Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Enkele maanden geleden kreeg ik een offerte van heinz om mijn 2.7 tdi multitronic 163 pk te laten tunen tot 220 a 230 pk en 460 nm .
    Na wat ik nu lees ga ik dit niet laten doen .Maar wat ik me afvraag is ;kan men niet de pk's verhogen tot bijvoorbeeld 190 pk en het Newtonmeter op 400 behouden .
    Eigenlijk wordt de wagen standaard aangeboden met 190 pk en 400 Nm om fiscale redenen worden de pk's terug geschroefd .Ik ben een leek op technisch vlak maar als ik mijn gezond verstand gebruik moet dat toch mogelijk zijn .
    Heeft iemand hier een reactie ,antwoord of oplossing voor .
    Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk Berichten
      Enkele maanden geleden kreeg ik een offerte van heinz om mijn 2.7 tdi multitronic 163 pk te laten tunen tot 220 a 230 pk en 460 nm .
      Na wat ik nu lees ga ik dit niet laten doen .Maar wat ik me afvraag is ;kan men niet de pk's verhogen tot bijvoorbeeld 190 pk en het Newtonmeter op 400 behouden .
      Eigenlijk wordt de wagen standaard aangeboden met 190 pk en 400 Nm om fiscale redenen worden de pk's terug geschroefd .Ik ben een leek op technisch vlak maar als ik mijn gezond verstand gebruik moet dat toch mogelijk zijn .
      Thanks

het vermogen (aantal pk's) is een functie van het koppel (aantal Nm) en het toerental
      Last edited by ; 02/05/2009, 17:07.

Comment

Enkele maanden geleden kreeg ik een offerte van heinz om mijn 2.7 tdi multitronic 163 pk te laten tunen tot 220 a 230 pk en 460 nm .
        Thanks
        Je moet hem normaal wel kunnen laten vrij zetten, maar geen idee als de Audi garage dat zal doen. Bij Heinz zal het een dure grap worden vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
          Persoonlijk vind ik de "links & rechts"-uitlaat iets mooier maar het zou mij niet storen om een dubbele links te hebben.
          Qua "wannabe" gehalte denk ik dat de 2.0tfsi (met ABT chiptuning) zeker niet moet onderdoen voor een 2.7tdi want die volgt een getuned 2.0tfsi niet...( corrigeer mij indien nodig! )
          een gewone 2.0 ook niet

Comment

• Dragonfly, ik heb hier al veel gelezen ,ook over dealers en hun kennis ,verkopen kunnen ze allen (hopelijk) maar de kennis heeft geen een .Toevallig ben ik bij een audi service center terecht gekomen (ja zo heet dat nu als je niet wil mee doen met de dikke nekkerij van audi en niet wil over investeren) die mensen waren vroeger vw en audi garage .Zij hebben nog altijd de kennis en de interesse om zich te informeren niets is te veel en alles wat een ander niet kan (en dat ik las op het forum) doen zij met plezier voor de klant .de garage is in Torhout .Inderdaad ik moet hen eens vragen of het kan de pk's terug te draaien van 163 naar 190 pk .
            Ik wil er hier geen polemiek over op starten maar kreeg een antwoord dat pk's meegaan met Nm .Inderdaad dat wil en kan ik geloven maar toch niet in het geval van een standaard 2.7 multitronic die 190pk heeft en 400 Nm en dan gereduceerd wordt tot 163 met het zelfde Nm van 400 om daarna terug te verhogen tot 190 pk dan moeten de Nm's toch niet verhoogd worden .

