Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Staat die niet serieus hoog op z'n poten langs achter? Zeker dat de transportblokken er al af zijn?
    ik had hem achteruit geparkeerd om beter over te laden, grond lag gewoon wat hoger achteraan. Op foto ziet het er inderdaad erger uit

Comment

• Mooie auto, proficiat !!!

Alleen is die TDIe veel te lui voor zo'n zware auto, de 2.0 170pk versie lijkt me toch het minimum te zijn
      vind ik echt nog meevallen hoor. Was mijn grootste vrees, maar auto is zeker niet lui. Ook accelereren vanuit derde gaat vlot genoeg.
      170pk was er nog niet toen ik hem in september ebstelde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
        deel 2
        Mooie bak!! Idem als de mijne maar uw velgen zijn wel mooier...
        Zijn dat de S-line velgen niet?

Vele veilige kms gewenst!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
          vind ik echt nog meevallen hoor. Was mijn grootste vrees, maar auto is zeker niet lui. Ook accelereren vanuit derde gaat vlot genoeg.
          170pk was er nog niet toen ik hem in september ebstelde
          Motor is meer dan voldoende hoor... natuurlijk een 3.0tdi is nog beter maar zo blijf je natuurlijk bezig

Ik zit nu al aan 150km/h "zonder dat ik het weet", dus het voordeel is dat je minder boetes gaat rijden, wat natuurlijk terug relatief is

Comment

• Beste verokevin,

Ik ben sprakeloos van de foto's, wat lijkt die wagen groot zeg.
            Uw keuze is gewoon TOP!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
              Motor is meer dan voldoende hoor... natuurlijk een 3.0tdi is nog beter maar zo blijf je natuurlijk bezig

Ik zit nu al aan 150km/h "zonder dat ik het weet", dus het voordeel is dat je minder boetes gaat rijden, wat natuurlijk terug relatief is
              Dan ben je niet veel gewoon.

Ik vond het een super auto en heb er een kleine 1000km mee gereden. Tot in 3de trekt hij idd genoeg maar op de snelweg is hij lui. Van 120 -> naar 140 duurt gewoon veel te lang. Maja de Berline weegt 1680kg dus dat is al niet min hé. Voordeel is wel dat je voelt dat je een deur vasthebt en dat de geluidsisolatie optimaal is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Dan ben je niet veel gewoon.

Ik vond het een super auto en heb er een kleine 1000km mee gereden. Tot in 3de trekt hij idd genoeg maar op de snelweg is hij lui. Van 120 -> naar 140 duurt gewoon veel te lang. Maja de Berline weegt 1680kg dus dat is al niet min hé. Voordeel is wel dat je voelt dat je een deur vasthebt en dat de geluidsisolatie optimaal is.
                Daar heb je wel een punt. In 5de en 6de is hij wat "loom" maar dit is omdat de versnellingen extra "lang" zijn gemaakt (= TDI "e" ) dit om zuiniger te rijden

Geluidsisolatie tov de niet common-rail, is gewoon zeer veel beter!
                En ja, tis géén pluimke dat je in je handen hebt...

Comment

• Wow heel knap Verkevin
                  Superknappe velgen ook, passen er heel goed onder. Die foto's bij Joly getrokken precies?
                  Veel plezier!

Comment

Ik vond het een super auto en heb er een kleine 1000km mee gereden. Tot in 3de trekt hij idd genoeg maar op de snelweg is hij lui. Van 120 -> naar 140 duurt gewoon veel te lang. Maja de Berline weegt 1680kg dus dat is al niet min hé.

Lui... maar ook gevaarlijk, vind ik. Is daar iets aan te doen?
                    Want ik heb die luiheid ook al ervaren met mijn 2.0 TDi Multitronic maar nog niet durven 'doortrekken' (nog maar 750 km).
                    1/ Is plankgas straks een "oplossing"?
                    2/ Is van D naar S-stand gaan een "oplossing" aan die snelheid?
                    3/ Of kan je best zelfs schakelen wanneer je vlot wilt inhalen?
                    4/ Of moet ik me gewoon neerleggen bij 2.0 TDi <-> lui?
                    In 't stad is de wagen zelfs dartel... prettig, ook op snelweg. Enkel die "jump" rond de 120 nog niet geprobeerd.

Comment

• Persoonlijk denk ik niet dat een 2.0TDI(e) niet mee kan komen met de andere voertuigen op de weg. Ik denk echter wel dat je op de snelweg af en toe eens wat te kort kan komen om overtuigend in te halen Maar is dit heel belangrijk.

