Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dit is hoe een van de mooiste BMW's aller tijden werd ontwikkeld
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • 1996 BMW 740i V8




















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment



      • 3.0i


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

        Comment





        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

          Comment


          • Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes

            Deze legendarische BMW's ontwierp hij



            ​Claus Luthe heeft de fraaie NSU Ro80 ontworpen, leverde zijn bijdrage aan de Audi 50 en tekende de tweede generaties van de Audi 80 en Audi 100. Toch boterde het niet tussen de in 1937 geboren Luthe en Ferdinand Piëch, toendertijd de baas bij Audi. Luthe ging naar BMW, en ging daar vrolijk verder met het neerzetten van ijzersterk ontworpen auto's. De tweede BMW 3-serie (E30), de tweede 7-serie (E32) en de eerste BMW 8-serie (E31) ontstonden op de tekentafel onder Luthes supervisie. Modellen die de liefhebber nog steeds aanspreken.


            Na zijn tijd bij NSU verhuist Luthe naar Ingolstadt, waar hij een bijdrage levert aan het design van de kleine Audi 50 (later op de markt gebracht als de Volkswagen Polo 1), die in oktober 1974 wordt gepresenteerd. Twee jaar later volgt de tweede generatie van de Audi, de 100 C2. Weer twee jaar later komt de Audi 80 B2 van Luthe op de markt, ook in de tweede generatie. Ferdinand Piëch wordt in 1975 benoemd tot lid van de Raad van Bestuur met verantwoordelijkheid voor de technische ontwikkeling in Ingolstadt. De combinatie Luthe/Piëch wordt echter geen succes: “Mijn vader kon het niet goed vinden met Piëch”, herinnert dochter Barbara zich, in een interview dat onze collega's van AutoBild Klassik met haar hebben voor een verhaal waarin ze stilstaan bij het werk van de in 2008 overleden topontwerper. “Hij werd door hem de laan uit gestuurd. Op 1 september 1976 verhuisden we naar München.” De nieuwe werkgever: BMW.



            Nieuwe designtaal van BMW neergezet

            Luthe mag daar de tweede generatie van de BMW 5-serie ontwerpen en wordt daarbij geconfronteerd met een probleem: de nieuwe BMW designtaal die is ontwikkeld door Paul Bracq is net geïntroduceerd en mag dus niet ingrijpend gewijzigd worden. Daarbij komt nog het beperkte budget van 100 miljoen mark. Bij de E28 volgt Luthe dezelfde weg als Ford met de Taunus. Het passagierscompartiment blijft vrijwel ongewijzigd, terwijl de carrosserie voor en achter en het interieur worden gemoderniseerd. Het eindresultaat oogt als een facelift van de E12, althans aan de buitenkant, maar het model wordt wel een verkoopsucces voor BMW.



            Opdracht voor E30

            In 1978 krijgt Luthe de opdracht om een opvolger voor de BMW 3-serie (E21) te ontwikkelen. Opnieuw wordt hij geconfronteerd met het bekende probleem van technische voorschriften en marketingbeperkingen. De ontwerper kan zijn creativiteit nauwelijks inzetten zoals hij dat zou willen: “Het model moet koste wat het kost goed verkopen.” En dat doet het, zij het met behulp van een paar slimme trucs. Luthe herinnert zich later dat de motorruimte voor persfoto’s werd volgestouwd met zware zakken zand om de grote wielkasten en de hoogpotige voorkant te maskeren. En dan is er nog het hogere segment, waar de E23 al jaren vergeefs probeert om de Mercedes S-klasse de loef af te steken. BMW-grootaandeelhouder Herbert Quandt windt er geen doekjes om: “We moeten Daimler-Benz inhalen met de nieuwe 7-serie!”.

            Maar hoe? De Mercedes heeft een conservatief design dat in de smaak valt bij de klanten. Kies je dan voor een vergelijkbare aanpak of juist iets heel anders? Claus Luthe zou Claus Luthe niet zijn als hij niet voor de laatste optie zou hebben gekozen. De BMW E32 is lager, iets breder, oogt dynamischer en heeft een wigvorm. Progressief, maar niet dikdoenerig. Luthe weet niet zeker hoe de Raad van Bestuur op het ontwerp zal reageren en heeft er slapeloze nachten van. In 1983 wordt een 1:1 kleimodel gepresenteerd aan de hoogste bazen van BMW. Luthe zegt daar later over: “Het was heel spannend, we hadden een flinke stap voorwaarts gewaagd.” Maar de Raad van Bestuur is enthousiast en Luthe zodoende opgelucht.



