Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
    Ik vraag me al 24.xxx km af wat er zo geweldig is aan een Mini...,er zitten hier ongetwijfeld mensen die het gaan zeggen.

Ja, het stuurt lekker en het motortje doet 'ok' werk dankzij een fijne 6 bak. Daar stopt het ook voor mij. De negatieve lijst is helaas veel langer....
    Er zijn idd negatieve punten, maar die vergeef ik hem omwille van de dikke positieve punten !

Dit is mijn mening hé. Ik zou veel punten niet vergeven aan een auto mocht het geen Mini zijn.
    Ik vind de onze echt wel subliem rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Van wie is die kar? Zalige looks!
      Van mijn vriendin, ze is wat Mini-gek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Er zijn idd negatieve punten, maar die vergeef ik hem omwille van de dikke positieve punten !

Dit is mijn mening hé. Ik zou veel punten niet vergeven aan een auto mocht het geen Mini zijn.
        Ik vind de onze echt wel subliem rijden
        En ik zou al heel wat negatieve punten kunnen schrappen mocht ik met zo ene als de uwe rijden...

Wat me dan toch objectief tegenvalt is de betrouwbaarheid. Twee injectoren en defecte krukassensor in 24.xxx km, achterste draagarmen versleten,.... Het bakje heeft amper een goede 80.000KM. Blij dat het mijn rekening niet is...

Comment

• Zo aub,

Dan enkel nog JCW kuipkes, zwarte verstralers en dichter tegen moeder aarde...

In een verder stadium, achterbank weg en kofferruimte verlengen, zwarte halve rolkooi erin en oranje 6puntsgordels

Ja, graag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

Ja, graag!
            Ik weet niet waarom, maar voor de ene of de andere redenen vind ik deze kleurencombo perfect bij jou passen!

Comment

Ik vraag me al 24.xxx km af wat er zo geweldig is aan een Mini...,er zitten hier ongetwijfeld mensen die het gaan zeggen.

Ja, het stuurt lekker en het motortje doet 'ok' werk dankzij een fijne 6 bak. Daar stopt het ook voor mij. De negatieve lijst is helaas veel langer....
              Ik rij al 5 jaar met mini one d parklane editie (ben er 23 nu dus was mijn eerste auto) en ik kan me persoonlijk geen betere eerste wagen voorstellen. Stuur met veel grip, sportophanging en sportzetels zorgen voor een zeer goede feedback tussen baan - auto - chauffeur. Harde korte koppeling en goeie schakelbak.

Het enige wat me echt mateloos stoort is de airco. Precies een opstijgend vliegtuig als die aanslaat.
              Enige waar ik nu last van heb is te weinig vermogen (slechts 88 pk), maar was destijds toen ik nog leerde rijden méér dan voldoende. Maar bon, ondertussen nieuwe auto bijgekomen met meer vermogen.

Maar ik blijf nog erg graag met de mini rijden, bij het kiezen van de nieuwe wagen heb ik ook express gezocht naar dezelfde eigenschappen die ik zo graag had (directe feedback, goeie wegligging, etc..). Mini is ideale stadswagen, vlug ergens tussen parkeren, vlot overal tussen, kan ik eens nachtje op straat laten staan zonder te vrezen dat er een of andere ruit uit ligt of vandalen streken. Voor mij dus overwegend positieve ervaring geweest tot nu toe! Op de verdomd luide airco na dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                Ik weet niet waarom, maar voor de ene of de andere redenen vind ik deze kleurencombo perfect bij jou passen!
                Kvind dat ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                  Zo aub,

Dan enkel nog JCW kuipkes, zwarte verstralers en dichter tegen moeder aarde...

In een verder stadium, achterbank weg en kofferruimte verlengen, zwarte halve rolkooi erin en oranje 6puntsgordels

Ja, graag!
                  Lekker hoor zwart met oranje.

Comment

• Echt knap TCT! Kopen.
                    Prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
                      Ik rij al 5 jaar met mini one d parklane editie (ben er 23 nu dus was mijn eerste auto) en ik kan me persoonlijk geen betere eerste wagen voorstellen. Stuur met veel grip, sportophanging en sportzetels zorgen voor een zeer goede feedback tussen baan - auto - chauffeur. Harde korte koppeling en goeie schakelbak.

Het enige wat me echt mateloos stoort is de airco. Precies een opstijgend vliegtuig als die aanslaat.
                      Enige waar ik nu last van heb is te weinig vermogen (slechts 88 pk), maar was destijds toen ik nog leerde rijden méér dan voldoende. Maar bon, ondertussen nieuwe auto bijgekomen met meer vermogen.

Maar ik blijf nog erg graag met de mini rijden, bij het kiezen van de nieuwe wagen heb ik ook express gezocht naar dezelfde eigenschappen die ik zo graag had (directe feedback, goeie wegligging, etc..). Mini is ideale stadswagen, vlug ergens tussen parkeren, vlot overal tussen, kan ik eens nachtje op straat laten staan zonder te vrezen dat er een of andere ruit uit ligt of vandalen streken. Voor mij dus overwegend positieve ervaring geweest tot nu toe! Op de verdomd luide airco na dan
                      Je haalt zeker sterke punten aan die terrecht zijn (alsook die airco). Ik doe echter redelijk wat afstand met de Mini en daar is scherpe wegligging geen doorwegend positief argument meer. Ik mis verschrikkelijk veel comfort, toch ook wat vermogen (maar daar kan de auto niet aan doen, op zich is hij vlot), ik mis praktische ruimte. Ik mis bouwkwaliteit (Brugge = kasseien en dan hoor nog wel eens wat)... Het is gewoon echt geen auto voor mij. Ik kom van een Alfa 156 SW en mis die auto enorm. Die was voor mij tientallen keer beter (ook in betrouwbaarheid tot nu toe).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

godmiljaar die is awesome

contrast met de looks voor de ombouw is gigantisch, wat 'n sullig karretje dat toen leek, zo vet is ie nu

striping is heeeeeeeeeel geslaagd, de mooiste "custom" commerciele wrap/striping die 'k ooit heb gezien

waren de fari xeni een optie, of nadien geplaatst?