Comment

Dragonfly, ik heb hier al veel gelezen ,ook over dealers en hun kennis ,verkopen kunnen ze allen (hopelijk) maar de kennis heeft geen een .Toevallig ben ik bij een audi service center terecht gekomen (ja zo heet dat nu als je niet wil mee doen met de dikke nekkerij van audi en niet wil over investeren) die mensen waren vroeger vw en audi garage .Zij hebben nog altijd de kennis en de interesse om zich te informeren niets is te veel en alles wat een ander niet kan (en dat ik las op het forum) doen zij met plezier voor de klant .de garage is in Torhout .Inderdaad ik moet hen eens vragen of het kan de pk's terug te draaien van 163 naar 190 pk .
              Ik wil er hier geen polemiek over op starten maar kreeg een antwoord dat pk's meegaan met Nm .Inderdaad dat wil en kan ik geloven maar toch niet in het geval van een standaard 2.7 multitronic die 190pk heeft en 400 Nm en dan gereduceerd wordt tot 163 met het zelfde Nm van 400 om daarna terug te verhogen tot 190 pk dan moeten de Nm's toch niet verhoogd worden .
              supercar, die 400Nm is het maximaal koppel en die is beschikbaar tussen de 1400 en 3250/min (daarbuiten heb je minder koppel), het maximaal vermogen is echter aan 3500/min. (het koppel is op 3500/min lager dan 400Nm maar toerentaal hoog waardoor je hier het maximaal vermogen bereikt, boven de 3500/min blijft het toerental nog steeds stijgen maar daalt het koppel fors waardoor het vermogen terug daalt)
              Het verschil tussen de 163 en 190 pk zit em in het feit dat je op de 163pk versie minder koppel hebt op 3500/min dan op de 190pk versie op hetzelfde toerental (en is sowieso voor beide minder dan 400Nm)
              Nu kan je zonder problemen de 163pk versie naar 190pk brengen. (=meer koppel geven op 3500/min maar minder dan 400Nm)
              P[kW] = T x n / 9549
              Last edited by ; 02/05/2009, 23:37.

Comment

Dragonfly, ik heb hier al veel gelezen ,ook over dealers en hun kennis ,verkopen kunnen ze allen (hopelijk) maar de kennis heeft geen een .Toevallig ben ik bij een audi service center terecht gekomen (ja zo heet dat nu als je niet wil mee doen met de dikke nekkerij van audi en niet wil over investeren) die mensen waren vroeger vw en audi garage .Zij hebben nog altijd de kennis en de interesse om zich te informeren niets is te veel en alles wat een ander niet kan (en dat ik las op het forum) doen zij met plezier voor de klant .de garage is in Torhout .Inderdaad ik moet hen eens vragen of het kan de pk's terug te draaien van 163 naar 190 pk .
                Bij Tavernier gekocht mss? Er stond daar 2 weken geleden een nieuwe A5 buiten.

Comment

• Bedankt FredRR voor je uitleg .Heb je enig idee wie dat kan doen het terugdraaien van 163 pk naar 190 pk?
                  Dragonfly ik heb mijn wagen 6 maanden geleden gekocht bij garage Vandeginste in Torhout .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daniele_P Bekijk Berichten
                    een gewone 2.0 ook niet
                    in het optrekken gaat de 2.7tdi niet mee, dat is juist maar bij de hernemingen is de diesel toch iets sneller hoor...
                    Last edited by ; 03/05/2009, 12:09.

Comment

Bedankt FredRR voor je uitleg .Heb je enig idee wie dat kan doen het terugdraaien van 163 pk naar 190 pk?
                      Dragonfly ik heb mijn wagen 6 maanden geleden gekocht bij garage Vandeginste in Torhout .
                      Indien het verschil tussen de 163 en 190pk versie enkel software is, dan komt het erop neer van de mapping van de 190pk versie uit te lezen en deze te programmeren op de 163pk versie. Maar dit is een pure gok van mij.
                      Ik denk dat je best is informeert bij een tuner (zij gaan die sowieso 190pk kunnen geven) of bij Audi zelf.

Comment

in het optrekken gaat de 2.7tdi niet mee, dat ik juist maar bij de hernemingen is de diesel toch iets sneller hoor...
                        Niet als je correct terugschakelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Niet als je correct terugschakelt.
                          ah leuk om te horen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FredRR Bekijk Berichten
                            Indien het verschil tussen de 163 en 190pk versie enkel software is, dan komt het erop neer van de mapping van de 190pk versie uit te lezen en deze te programmeren op de 163pk versie. Maar dit is een pure gok van mij.
                            Ik denk dat je best is informeert bij een tuner (zij gaan die sowieso 190pk kunnen geven) of bij Audi zelf.
                            Elke auto wordt bij een goede tuner persoonlijk getuned en de parameters worden precies op die auto afgestemd. De grootste winst wordt bij het tunen bereikt door de maximale turbo druk op te voeren, dat is de reden dat tubro motoren de meeste vermogens winst hebben bij tunen.

