Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
    Niemand?
    Een samengestelde Audi A5 2.7TDI kom ik uit op 51k . Hoeveel korting zou je hierop krijgen?
    Alvast bedankt.
    Bij offerte zou je "volgens het boekje" maximaal 4,5% moeten kunnen krijgen.
    Misschien kunnen we allemaal onze korting eens meegeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Een 2.7 moet wel met quattro verkrijgbaar zijn hoor,de nieuwe 2.0 is denk ik 163pk dus vergelijkbaar met een 320d e92.
      Traag kan je zoiets niet noemen en met een chip zit je bijna rond de 200pk.

edit zegt enkel dat je 2.0 en 3.0 in quattro kan krijgen wel raar van Audi.
      2.0tdi is nu ook verkrijgbaar in quattro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
        Niemand?
        Een samengestelde Audi A5 2.7TDI kom ik uit op 51k . Hoeveel korting zou je hierop krijgen?
        Alvast bedankt.
        Mijn samengestelde 2.0 tfsi kom ik uit op een kleine 49K.
        Zonder BTW en mooie korting, kom uit op een zeer aantrekkelijk voorstel.

ps: 2.0 tfsi trekt beter dan 2.7tdi, in de hernemingen is de diesel beter...

Comment

• Vraagje: De ASR/ESP knop kan je alleen maar afzetten als je stil staat en nooit tijdens het rijden zelf (kon wel met m'n vorige wagen). Ook als je de ASR/ESP af zet en je haalt opnieuw 50-60km per uur springt deze ook automatisch terug op.

Knap vervelend soms, zeker in noodsituaties zoals bv. vorig jaar toen ik eens door een met water en slijk overspoelde weg moest rijden. Zou onmogelijk worden met deze A5.

Is er nergens geen setting om dit gedrag van ASR aan te passen of zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
            Vraagje: De ASR/ESP knop kan je alleen maar afzetten als je stil staat en nooit tijdens het rijden zelf (kon wel met m'n vorige wagen). Ook als je de ASR/ESP af zet en je haalt opnieuw 50-60km per uur springt deze ook automatisch terug op.

Knap vervelend soms, zeker in noodsituaties zoals bv. vorig jaar toen ik eens door een met water en slijk overspoelde weg moest rijden. Zou onmogelijk worden met deze A5.
            Dus jij rijdt dan op zo'n baantjes 70km/h ofzo? Klopt niet hé
            Als de baan echt zo slecht lag is dat een slecht idee als je geen quattro hebt!!

Comment

Vraagje: De ASR/ESP knop kan je alleen maar afzetten als je stil staat en nooit tijdens het rijden zelf (kon wel met m'n vorige wagen). Ook als je de ASR/ESP af zet en je haalt opnieuw 50-60km per uur springt deze ook automatisch terug op.

Ik heb zelf nu een A6 Avant (2mnd) en kzou begod niet weten waar dat esp knoppeke zit...
              Voor mij is dit enkel belangrijk voor als het gesneeuwd heeft...

Comment

• Eens uitgeschakeld, springt dat bij mij niet vanaf een bepaalde snelheid terug aan (*denk ik toch*). 't Is me in elk geval nog niet opgevallen!

Comment

Ik geloof dat de ASR/ESP weer aanspringt bij 80 of 100 km/h
                  Al rijdend kan ik de mijne wel afzetten hoor,denk niet dat dit bij jou zou verschillen!
                  Ik rij voor 80% van de tijd met het ESP uitgeschakeld.
                  Hou de ESP-knop een vijftal seconden ingedrukt tot er in je dashboard met gele letter's 'ESP switched off'
                  verschijnt en dan zou hij enkel nog aanspringen wanneer je het echt te bond maakt of de snelheidregelaar gebruikt.
                  Enkel opletten voor een uitbrekende achterkant als je grenzen gaat opzoeken!(geen quattro)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                    Enkel opletten voor een uitbrekende achterkant als je grenzen gaat opzoeken!(geen quattro)
                    huh??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      huh??
                      Ja,ik heb geen quattro!!

Comment

ROFL

Comment

Ja,ik heb geen quattro!!
                          heb je dan geen last van onderstuur eerder?

Comment

• Jimmy zal het allicht hebben op 't afremmen op de motor, waardoor de kont iets lichter wordt, en kan uitbreken (wat velen niet verwachten van een FWD).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Jimmy zal het allicht hebben op 't afremmen op de motor, waardoor de kont iets lichter wordt, en kan uitbreken (wat velen niet verwachten van een FWD).
                              Dan moet je het al heel bont maken hoor eer dat zal gebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                heb je dan geen last van onderstuur eerder?
                                Ja,ook wel maar als je lang genoeg aandringt krijg je hem meestal terug op spoor zonder gas te lossen!
                                Echt uitbreken heb ik nog niet voorgehad(liever niet) en het is ook enkel in links,rechts(of omgekeerd) combinaties.
                                Eerste deel is geen probleem,tweede deel is't opletten!
                                Het zal misschien ook wel mijn rijstijl zijn die op niks trekt!!

Comment

Ik geloof dat de ASR/ESP weer aanspringt bij 80 of 100 km/h
                                  Al rijdend kan ik de mijne wel afzetten hoor,denk niet dat dit bij jou zou verschillen!
                                  Ik rij voor 80% van de tijd met het ESP uitgeschakeld.
                                  Hou de ESP-knop een vijftal seconden ingedrukt tot er in je dashboard met gele letter's 'ESP switched off'
                                  verschijnt en dan zou hij enkel nog aanspringen wanneer je het echt te bond maakt of de snelheidregelaar gebruikt.
                                  Ahhhh, je moet dat ding enkele seconden inhouden als je aan het rijden bent, ....thanks.

Yep, bij mij spring ie ook terug op...

Comment

Ja,ook wel maar als je lang genoeg aandringt krijg je hem meestal terug op spoor zonder gas te lossen!
                                    Dat is ook de enige manier om een FWD erdoor te trekken zoals ze zeggen
                                    Wat gas bij geven helpt ook maar alles heeft natuurlijk een limiet

Comment

• Heb hem nog eens in de wax gezet!!
                                      De zwarte lak van de A5 is toch zeer gevoelig voor krassen!
                                      Bij mijn zwarte A4 (b6) was dit helemaal geen probleem.
                                      Nog iemand die dit ook heeft?
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

De zwarte lak van de A5 is toch zeer gevoelig voor krassen!
                                        Nog iemand die dit ook heeft?
                                        Yup, hier ook.
                                        Ik ben 10x voorzichtiger tijdens het wassen dan bij mijn vorige wagen, maar dit was het resultaat op m'n motorkap na 6 maanden (een keer of 8 gewassen denk ik). (zie foto)
                                        Ik zal dan waarschijnlijk ook wel iets verkeerd doen.

Ik heb ook veel last van opgedroogde waterdruppels, de aftekening ervan is zeer moeilijk om te verwijderen.

Na een volledige polishbeurt (zonder fillers) ziet alles er terug goed uit, de waterdruppels zijn nog een héél klein beetje zichtbaar op sommige plaatsen.
                                        Ik zal maar niet te hard in detail gaan, want dan is het iets voor het car detailing forum.

M'n vorige wagen (een zwarte, ford) zag er na 6 jaar wassen met de spons nog zeer goed uit.
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Ik ben super-voorzichtig met wassen en waxen en toch nog kleine krasjes.
                                          Er heeft op mijn auto een paar uur een vogel-stront gezeten en die is ook door mijn vernis-laag
                                          gebrand. :-(

Comment

Working...
                                          X