Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
    Ik vind valcona mooier... wel gevoeliger natuurlijk.
    Tja met een kindje van 3,5 jaar is dit niet aan te raden.

Is er dan zoveel verschil?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Alé t'gaat er dan mss toch van komen van de RedBull :-)
      Mooie config!

En idd, levertijden serieus korter geworden
      Inderdaad , maar ik speel het liever safe als ik dit soort bedragen uitgeef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        Tja met een kindje van 3,5 jaar is dit niet aan te raden.

Is er dan zoveel verschil?
        Ik vind van wel.. Valcona is eigenlijk gewoon een fijnere structuur. Wel veel gevoeliger natuurlijk..

Ik heb toen ik de mijne kocht aan 2 lappekes leer mogen voelen en toen heb ik valcona gekozen..

Comment

• ik snap het niet!!!!
          een niet gechipte 3,0TDI gaat van 0 naar 100 in 5,9sec, nissan 350Z met 300pk ook.
          met 60 pks erbij, zijn die twee even snel, doen die 60 extra paardjes niets??

ik ben al een tijd opzoek naar 19 inch velgen, het is heel moeilijk om zwarte velgen te vinden, die een beetje betaalbaar zijn zonder dat de auto een sjonniebak wordt.
          weet iemand mooie 19 inch velgen (buiten standaard audi velgen om, iedereen heeft die al)??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
            ik snap het niet!!!!
            een niet gechipte 3,0TDI gaat van 0 naar 100 in 5,9sec, nissan 350Z met 300pk ook.

ik ben al een tijd opzoek naar 19 inch velgen, het is heel moeilijk om zwarte velgen te vinden, die een beetje betaalbaar zijn zonder dat de auto een sjonniebak wordt.
            weet iemand mooie 19 inch velgen (buiten standaard audi velgen om, iedereen heeft die al)??
            Er zit een verschil tussen de fabriekswaarden die Audi opgeeft en de reële waarden. Volgens de testen gaat de A5 3.0 TDI in 6,6sec van 0 naar 100, en dus niet in 5,9. Je wint dus wel degelijk bij het chippen, zeker als je het verschil in hernemingen er bij neemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
              Ik vind van wel.. Valcona is eigenlijk gewoon een fijnere structuur. Wel veel gevoeliger natuurlijk..

Ik heb toen ik de mijne kocht aan 2 lappekes leer mogen voelen en toen heb ik valcona gekozen..
              Ik vind Valcona wel chiquer (mooier daarom niet echt), maar inderdaad als het leder "intensief" gebruikt wordt, is het niet echt aan te raden. Ik heb ook voor Milano gekozen omdat ik veel kilometers doe en ik na 150.000km niet graag met een versleten bekleding wil zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DirkC Bekijk Berichten
                Er zit een verschil tussen de fabriekswaarden die Audi opgeeft en de reële waarden. Volgens de testen gaat de A5 3.0 TDI in 6,6sec van 0 naar 100, en dus niet in 5,9. Je wint dus wel degelijk bij het chippen, zeker als je het verschil in hernemingen er bij neemt.
                Vergeet niet dat die zogezegde 5.9 ook wel komt van een quattro launch he, je kan meer power aan de grond zetten dan bij de Z. Vandaar dat je die cijfers nooit moet gaan vergelijken. Wat telt zijn real-life tests waar je rolling starts doet (dus optrekken vanaf 50 per uur ofzo). Dat laat wel wat anders zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                  ik snap het niet!!!!

Ik heb de zwarte RS6 velgen besteld, maar zijn ook vrij duur.
                  +- 2.500 EURO waren die.
                  Is niet echt veel voorkomend op een A5, dus daarmee heb je wel iets apart.

