Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Opnieuw een 5.5, maar de benaming 63 werd behouden.
    Ma? Echt? Dat wist ik zelfs niet?
    In welke "63 AMG" ligt de 5.5 dan al?

    Comment


    • S en CL.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Ma? Echt? Dat wist ik zelfs niet?
        In welke "63 AMG" ligt de 5.5 dan al?
        Is nu met een turbo dacht ik? Of moet dat er nog komen?

        De 5.5 ligt al in de S63 en de CL63 (2010 modellen)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
          Is nu met een turbo dacht ik? Of moet dat er nog komen?

          De 5.5 ligt al in de S63 en de CL63 (2010 modellen)
          Idd met turbo, een motor die trouwens veel beter tot zijn recht komt in de amg's

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
            Ik weet ook wel dat het een 6.2 is (nu trouwens toch terug een 5.5?) maar ze gebruiken wel allemaal dezelfde basis motor voor alle model reeksen. Als je wil versta je heus wel mijn punt...
            BMW toch ook voor zijn meeste modellen ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              BMW toch ook voor zijn meeste modellen ?
              ik geef het op

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                ik geef het op
                'k Vind je vergelijking nu ook niet meteen correct, hoor. Oké, de M3 heeft een motor die 'ie niet deelt met andere modellen, maar had 't anders gelopen dan lag die ook in de Z4M (die nu blijkbaar niet meer komt). Plus: de V8 van de M3 is de V10 van de vorige M5/M6 waar men (om even erg kort door de bocht te gaan) twee cilinders van afgesneden heeft. En nog meer: zoals 't er naar uit ziet gaat ook BMW, net als bij de andere motoren (non-M) ook voor de Motorsport reeks het platformprincipe gaan toepassen. De 4,4-liter uit de X5M/X6M komt ook in de M5 en de M6, en wie weet waarin nog? En de motor uit de 1M is ook al een geleende.

                Het verschil met AMG is op dat vlak dus, m.i., minimaal.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  'k Vind je vergelijking nu ook niet meteen correct, hoor. Oké, de M3 heeft een motor die 'ie niet deelt met andere modellen, maar had 't anders gelopen dan lag die ook in de Z4M (die nu blijkbaar niet meer komt). Plus: de V8 van de M3 is de V10 van de vorige M5/M6 waar men (om even erg kort door de bocht te gaan) twee cilinders van afgesneden heeft. En nog meer: zoals 't er naar uit ziet gaat ook BMW, net als bij de andere motoren (non-M) ook voor de Motorsport reeks het platformprincipe gaan toepassen. De 4,4-liter uit de X5M/X6M komt ook in de M5 en de M6, en wie weet waarin nog? En de motor uit de 1M is ook al een geleende.

                  Het verschil met AMG is op dat vlak dus, m.i., minimaal.
                  In de toekomst gaan ze mss wel dezelfde weg op als de AMG's maar met de huidige modellen was dit nog niet zo.
                  Een M3 met een V10 ?
                  Een M5/M6 met een V8 als in de M3?
                  De motoren kunnen wel dezelfde basis hebben maar ze zijn niet identiek als bij de AMG's

                  Comment


                  • Je bril is te gekleurd, sorry. AMG past z'n motoren ook aan naargelang de versie, en vroeger had je ook (veel) verschillende motoren in het gamma.

                    Er is een verschil, ja maar 't is klein en m.i. enkel "zo van belang dat 't zo besproken dient te worden" voor rabiate BMW-adepten.

                    Het feit dat de C63AMG "dezelfde" motor heeft steken als b.v. de R63AMG of de ML63AMG, is imo op geen enkel vlak nadelig, vergeleken met het feit dat de M3 een "andere" motor heeft steken dan de M5 of de X5M of de 1M. En zeker om dat in een "wat is het beste"-discussie aan te grijpen als een argument contra AMG ... daar moet je m.i. toch een beetje scheef voor gaan nadenken of je sympathie duidelijk in één hoek liggen hebben.

                    De M3 is de "betere" auto dan de C63AMG, als je de meeste tests moogt geloven. Maar ik vind 't veel belangrijker om dat te onderbouwen met "fijngevoeliger afstemming", "duidelijk grotere beheersbaarheid", "een meer purposeful karakter en duidelijk meer als iets aparts geconcipieerd dan de Benz", e.a. dan te gaan zeggen "hij heeft z'n eigen specifieke motor en de AMG niet".

                    Oké, 't gaat misschien verder dan wat jij hier zei, maar 't is wel hetzelfde.

                    Comment


                    • Beetje lullige discussie naar mijn mening..... Die wagens liggen naargelang hun klasse heel kort bij mekaar, het rijplezier zou bij mij de doorslag geven en niet of die motor in 2 3 of 87 andere modellen ligt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Of de prijs "meevalt", daar ga ik me niet over uitlaten. Ieder z'n eigen portefeuille.

                        Wat ik wel vind, is dat een M3 wel erg duur is. Uiteindelijk is het een 3 met een andere motor en wat verschillende onderdelen en de premium die ze daarvoor vragen is wel erg hoog.

                        Een mens moet ooit die rekening eens anders bekijken om te zien hoe grotesk de marges zijn op zo een premium model:
                        - Een 316i in mekaar puzzelen in Dingolfing (en met winst verkopen): 26500 Euro.
                        - Die 1.6L benzine er niet inleggen maar de M3 motor erin steken, andere remschijven, wat verbeterde onderdelen op de ophanging: 71900 Euro

                        Die motor en onderdelen moeten dus de prijs van een volledig gebouwde nieuwe 5 reeks kosten, incluis winst op die 5 reeks...

                        Just my two cent,
                        Hier geef ik je 100% gelijk. Een M3 is vreselijk duur, zeker in verhouding met een 'gewone' 3 met een lichtere motor. De andere merken doen dat ook hé. Een C63 AMG kost ook veel meer dan een C 180, en een S 63/65 AMG kost ook veel meer dan een S 350 en een Audi RS5 kost ook veel meer dan een 2.0.

                        Een deel van dit prijsverschil is te verantwoorden in de bijkomende kost van R&D die moet gespreid worden over een kleiner aantal wagens die ervan verkocht zullen worden, en met wat meer toeters en bellen links en rechts.
                        Een ander deel is ook een beetje de exclusiviteit die je betaalt hé. Veel mensen zijn nu eenmaal bereid om (veel) meer te etalen voor die exclusiviteit. Waarom zouden de fabrikanten hier geen gebruik van maken om centen te verdienen? Gelijk hebben ze.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Beetje lullige discussie naar mijn mening..... Die wagens liggen naargelang hun klasse heel kort bij mekaar, het rijplezier zou bij mij de doorslag geven en niet of die motor in 2 3 of 87 andere modellen ligt
                          Voilà.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Ma? Echt? Dat wist ik zelfs niet?
                            In welke "63 AMG" ligt de 5.5 dan al?
                            Jawel, twee turbos, 544pk (of 581 met Performance pack) en 800Nm (900Nm met PP).

                            In de E komt hij ook, al zal hij opnieuw flink teruggeschroefd worden (507pk als ik me niet vergis)

                            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            De M3 is de "betere" auto dan de C63AMG, als je de meeste tests moogt geloven. Maar ik vind 't veel belangrijker om dat te onderbouwen met "fijngevoeliger afstemming", "duidelijk grotere beheersbaarheid", "een meer purposeful karakter en duidelijk meer als iets aparts geconcipieerd dan de Benz", e.a. dan te gaan zeggen "hij heeft z'n eigen specifieke motor en de AMG niet".

                            Oké, 't gaat misschien verder dan wat jij hier zei, maar 't is wel hetzelfde.
                            gTa slaat weer nagels met koppen.

                            Over het feit dat de C63 minder goed is dan de M3, kan ik me niet uitlaten, want ik heb nog nooit met de M3 gereden.
                            Over dat "fijngevoelig afstemmen", heb je in de C63 (en de CLS en E63 trouwens) dik gelijk, Die motor is duidelijk iets te bruut bij het aanzetten en de reactie van de motor op de eerste stoot gas is duidelijk "lui" gemaakt. Wanneer je dus rustig rondrijdt, reageert hij als een "normale motor". Enige probleem: als je een beetje het vermogen wil gebruiken, dan komt is de overgang echt brutaal. Op zich niet ideaal en als je niet attent bent best gevaarlijk.

                            In de S63 wordt de kracht veel gelijkmatiger ontplooid. De enige uitleg die ik kan geven, is dat ze door het hogere gewicht van de S de motor veel vrijer kunnen laten reageren in lage toeren.
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • Die van de S verschilt niet alleen qua sturing van die in de C (omwille van plaatsgebrek dacht ik), misschien heeft het daarmee te maken.

                              Comment


                              • Terug on topic, weet er iemand tot welk jaar de huidige 7 het moet uitzingen?
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Nog een kleine 5 jaar, dacht ik. Facelift in 2012 en dan tot 2015 lijkt me.

                                  Comment


                                  • 1 van de eerste met M-pack tweedehands:
                                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                                    Prijs valt nog mee (inclusief onderhoud voor 5 jaar/100 000 km)

                                    Comment


                                    • Geen viercilinder voor BMW 7-reeks


                                      In tegenstelling tot Mercedes is BMW niet van plan een viercilinder neer te planten in zijn vlaggenschip.
                                      Mercedes-Benz staat op het punt een viercilinder versie van zijn S-klasse op de markt te brengen. BMW moet daar echter niet van weten. Zij vinden het geen noodzaak de downsize-trend te volgen voor hun 7-reeks. Dit wil echter niet zeggen dat BMW bij de pakken blijft zitten. BMW zet volop in op de lancering van een hybride versie van hun vlaggenschip.
                                      Ondanks de keuze voor een viercilinder, zal de S250 CDI zeker niet benepen aanvoelen. De 2.2-liter viercilinder dieselmotor levert namelijk 204 pk en 500 Nm koppel. Hierdoor is een sprint van 0 naar 100 km/u mogelijk in 8,2 seconden en haalt hij een topsnelheid van 240 km/u. Het verbruik blijft echter binnen de perken, gemiddeld verbruikt de S250 CDI 5 liter/100 km.




                                      BMW ziet het eerder groots. De 7-reeks hybride beschikt namelijk over een V8-benzinemotor. Ondanks de combinatie met slechts één elektromotor, levert deze aandrijflijn een totaal vermogen van 465pk en 700Nm koppel. Hiermee sprint de 7-reeks van 0 naar 100 in amper 4,9 seconden. Met deze cijfers kan je al eens uitpakken aan de toog. (Via: LeftLane)


                                      Bron: www.groenlicht.be
                                      freude am fahren

                                      Comment


                                      • Een gelimiteerde versie van de 7:
                                        BMW Individual 7 Series Composition Inspired by Steinway & Sons







                                        Meer info en foto's, kijk hier: http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=453422
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Benieuwd of ze nu 't Individual High Audio systeem gaan lanceren. 't Zou wel mogen, als ge een versie op de markt brengt die de naam draagt van één van de meest vermaarde pianomerken ter wereld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X