Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit klopt niet hoor, ieder model heeft zo zijn modeljaarwisseling.
Voor de A3 is dit de maand mei en voor de A5 is dit de maand november (PW45)
Ohw, de A5 MY2010 modellen worden pas in november 2009 gemaakt? ('k had de info van iemand die voor D'ieteren gewerkt heeft, maar hij werkt tegenwoordig voor BMW, dus 'k moet ook niet alles geloven wat de man zegt natuurlijk. )
Ohw, de A5 MY2010 modellen worden pas in november 2009 gemaakt? ('k had de info van iemand die voor D'ieteren gewerkt heeft, maar hij werkt tegenwoordig voor BMW, dus 'k moet ook niet alles geloven wat de man zegt natuurlijk. )
Nope...
Quote van mijn dealer:
Vanaf week 22 begint men aan productie van Modeljaar 2010.
'k Heb dat eens gezien op A5OC.com, maar meer weet ik er niet van.
Ik ook en daar gelezen dat er problemen mee zijn. Geeft een melding op je dashboard en je moet ergens een transformer steken ofzo. Ik ken daar niet zoveel van zenne
Maar ik sta er wel voor open, had er beter vroeger voor gekeken want 28$ verzending + 10euro douane is niet echt goedkoop. Lampjes zelf waren goedkoper
Thanks voor je feedback!! Wel interessant dat de garantie blijft lopen...
Doet de dealer dit of laten ze dit doen door ABT?
Wel ja, het is allemaal nogal software-versie afhankelijk:
- als de dealer de juiste software heeft, kan hij dit zelf.
- heeft hij de software niet, moeten ze de electronica eruit nemen en ermee naar Erps-Kwerps
- misschien kan je zelf ook naar ginder, maar dat wist hij niet zeker.
In alle geval zou ik het laatste verkiezen, want dan heb je ook de prijs zoals vermeld in de Audi-Shop, en bij de dealer zou het meer kosten.
Dat is wat men mij verteld heeft voor mijn 1.9TDI: 585 euro bij ABT rechtstreeks, terwijl 997 euro in de Audi garage. Groot verschil vind ik dat.
Ik raad je toch aan eens te informeren bij jouw dealer, misschien regelt hij het anders?
PS: op de site van ziptuning staat er een hele uitleg over de fabrieksgarantie!
Voor de 2.7tdi staat er nog altijd geen prijs bij. Gaan naar 230pk & 430nM maar de koppelcurve is in mijn ogen te klein voor een CVT dus ik zou het niet aanraden!
Ik vind het toch raar dat die tuners zoveel meer extra pk's uit een wagen kunnen halen.. Worden die wagens dan af fabriek geleverd met maar 2/3 van het vermogen dat ze aankunnen. Mijn A5 heeft 211 pk. 9 mei ga ik binnen bij Heinz (openzetten naar 240 pk, chiptunen tot 300 pk en dan Milltek naar 315 pk). Is dat eigenlijk niet overdreven? Eventjes 104 pk erbij gooien?
Ik vind het toch raar dat die tuners zoveel meer extra pk's uit een wagen kunnen halen.. Worden die wagens dan af fabriek geleverd met maar 2/3 van het vermogen dat ze aankunnen. Mijn A5 heeft 211 pk. 9 mei ga ik binnen bij Heinz (openzetten naar 240 pk, chiptunen tot 300 pk en dan Milltek naar 315 pk). Is dat eigenlijk niet overdreven? Eventjes 104 pk erbij gooien?
Inderdaad.
Motoren kunnen het meestal allemaal wel aan, maar al de rest niet: vooral koppeling en aandrijving zijn niet berekend op 40 of 50% extra koppel.
Kijk maar eens bij Heinz: naast de motortuning bieden ze nu ook 'high performance' koppelingen aan. Dat is niet voor niks dat ze dit doen he.
Inderdaad.
Motoren kunnen het meestal allemaal wel aan, maar al de rest niet: vooral koppeling en aandrijving zijn niet berekend op 40 of 50% extra koppel.
Kijk maar eens bij Heinz: naast de motortuning bieden ze nu ook 'high performance' koppelingen aan. Dat is niet voor niks dat ze dit doen he.
Dus jij denkt dat ik problemen ga krijgen met mijn wagen als ik de koppeling en de aandrijving niet aanpas?
Comment