            Sportcoupé: de 8-serie

            En dan is er nog het idee dat het hoofd van de onderzoeksafdeling van BMW, Wolfgang Reitzle, heeft voor een sportcoupé. Hij meldt zich op een dag bij Luthe met schetsen in de hand en vraagt hem om “deze auto” te bouwen. Luthe doet zijn best om iets te maken binnen het kader van Reitzles ideeën. Het resultaat is de fraaie BMW E31, oftewel de 8-serie. Dan wacht de volgende opdracht: een opvolger voor de E30, die de Mercedes-Benz W201, de 190, moet overtreffen. Het is de laatste auto die onder auspiciën van Claus Luthe tot stand komt. De E36 heeft een nieuwe, aflopende voorkant, de dubbele koplampen zijn voor het eerst achter een glazen afdekking geplaatst, de achterkant is iets hoger. De middenklasser wordt een succes. Luthe zelf rijdt op dat moment natuurlijk ook in een BMW. Bescheiden als hij is, kiest hij voor een 5-serie. Reitzle loopt even later zijn kantoor binnen. Hij legt hem uit dat zijn mensen in leidinggevende functies niet in een 5-series, maar in een 7-serie rijden en hij verscheurt daarop het bestelformulier.

            In 1990 verlaat hij BMW, maar blijft als freelance consultant betrokken bij het bedrijf.








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment





            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten



                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                Mottigste en lompste BMW ooit...

                Comment


                • Die 10 LEGENDÄRSTEN BMW Cabrios Und Ihre Geschichte


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • Deze 5 kenmerken maakten de BMW 6-serie (E24) tot een designicoon
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • BMW komt tot en met 2027 met 40 nieuwe of vernieuwde modellen

                      Neue Klasse sijpelt door


                      ​Bereid je de komende paar jaar maar voor op een modellenoffensief van BMW waar zelfs 'u' tegen zeggen respectloos is. BMW brengt tot en met 2027 namelijk maar liefst 40 nieuwe of vernieuwde modellen op de markt.


                      BMW staat aan de vooravond van de introductie van zijn allereerste model van de Neue Klasse. Dat wordt de nieuwe BMW iX3. Ditmaal is dat geen elektrische versie van de X3-met-verbrandingsmotoren, maar een volledig separaat model op een tot op het kleinste draadje en schroefje nieuw modulair EV-platform. BMW heeft voor de aanduiding 'Neue Klasse' gekozen omdat de elektrische modellen die hiertoe behoren talloze nieuwigheden bij BMW introduceren. Naast nieuwe technologie onder meer een volledig nieuwe designtaal. Hoewel enkel elektrische modellen tot die Neue Klasse behoren, sijpelt er veel van die modellen ook door naar de rest van het BMW-gamma. Dat heeft tot gevolg dat BMW de komende jaren naast nieuwe modellen ook veel vernieuwde modellen introduceert.

                      Volgens BMW-topman Oliver Zipse brengt BMW tot en met 2027 maar liefst 40 nieuwe of vernieuwde modellen op de markt. Daar vallen dus nieuwe modellen onder, maar ook facelifts. We verwachten onder meer dat de nog relatief jonge BMW X3 overladen wordt met de designtaal die de nieuwe iX3 spoedig introduceert. Ook krijgen de bepaald nog niet oude BMW 5-serie en i5 de nieuwe designstijl aangemeten.

                      Waarschijnlijk tellen carrosserievarianten in BMW's vernieuwingsoffensief als 'losse modellen'. Het is dus goed mogelijk dat de 5-serie Sedan, 5-serie Touring, de i5 Sedan en de i5 Touring elk meetellen in het genoemde aantal van 40 nieuwkomers. Ook komt er een waarschijnlijk i3 geheten alternatief van de nieuwe 3-serie. Daarmee loopt het aantal nieuwe modellen ook snel op. Tel maar mee: 3-serie Sedan, 3-serie Touring, i3 Sedan, i3 Touring. Inderdaad, weer vier stuks erbij. Om over de M-versies maar te zwijgen. Reken dus op facelifts van nagenoeg alle modellen die niet op korte termijn volledig worden vervangen. Modellen die compleet worden vernieuwd, zijn er ook. Denk aan de BMW X5.

                      Bron: Autoweek




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • BMW 5.20i Touring ( 1998 )





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • BMW.jpg
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment



                          • den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Leuke spot! Nog zo'n lievelings BMW van mij. Mooi exemplaar precies.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • Zag er perfect uit.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • The BMW 135is Is the Best BMW You Don’t Know About
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • BMW laat duidelijk geen steen onberoerd bij de uitrol van zijn "Neue Klasse" iX3. Zelfs het bestaande logo moet er aan geloven!

                                    Links het nieuwe logo, rechts het oude...
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment

                                    Working...
                                    X