Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb 'm vandaag eindelijk afgehaald en de eerste kilometers zitten erop. Echt fantastisch, wat een kar!! Ik heb echt geen spijt dat ik Mercedes de rug toegekeerd heb. Prijs-kwaliteit is ie volgens mij onklopbaar. Kortom, hij rijdt geweldig en dan die looks Ben een gelukkig man vandaag. Foto's voor binnenkort
Proficiat! Ben daarstraks ook nog eens in een demo-Delta gaan zitten toen we gingen kijken voor een nieuwe Ypsilon als opvolger voor de Punto I van mijn vriendin en bij mij is het ook nog altijd
Proficiat! Ben daarstraks ook nog eens in een demo-Delta gaan zitten toen we gingen kijken voor een nieuwe Ypsilon als opvolger voor de Punto I van mijn vriendin en bij mij is het ook nog altijd
Bedankt, de verkoop van de Delta gaat blijkbaar ook goed. De verkoper hier in Hasselt was toch erg tevreden en er zijn deze week verschillende binnengekomen in alle versies en kleuren. Hij rijdt momenteel met een witte demo 2.0 Mjet en is hierover erg te spreken. De Ypsilon is ook heel knap. Maakt 'm kans bij de vriendin of wordt het terug een (Grande) Punto (ook erg mooi anders) ?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Bedankt, de verkoop van de Delta gaat blijkbaar ook goed. De verkoper hier in Hasselt was toch erg tevreden en er zijn deze week verschillende binnengekomen in alle versies en kleuren. Hij rijdt momenteel met een witte demo 2.0 Mjet en is hierover erg te spreken. De Ypsilon is ook heel knap. Maakt 'm kans bij de vriendin of wordt het terug een (Grande) Punto (ook erg mooi anders) ?
Het gaat tussen een Ypsilon en een Suzuki Swift. We waren ook al eens naar een hele mooie Ypsilon Sport gaan kijken (http://www.vlanauto.be/nl/tweedehand...d=107617&cc=24), maar die vond mijn vriendin voor haar jammer genoeg wat opzichtig met zijn donkere ruiten achteraan en zijn grote velgen enzo. Het zou dus een Oro met Oro Plus pack of een Platino moeten worden...
Heb 'm vandaag eindelijk afgehaald en de eerste kilometers zitten erop. Echt fantastisch, wat een kar!! Ik heb echt geen spijt dat ik Mercedes de rug toegekeerd heb. Prijs-kwaliteit is ie volgens mij onklopbaar. Kortom, hij rijdt geweldig en dan die looks Ben een gelukkig man vandaag. Foto's voor binnenkort
By the way, topic openen in "Mijn Italiaanse auto" hé
Op dat gebied wordt ie toch geklopt door Hyundai/Kia denk ik
In ieder geval Proficiat met uw Delta. Veel plezier ermee!!
BTW: De volgende wordt toch terug een Benz hoop ik?
Lancia toont op de Autosalon van Genève onder meer de Delta met de nieuwe 1,8-liter DI TurboJet. Dat is de krachtigste Delta van het moment.
Lancia toont volgende week in Genève de Delta Executive die is volgehangen met lekker veel luxe. Hij staat op de beurs als Hardblack-uitvoering met Lavazwarte lak en eveneens zwart Starlite alcantara. Het grootste nieuws zit onder de motorkap. Daar ligt de 1,8-liter Di TurboJet. Die is met zijn 200 pk de krachtigste motor voor deze Lancia. Hij brengt de Delta naar een topsnelheid van 230 km/u en sprint in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gemiddelde verbruik is 7,8 liter op 100 km. De maximale trekkracht is 320 Nm en CO2-uistoot bedraagt 185 gr/km. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
De Executive-versie van de Delta is voorzien van comfortabelere zittingen achterin die bovendien meer steun bieden. Ook belooft Lancia meer binnenruimte. Ook is de Executive standaard voorzien van het elektronische dempingsysteem en is er een semi-automatisch parkeersysteem dat op de show voor het eerst te zien is. Wat de plannen zijn met deze uitvoering op de Nederlandse markt, is nog niet duidelijk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
30 maart 2009 | Tekst: Nic de Boer | Foto's: ANP Lancia zul je vergeefs zoeken op de AutoRAI. Toch liet het merk gisteren van zich horenrond het beursgebouw.
