Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Freelander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hi,

Vandaag de gedetailleerde test gelezen (in de AutoGids) van de vernieuwde BMW X5 (benzine en diesel versie) en de 3.0l diesel bekwam een totaalscore van 804 punten op 1000, waar de nieuwe FL2 Td4 toch nog 808 punten op 1000 scoorde. Dus .....allesbehalve slecht denk ik. Bewijst ook dat de FL2 een erg goeie inborst heeft omdat hij "zelfs" wagens als de X5 in z'n nabijheid laat...

Comment

De nieuwe Freelander is zeer knap. Een halve klasse, of zelfs bijna een hele, hoger geklommen, vind ik. Waar de vorige Freelander (bij mij althans) eerder als een "high class RAV4" over kwam, vind ik 'm nu een waardig concurrent voor de kleinere luxe-SUV's zoals de X3.

Zeer mooie auto !

Comment

Had het gisteren nog niet gelezen maar in dezelfde AG stond ook een gedetailleerde wegtest van de Mitsubishe Pajero LWB 3.2 DI-D, die haalde een totaal van 'slechts' 728, waar deze Pajero toch een van de "betere" off-roaders is. Dus overall 808 voor de FL2, 804 voor de X5 en 'maar' 728 voor de Mitsu. Totaal niet slecht van de FL2 volgens mij.

Comment

En vandaag op het nieuws gezien (gehoord) dat de nieuwe FL2 archislecht zou zijn voor de voetgangers volgens de NCAP tests. Voor de inzittenden scoort hij 5 sterren maar voor de voetgangers zou het maar 1 ster zijn naar het schijnt??

Comment

het blijft een SUV, niet??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              En vandaag op het nieuws gezien (gehoord) dat de nieuwe FL2 archislecht zou zijn voor de voetgangers volgens de NCAP tests. Voor de inzittenden scoort hij 5 sterren maar voor de voetgangers zou het maar 1 ster zijn naar het schijnt??

Wie let er eigenlijk op veiligheid voor voetgangers als hij een wagen koopt? Eerlijk gezegd vind ik het belangrijker dat ik zelf echt veilig zit en dan ga ik pas kijken naar de andere weggebruikers. Dus als een model me aanstaat en ik zit er zelf echt veilig in, wat maakt het dan uit?

Comment

Inderdaad, en met een SUV rijdt men normaal ook kalmer en vooruitziender dan met andere wagens. Voetgangers zijn dus sowieso veiliger in een SUV-environment dan tussen andere wagens.

Comment

Inderdaad, en met een SUV rijdt men normaal ook kalmer en vooruitziender dan met andere wagens. Voetgangers zijn dus sowieso veiliger in een SUV-environment dan tussen andere wagens.

ik kan je eens uitnodigen aan de schoolpoorten van bij ons int dorp. 1 straat en 2 lagere scholen en hopen SUV mama's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten

ik kan je eens uitnodigen aan de schoolpoorten van bij ons int dorp. 1 straat en 2 lagere scholen en hopen SUV mama's...
                    Daarom dat ik ook het woord "normaal" gebezigd heb in mijn postje.
                    Lagere mama's die hopen scholen aan hun SUV's lappen zijn niet normaal eh ??

Comment

Had het gisteren nog niet gelezen maar in dezelfde AG stond ook een gedetailleerde wegtest van de Mitsubishe Pajero LWB 3.2 DI-D, die haalde een totaal van 'slechts' 728, waar deze Pajero toch een van de "betere" off-roaders is. Dus overall 808 voor de FL2, 804 voor de X5 en 'maar' 728 voor de Mitsu. Totaal niet slecht van de FL2 volgens mij.
                      Da's appelen en peren vergelijken. De drie wagens zitten in drie verschillende klassen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried Bekijk Berichten
                        Da's appelen en peren vergelijken. De drie wagens zitten in drie verschillende klassen...
                        Akkoord dat ze in drie verschillende klassen zitten maar waarom kunnen die op hun eigen vlak en in hun eigen klasse dan geen hogere score halen ? Ze vergelijken die wagens niet onderling éh ? Die worden individueel op hun waarde getest en ze krijgen hun score zonder rekening te houden met concurrenten. Als bv. de X5 zo super moest geweest zijn kwam hij in zijn eigen test toch hoger te zitten dan die 804 punten die hij nu gekregen heeft ? Idem voor de Mitsu, moest die zo fantastisch zijn op alle vlakken kreeg hij toch ook een totaalscore van meer dan 728 ? Het is toch "het product" dat getest geweest is in dezen ?? Of zie ik het verkeerd ??

Comment

Akkoord dat ze in drie verschillende klassen zitten maar waarom kunnen die op hun eigen vlak en in hun eigen klasse dan geen hogere score halen ? Ze vergelijken die wagens niet onderling éh ? Die worden individueel op hun waarde getest en ze krijgen hun score zonder rekening te houden met concurrenten. Als bv. de X5 zo super moest geweest zijn kwam hij in zijn eigen test toch hoger te zitten dan die 804 punten die hij nu gekregen heeft ? Idem voor de Mitsu, moest die zo fantastisch zijn op alle vlakken kreeg hij toch ook een totaalscore van meer dan 728 ? Het is toch "het product" dat getest geweest is in dezen ?? Of zie ik het verkeerd ??
                          je kan ze niet echt vergelijken op hun PRESTATIES aangeizne bij zo'n scores ook de zeer sublectieve factor design meespeelt...

iets waar de mitsu een dikke buis op haalt, maar daar wordt hij ook niet voor gekocht...

voor de power + styling koop je een BMW
                          voor de styling + gustigere prijs koop je een freelander (speelt trouwens een klasse lager dan de BMW waardoor hij op het aspect prijs dan weer veel meer punten zal halen...)
                          en voor echt off road te gaan in volle betrouwbgaarheid... de mitsu... beer van ene motor en super off road eigenschappen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Echte auto-fan Bekijk Berichten
                            Wat mogen we van motoren verwachten?

Klopt het als ik spreek over een 2.0 4cyl,2.5 5cyl,2.0TDCI,2.2TDCI ?

De motoren zijn de 2.2L. TD4 en de 3.2L. i6 (benzinemotor dus)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DCO Bekijk Berichten
                              De motoren zijn de 2.2L. TD4 en de 3.2L. i6 (benzinemotor dus)
                              Schitterend !

Comment

Eigenlijk best raar dat het motorgamma niet is uitgebreid gedurende de loopbaan hé
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                X