Met de multitronic beste Audiart, wij hebben een A62,4 V6 multitronic en eerlijk gezegd is er weinig verschil. hij is wel wat rapper, maar het is voornamelijk het geluid.Als je in de D stand de kick-down intrapt dan schakelt hij terug, en schiet het toerental ook omhoog, als je hem in de S stand zet, dan trekt hij wat verder door, en reageert hij sneller op het pedaal. Ik zou zeggen, probeer eens een tussensprint in de D en in de S stand. Ik kan je wel vertellen dat zelf schakelen niet opschiet, als hij in de D staat, en hij komt in het maximale toerental waar de automaat ook zou schakelen neemt hij het gewoon over, of dit is de S stand ook zo is heb ik nog niet geprobeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten

Lui... maar ook gevaarlijk, vind ik. Is daar iets aan te doen?
                        Want ik heb die luiheid ook al ervaren met mijn 2.0 TDi Multitronic maar nog niet durven 'doortrekken' (nog maar 750 km).
                        1/ Is plankgas straks een "oplossing"?
                        2/ Is van D naar S-stand gaan een "oplossing" aan die snelheid?
                        3/ Of kan je best zelfs schakelen wanneer je vlot wilt inhalen?
                        4/ Of moet ik me gewoon neerleggen bij 2.0 TDi <-> lui?
                        In 't stad is de wagen zelfs dartel... prettig, ook op snelweg. Enkel die "jump" rond de 120 nog niet geprobeerd.
                        Op de snelweg komt hij inderdaad wat te kort om eens iemand in te halen of je ergens in te gooien. Het is inderdaad een TDIe dus lange overbrengingen.

1) ja, dan activeert de kick-down zich
                        2) ja, heel leuk rijden maar het verbruik is navenant
                        3) ja want dan bepaal je alles zelf, ik zal er alleen moeten afwennen want dat terugschakelen & remmen zonder koppeling zal wat raar doen Heb je de peddels genomen aan het stuur?
                        4) als het de 136pk is wel ja, leasing auto voor op het gemak te rijden die fiscaal vriendelijk is. Te licht voor zo'n zware auto, t'is geen peugeot hé

@AudiA6: zelf schakelen helpt wel hoor omdat je zelf kiest op welk toerental je schakelt. In D is hij vrij lui om het verbruik laag te houden, rijdt altijd 1-2 versnellingen te hoog. In S is de respons heel goed maar het verbruik stijgt wel snel. Dus mijn visie, rij in D en als je eens iemand moet inhalen trek je hem in S (kan je gewoon doen al rijdend)
                        Last edited by dragonfly; 12/03/2009, 21:41.

Comment

• Je kan dat inderdaad gewoon doen tijdens het rijden, ik doe het soms ook als ik al plank gas ga, dan nog even doortrekken in de S.

Wat ik bedoelde aan te geven met dat zelf schakelen geen zin heeft is dat hij bij de maximale toeren van de automaat toch het opschakelen over neemt, verder heb je in de andere toerengebieden aardig speling om zelf te schakelen, alleen het terugschakelen naar de 1 kan pas vrij laat vind ik. Wij hebben trouwens wel de peddels aan het stuur in de volgende auto, het was een optie van 195 euro, en het lijkt me eigenlijk best gaaf als gadget.

Comment

• Mooie bak!! Idem als de mijne maar uw velgen zijn wel mooier...
                            Zijn dat de S-line velgen niet?
                            Klopt, zijn de S velgen, mijn kleur is iets anders dan de Uwe, maar door het tijdstip van de foto's(zonsondergang), lijkt de kleur donkerder op de foto's dan ze in werkelijkheid is. Bij de eerste zonnestralen zal ik nog eens wat nieuwe foto's trekken.

Comment

• Beste verokevin,

Ik ben sprakeloos van de foto's, wat lijkt die wagen groot zeg.
                              Uw keuze is gewoon TOP!!!!
                              thanks, doet me plezier

Comment

• Inderdaad bij Joly getrokken. Heb speciaal nog een foto getrokken van de vorige wagen en de huidige wagen "poep tegen poep" lol

Comment

• Ik herken wel de commentaren van enigen hier, in 4de en 5de trekt hij nu niet meteen de stenen uit de grond. Misschien is het anderzijds iets te vroeg om nu al conclusies te trekken, maar ik heb het gevoel dat je ook gewoon helemaal anders rijdt in deze wagen. Mijn vorige wagen was een 320d en die wagen rijdt nu gewoon een stuk "zenuwachtiger". Directere stuurkolom, snelle acceleraties, minder sportief geluid, mindere filtering van weg-oneffenheden enz... Met deze wagen rij je gewoon een stuk rustiger, enkel op het linkervak van de autosnelweg voelt deze wagen zich echt goed en zal de gem snelheid bij mij weer snel naar de 150 km/h gaan...

Ik had bv schrik van de 18'' velgen, ik voel hier echter helemaal niets van, was helemaal anders met mijn vorige wagen (die weliswaar hardere run-flats had)

Comment

Op de snelweg komt hij inderdaad wat te kort om eens iemand in te halen of je ergens in te gooien. Het is inderdaad een TDIe dus lange overbrengingen.

1) ja, dan activeert de kick-down zich
                                    2) ja, heel leuk rijden maar het verbruik is navenant
                                    3) ja want dan bepaal je alles zelf, ik zal er alleen moeten afwennen want dat terugschakelen & remmen zonder koppeling zal wat raar doen Heb je de peddels genomen aan het stuur?
                                    4) als het de 136pk is wel ja, leasing auto voor op het gemak te rijden die fiscaal vriendelijk is. Te licht voor zo'n zware auto, t'is geen peugeot hé

@AudiA6: zelf schakelen helpt wel hoor omdat je zelf kiest op welk toerental je schakelt. In D is hij vrij lui om het verbruik laag te houden, rijdt altijd 1-2 versnellingen te hoog. In S is de respons heel goed maar het verbruik stijgt wel snel. Dus mijn visie, rij in D en als je eens iemand moet inhalen trek je hem in S (kan je gewoon doen al rijdend)
                                    Dank voor je reactie!
                                    En zoals verokevin zegt... misschien moet er ook gewoon anders met deze wagen gereden worden.
                                    Wennen, dus. Snel nog wat kilometers malen!

Comment

• Tja, na 2 dagen 500 km afgemaald. Belangrijkste conclusies :

positief :
                                      -geluidsisolatie : motor draait echt wel heel stil.
                                      -Ik vind de surround installatie toch goed hoor, ik merk nu enkel wel beter dat sommige van mijn MP3's echt wel slechte kwaliteit hebben héhé.
                                      -Op de autosnelweg is deze auto een droom, cruisen à 150 is net alsof je thuis in de sofa zit
                                      - Kwaliteit van de afwerking binnenin

Neutraal :
                                      -motor is niet zo hoogtoerig als de BMW, eigenlijk heeft het helemaal geen zin om boven de 3200 toeren te gaan bij deze Audi, ik beweeg meest tussen 2000 en 3000 toeren.

Wat negatief :
                                      -rugzitting is goed voor mij, alleen heb ik nog niet de ideale zitpositie gevonden, armsteun in midden is redelijk kort.
                                      - Ik begrijp al die autojournalisten niet die de iDrive van BMW ingewikkeld vonden. Dit systeem is echt niet makkelijk, misschien een gewoonte maar de gps instellen of een telefoonnummer draaien is echt niet gemakkelijk. Moet echt eens die spraakherkenning gaan onderzoeken, misschien is dat makkelijker. En altijd naar het middenpaneel kijken om te zien op welk knopje ik moet drukken...

Comment

• Beste Verokevin,

Zonder nu een heel drama te gaan beginnen over welk systeem nu beter is. Het MMI van Audi vergt enige gewenning, maar ik rij pas sinds een paar weken zelf, en ik kan zonder te kijken al aardig overweg. De voice control zit er op, dus ik zou zeggen gebruik het waar mogelijk. ik denk dat dit al een hoop scheelt. Persoonlijk heb ik nog nooit lang gebruik gemaakt van de IDRIVE maar de ervaring die ik er mee heb is niet echt positief.
                                        Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je met het nieuwe IDRIVE niet hoeft te kijken of je nu op Tel drukt of Nav.

Nogmaals ik denk dat het gewenning is, Ik wil je dit weekend veel rijplezier toewensen, en we (ik) zien graag interieur shots tegemoet. het is en blijft een prachtige auto

Comment

• nieuwe iDrive ken ik niet, ik had het vorige waar je alles deed met de draaiknop. navigatie of muziek waren de voornaamste handelingen, bij Audi heb je een draaiknop en nog 11 buttons errond als ik me niet vergis

Comment

Working...
                                          X