Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Reeds in andere topics heb ik aangehaald,die 5 jaar garantie is grote kwatch. Auto's verslijten niet van op 5 jaar 150 000km mee te rijden. Daar zorgen de kilomteres voor. En zowel Duisters,Zweden (over 2 jaar) als Britten (over 3jaar) geven geen kilomterbeperking op.

Wat ik wel moet toegeven is dat Toyota tot over een jaar of 7 echt wel kwaliteit was maar dat ze de laatste jaren echt in vrije val zijn. En als hun kwaliteit dan mediocre is zie ik echt geen rede om in die saaie blikjes te rijden.

MRJ, die discussie is hier op 't forum al zo vaak gevoerd...En hoe graag je 't ook zou hebben, je weet zelf dat die 5 jaar garantie wél een meerwaarde is.

Toyota beweert immers niet dat hun wagens probleemloos en feilloos zijn. Ze beloven wel dat indien er problemen opduiken je recht hebt op de garantie. En dat is dubbel voordeel voor de klant, want niet alleen heeft die recht op een uitgebreide garantie, maar ook de inruilwaarde is daardoor serieus gestegen. Een belangrijk koopargument
    Last edited by ; 17/02/2009, 21:45.

Comment

• Absoluut,als je een goede garage hebt zoals garage DeDijle er zeker ééntje is zit je safe. Maar dat is vooral dealer afhankelijk.

Nogmaals,ik beweer ook niet dat Toyota bagger is hé. Integendeel maar de urban-legend dat Toyota dé kwaliteitswagen is zonder fouten zoals zelfs de autotijdschriften schrijven is serieus overdreven
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Nogmaals,ik beweer ook niet dat Toyota bagger is hé. Integendeel maar de urban-legend dat Toyota dé kwaliteitswagen is zonder fouten zoals zelfs de autotijdschriften schrijven is serieus overdreven
        En daar zit het hem juist, Thomas. Dat heeft Toyota nog nooit beweerd! Zij beloven hun klanten een degelijke wagen te bouwen, zonder veel franjes, maar kwalitatief sterk. Een goede wagen, voor een concurentiele prijs, met een hoge inruilwaarde en als er dan al iets zou mislopen (het blijft een combinatie van mechanica en electronica) is er de 5 jaar garantie, waar ze al voldoende bewezen hebben die zeer stipt na te komen.

Zij beloven geen feilloze wagens, zonder ooit 1 probleem. Dat zo'n urban legend tot stand kan komen, komt alleen maar voort uit 't feit dat hun klanten zeer tevreden zijn, dat weet jij evengoed als ik.

Iemand die een degelijke wagens zoekt, met een goede uitrusting en graag wat garantie met daarbovenop een hoge inruilwaarde heeft kan geen miskoop doen bij Toyota.
        Last edited by ; 18/02/2009, 09:54.

Comment

• Wat een BS dat MRJ / Thomaas verkoopt. Die blijft maar doorgaan.

DURACEL-power !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
            Roesten? Waar komt dat nu weer vandaan?
            Van onze Starlet destijds. We smeerden al jaren Hammerite aan alle roestplekken ('t was een witte, dus dat viel niet echt op), vooral rond de wielkasten, de randen van de deuren, etcetera. Maar toen er echt hele stukken uit de deur begonnen te vallen, hebben we dan toch maar een nieuwe gekocht. Mechanisch werkte alles nog naar behoren, maar de carosserie was er volledig door.

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
            Dus u beweert dat een europese wagen geen plastiek heeft in het interieur, lees de tests van de vorige golf eens!!!
            Euh... waar beweer ik dat?

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
            Dan denk ik dat het bij u een exemplarish probleem is.
            VAG heeft ook problemen,zelfs meer dan Toyota en niet op te lossen.
            Dat zou kunnen, ja. Net zoals het probleem met het alarm zodat we niet meer konden starten en ook niet door de keuring raakten, de voorbumper die telkens weer loskomt, de gordelspanners die het begeven hebben, de ophanging die erdoor zit, de pompjes van de kofferklep die enkel nog ter decoratie dienen, zou dat misschien wel een exemplarisch probleem kunnen zijn. Wie zal het zegggen?
            Kan een probleem bij VAG of andere dan ook niet exemplarisch zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Dat er al 'es iets misloopt is nooit uit te sluiten, maar het minste wat je van 's werelds meest verkochtte wagen (corolla) kan zeggen is dat 't geen slechte auto was.
            Maar wie zegt dat dan, dat de Corolla een slechte auto zou zijn? Er is natuurlijk wel enige nuance tussen "geen slechte" en "de beste ooit"...

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Het lijkt mij ook niet normaal dat een nieuwe diesel een busje olie in de koffer hoeft te hebben...
            Wat heet normaal? Is het normaal dat een brandstofmeter pertinent foute waarden aangeeft?
            Normaal of niet, ik heb geen busje olie in de koffer van mijn nieuwe diesel en ik heb het ook nog niet nodig gehad. 't Is nochtans ene van VAG. Of is het louter toeval dat ze eens een goede gemaakt hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
              Van onze Starlet destijds. We smeerden al jaren Hammerite aan alle roestplekken ('t was een witte, dus dat viel niet echt op), vooral rond de wielkasten, de randen van de deuren, etcetera. Maar toen er echt hele stukken uit de deur begonnen te vallen, hebben we dan toch maar een nieuwe gekocht. Mechanisch werkte alles nog naar behoren, maar de carosserie was er volledig door.
              Dat kan wel kloppen, net als Peugeot en Citroën hadden durfden Toyota's 20 jaar geleden al 'es last hebben van roest.

Dat zou kunnen, ja. Net zoals het probleem met het alarm zodat we niet meer konden starten en ook niet door de keuring raakten, de voorbumper die telkens weer loskomt, de gordelspanners die het begeven hebben, de ophanging die erdoor zit, de pompjes van de kofferklep die enkel nog ter decoratie dienen, zou dat misschien wel een exemplarisch probleem kunnen zijn. Wie zal het zegggen?
              Kan een probleem bij VAG of andere dan ook niet exemplarisch zijn?
              Zeer zeker wel. Vandaar dat, zoals MRJ, stellen dat de kwaliteit van Toyota's vandaag niet meer optimaal is, de grootste bullshit is. Alles over dezelfde kam scheren is niet goed. Leuk dat jij dat ook ziet.

Wat heet normaal? Is het normaal dat een brandstofmeter pertinent foute waarden aangeeft?
              Normaal of niet, ik heb geen busje olie in de koffer van mijn nieuwe diesel en ik heb het ook nog niet nodig gehad. 't Is nochtans ene van VAG. Of is het louter toeval dat ze eens een goede gemaakt hebben?
              Zie opmerking hierboven.
              Last edited by ; 18/02/2009, 20:35.

Comment

• verwijderd

verwijderd
                Last edited by ; 24/02/2009, 08:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Dat kan wel kloppen, net als Peugeot en Citroën hadden durfden Toyota's 20 jaar geleden al 'es last hebben van roest.
                  Ja é. Thuis hadden we een witte Carina I, en daar mochten we ook al hier en daar wat bijschilderen. Aan de 25 jaar oude Starlet van een vriend van mij zie je ook wel overal roest, maar hij doet het nog altijd.

Comment

• Avensis

Nog altijd amper mensen op het forum die een nieuwe avensis besteld hebben?
                    Zijn er die een testrit gemaakt hebben? Volgende week ga ik voor een testrit. Met een wagon, alhoewel ik nu twijfel om een sedan te bestellen.

Blijkbaar zijn de avensis liefhebbers niet zo'n forumbezoekers? Kijk maar naar de Insignia pagina's, daar al meer dan 90 pagina's.

Ik vind het nu eenmaal enorm tof om via een forum informatie over een nieuw automodel op te doen. Als je de algemene info van de pers er op na leest lijkt het wel ofdat die recenties allemaal copy - paste zijn.

Een interresante site is waar de nieuwe avensis getoont wordt met een testrit in Madrid. http://www.rtl.nl/components/automot....avi_plain.xml = Iemand nog andere info tips? (forums)
                    Last edited by ; 22/02/2009, 18:07.

Comment

• verwijderd
                      Last edited by ; 24/02/2009, 08:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cromson Bekijk Berichten
                        Zijn er die een testrit gemaakt hebben? Volgende week ga ik voor een testrit. Met een wagon, alhoewel ik nu twijfel om een sedan te bestellen.

Blijkbaar zijn de avensis liefhebbers niet zo'n forumbezoekers? Kijk maar naar de Insignia pagina's, daar al meer dan 90 pagina's.

Ik vind het nu eenmaal enorm tof om via een forum informatie over een nieuw automodel op te doen. Als je de algemene info van de pers er op na leest lijkt het wel ofdat die recenties allemaal copy - paste zijn.

Een interresante site is waar de nieuwe avensis getoont wordt met een testrit in Madrid. http://www.rtl.nl/components/automot....avi_plain.xml = Iemand nog andere info tips? (forums)
                        En hoe was de testrit?

Comment

• testrit

Die staat nu zaterdag op 't programma , een revieuwke zal dan wel volgen

Comment

Mijn vader heeft op het punt gestaan om een nieuwe te bestellen maar de inruil was in onze ogen niet genoeg, hoewel onze Toyota dealer het meeste gaf voor onze Avensis tov andere dealers (Alfa Romeo, Bmw, Mitsubishi, etc.) maar het was toch beduidend minder dan we hadden verwacht crisis hé

Hij zou opnieuw voor een Wagon Sol gegaan zijn maar ipv de 2.2 d4d ging hij voor de 2.0 d4d - op aanraden van de dealer en eigenlijk ook eigen voorkeur - en met als voornaamste optie navi en achteruitrijcamera. Spijtig genoeg passen de 18" velgen van de Premium daar niet op De plannen om één te bestellen zijn nu tijdelijk opgeborgen maar misschien dat er binnenkort wel terug eens over gepraat kan worden
                            1978 BMW E21 323i
                            2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                            2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Ik heb zonet de eerste keer een station wagon zien rijden. Ziet er modern uit, en ik ben hem al meer gewend dan op de foto's, maar ik wil er nog altijd zelfs niet dood in gezien worden.

Comment

• Begin hem regelmatig te zien onderweg. De break in zwart is mooi.

Comment

• testrit

Daarstraks testrit gehad.

Rit was wat kort om een exact oordeel over zijn rijgedrag. Belangrijkste doel was voor mij, geeft deze auto mij een goed gevoel of zijn er twijfels.

Ik moet zeggen, een goed gevoel , niet meer en niet minder.

Toevallig kwamen we tijdens de testrit een zwarte break tegen. Knap maar ik heb het niet met een zwarte kleur voor auto's. Mooi maar zo fragiel...!

Knoop is (bijna) doorgehakt: het wordt een 2.0 D4-D Wagon. Alleen de kleur nog beslissen.

Ik vind de 8U5 Dark Blue Metallic niet mis, maar durf hem niet te bestellen op kleurkaart.
                                  Iemand ervaring met die kleur??
                                  Mischien toch maar op safe spelen met 1G3 Grey Metallic???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Wij hebben eigelijk nooit een probleem gehad , enkel eens een lichtje dat aansloeg van de motor , ze hebben de motor gereset en toe hebben we het nooit meer voor gehad .
                                    Bij die van mij is enkel de startmotor vervangen (garantie).
                                    3.5 jaar mee gereden 186000 km (wagon 2.0 D4D van 2004)

Comment

Alleen de kleur nog beslissen.

Ik vind de 8U5 Dark Blue Metallic niet mis, maar durf hem niet te bestellen op kleurkaart.
                                      Kom je veel in Zeebrugge ?
                                      De Avensis staat daar gestockeerd aan de Alfred Ronsestraat , denk dat de straat van Toyota , Aziestraat noemt . Als je naar daar gaat zal je zien staan in alle kleuren van de regenboog .
                                      Wij hebben dit ook gedaan om het kleur van onze Avensis te kiezen .
                                      Last edited by Dane; 08/03/2009, 10:45.
                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Kleur

Oorspronkelijk geplaatst door Cromson Bekijk Berichten
                                        Daarstraks testrit gehad.

Rit was wat kort om een exact oordeel over zijn rijgedrag. Belangrijkste doel was voor mij, geeft deze auto mij een goed gevoel of zijn er twijfels.

Ik moet zeggen, een goed gevoel , niet meer en niet minder.

Toevallig kwamen we tijdens de testrit een zwarte break tegen. Knap maar ik heb het niet met een zwarte kleur voor auto's. Mooi maar zo fragiel...!

Knoop is (bijna) doorgehakt: het wordt een 2.0 D4-D Wagon. Alleen de kleur nog beslissen.

Ik heb zelf gekozen voor 1G3
                                        Deze is mindersnel vuil dan een donkere kleur.
                                        Donkere kleuren zijn erg mooi, ........... als ze schoon zijn.

Comment

• zee brugge

Ik denk dat ik eens een tripke zee-brugge moet doen.

Comment

Working...
                                          X