Comment

• verstralers zijn een optie maar dat wordt altijd geplaatst door de garage zelf zoals een jcw pakket. Merci voor t compliment!! J is in de wolken!

De xenon zelf zijn originele.
                          Last edited by ; 18/04/2011, 09:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten

Heb onlangs met een mini one d gereden en kan dit alleen maar beamen.
                            Naar mijn mening een van de beste auto's om mee te leren rijden.
                            ik dacht nooit dat amper 90 pk zo leuk kon zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              godmiljaar die is awesome

contrast met de looks voor de ombouw is gigantisch, wat 'n sullig karretje dat toen leek, zo vet is ie nu

striping is heeeeeeeeeel geslaagd, de mooiste "custom" commerciele wrap/striping die 'k ooit heb gezien

waren de fari xeni een optie, of nadien geplaatst?
                              Idd, prachtige Mini. En die velgen ...

Kan al het positieve alleen maar beamen. Ik kruip telkens met plezier achter het stuur van de Mini. Met dit weer het dakje open, muziekje op de achtergrond en rijden maar. Zowel rustig als iets pittiger is het genieten.
                              Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Gisteren een hoopje Mini's zien passeren aan mijn voordeur..
                                Allicht 1 of ander rondritje !

Comment

Je haalt zeker sterke punten aan die terrecht zijn (alsook die airco). Ik doe echter redelijk wat afstand met de Mini en daar is scherpe wegligging geen doorwegend positief argument meer. Ik mis verschrikkelijk veel comfort, toch ook wat vermogen (maar daar kan de auto niet aan doen, op zich is hij vlot), ik mis praktische ruimte. Ik mis bouwkwaliteit (Brugge = kasseien en dan hoor nog wel eens wat)... Het is gewoon echt geen auto voor mij. Ik kom van een Alfa 156 SW en mis die auto enorm. Die was voor mij tientallen keer beter (ook in betrouwbaarheid tot nu toe).
                                  Ja comfort alsin zachte vering wist ik op voorhand, is kwestie van persoonlijke smaak vermoed ik, ik heb ze liever hard maar kan begrijpen dat dit een afknapper is voor velen. Praktische ruimte tjah, tis een mini hé , met de zetels plat valt de kofferruimte goed mee vind ik, heb toch al enkele keren verbaasd staan kijken wat ik er allemaal in krijg! Bouwkwaliteit vind ik bij de mijne wel in orde, er rammelt niets en voelt erg stevig en robuust aan. Ook de afwerking binnenin is naar mijn mening erg goed, het voelt en oogt niet goedkoop of plastiekerig en het leder op de zetels voelt goed.

Nuja, meningen verschillen nu eenmaal, spijtig om te ontdekken dat je een miskoop gedaan hebt!

Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
                                  Heb onlangs met een mini one d gereden en kan dit alleen maar beamen.
                                  Naar mijn mening een van de beste auto's om mee te leren rijden.
                                  ik dacht nooit dat amper 90 pk zo leuk kon zijn.
                                  Eigenlijk wou ik een oud minitje om mee te leren rijden (vond het ten eerste mooier en kwas daar al content genoeg mee geweest), echter ouders vonden het niet verantwoord en veilig genoeg, wat ik wel begreep. Enfin, in normaal verkeer in stedelijke omgevingen en gewestwegen enzo is het een erg vlot autootje, eens op de autostrade veranderen de zaken drastisch. Hernemingen lijken eeuwig te duren en het verbruik boven de 120km/h lijkt exponentieel te stijgen. Ondertussen heeft mijn broer er ook mee leren rijden en ons gemiddeld verbruik ligt rond de 7 L, wat eigenlijk niet hoort voor een mini diesel met slechts 90pk. (We doen veel autostrade). Achteraf bekeken hadden we beter voor een benzine one gegaan of cooper. Maar omdat ik vrij veel km ging doen diesel gekozen, spijtig genoeg bestond er toen nog geen cooper D, ik vermoed dat die een pak zuiniger is op autostrades.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
                                    Gisteren een hoopje Mini's zien passeren aan mijn voordeur..
                                    Allicht 1 of ander rondritje !
                                    Ja, was "Driving with a heart" - 'k heb erover nagedacht om mee te doen...
                                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ik heb op minder dan een jaar tijd al 50000km op onze cooper S, en dat ding blijft me maar plezieren... Luxe mis ik helemaal niet, integendeel. Een gewone cooper of diesel zou ik waarschijnlijk wel rapper beu geraken.
                                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• vraagje:

Op onze S van 2010 met Xenons staat er al dagrijverlichting.
                                        Nu er is geen verschil tussen dagrijverlichting (schakelaar staat op stand A van automatisch) en gewoon met uw dimlichten rondrijden.
                                        Is dat normaal?
                                        Ik zou als dagrijverlichting verwachten dat enkel die kleine standlichten onderaan zouden branden.
                                        Is dat aan te passen? Al dan niet door de garage via zijn computer?
                                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
                                        X