Meestal zit er overigens wel verschil in motoren. Ik heb eens geïnformeerd bij een dealer naar TDI motoren.
                            De 2.0 TDI met 140 pk, kan via de dealer naar 170 pk
                            De 2.0 TDI met 170 pk, kan via de dealer naar 200 pk

Ik dacht dat het verschil tussen de standaard 140 en 170 alleen software was, maar volgens de dealer zitten verschillende turbo's en andere sterkere onderdelen op. Dat is de reden dat je via de dealer de 140 pk niet kunt laten tunen naar de 200 pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woudstraatje Bekijk Berichten
                              Elke auto wordt bij een goede tuner persoonlijk getuned en de parameters worden precies op die auto afgestemd. De grootste winst wordt bij het tunen bereikt door de maximale turbo druk op te voeren, dat is de reden dat tubro motoren de meeste vermogens winst hebben bij tunen.

Meestal zit er overigens wel verschil in motoren. Ik heb eens geïnformeerd bij een dealer naar TDI motoren.
                              De 2.0 TDI met 140 pk, kan via de dealer naar 170 pk
                              De 2.0 TDI met 170 pk, kan via de dealer naar 200 pk

Ik dacht dat het verschil tussen de standaard 140 en 170 alleen software was, maar volgens de dealer zitten verschillende turbo's en andere sterkere onderdelen op. Dat is de reden dat je via de dealer de 140 pk niet kunt laten tunen naar de 200 pk.

Ik zie dat jezelf rijdt met een 2.0T met 180 paardjes...
                              Tevreden van de motor? Wat drinkt hij gemiddeld met een gematigde zware voet?

Comment

• Nog een A5 cabrio (of model A5 2010) 2.0 tfsi met uitlaten op een andere manier...

Bizar...Kan mij dit onmogelijk inbeelden dat dit voor de cabrioversie only zou zijn?

Comment

• Het zou al bij al wel een knappe evolutie zijn.

Comment

Ik zie dat jezelf rijdt met een 2.0T met 180 paardjes...
                                    Tevreden van de motor? Wat drinkt hij gemiddeld met een gematigde zware voet?
                                    Ik ben zeer tevreden over de 2.0T met 180 pk.
                                    Je trekt hem heel eenvoudig in de 4de versnelling door tot 180 km/uur.
                                    Daarnaast heb ik vorige week 240 km/uur over de A31 in Duitsland gereden, zonder een centje pijn. Was zelfs zeer verslavend.

Het verbruik heb ik me nog niet mee bezig gehouden, ik lease hem namelijk en betaal geen brandstof kosten. Maar hij heeft in Nederland wel een A-Label en dat is de zuinigste label.

Ik ga hem overigens binnenkort nog wel laten tunen naar 215 pk bij ZIPTuning, die 215 pk vind ik iets beter bij de auto passen.
                                    Last edited by ; 04/05/2009, 00:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woudstraatje Bekijk Berichten
                                      Telfon is een soort beschermlaag, eigenlijk hetzelfde al de anti-aanbak-laag van een Tefal pan.
                                      Bij 1 van de op de site genoemde dealers kun je het laten aanbrengen, ik heb het in Leek laten doen, daar koste het 275 euro.
                                      Elk jaar moet je een controle laten uitvoeren, dan krijg je 3 jaar garantie op Teflon laag.
                                      Steken ze je auto daar dan in een oven, om de Teflon te laten hechten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Steken ze je auto daar dan in een oven, om de Teflon te laten hechten?
                                        Preshield-Protech 5 jaar.

Voor results check bij mij, maar ook Reys liet zijn p al behandelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          Preshield-Protech 5 jaar.

Voor results check bij mij, maar ook Reys liet zijn p al behandelen.
                                          En om de hoeveel tijd moet je terug voor een onderhoud?

Comment

Working...
                                          X