Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 SW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 308 SW

Een halfjaar na de komst van de 308 volgt de presentatie van de stationwagen. De 308 SW maakt zijn debuut op de Autosalon van Genève. Nog dit voorjaar start de verkoop.

Peugeot meldt met trots dat er al meer dan 100.000 308’s zijn gepresenteerd. Naar verwachting worden dat er de komende tijd alleen maar meer, want in het voorjaar is ook deze SW-versie te koop. Een stationwagen in deze klasse, zorgt doorgaans voor alleen maar hogere verkopen. De SW heeft een lengte van 4,50 meter en is daarmee 7,1 centimeter langer dan de 307 SW. Een 308 hatchback is 4,28 lang. De wielbasis is met 2,70 meter tien centimeter langer dan van de conventionele 308.
    De 308 SW is een waar glaspaleis. Het glazen dak is met een oppervlakte van 1,68 vierkante meter 27 procent groter dan het toch al niet onaanzienlijke dak van de 307 SW. Het totale glasoppervlak van de auto komt op 5,58 meter. Opnieuw is de SW naar wens te voorzien van een derde zitrij, waarmee er plaats is voor zeven personen. Daarmee is de 308 SW een alternatief voor wie aanhikt tegen de hoge bouw van een mpv.
    De basisversie van de 308 SW vervangt de break-versie van de 307 en heeft geen glazen dak. Daarmee is er een totaal glasoppervlak van 3,90 meter. De achterbank is in delen neerklapbaar, waarbij de SW drie losse stoelen heeft.
    Wanneer de SW een vijfzitter is en de achterbank niet is neergeklapt, is er ruimte voor 674 liter bagage. Met de stoelen neergeklapt is dat 2.149 meter. Als ook nog eens passagiersstoel is neergeklapt is er zelfs ruimte voor bagage met een maximale lengte van 3,10 meter. Bijzonder is dat een van de lampen uit de bagageruimte kan worden uitgenomen en als looplamp gebruikt.
    Voor wie zich al in de 308 heeft verdiept, klinkt het motorenaanbod van de SW bekend. Het programma start met de 1.4-liter VTi van 95 pk en wordt gevolgd door de 1,6-liter VTi met 120 pk. Dan is er de 1,6-liter THP met 150 pk en in een later stadium komt er ook een variant die is geschikt voor bio-ethanol. De 175 pk Féline-versie staat ook voor later datum op de agenda. Het dieselprogramma start met de 1,6-liter HDi met 90 pk; dan volgt de variant met 110 pk en is er een 2,0-liter HDI met 136 pk. Peugeot hoopt de 308 SW nog vóór de zomer in de winkels te hebben.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Wat zijn ze daar toch bezig de laatste tijd...
    Hij ziet er erg raar uit op foto's.

Comment

Echt Peugeot maakt zalige karren wat betreft sedans en CC's e.d. Maar bij breaks voelen ze zich telkens geroepen om die kont zo te verneuken

Comment

Nissan Murano meets Renault Mégane!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          Echt Peugeot maakt zalige karren wat betreft sedans en CC's e.d. Maar bij breaks voelen ze zich telkens geroepen om die kont zo te verneuken
          Daar geef ik je 100% gelijk in.

Comment

Om nog effe terug te komen op een 307.

Wat is het verschil tussen een 307 Break en een 307 SW?

Sjah... bij de breaks wordt de achterkant steeds verneukt. M'n pa is aan het twijfelen om een 308 te kopen...

Comment

In het Frans:

"La carroserie est presque la même entre le break et le SW c'est pourquoi la question mérite d'être posée.
              Le break moins chic moins cher ne possède les sièges indépendants car il a un banquette trois place 2/3 1/3. Il n'est plus possible de disposer de d'une configuration sept places et le toit en verre fait place à un en tôle. A part ça c'est le même sauf au niveau du prix et quelques options (qui mêmes prises ne compensent pas la différence). La 307 break est donc très intéressante surtout que la banquette se montre finalement bien plus agréable car plus confortable."

Comment

Peugeot mag dringend weer eens hun mojo terugvinden, want dit is erbarmelijk.

Comment

Wat een ongelooflijk lelijk ding. Hiertegenover is zelfs een multipla een schoonheid.

Comment

Zeveraars, ik vind em leuk. Mooi in lijn met de 207SW die ik daarstraks nog eens bekeken heb in de garage.

Deze foto's flateren misschien niet maar 't is eens een leukere achterkant als al die andere recht-naar-beneden-breaks.

Comment

Veel negatieve reakties, de klanten denken er blijkbaar anders over, want hun Peugeot's verkopen als een trein. Kijk maar is naar die 207 en nu de 207 SW, niks anders dan negatieve reakties gelezen, maar toch zie je ze meer in het straatbeeld dan welke Polo, Clio, Colt, Yaris,... ook.
                      Op foto zien ze er de eerste keer allemaal raar uit, tot ze eenmaal in de toonzaal verschijnen.

Comment

Hij valt wel mee... en inderdaad, ik kan zo'n beetje hetzelfde verhaal vertellen over de 207 zoals Dodge hierboven 207 SW kan ik zelfs al heel goed smaken.

Comment

Ik vind em niet slecht, beter in proportie dan de 3/5-deurs imo.

Comment

Ik vind het verschrikkelijk lelijk.

Comment

'k zal em ne keer in't echt moeten zien voor ik mijn oordeel vel.

Comment

Wel een misser dat ze geen vlakke laadvloer hebben.
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                  Wel een misser dat ze geen vlakke laadvloer hebben.
                                  Die achterste zetels zal je wel kunnen verwijderen he.

Ik kan ook 2 zetels in m'n koffer zetten maar die staan er nooit in. Zonder die dingen is het wel mooi vlak hoor.

Comment

Dit is echt niet mooi meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Die achterste zetels zal je wel kunnen verwijderen he.

Ik kan ook 2 zetels in m'n koffer zetten maar die staan er nooit in. Zonder die dingen is het wel mooi vlak hoor.
                                      Ok, maar dan moet je wel met zetels sleuren.
                                      Bij de Zafira bv heb je dit niet, en dat is toch een groot pluspunt van hem.
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                        Ok, maar dan moet je wel met zetels sleuren.
                                        Bij de Zafira bv heb je dit niet, en dat is toch een groot pluspunt van hem.
                                        Oke, maar tis eigenlijk een 5-zitter waar je eventueel ook eens een 6e en een 7e kan meenemen he.

Als je een volwaardige 7-zitter wil kan je beter in een ander segment gaan zoeken denk ik.

Bij ons is dat toch zo dat in de praktijk die zetels er nooit in staan.

Comment

Working...
                                        X