Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Alfa Romeo heeft voor aandeelhouders na het derde kwartaal een presentatie gegeven. Daarnaast gaf de fabrikant ook een kleine vooruitblik op wat komen gaat. Liefhebbers van het Italiaanse merk moeten waarschijnlijk even slikken, want die ziet er minder rooskleurig uit dan eerder werd voorspeld.
Vlak voor zijn overlijden gaf FCA’s topman Sergio Marchionne een grote presentatie waarin hij bij elk merk liet weten wat er de komende vijf jaar op de productieagenda stond. Om het geheugen kort op te frissen: na het uitzwaaien van de ondertussen verouderde Mito zouden de Giulietta, Giulia en Stelvio een flinke facelift krijgen. Die laatste zouden daarnaast een variant met verlengde wielbasis krijgen. Verder zouden een compacte en grotere SUV het portfolio komen versterken tezamen met opvolgers voor de GTV en 8C. Een nieuwe productplanning die FCA’s CEO Mike Manley een kleine anderhalf jaar later erbij pakt, staat een stuk minder vol.
De powerpoint laat zien dat de Giulia en Stelvio nog steeds op een facelift kunnen rekenen. De Giulietta lijkt echter geen opvolging meer te krijgen. Het model gaat ondertussen al negen jaar mee, dus naar verwachting zwaaien de Italianen de auto binnenkort uit. De productie van de vernieuwde Giulia en Stelvio gaat in 2021 van start. Verder komen er naar verwachting nog steeds twee nieuwe SUV’s. Maar Alfa Romeo zou Alfa Romeo niet zijn als ze ook daar wat aan de plannen wijzigen. De komst van een ‘C SUV’ blijft. De auto, ter grootte van de huidige Giulietta, wordt naar verluidt de Tonale. Deze SUV wordt geëlektrificeerd en komt als plug-in tegen 2021 op de markt. De nieuwe planning verklapt dat een jaar later een compactere volledig elektrisch SUV het toneel betreedt. Eerder sprak Alfa Romeo juist van een SUV boven de Stelvio, maar daar lijkt nu juist een auto qua formaat ver onder te duiken.
Veel liefhebbers werden vorig jaar lekker gemaakt met plannen voor een nieuwe GTV en opvolger voor de 8C, maar bij de nieuwe planning is er een streep door deze plannen gezet. Beide auto’s schitteren namelijk van afwezigheid op de agenda. Of deze nieuwe plannen beter aansluiten bij de realiteit, moeten we gaan zien.
en als men al geen foto's meer mag posten van auto's... wat doen we hier dan nog eigenlijk
Tja, vind ik dus ook en nog andere blijkbaar ook .
Heb echt geen zin om zelf uren achter specialekes te zoeken. Soms zijn die pics er wel echt over maar zo zie je nog eens iets en kom je nog eens wat te weten wat er allemaal op de markt te koop is van soms nutteloze tuning.
Leave a comment: