Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet alleen dat, ook het gebruiksgemak van een hoog koppel in het dagelijks verkeer. Ik rij gemiddeld 200km per dag voor m'n werk, het is niet echt realistisch te denken dat je dan altijd sportief kan rijden, dat laat het verkeer gewoon niet toe. Met een moderne diesel is dat aangenamer. Niet dat ik de kosten niet belangrijk vind, ik rij gemiddeld 5 jaar met m'n auto, met een benzine zou dat gewoon kostelijker zijn, als hij de 5 jaar al haalt. Als ik eens wil scheuren met een benzine, heb ik daar m'n weekend karretje voor.
Je hebt ook al koppelrijke benzines. Mss niet het koppel van evenwaardige diesels, maar meer dan genoeg vind ik persoonlijk. Maar ieder moet natuurlijk vooral zijn eigen goesting doen
De mijne is een automaat 211 pk en ik heb een vriend die een handgeschakelde heeft 240 pk.. ik vind wel dat er nog een groot verschil is tussen beide vermogens... misschien lijkt het ook gewoon dat een automaat trager is..
De mijne is een automaat 211 pk en ik heb een vriend die een handgeschakelde heeft 240 pk.. ik vind wel dat er nog een groot verschil is tussen beide vermogens... misschien lijkt het ook gewoon dat een automaat trager is..
ik heb met beide gereden en had net dezelfde indruk, de handgeschakelde 240pk had pakken meer koppel
Ja want die merken werken vooral met stockwagens, bij Audi is alles op maat.
Het onderscheid tussen stockwagens en wagens op maat heeft er niks maar dan ook niks mee te maken. Het gaat hier om respect voor de klant. Als zichzelf respecterend productiebedrijf moet je kunnen zeggen wanneer iets af is. Als je produceert op bestelling dan verandert er toch niks meer aan reeds geplaatste bestellingen? Dus je WEET exact wat je moet produceren!
Pfff... als je eens goed door de Audi-topics loopt dan is dit een bloemlezing van levertijden die niet nagekomen worden, dealers die niet eens de tijd nemen om info te geven aan mensen die bestelbonnen getekend hebben en meer van dat fraais. Onze vriend beltar is helemaal niet alleen....
Ik neem aan dat mensen die hier komen aankondigen dat ze besteld hebben dit ook lezen. Wat gaat er door hun hoofd als ze dit lezen?
"Boh dat zal mij wel niet overkomen"
"Ha ja je moet maar wat geduld kunnen oefenen"
"Bah, als ik straks maar met vier ringen rondrij"
... het is me een raadsel hoor wat die mensen denken. In feite bieden ze door te tekenen gewoon hun achterste aan om eens goed genaaid te worden, niet? Hoe moet ik dat anders interpreteren? In elk geval, enkele weken of maanden later komen ze hier klagen en de bloemlezing waarover ik sprak weer wat langer maken.
Punt is, als dit allemaal geen breekpunt is voor Audi-kopers, en de verkoop van Audi stijgt, dan zegt dit inderdaad alles, over de gemiddelde Audi-koper dan. En ja dan moet ik je gelijk geven, dan is daarmee alles gezegd.
In elk geval, enkele weken of maanden later komen ze hier klagen en de bloemlezing waarover ik sprak weer wat langer maken.
Ja, en het strafste is dat ze meestal zelfs na zoiets nog niet geleerd zijn. Een paar jaar later laten ze zich door hetzelfde merk en meestal zelfs dezelfde dealer opnieuw gewillig naaien...
Een A5 3.0TDI is met handgeschakelde sowieso alleen maar te krijgen met 240 pk??? *weer naar die carconfigurator*
Potvolkoffie... had ik dus nog niet gezien. 'k Begrijp niet goed waarom het zo moet zijn, maar 'k ben dan blijkbaar nog niet zo hard gepakt als Beltar.
Het onderscheid tussen stockwagens en wagens op maat heeft er niks maar dan ook niks mee te maken. Het gaat hier om respect voor de klant. Als zichzelf respecterend productiebedrijf moet je kunnen zeggen wanneer iets af is. Als je produceert op bestelling dan verandert er toch niks meer aan reeds geplaatste bestellingen? Dus je WEET exact wat je moet produceren!
Pfff... als je eens goed door de Audi-topics loopt dan is dit een bloemlezing van levertijden die niet nagekomen worden, dealers die niet eens de tijd nemen om info te geven aan mensen die bestelbonnen getekend hebben en meer van dat fraais. Onze vriend beltar is helemaal niet alleen....
Ik neem aan dat mensen die hier komen aankondigen dat ze besteld hebben dit ook lezen. Wat gaat er door hun hoofd als ze dit lezen?
"Boh dat zal mij wel niet overkomen"
"Ha ja je moet maar wat geduld kunnen oefenen"
"Bah, als ik straks maar met vier ringen rondrij"
... het is me een raadsel hoor wat die mensen denken. In feite bieden ze door te tekenen gewoon hun achterste aan om eens goed genaaid te worden, niet? Hoe moet ik dat anders interpreteren? In elk geval, enkele weken of maanden later komen ze hier klagen en de bloemlezing waarover ik sprak weer wat langer maken.
Punt is, als dit allemaal geen breekpunt is voor Audi-kopers, en de verkoop van Audi stijgt, dan zegt dit inderdaad alles, over de gemiddelde Audi-koper dan. En ja dan moet ik je gelijk geven, dan is daarmee alles gezegd.
