Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb ook hetzelfde probleem, op ongeveer 11000km... In de garage geweest en ze hebben het lampje uitgezet. Blijkbaar moet men waterpomp ook nog vervangen worden
vandaag bij 18000km de olie laten verversen 5w30 4l zonder oliefilter, 74euro.
volgende keer ga ik het zelf doen
Doet me aan dit verhaal denken:
Oorspronkelijk geplaatst door DO IT YOURSELF OIL CHANGE ALMOST GONE BAD...
You guys might appreciate my story...
So I've decided to start doing my own oil changes on my new car. I purchased Rhino ramps, oil filter, oil, oil filter wrench, a funnel, a creeper (to lay on and roll around) and an oil bucket.
Here's my story:
I drive the car up on the ramps in my garage. The underside of the car has this aerodynamic cap on it that I had to remove... so I was a little frustrated with this. I roll around and try to find all the screws to take this cap off. This takes 20 minutes with a flash light. Once the cover is off, I can't seem to find the oil pan bolt and there seems to be two canisters that look like they could be the oil filter. So I take a guess. Surprise, it works. I start to unscrew the oil pan bolt and position the oil bucket to catch the oil. Little did I know the oil was going to shoot 10 feet beyond the bucket. So I've got a full on Exxon Valdez oil spill in my garage. And that $hit was hott, I started getting burned. So I've got oil on my arm and face. It really sucked. Finally, I get the bucket in place and things are going smooth. I wait another 10 minutes and take off the oil filter and replace the oil pan bolt and install the new oil filter.
Now comes the easy step of putting the cover back on. This took me a good 30 minutes to figure out. It kept falling out of the track and hitting me in the face. Now I'm getting really pissed. Finally, I get it in the tracks and start putting in the screws to keep it in place. The holes are hard to see so I have to use the flashlight. About halfway through the process, the flashlight dies. So I have to get up and run inside to find more batteries.
After getting the cap back on I am faced with the dilemma of pouring the oil in. After putting in about 6 quarts of oil, nothing is showing up on the dipstick. There's no way this car needs more than 6 or 7 quarts of oil, but to show nothing on the dipstick makes me think a ton more oil needs to go in. So I'm thinking nothing is showing up on the dipstick because the car is up on the ramps and tilted at an angle. So I get in the car but I don't start it. I put it into neutral and start rocking the car back and forth to get it off the ramps. At this time, it is important to tell you that NOBODY is home to help me and I'm doing everything in sandals. So I get the car rocking. And I give it one final hard push.
You can only imagine that a car that weighs a few good tons would roll nice and slow down the ramps right? That f###er took off! So I jump in the car and, of course, there is no power since the car isn't on. So I try desperately hard to press the brake down (no power brakes mind you) and I pull the emergency brake. It worked! Not only that, but I was just inches away from ripping off the hood as it would have caught the edge of the house and surely have torn it away. I'm surprised I didn't slip and fall and have the car go past me and into my neighbors house across the street. Seriously. Bad $hit.
Gisteren de 4-pinkers aangekregen tijdens het remmen. Had nog over maar wist niet dat de A5 dit ook deed. Een koe die zonder pinken van vak veranderd en als ik bijna in haar gat zat ging ze dan nog eens zelf op de rem staan. Er rijdt toch wat rond hoor
Blijkbaar
Maar 'k ken dat, zou met hetzelfde enthousiasme aan iets starten, vervolgens liggen vloeken op wat ik eigenlijk allemaal aan het uitsteken ben. Blij dat mensen dat soort verhalen online plaatsen, dan weet ik alvast dat ik best gewoon naar de dealer ga.
Gisteren de 4-pinkers aangekregen tijdens het remmen. Had nog over maar wist niet dat de A5 dit ook deed. Een koe die zonder pinken van vak veranderd en als ik bijna in haar gat zat ging ze dan nog eens zelf op de rem staan. Er rijdt toch wat rond hoor
Zou wel grappig zijn je haalt het net nog te kunnen vertragen, gaat zij uit schrik voor een aanrijding op haar rem staan ! en haal je het dan net niet meer ...
Man, ik zou wel maken dat ze in fout verklaard zou worden, al zou ik de hele E40 in volle spits een halt moeten toeroepen om een getuige te vinden
Zou wel grappig zijn je haalt het net nog te kunnen vertragen, gaat zij uit schrik voor een aanrijding op haar rem staan ! en haal je het dan net niet meer ...
Man, ik zou wel maken dat ze in fout verklaard zou worden, al zou ik de hele E40 in volle spits een halt moeten toeroepen om een getuige te vinden
Inderdaad, er zijn er veel die remmen uit paniek ipv terug naar rechts te gaan of gas te geven. In de regen mag je het wel vergeten, gelukkig was het droog!
Ik heb ook hetzelfde probleem, op ongeveer 11000km... In de garage geweest en ze hebben het lampje uitgezet. Blijkbaar moet men waterpomp ook nog vervangen worden
Ik heb exact hetzelfde voorgehad... Volgende week gaat hij binnen voor waterpomp + MMI software update
ik heb mijn A 5 al 6 maanden, zit ik al naar andere autos te kijken.
de nieuwe S4, die auto is niet duurder dan de A5 , is veel sneller.....
hebben jullie nooit aan deze auto gedacht???????
Ik heb exact hetzelfde voorgehad... Volgende week gaat hij binnen voor waterpomp + MMI software update
Hebben ze hem eerst aan de computer gehangen om het probleem vast te stellen of hebben ze direct gezegd dat de waterpomp het probleem is.
Ik ben vandaag geweest ze zeggen dat het lampje van alles kan betekenen en ik moet hem woensdag een dag binnenbrengen om hem uit te lezen. Waarschijnlijk moet hij daarna terug binnen om het te herstellen
de beslissing is gevallen, ik ga mijn A5 laten tunen door ABT (via de dealer)
een paar vragen:
gaat hierdoor mijn verzekering omhoog?
moet de verzekering dit weten?
en gaat de wegenbelasting omhoog ( door meer PKs)
Verzekering weet dat best ja. En uw verzekering zal wss wel omhoog gaan
Vadertje staat zou ik het niet laten weten
Inderdaad, indien er bij een (vooral dodelijk) ongeval een verdere expertise dient gesteld te worden en ze komen erachter dat je meer pk's hebt dan aan de verzekering / wegentaks (welke gebaseerd is op de fiscale pk's) is aangegeven dan trekken ze zich onherroepelijk terug en mag je je ook nog eens aan een flinke boete verwachten. Dit zal natuurlijk zeer weinig voorvallen (het is heel moeilijk om zeker na een zwaar beschadigde wagen nog achter het aantal pk's te komen), maar je bent sowieso in overtreding. Een chiptuning is sowieso beter dan van die powerboxen, die vinden ze direct, tenzij je nog niet zo groggy bent en hem nog kan laten verdwijnen
Comment