Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet dat ie snel is. Maar voor mijn prioriteit is rijden meer dan rondetijden. Het is de combinatie van rijefficientie (=prestaties), comfort, en vooral rijgevoel.
Tis jammer genoeg allemaal nodeloze speculatie van mijn zijde, sinds een goed uur ben ik de ban van een creatie van 695kg en 65pk.... hoe de dingen keren...
Gisteren stond er een zwarte geparkeerd in Dusseldorf aan de dure winkelstraat... Heb foto's genomen maar die zijn vrij onduidelijk in het donker vermits die met de gsm getrokken zijn
Ik zie met de de A8 lancering van zusterbedrijf Audi een mooie toekomstige combinatie. V8 TDI met 350pk en 800nm en dan nog wat extra gekieteld (400pk/850Nm) met een leuker uitlaatje. Samen met de 100l tank en de PDK de perfekte hogesnelheids cross-continental GT imho!
Al ben ik daar vast weer alleen in want ik ben een van de weiningen die niet aan brandstofdiscriminering doen
Vandaag een dubbeltest gelezen. Panamera turbo vs. Quattroporte GTS.
Lees het zelf, 't is mooi geschreven, maar ik wil jullie dit toch verklappen : de Panamera rijdt zo efficiënt dat 'ie wat saai wordt, en er ligt op elk vlak een waas (noch stuur, noch ophanging, noch versnellingsbak, noch motor voelen "direct" aan, maar eerder een tikje kunstmatig). Letterlijk: "mocht Audi een RS8 maken, zo zou 'ie aanvoelen". Best een veeg uit de pan als je 't mij vraagt.
De Quattroporte test men daar als hyperdirect, zuiverder, snediger, wendbaarder, ...
Conclusie : de Panamera wint nipt op punten, maar nog nooit was de morele overwinning zo groot (de Maser dus).
Zet die twee naast elkaar en de Panamera lijkt wel op een vormeloze hoop per ongeluk gesmolten staal op een hoopje rubber.
Iets in de zin van " en wat wat spijtig is, is dat op de Maserati het leer al begint te verduren en uitrafelen" staat er ook, als ik me niet vergis"
Voor mij persoonlijk kwam een Mas ook in aanmerking, tot je echt je centen moet besteden:
- onvoldoende plaats achterin
- afwerking interieur
- restwaarde
- mooi motorlawaai, maar zet daar is 2 mensen achterin gedurende 4 uur
Dan "koop" ik liever een "perfecte" wagen, waar ik wel deftig mensen kan vervoeren en waar mijn auto in goede staat blijft .
Als ik ooit een Mas koop is het (puur uit liefde) een Grandturismo S, voor de kortere ritjes.
Vandaag rij ik naar het werk en draait er een vrachtwagen vol Panamera's voor mij het straat op. De kans is dus zeer groot dat ik achter mijn eigen wagen reed want verwacht het verlossend telefoontje deze week .
Vandaag rij ik naar het werk en draait er een vrachtwagen vol Panamera's voor mij het straat op. De kans is dus zeer groot dat ik achter mijn eigen wagen reed want verwacht het verlossend telefoontje deze week .
Fuck, is dat niet dien truck die gekanteld is op de R1 daarstraks "truck met dure sportwagens"?
Vandaag een dubbeltest gelezen. Panamera turbo vs. Quattroporte GTS.
Lees het zelf, 't is mooi geschreven, maar ik wil jullie dit toch verklappen : de Panamera rijdt zo efficiënt dat 'ie wat saai wordt, en er ligt op elk vlak een waas (noch stuur, noch ophanging, noch versnellingsbak, noch motor voelen "direct" aan, maar eerder een tikje kunstmatig). Letterlijk: "mocht Audi een RS8 maken, zo zou 'ie aanvoelen". Best een veeg uit de pan als je 't mij vraagt.
De Quattroporte test men daar als hyperdirect, zuiverder, snediger, wendbaarder, ...
Conclusie : de Panamera wint nipt op punten, maar nog nooit was de morele overwinning zo groot (de Maser dus).
Zet die twee naast elkaar en de Panamera lijkt wel op een vormeloze hoop per ongeluk gesmolten staal op een hoopje rubber.
Test in het Zweedse blad Automobil zeggen ze iets gelijkaardig. De tester gaf uiteindelijk de voorkeur aan de basis S zonder veel tralala ("lichte versie"), manueel en met schroefveren. Deze zou hardere bussen hebben en duidelijk meer communiceren met de bestuurder...
