spec RSR for the road that this car was never meant to be anything more than an engine exercise. Yes, there are some notable tweaks in other areas, but the significant change is the motor.

This has been stroked to 80.4mm (from 76.4mm) because the bore is already at it limits. Inside, pretty much everything is different, with the crowning glory being the crankshaft from the £300,000 racing RSR. Power is 500PS (493bhp in old money) and torque is now 341lb ft. Increases over the 3.8 are 23lb ft and 49bhp. And this is finally an RS with something to look at in the engine bay, even if it is just a pair of reddish intake filters lurking in a carbon surround. The transmission is the same - yes, the rumours of PDK were nonsense - but the clutch has been strengthened.
      Bronnen:
      EVO en Auto motor und sport

Comment

Nikske "praat om kopers te lokken": dat zullen ze in dit geval niet doen omdat het niet nodig is...
        Dat van "zelfde motor als in de RSR" is eerder wat er typisch foutief in een persartikel wordt geschreven en niet wat er officieel in de persmededeling van Porsche zal staan.

Tegenwoordig wil de pers op het internet zo snel mogelijk de spits afbijten vanaf het moment dat het embargo verstrijkt en dan wordt er wel eens duchtig op los getypt, met alle fouten vandien. Het valt mij trouwens de laatste tijd op hoeveel fouten er in persartikels staan.

Comment

• De RS 4.0 zit al in de CC op porsche.de. Verschil met de RS 3.8 bedraagt een goeie 25.000 EUR, da's minder dan ik had verwacht.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• En dan nu de RS 4.0 in beweging:

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Belgian waffles, ik bedoel prices.

Opvallend: de GT3 en GT3 RS met 3.8 zijn uit de tabellen verdwenen. Enkel België of overal?
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Opvallend: de GT3 en GT3 RS met 3.8 zijn uit de tabellen verdwenen. Enkel België of overal?
                      Ik las dit een heel tijdje terug al op teamspeed.com van iemand die een GT3RS wou bestellen. Dit heeft te maken met het nieuw model dat er aankomt , wel heel vroeg om al te stoppen met produceren
                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                        Dit heeft te maken met het nieuw model dat er aankomt , wel heel vroeg om al te stoppen met produceren
                        Productie zal wss aflopen tegen september? (IAA Frankfurt)
                        (of iets erna, want levertermijn in D is momenteel ongeveer 7 maanden)
                        Last edited by ; 29/04/2011, 16:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          is dit Fotoshop? Of is zwart bestelbaar

Comment

• Wat een belachelijke persfoto's trouwens
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Zo is 'm waanzinnig knap.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                heel mooi... maar te weinig verschil met de 3.8RS.

Zou 6s sneller zijn op een rondje Ring met die 50pk meer. Peanuts.

Denk dat de meesten van die 500pk exemplaren onder een doekje in een garage gaan verdwijnen. Steek uw 3.8 bij Manthey binnen en je hebt een RS met 500pk die je kan gebruiken.
                                Ik vind dat appelen met peren vergelijken. Een straatlegale auto die uit de fabriek komt met garantie op en die aan alle EU normen voldoet gaan vergelijken met wat een deftige tuner met dat ding kan aanvangen is niet echt een eerlijke vergelijking IMO. En zo een ombouw kost dus 50K euro. Dan koop ik liever een "standaardauto" die evenveel kost, of zelfs 10K euro meer dan GT3+uitboren.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Als dit rond de 200k basisprijs zit, dan is de sprong naar de GT2 RS (albeit uitverkocht) niet zo groot meer. En dat lijkt met dan wel weer een whoooole other ballgame te zijn, die de heftige meerprijs wél rechtvaardigt.

Denk ik.
                                180K en de GT2RS zit tegen de 220K dacht ik? Voor dat prijsverschil kan je al een paar trackdays doen

Ik vind de prijs, gezien de mods en het exclusieve karakter, perfect logisch. Je krijgt de carbonnen shizzle van de GT2RS erbij, een betrouwbare motor met wat RSR onderdelen en opgeboord naar 4.0L die toch geschift veel pks/liter produceert, plus een aangepaste ophanging.

Ongeveer:
                                GT3 125K
                                GT3 RS 150K
                                GT3 RS LE 180K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                  Ik las dit een heel tijdje terug al op teamspeed.com van iemand die een GT3RS wou bestellen. Dit heeft te maken met het nieuw model dat er aankomt , wel heel vroeg om al te stoppen met produceren
                                  Was met de vorige GT3 ook zo. Die is 1.5 jaar niet bestelbaar geweest. Loe heeft de laatste voor Belgie nog gehad als ik me niet vergis.

Comment

Dat kan gewoon nooit, praktisch gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik vind dat appelen met peren vergelijken. Een straatlegale auto die uit de fabriek komt met garantie op en die aan alle EU normen voldoet gaan vergelijken met wat een deftige tuner met dat ding kan aanvangen is niet echt een eerlijke vergelijking IMO. En zo een ombouw kost dus 50K euro. Dan koop ik liever een "standaardauto" die evenveel kost, of zelfs 10K euro meer dan GT3+uitboren.
                                      Je hebt gelijk... trouwens Porsche speelt op safe door de 102mm pistons vande 3.8 te nemen en die te matchen met de 84.6mm krukas uit de RSR... de "tuners" steken 104mm pistons met de standaard 76.4mm krukas... dat laatste zal wel een pak meer afzien, maar denk wel dat het motorkarakter veel meer "ambience course" is => rauwer, minder koppel onderin en zot van toeren maken. Enfin, er is alternatief voor degene die de RS4.0 boot (moeten) missen

Bovenstaande discussie was een paar dagen terug toen prijzen nog niet gekend waren... het is idd een zeer rechtvaardige prijs.

Het wordt een collectors item no matter what.... da's een feit en degene die eeentje zullen hebben mogen zich zeer gelukkig prijzen.
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Was met de vorige GT3 ook zo. Die is 1.5 jaar niet bestelbaar geweest. Loe heeft de laatste voor Belgie nog gehad als ik me niet vergis.
                                        En die van Bob (..) zou de laatste RS geweest zijn voor België ..

Comment

• 2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X