Comment

• Audi A5 1.8 tfsi

Ik zag op de Duitse audi configurator dat er daar een A5 1.8 met 160 pk kan besteld worden. Zou deze ook naar Belgie komen? Iemand info hierover? Thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk Berichten
                      Ik zag op de Duitse audi configurator dat er daar een A5 1.8 met 160 pk kan besteld worden. Zou deze ook naar Belgie komen? Iemand info hierover? Thanks!
                      Wie wil er nu een 1.8 Tfsi met 160pk die gemiddeld meer verbruikt dan een 2.0 Tfsi met 180pk, nl. 7,1l tegenover 6,4l

En dit amper voor een prijsverschil van 1250 euro in het voordeel van de 1.8 Tfsi.

Grtz.
                      Nick
                      Last edited by ; 09/05/2009, 09:16.

Comment

Tzou wel kunnen, wel raar dat ze vroeger de 1.8 tfsi 170pk dan laten vervangen hebben door de 2.0 en nu komen ze weer af ...

Comment

• LOL, ik kom nu tot de conclusie dat die mega 7 dubbel spaaks velgen van audi gewoon 20inchers zijn (ik dacht 19")

Dus uiteindelijk zal het dit worden dat straks voor de deur gaat staan: (maar dan wel model 2010!!)

ik verlang al...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                            Wie wil er nu een 1.8 Tfsi met 160pk die gemiddeld meer verbruikt dan een 2.0 Tfsi met 180pk, nl. 7,1l tegenover 6,4l

En dit amper voor een prijsverschil van 1250 euro in het voordeel van de 1.8 Tfsi.

Grtz.
                            Nick
                            Nick, inderdaad goede opmerking. Misschien enkel voor de duitserkes?

Comment

• Start-Stop Systeem op de A5 model 2010:

Efficiënte dynamiek bij Audi

Audi presenteert een modulair efficiëntieplatform met daarin diverse technieken om brandstof te besparen en zo de uitstoot te verminderen. Het gaat hierbij om onder andere een start-stopsysteem en het terugwinnen van energie. Het doel is het brandstofverbruik van het hele Audi-programma in 2012 met 20 procent terug te brengen.

Audi komt met een heel palet aan brandstofbesparende maatregelen die modulair toepasbaar worden. Beginnend op de A3 1.4 TFSI en de handgeschakelde A4’s en A5’s met tweeliter motoren - en verscheiden modellen later dit jaar - komt Audi met een start-stopsysteem. Audi belooft hiermee een verbruiksreductie van ongeveer 0,2 liter per 100 km, oftewel 5 gram CO2 per kilometer.

Omzetten van bewegingsenergie naar elektrische energie tijdens decelereren maakt ook onderdeel uit van Audi’s strijd om het verbruik te drukken. Dankzij deze opgeslagen elektrische energie wordt tijdens accelereren de dynamo ontlast. In Nederland wordt deze techniek op de A5 Cabriolet al geleverd, en tegen de zomer zal het op meer modellen toegepast worden.

Een ander onderdeel van het modulaire platform is een efficiëntieprogramma in de boordcomputer. Hierin worden alle verbruiksgerelateerde gegevens meegenomen en worden aanbevelingen gegeven om zuiniger te kunnen rijden, dit op basis van continue verbruiksanalyse met meeweging van de rijsituatie en –stijl. Ook wordt aangegeven wat het verbruiksaandeel is van energieslurpers als airco en stoelverwarming.

Naast bovengenoemde ontwikkelingen past Audi nog een reeks van rijweerstand verminderende maatregelen toe, waaronder het verbeteren van de aerodynamica en banden met een lagere rolweerstand. Het doel van deze efficiencyslag is om het Audi-modelgamma in 2012 twintig procent zuiniger te laten zijn ten opzichte van 2007.

Comment

Grtz.
                                Nick
                                1250 euro minder aankoopprijs + 1250 euro minder biv= 2500 euro en dat is voor mij nog steeds veel geld die ik dan liever in opties steek dan aan de staat te geven... Ik begrijp dat sommigen hier 45k of meer geven aan hun a5 en dat die 2500 dan misschien voor hen niet veel is....

Comment

LOL, ik kom nu tot de conclusie dat die mega 7 dubbel spaaks velgen van audi gewoon 20inchers zijn (ik dacht 19")

Dus uiteindelijk zal het dit worden dat straks voor de deur gaat staan: (maar dan wel model 2010!!)

ik verlang al...
                                  Die zal er eerder zo uitzien, want ik zie dat je geen S line exterieur-pakket aangevinkt hebt.

Ook zul je geen rechts - links uitlaat hebben, want dit is enkel bij de 2.0 Tfsi met 211pk (of de zwaardere V6-en)

Ook de dubbele chroom-uitlaat zoals bij mij, is enkel wanneer je het exterieur-pakket neemt. Anders heb je gewoon de uitlaten zoals die meteoor-grijze van hier boven.

Het zijn details, ik weet het

Zowiezo een hele mooie configuratie en hopelijk heb je hem in augustus

Grtz.
                                  Nick
                                  Last edited by ; 09/05/2009, 10:31.

Comment

1250 euro minder aankoopprijs + 1250 euro minder biv= 2500 euro en dat is voor mij nog steeds veel geld die ik dan liever in opties steek dan aan de staat te geven... Ik begrijp dat sommigen hier 45k of meer geven aan hun a5 en dat die 2500 dan misschien voor hen niet veel is....
                                    2500€ meer of minder is wel veel geld, zeker als je kunt kiezen of je het geeft aan de belastingen of extra opties.

De keuze is dan snel gemaakt

Comment

Die zal er eerder zo uitzien, want ik zie dat je geen S line exterieur-pakket aangevinkt hebt.

Ook zul je geen rechts - links uitlaat hebben, want dit is enkel bij de 2.0 Tfsi met 211pk (of de zwaardere V6-en)

Ook de dubbele chroom-uitlaat zoals bij mij, is enkel wanneer je het exterieur-pakket neemt. Anders heb je gewoon de uitlaten zoals die meteoor-grijze van hier boven.

Het zijn details, ik weet het

Zowiezo een hele mooie configuratie en hopelijk heb je hem in augustus

Grtz.
                                      Nick

Klopt, je hebt gelijk rond het exterieur pakket.

Maar het is model 2010 en als je kijkt naar de foto's vd A5 cabriolet zijn de
                                      - achterlichten anders
                                      - uitlaten links en rechts (zoals de 2.7tdi) -> zie paar posten eerder

Ik vond persoonlijk +2K geven voor het exterieur pakket wat erover... daarvoor heb ik liever enkele andere opties
                                      Tja het stopt ergens é...

Comment

2500€ meer of minder is wel veel geld, zeker als je kunt kiezen of je het geeft aan de belastingen of extra opties.

De keuze is dan snel gemaakt
                                        Dat bedoel ik dus, indien de 160pk onvoldoende blijkt valt dat altijd te "regelen" achteraf...

Comment

Klopt, je hebt gelijk rond het exterieur pakket.

Maar het is model 2010 en als je kijkt naar de foto's vd A5 cabriolet zijn de
                                          - achterlichten anders
                                          - uitlaten links en rechts (zoals de 2.7tdi) -> zie paar posten eerder

Ik vond persoonlijk +2K geven voor het exterieur pakket wat erover... daarvoor heb ik liever enkele andere opties
                                          Tja het stopt ergens é...
                                          Die led-achterlichten zijn idd prachtig Ik ga die zeker ook steken, weliswaar achteraf dan.
                                          Wat er ook goed opvalt bij model 2010 zijn de kleinere zijspiegels zoals bij de cabrio

Van die uitlaten links en rechts, denk dat je dit enkel zal hebben bij de 2.0 Tfsi met 211pk en niet bij de 180pk.

Grtz.
                                          Nick

Comment

Working...
                                          X