Lancia zet in mei de Delta met de 200 pk sterke 1,8-liter Di benzinemotor in de showrooms. Omdat het merk – net als Fiat – niet aanwezig is op de AutoRAI, is er een list verzonnen om de auto toch onder de aandacht te brengen. Gisteren trok een stoet van 200 paarden van het nabijgelegen Amstelpark naar het beursgebouw om de auto te presenteren.
De 200 pk sterke 1,8-liter Di is het topmodel van de nieuwe Delta-reeks. De krachtbron is altijd gekoppeld aan een zestraps automaat. Hij haalt een topsnelheid van 230 km/u en sprint in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/u. Daar bij hoort een gemiddeld brandstofverbruik van 7,8 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 185 gram per kilometer.
In tegenstelling tot wat nogal eens wordt gesuggereerd, ís Lancia echter helemaal geen sportief merk. Met de Delta maakte het weliswaar een avontuurlijk uitstapje naar de autosport, maar de historie leert dat de kracht van de Italiaanse producent veel meer ligt in het bouwen van comfortabele, innovatieve auto’s. De Delta van vandaag grijpt dan ook niet terug op het autosportverleden, maar op de andere traditionele waarden van het merk, zoals design, comfort en luxe.
Het Lancia Style Centre heeft ontzettend z’n best gedaan de Delta zo origineel mogelijk vorm te geven. De voorzijde wordt gedomineerd door een grote verchroomde grille. En profil valt de hoge, naar achteren toe sterk oplopende taillelijn op. Het dak, dat in onze bicoloreuitvoering titaniumgrijs van kleur is, daalt sterk en eindigt in een spoiler boven de achterruit. Chroomkleurige ruitstijlen en dakranden benadrukken de dynamische lijnvoering en zorgen voor een chique uitstraling. Opvallende kenmerken aan de achterkant zijn de uit leds opgebouwde lichtunits. In eerste instantie heb je de indruk met een vierdeurscoupé van doen te hebben, maar feitelijk is de Delta een kruising tussen een hatchback en een stationwagon.
De Lancia onthaalt je met luxe. Zo zouden de materialen waaruit het interieur is opgebouwd niet misstaan in een veel prijziger auto uit een klasse hoger. Het zitmeubilair geeft een weelderige en chique indruk en het dashboard draagt door zacht uitziende en prettig aanvoelende materialen bij aan de rijke sfeer binnen in de Delta. Wel zouden de stoelen dichter tegen het asfalt mogen zakken en je lichaam beter moeten ondersteunen.
Veel ruimte Door zijn lange wielbasis weet Lancia vooral achterin veel ruimte te creëren. De achterbank laat zich in de lengte over een centimeter of tien verschuiven, maar heeft ook een verstelbare rugleuning. Jammer dat de bank plankhard is en even vormeloos als de voorstoelen.
Onder de kap van de test-Delta ligt een 1,4-liter turbomotor met 150 pk. Die is op z’n best tussen de 3.000 en de 6.000 tpm. Onder de 3.000 gebeurt er niet zo veel en boven de 6.000 is de koek op. Het koppel komt er vrij abrupt in, wat de auto een enigszins nerveus karakter geeft. Als je de motor op toeren houdt, presteert hij heel behoorlijk. Dat betekent enthousiast schakelen. Dat gaat met trefzekere, zij het wat lange slagen. Onder de Lancia zit een wat te hard onderstel. Butsen en bulten in de ondergrond geeft hij luid en duidelijk door. Hiermee is niet gezegd dat de Delta een heel sportief karakter heeft. Hij rolt in bochten behoorlijk om z’n lengteas en reageert op de grens niet neutraal.
