Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

Hij valt totaal niet op, neem nu op die eerste foto:

Zet er standaard spiegels op en doe dat s4 logo weg, het zou een 2.0TDI kunnen zijn.
    Achterkant hetzelfde, zonder s4 logo weet enkel de kenner dat het om een s4 gaat.
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Ik lees hier veel reactie ivm 'saai' en 'weinig gedurfd' en toestanden, maar Audi heeft het slim gezien! Veel mensen willen juist een serene, brave wagen. Je ziet dat het aanspreekt, want hoeveel Audi's zie je niet rijden?!

Ik meen mij te herinneren dat de vorige A4 35% van Audi's totaalverkoop uitmaakte in België, een aantrekkelijke wagen dus. Volgens mij gaat het met deze nieuwe A4 net dezelfde toer opgaan. Waarom veel moeite doen als het grote publiek met weinig moeite tevreden is?

Comment

• Test van autoweek
        Het geluid is goed te horen.
        De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Conclusie is weer heel voorspelbaar: heel goede auto maar niet spannend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          BTW Quattro_Dt je bent precies niet meer zo veel actief op het forum he?
          Nee inderdaad, ik weet het. Sinds ik terug ben van vakantie is dat wat geminderd, maar de laatste tijd lees ik terug vaker en vaker het forum zonder effectief iets te posten. Komt wel terug inorde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Ik lees hier veel reactie ivm 'saai' en 'weinig gedurfd' en toestanden, maar Audi heeft het slim gezien! Veel mensen willen juist een serene, brave wagen. Je ziet dat het aanspreekt, want hoeveel Audi's zie je niet rijden?!

Ik meen mij te herinneren dat de vorige A4 35% van Audi's totaalverkoop uitmaakte in België, een aantrekkelijke wagen dus. Volgens mij gaat het met deze nieuwe A4 net dezelfde toer opgaan. Waarom veel moeite doen als het grote publiek met weinig moeite tevreden is?
            't Is waar. Een gematigd product "dat iedereen goed vindt" zal (denk ik toch) in een normale markt meer succes kennen dan een product met b.v. een design dat zo specifiek is dat je 't ofwel enkel superknap, ofwel enkel superlelijk vindt. En da's ook naar mijn mening de reden waarom Audi de laatste jaren zo succesvol is.

Wat ik schreef over de S4, is uiteraard enkel mijn mening, die voor mij geldt. Ik had liever een extravertere Audi A4 gezien, zodat de S4 (die toch al wat speciaals is, alleen al door de naam) een karaktervollere auto was geworden. Neemt niet weg dat velen de A4 (terecht) knap vinden, misschien net om wille van het feit dat 'ie ook algemeen goed wordt aanvaard (veel mensen zijn gevoelig voor de mening van de anderen over iets dat ze hebben, niemand hoort graag 7 keer op de 10 "jouw nieuwe auto, amai zo lelijk").

Comment

Test van autoweek
              Het geluid is goed te horen.
              De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Conclusie is weer heel voorspelbaar: heel goede auto maar niet spannend.
              De journalist klaagt over het geluid in deze test.
              Naar wat ik kan horen, klinkt de auto toch niet slecht hoor!

Comment

• Nog een andere test (autozine)

Op het circuit weet de Audi S4 bloedstollende prestaties neer te zetten. Het comfort is nog steeds zoals mag worden verwacht van een auto in deze prijsklasse.

In vergelijking met de test van autoweek, lees ik toch tegenstrijdige meningen.

Comment

• Video op circuit, geluid is weer heel goed hoorbaar en ik vind het heel mooi. Hij kan precies ook wat verdragen in bochten
                  Zet het geluid maar flink harder want hier is een gave S4 video! AudiBlog heeft de eerste live-action video van de nieuwe Audi S4 weten te bemachtigen. En wij moeten toegeven, wij zijn erg onder de indruk van wat Audi heeft gedaan om de verwende S4 V8-fans over te halen…

Comment

• precies een beetje dood boven de 6000 rpm..

Comment

• Vreemde sound, binnenin, 'k kan het moeilijk omschrijven. 't Heeft langs één kant iets van een very racy V8, en langs de andere kant klinkt het een beetje als een 6-pak die maar op 4 cilinders draait. Verrassende sound vind ik, vergeleken met de brave looks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        precies een beetje dood boven de 6000 rpm..
                        Viel me ook op, tis duidelijk geen high-rev, maar dat vind ik niet erg

Comment

• Ik ben blijkbaar één van de weinige dat het wel een knappe auto vindt. Inderdaad, niet echt uit het oog springend, maar dat hoeft ook niet voor mij. En zeker in een S4 niet. Da's toch juist de fun, dat niemand verwacht dat er een beest schuilt in dat casual uitziende vertegenwoordigersautooke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Vreemde sound, binnenin, 'k kan het moeilijk omschrijven. 't Heeft langs één kant iets van een very racy V8, en langs de andere kant klinkt het een beetje als een 6-pak die maar op 4 cilinders draait. Verrassende sound vind ik, vergeleken met de brave looks.
                            bwa, ik hoor daar nu echt geen V8 in hoe hard ik ook probeer

Comment

bwa, ik hoor daar nu echt geen V8 in hoe hard ik ook probeer
                              Ik ook niet eigelijk, en zeker geen 4 cilinder
                              Ik vind het erg sterk op een 6 in lijn lijken, of zelfs een flat 6

Comment

Ik ook niet eigelijk, en zeker geen 4 cilinder
                                Ik vind het erg sterk op een 6 in lijn lijken, of zelfs een flat 6
                                nah.. een 6 inlijn klinkt 'anders'

't klinkt gewoon naar een V6 met een matige 'rasp'.. de uitlaat maakt vooral bassige geluiden maar ik vind het niet zo heel mooi. 'k heb graag zo'n rasp in een uitlaat, de S4 klinkt een beetje 'plat' en ééntonig.

Comment

• Compared with the engine the new V-6 replaces, displacement, power, and cylinder count are down, but so are fuel consumption—the new unit returns 24.2 mpg with the standard gearbox in the European cycle—and 0-to-62-mph times. At a claimed 5.1 seconds, that sprint is 0.5 second less than Audi’s prediction for the previous car. We tested that previous S4 as quickly as 5.0 seconds to 60 mph, however, so this latest S4 should really boogie. Top speed continues to be governed at 155 mph, reached without any fuss. Theoretical top speed is around 183 mph, our sources in Ingolstadt insist.
                                  183 mph = 294 kmh

is dat niet een beetje héél erg snel voor 'maar' 330 pk? Of bedoelen ze gewoon redline @ top gear?

Comment

nah.. een 6 inlijn klinkt 'anders'

't klinkt gewoon naar een V6 met een matige 'rasp'.. de uitlaat maakt vooral bassige geluiden maar ik vind het niet zo heel mooi. 'k heb graag zo'n rasp in een uitlaat, de S4 klinkt een beetje 'plat' en ééntonig.
                                    Ja hij klinkt nog anders idd, maar het doet me er toch aan denken. Ik had hem ook minder luid verwacht, goed dus

Comment

• Het geluid lijkt zeer sterk op dat van de BMW 335i...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

183 mph = 294 kmh

is dat niet een beetje héél erg snel voor 'maar' 330 pk? Of bedoelen ze gewoon redline @ top gear?

Lijkt me inderdaad veel, na ontgrenzing gok ik op 270 ofzo.

Comment

• Comment

Working...
                                          X