Iets in de zin van " en wat wat spijtig is, is dat op de Maserati het leer al begint te verduren en uitrafelen" staat er ook, als ik me niet vergis"
Voor mij persoonlijk kwam een Mas ook in aanmerking, tot je echt je centen moet besteden:
- onvoldoende plaats achterin
- afwerking interieur
- restwaarde
- mooi motorlawaai, maar zet daar is 2 mensen achterin gedurende 4 uur
Dan "koop" ik liever een "perfecte" wagen, waar ik wel deftig mensen kan vervoeren en waar mijn auto in goede staat blijft .
Als ik ooit een Mas koop is het (puur uit liefde) een Grandturismo S, voor de kortere ritjes.
Niemand kan je ongelijk geven.
De ene zoekt meer dit, en de andere zoekt meer dat.
Zowel bij het mountainbiken, het windsurfen, het alpijns snowboarden, alsook in het autorijden, heb ik veel liever materiaal dat puur is, zuiver, moeilijk tot zeer moeilijk om te beheersen op topniveau (de enige uitdaging die mij aanstaat is de uitdaging om de techniek zo perfect mogelijk naar mijn kunnen te leren/beheersen). Emotie staat bij mij op een hoger schavotje dan perfectie, en één van de meest belangrijke dingen is feedback. Ongefilterde communicatie. Niet dat een Porsche Panamera turbo niét emotioneel is (ho maar ), maar de cocktail die die Porsche aanbiedt kan wat mij betreft alvast nooit z'n afgrijselijke uiterlijk doen vergeten, ook al is 'ie nog zo goed. Ik heb het niet op een Nissan GTR, vind 'm een beetje I-don't-know-what-exactly, maar die kar doet met z'n rijgedrag wél vergeten dat 'ie niet 100% mijn ding is qua karakter, stijl en finesse. De Panamera, sorry, maar ... indrukwekkend is 'ie soms, maar mooi vind ik 'm echt nooit. Zelfs met reteknappe 21" HRE's, een slight drop job en de meest perfecte kleurencombinatie blijft het een amorfe fat-ass die wat mij betreft véél te krampachtig z'n best doet om op een sportwagen te lijken.
Enfin, mijnen bruinen zal dat (in de komende twee decennia) toch niet kunnen trekken dus waar zit ik over te zaniken.
Jouw omschrijving past dan ook perfect bij een zeer sportieve tweezitter. Niet bij het publiek dat effectief een vierzitter nodig heeft.
En daar passen in: een 7-reeks, S-klasse, A8. Eventueel een E en een 5-reeks.
Auto's als de Mas en de AM Rapide horen daar bv niet direct bij (imo) omdat het gewoon geen echte 4-zitters zijn.
Betreffende look kan je discussiëren. Voor ieder die hem lelijk vind is er iemand die hem juist knap vindt. Unaniem is men er niet over, wat je pakweg van een R-klasse al eerder zou kunnen zeggen.
Ik weet wel 1 ding, het is een auto die anders durft te zijn, toch een karakter heeft. En dat vind je vandaag de dag (bijna) niet meer. Bijna elke wagen van een "bekender" merk lijkt op de andere. Zelfs bij Aston Martin.....(Rapide)
Is "ie" ook niet, maar wel zo goed als even snel. Zelf ben ik niet gek genoeg om een wagen die niet liever doet dan van de baan te gaan onder controle te houden (in het dagelijkse verkeer), en zeker niet met 4 mensen er in
Mocht ik in het genre van Ferrari (wat voorlopig niet het geval is) interesse tonen zou ik wel eerder voor een Lambo gaan. Die doet tenminste wat hij belooft
Met een tweezit zou ik het echt niet weten. Ben gek van de lijn van een Mas Grandturismo S maar ik kan me zo moeilijk vinden in hun (binnen)afwerking en hun toch (sorry) min of meer achterlopende techniek.....
Een andere lijn die ik echt knap (blijf) vind(en) is de 997 Turbo en de nieuwe 911. Alleszins een Ferrari komt niet in aanmerking. Kan er ni aan doen, maar (ai ai ai) die wagens bieden veel te weinig waar voor hun geld EN ze liegen altijd over cijfers. (anders kunnen ze helemaal niet volgen)
Nu goed, ik bereid me stillekesaan voor op een tweezit heb dus nog tijd om rond te kijken.
ps: hoe lang duurt het eer een zeker R. met een L. op de kar springt?
Comment