De stuurinrichting reageert fel, maar met te weinig gevoel. Drive Steering Torque brengt wat gevoel terug door bij een dwarsversnelling van 0,6 G of meer de tegendruk in het stuurwiel enigszins te verhogen. Die voorziening maakt deel uit van het Absolute Handling System dat de Delta standaard meekrijgt. Het omvat voorts ESP, traction control en Torque Transfer Control. Dit systeem bootst door middel van rem ingrepen de werking van een sperdifferentieel op de vooras na.
Eindoordeel
Goed presterende krachtbronRoyale (veiligheids)uitrustingVeel ruimte achterinOnderstel hinkt op twee gedachtenMerkwaardige zitpositieBeetje dorstig
Ik heb zaterdag mijn handtekening geplaatst op een bestelbon voor een Delta 2.0 Mjet Oro!
Het zal de eerste Italiaanse wagen worden voor mij, hopelijk krijg ik er geen spijt van.
Ik heb altijd BMW of Volvo gereden, maar de nieuwe Delta is gewoon te verleidelijk.
Het was kiezen tussen een XC60 (ik weet het, totaal ander segment) en de Delta.
Maar de proefrit met de XC60 was een beetje tegengevallen, te hard geveerd en een verschrikkelijk enerverende fluittoon in de airco.
Vorige week eerst een proefrit met een 1.6 Mjet Argento gemaakt, en die was vrij positief.
Geen kraakjes of piepjes, mooi afgewerkt (voor een basisversie) en de koffer was ook groot genoeg voor de tweeling buggy. De achterbank moet dan wel helemaal naar voor, maar zelfs dan is er nog steeds genoeg plaats voor een volwassene.
Alleen was de 1.6 niet zo vinnig als onze huidige V50 2.0, daarom nog een testrit met de 2.0 gevraagd en zaterdag was het dus zover.
En wat een verschil met die 2.0!!!!!
De wagen springt bijna vooruit, beestachtig goed!
De testwagen was een Platino, en die straalde ook een pak meer klasse uit.
Dezelfde dag dus de bestelbon getekend voor een 2.0 Oro in bicolore bianco/nero met het Fleet Eleganza pack, dus inclusief zwart poltrono frau leder, parkeersensoren, instant nav, blue & me en techno pack.
Om helemaal zot te doen heb ik er ook nog het Bose geluidssysteem en de Xenon koplampen bijgenomen.
En dan was de prijs nog maar 2/3 van een XC60, een koopje gewoon!
Levering kon al in september, maar gevraagd om uit te stellen naar oktober omdat de leasing van de V50 dan pas op z'n einde loopt.
[opmerking] Ik had dit ook al onder "mijn italiaanse wagen" geplaatst, maar ik denk dat het in dit topic beter thuishoort. [/opmerking]
Gefeliciteerd PowerBug, hier ga je vast en zeker geen spijt van krijgen. En nog een 2.0 liter, die gaat inderdaad vooruit. Ik kom ook van een Duitser en heb mij de omschakeling nog geen moment beklaagd. Dan die prijs voor een bijna full-option in vergelijking met de zogenaamde"betere" merken. Dat verschil haalt men zelfs bij een tweedehandsverkoop er niet meer uit. Ik veronderstel dat jij nu de 4de forummer bent met een nieuwe Delta. Wij beginnen vooruitgang te boeken
Maar waarom een Oro als je zoveel zaken in optie neemt die op de Platino sowieso al voorzien zijn?
De Platino was uiteindelijk nog zo'n 1300 euro duurder met als enige verschil het schuifdak, en daar wil ik absoluut geen euro extra aan spenderen.
Niet dat het schuifdak van de Delta slecht zou zijn, maar gewoon in het algemeen begrijp ik niet waarom iemand geld zou geven aan een lawaaierig en winderig gat in uw dak.
Een auto is in de zomer al een serre genoeg, dat men niet ook nog eens het dak van glas moet maken.
Als je open wil rijden, koop dan een cabrio!
20 jaar geleden kon ik het nog begrijpen omdat toen de meeste auto's geen airco hadden, maar nu....
Trouwens, op de Oro was er een veel grotere korting op het fleet eleganza pack omdat er daarvan al veel standaard zat op de Platino. Daardoor zou een Oro mét schuifdak nog goedkoper zijn dan de Platino, eigenlijk wel vreemd.
Comment