Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
BMW Designs A 42-Wheel, 19-Engine Car To Fulfill One Child’s Fantasy
Jason Torchinsky
BMW is one of those companies that gets respect and guff in big, heaping piles around here. They certainly make plenty of spectacular, iconic cars, from the 2002 to E30s to the 507 to even the little Isetta. They also sometimes seem to generate a following of arrogant, parking-line-ignorers. Two sides of the big BMW coin. Today, however, BMW is very very okay in my book. Because they took real serious-business company time to make this wonderful rendering of a four-year old's dream car. That four-year old gearhead is Eli, and Eli's dream was of a 19-engined (Porsche engines, which BMW must have forgotten to notate), 42-wheeled BMW monster with a trunk full of toys. And three driving positions, and all kinds of other good stuff only four-year old minds can emit. BMW did say they wanted a crack at this, and I'm delighted they actually followed through. It's an impressive machine, the BMW 4219Eli. Lots of road presence. BMW's vision isn't too far off my quick sketch, but realized much, much better. We both went for a low, long, multi-engine pod approach, but they really fleshed out the concept, with massive, fenders and wheelwells that stack wheels 3 per half-shaft and still manage a purposeful, flowing look. Also clever is the air intake for the play-in trunk, a very nice feature that I'm sure any toddler not interested in asphyxiation would enjoy. There were other great entries as well. Let's look at some!
BMW is one of those companies that gets respect and guff in big, heaping piles around here. They certainly make plenty of spectacular, iconic cars, from the 2002 to E30s to the 507 to even the little Isetta. They also sometimes seem to generate a following of arrogant, parking-line-ignorers. Two sides of the big BMW coin.
Met gehoord bedoelde ik van collega's, vrienden, etc. Het feit dat BMW er nog in tussenkomt, geeft aan dat het een vaker optredend probleem is, maar het is blijkbaar ook weer niet zo algemeen.
Te oordelen aan de staat van de carrosserie -en dan bedoel ik van voorbumper, tot achterbumper en werkelijk alles wat daartussen zit tot en met het dak- was het niet iemand van wie je verwacht dat hij zijn auto rustig inrijdt, in de winter de motor laat opwarmen voor hij in de toeren klimt, etc. Die BMW heeft dus een soort 4 jaar durende uithoudingstest achter de rug
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Amai seg, knap al dat negatief camber. Zoals het een goed tuner beaamt natuurlijk volledig functioneel. Ik ben er zeker van dat deze wagens haarspeldbochten tegen topsnelheid kunnen nemen. Of zou het tegen pose-snelheid zijn?
Amai seg, knap al dat negatief camber. Zoals het een goed tuner beaamt natuurlijk volledig functioneel. Ik ben er zeker van dat deze wagens haarspeldbochten tegen topsnelheid kunnen nemen. Of zou het tegen pose-snelheid zijn?
Uitstappen en duwen hé :p
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment