Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvds7 Bekijk Berichten
    toen zei men bij volvo dat er noooooooit een 2.0 liter zou komen 3 maanden nadat ik mijn wagen had taraaa nen 2.0 l 5 cil D3
    Bij Volvo heeft men dat nooit gezegd en ook niet op dit forum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
      Bij Volvo heeft men dat nooit gezegd en ook niet op dit forum.
      Komkom, niet zeveren!

In maart of april 2009 wist men bij de dealers ook nog niks van een nieuwe 5-cylinder met dubbele turbo!

Ik snap wel dat de oude motoren met enkele turbo moesten blijven verkopen tot en met de laatste, maar ik zeg u één ding: als ik ooit in de zak gezet wordt koop ik NOOIT nog een Volvo. NOOIT!

Het heeft niet veel gescheeld, ik heb mijn heu... assertieve aard moeten aanwenden en heb verkregen wat ik als klant verwachtte en naar mijn mening ook verdiende. Ik heb uiteindelijke een MY2010 met nieuwe motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        Komkom, niet zeveren! In maart of april 2009 wist men bij de dealers ook nog niks van een nieuwe 5-cylinder met dubbele turbo!
        Klopt niet.
        Ik heb mijn twinturbo D5 MY2010 destijds besteld einde februari 2009. En dat was geen geheim meer toen!
        Toen is ook de 2.4D DRIVe gelanceerd.

Comment

Klopt niet.
          Ik heb mijn twinturbo D5 MY2010 destijds besteld einde februari 2009. En dat was geen geheim meer toen!
          Toen is ook de 2.4D DRIVe gelanceerd.
          Kom, niet muggeziften. Ik heb eens nagekeken: ik heb inderdaad besteld rond eind februari... maar ik volg dit forum al langer dan vandaag en ik had hier meer informatie dan bij de dealers. Met een grote S want geen één wist zogezegd van nieuwe motoren af.

Punt is: ik geloof 100% dat de dealers toen meer wisten dan ze wilen (of mochten) prijsgeven. En dat is uitgekomen toen ik uiteindelijk de info kreeg die ik vroeg en op die basis een MY2010 kon bestellen. Als ik gewoon getekend had zonder de geruchten na te gaan hadden ze mij een MY2009 aangesmeerd.

Waarom dit ontkennen?

Comment

Kom, niet muggeziften. Ik heb eens nagekeken: ik heb inderdaad besteld rond eind februari... maar ik volg dit forum al langer dan vandaag en ik had hier meer informatie dan bij de dealers. Met een grote S want geen één wist zogezegd van nieuwe motoren af.

Punt is: ik geloof 100% dat de dealers toen meer wisten dan ze wilen (of mochten) prijsgeven. En dat is uitgekomen toen ik uiteindelijk de info kreeg die ik vroeg en op die basis een MY2010 kon bestellen. Als ik gewoon getekend had zonder de geruchten na te gaan hadden ze mij een MY2009 aangesmeerd.

Waarom dit ontkennen?
            Ze zeggen dat ze van niets weten, ontkennen denk ik doen ze niet.... Daar is niks mis mee.
            Je ziet dat het loont het forum te volgen, dan weet je altijd net dat ietsje meer...

Comment

Waarom dit ontkennen?
              Toen ik bestelde in eind juni 2009 was dat ook My 2010 en hier wist toen ook niemand dat er een 2 liter zou komen

Comment

• hebben ook de ervaring dat ze bij volvo kunnen zwijgen ( bvb die 2-liter) , dit is voor ons de laatste volvo , binnen twee jaar terug een duitser , heeft ook een hogere restwaarde .

Comment

Ze zeggen dat ze van niets weten, ontkennen denk ik doen ze niet.... Daar is niks mis mee.
                  Je ziet dat het loont het forum te volgen, dan weet je altijd net dat ietsje meer...
                  Ja da's waar... ik blijf in elk geval volgen. Ik had al door dat ik - ondanks het gezever - soms toch goed geïnformeerd kan worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ctweetje Bekijk Berichten
                    hebben ook de ervaring dat ze bij volvo kunnen zwijgen ( bvb die 2-liter) , dit is voor ons de laatste volvo , binnen twee jaar terug een duitser , heeft ook een hogere restwaarde .
                    Niet allen volvo heeft hier last van. Wij wilden destijds een BMW 520d kopen, maar de garage wist niet waneer die zoou uitkomen. Hebben we dan maar een x3 2.0d gekocht. 2 maand na onze bestelling was de 520d er. Nu willen we onze x3 verkopen en de restwaarde is echt niet dat.

Het prijsverschil tussen onze nu bestelde Volvo en de nieuwe x3 met identieke uitrusting is 15000 Euro. Tweedehands win je dat er zeker niet uit. Geen enkele wagen op defenders na hebben een goede restwaarde, maar dat zal ook wel veranderen nu ze zo populair geworden zijn.

Comment

• Hoi, als grote autoliefhebber ben ik me hier eens komen informeren ivm bepaalde velgen, de Achilles.

Ik zou de JUISTE maten moeten hebben van deze velgen.
                      Met wat zoekwerk vond ik 3 verschillende maten. Ik hoopte dat iemand hier op het forum me kon helpen wat de juiste maten zijn.
                      En misschien de prijs, ma die kan ik wel altijd in de winkel gaan vragen.

19x7,5 ET43 5x108 naaf:63,3
                      19x7,5 ET43 5x108 naaf:63,4
                      19x7,5 ET43 5x108 naaf:67,1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H-Boy Bekijk Berichten
                        Hoi, als grote autoliefhebber ben ik me hier eens komen informeren ivm bepaalde velgen, de Achilles.

Ik zou de JUISTE maten moeten hebben van deze velgen.
                        Met wat zoekwerk vond ik 3 verschillende maten. Ik hoopte dat iemand hier op het forum me kon helpen wat de juiste maten zijn.
                        En misschien de prijs, ma die kan ik wel altijd in de winkel gaan vragen.

19x7,5 ET43 5x108 naaf:63,3
                        19x7,5 ET43 5x108 naaf:63,4
                        19x7,5 ET43 5x108 naaf:67,1

€ 3000 BTW incl.

Comment

• Centrale Armsteun

Heb dit weekend kunnen testrijden met een XC60 e-Drive Momentum 2WD, zéér fijne ervaring maar er is toch een klein minpuntje. Dat is namelijk de centrale armsteun die komt veel te laag om lekker relax te cruisen en dan heb je wel nood aan een comfortable armsteun.
                          Bestaat daar een geschikte oplossing voor? Al eens gekeken op enkele tuningsites doch geen geschikte oplossing gevonden.
                          Mijn wagen is reeds besteld en zal vermoedelijk half december geleverd worden.
                          Het aftellen is zwaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charliebe Bekijk Berichten
                            Dat is namelijk de centrale armsteun die komt veel te laag om lekker relax te cruisen en dan heb je wel nood aan een comfortable armsteun.
                            Totaal geen last van.

Comment

Heb dit weekend kunnen testrijden met een XC60 e-Drive Momentum 2WD, zéér fijne ervaring maar er is toch een klein minpuntje. Dat is namelijk de centrale armsteun die komt veel te laag om lekker relax te cruisen en dan heb je wel nood aan een comfortable armsteun.
                              Bestaat daar een geschikte oplossing voor? Al eens gekeken op enkele tuningsites doch geen geschikte oplossing gevonden.
                              Mijn wagen is reeds besteld en zal vermoedelijk half december geleverd worden.
                              Het aftellen is zwaar!
                              Dat was voor mij ook een klein minpunt , zou een lederstoffeerder hier
                              geen oplossing kunnen brengen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                                Dat was voor mij ook een klein minpunt , zou een lederstoffeerder hier
                                geen oplossing kunnen brengen?
                                alles went...
                                na een paar dagen zal je je plaats gevonden hebben in de wagen en de zetels perfekt afgesteld naar je smaak; soms is een andere afstelling in de hoogte genoeg om geen last meer te hebben van de armsteun

Comment

• Klopt toch niet helemaal. Ik heb net 6.600 km achter de rug en het ontbreken van een middensteun op langere trajecten is toch wel hinderlijk te noemen (cfr. X5 waar middensteun verstelbaar is).
                                  De reis ging naar Zuid-Spanje en Algarve in Portugal. De wagen is een D5 (MY2010) met geartronic.
                                  Als bijzonder positief ervaarde ik de triptronic in bergachtige streken. Het gemiddeld verbruik op deze reis was 8,5 l/100 (2 volwassenen + bagage) en ik heb een redelijk zware voet.
                                  De reis verliep wat auto betrof vlekkeloos en XC60 lijkt voor dit soort "werk" dan ook gemaakt te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joste Bekijk Berichten
                                    Klopt toch niet helemaal. Ik heb net 6.600 km achter de rug en het ontbreken van een middensteun op langere trajecten is toch wel hinderlijk te noemen (cfr. X5 waar middensteun verstelbaar is).
                                    De reis ging naar Zuid-Spanje en Algarve in Portugal. De wagen is een D5 (MY2010) met geartronic.
                                    Als bijzonder positief ervaarde ik de triptronic in bergachtige streken. Het gemiddeld verbruik op deze reis was 8,5 l/100 (2 volwassenen + bagage) en ik heb een redelijk zware voet.
                                    De reis verliep wat auto betrof vlekkeloos en XC60 lijkt voor dit soort "werk" dan ook gemaakt te zijn.
                                    Wel mocht er een oplossing voor handen zijn, hoor ik het graag !!

Comment

• Ik ook.

Comment

Wel mocht er een oplossing voor handen zijn, hoor ik het graag !!
                                        Uwe zetel lager zetten

Comment

• Geen optie en je verliest het voordeel van de hoge zit. Armsteun is nog steeds te laag. En alvorens iemand bedenkt om er een kussentje of een dik boek op te leggen blijft die centrale armsteun een decoratief element met een louter symbolische waarde.

Comment

Working...
                                          X