Het heeft er wel alles mee te maken, Opel maakt 10.000 dezelfde auto's en zet ze op een parking. Dan kan je uiteraard snel leveren
Wat Audi betreft, D'Ieteren is idd niet van de vriendelijkste. Ik heb de mijne in Duitsland besteld en ik heb zo'n vermoeden wat er hier misgelopen is.
1) de slots, ze hadden er maar 5000 en niemand had verwacht dat een auto van 50K zo goed zou verkopen
2) order stop die ze niet gedaan hebben
Half oktober ben ik beginnen rondkijken en de levering zou 5 maanden duren. Wegens issue met Fortis moest ik veranderen naar KBC waardoor ik pas tegen begin nov effectief bestelde. Maar ik was te laat, de quota waren op en ze konden de auto niet bestellen via het systeem. In België was dat wss ook zo maar D'Ieteren en de dealers zullen gewoon blijven orders ontvangen hebben wanneer hun slots op waren zonder eigenlijk te weten wanneer de auto kon geleverd worden met de drama's van hier tot gevolg.
Heel dat slot systeem is leuk voor Audi maar slecht voor de consument en de dealers die er dan maar mee zitten. Eind jan zijn er dan nieuwe slots toegedeeld en werd de auto besteld. Ik heb even rondgekeken naar iets anders maar ik vond niets, de A5 is te mooi om te laten staan voor een E92. Ik ga dus ook 7-8 maanden moeten gewacht hebben maar dan is het maar zo, ik probeer me niet meer druk te maken in zaken die je toch niet kan veranderen.
Daarnaast zijn er ook vrij veel problemen geweest bij de toeleveranciers
P.S.: in oktober ben ik gaan informeren bij een Belgische dealer en die gaf mij dan wel een leveringstermijn van 10 maanden. Ze hadden hun lesje dan blijkbaar al geleerd.
elke dag vloek ik mijn dealer, ik vind nog steeds niet kunnen hoe zij met klanten omgaan.
als ik 1 dag op die manier zou werken....... zou ik direct ontslagen worden
maaar, elke keer als ik een A5 zie rijden, dan vergeet ik alles en gaat mijn hart sneller kloppen, dus nog maar enkele dagen en dan kan ik meepraten, want dan komt mijn schatje
Ja, en het strafste is dat ze meestal zelfs na zoiets nog niet geleerd zijn. Een paar jaar later laten ze zich door hetzelfde merk en meestal zelfs dezelfde dealer opnieuw gewillig naaien...
Normaal weten ze zeker 3-4 weken op voorhand dat productiedatum vast ligt van A5. De mijne wordt mid-maart geproduceerd, dus ikke vandaag naar garage om 'bevestiging' te krijgen. Ik vraag dus: ligt het nu vast dat ie mid-maart wordt gemaakt. Anwoord: 'zou kunnen, ik weet het niet'. Ik keek heel even boos, ben zonder iets te zeggen direct opgestaan en naar buiten gestapt. Werd me eventjes allemaal wat teveel, ...
Normaal weten ze zeker 3-4 weken op voorhand dat productiedatum vast ligt van A5. De mijne wordt mid-maart geproduceerd, dus ikke vandaag naar garage om 'bevestiging' te krijgen. Ik vraag dus: ligt het nu vast dat ie mid-maart wordt gemaakt. Anwoord: 'zou kunnen, ik weet het niet'. Ik keek heel even boos, ben zonder iets te zeggen direct opgestaan en naar buiten gestapt. Werd me eventjes allemaal wat teveel, ...
Goeie service precies! Dit duurt nog geen twee minuten om eens te checken.
P.S.: in oktober ben ik gaan informeren bij een Belgische dealer en die gaf mij dan wel een leveringstermijn van 10 maanden. Ze hadden hun lesje dan blijkbaar al geleerd.[/quote]
Ik heb de mijne begin augustus besteld, en toen zei mijn dealer al dat de levertermijn "lente 2009" zou zijn. Ik heb overlaatst mijn productieweek gekregen: week 12. Ik zou dan zo'n 9 maand erop gewacht hebben en week 12 is idd lente 2009. Mij hebben ze dus wel correcte info gegeven vanaf het begin (ervan uitgaande dat ik hem dan ook daadwerkelijk zal hebben begin mei...)
P.S.: in oktober ben ik gaan informeren bij een Belgische dealer en die gaf mij dan wel een leveringstermijn van 10 maanden. Ze hadden hun lesje dan blijkbaar al geleerd.
Ik heb de mijne begin augustus besteld, en toen zei mijn dealer al dat de levertermijn "lente 2009" zou zijn. Ik heb overlaatst mijn productieweek gekregen: week 12. Ik zou dan zo'n 9 maand erop gewacht hebben en week 12 is idd lente 2009. Mij hebben ze dus wel correcte info gegeven vanaf het begin (ervan uitgaande dat ik hem dan ook daadwerkelijk zal hebben begin mei...)
maaar, elke keer als ik een A5 zie rijden, dan vergeet ik alles en gaat mijn hart sneller kloppen, dus nog maar enkele dagen en dan kan ik meepraten, want dan komt mijn schatje
Illustratie van wwat ik bedoel, overigens totaal zonder enig waarde-oordeel over wie dan ook. Het is gewoon een vaststelling
Indien mogelijk gewoon in Duitsland bestellen. Levering was voorzien 5 maanden na bestelling en het was effectief ook zo..
Kunnen ze in België blijkbaar wel een voorbeeld aan nemen !
Comment