Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ah, nu gaat het hier ineens over een V8 M3?
    Hèh?

Wrong choice, als dat mainly voor on track te rijden is... voor dat geld (incl. mods) heb je duidelijk leuker/beter materiaal.

Als énige auto die "alles" moet kunnen, oké, maar als tracktoy een E9x M3? I wouldn't. Never.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Das wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden. Je verlangt al snel naar die extra pk. Bovendien zal die M3 toch ietske waardevaster moeten zijn. Een 130i in tweedehands verkopen lijkt me niet evident.
      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Ge moet misschien eens beseffen dat tracken meer is dan hard rechtdoor rijden

Waarom ge zo op die pk's zit te hameren als het toch een track-only kar moet zijn die ge al met een remorque wou naar circuit doen snap ik toch ni.

Ik begin steeds meer de pointe te missen, ook.

Een goed gereden 130i met sper rijdt rondjes rond een matig gereden M3. Ik hield op Zolder met mijn 120d zonder enig probleem de meeste E36 M3 3.0 en best wel wat E36 M3 3.2 en E46 M3 bij.

En tracken gaat 'm inderdaad net niét om die rechte stukken, maar om snelheid in/doorheen bochten.

Een goede pk/gewicht-verhouding is 't belangrijkste, daarna een laag gewicht, en dan pas veel vermogen. Veel vermogen doet niks in bochten, een laag gewicht wel. En de pk/gewichtverhouding maakt dat je auto vinnig aanvoelt.

Wat mij betreft, om te tracken : 968 CS >>>>>>>>>> E46 M3 met mods >>> E9x M3. En hetzelfde geldt voor de prijs van die dingen... En ik denk zelfs dat je met die 968 CS het langst plezier zal hebben, en je zal er sowieso 't minst op verliezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Waar zijn die zijn mistlichten heen?
        Zie jij mist op die foto's? Awel!

Comment

• Wedden dat 'ie dat niet chique genoeg vindt?

Comment

• Dat kan een argument zijn, elk zijn idee, hè. Zeker zo'n gele met gele wielen : 't staat toch wat vreemd. Ik zou er eerlijk gezegd ook niet dagelijks mee wiillen rijden alleen al daarom.

Maar als tracktoy? Niks leukers, lijkt me (zelf wel met 968 gereden, niet met CS, maar als ik de reviews en vergelijkingen met karren van vandaag lees in Porsche-special magazines...).

Kopen, 1.500 EUR om te laten controleren en enkele consumables te vernieuwen, en gaan rijden. Met standaard kuipzetels, rolkooi en de hele santeboetiek. Ondertussen nul waardeverlies (als je er niet teveel km op zet en 'm heel houdt). En wél een ding waarmee je echt, zeker als je blijft volharden en ermee blijft tracken gelijk zot, om alles uit die kar te halen, optimaal leert rijden.

Ik zou niet twijfelen. Helaas heb ik geen 30k EUR veil voor een tracktoy.

tracktoys
            • 10k EUR : E36 325i/328i met de nodige mods
            • 15k EUR : E36 M3 met de nodige mods
            • 20k EUR : E36 Z3M met de nodige mods
            • 25k EUR : Lotus Exige Mk.I
            • 30k EUR : Porsche 968 CS
            • 35k EUR : Porsche 964/993 met de nodige mods
            • 40k EUR : Lotus Exige Mk.II 230/240/250/260
            • 45k EUR : Porsche 996 GT3
            En eens je in de GT3-klasse terechtkomt is er geen uitweg meer, denk ik (voor mij dan toch), tenzij richting "een cijfertje minder" (GT2 dus).

Comment

• @GTA:

M3, Cayman S of Lotus exige S?

Bevindingen test (zonet) met Lotus Cup 260

Passagier:
              - Na het meerijden met een goed piloot (10de Lotus cup 2006), wagenziek

Zelf aan stuur:
              - Rijsensatie en stuurgevoel zijn geweldig
              - Relatief voorspelbaar uitbreken (goed kunnen testen gezien nat wegdek)
              - Ben 4x4 en voorwiel gewoon, zal toch gewenning nodig hebben (gas bijgeven op 4x4 ipv gas lossen)
              - Bij het uitkomen of rechte stukken voel ik toch het gebrek aan vermogen. Je bent dat zo gewoon....dat het daar een beetje wringt bij me.

Shoot me
              Last edited by Jokke_vlo; 31/03/2010, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                tracktoys
                Er is zoveel meer dan Porsche, BMW en Lotus hoor

Maar dat is wel de 'top' (sort of)

Jokke: Exige

Comment

Hèh?

Wrong choice, als dat mainly voor on track te rijden is... voor dat geld (incl. mods) heb je duidelijk leuker/beter materiaal.

Als énige auto die "alles" moet kunnen, oké, maar als tracktoy een E9x M3? I wouldn't. Never.
                  De recentere versies zijn toch altijd de V8.... is dit te "zwaar" om te tracken? Ik vermoed dat je daar op doelt.....

Zoniet: vertel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    - Bij het uitkomen of rechte stukken voel ik toch het gebrek aan vermogen. Je bent dat zo gewoon....dat het daar een beetje wringt bij me.

Shoot me
                    Allez jong I give up.

We weten toch dat het en GT3 zal worden

Comment

• Ik kan dat moeilijk geloven eerlijk gezegd. Akkoord, de Panamera zal misschien sneller uit de bocht komen, maar imo zal de sensatie vele malen groter zijn in een Exige.

Ik vraag me trouwens af of je die power echt 'mist'. On track is het in de bochten te doen imo.

Ik sluit me aan bij WB: ik ben er zeker van dat het een GT3 zal worden.

Comment

• Wait and see.

Ik wil wel wedden.

Comment

• 30k EUR : Porsche 968 CS
                          15K

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Kweet.

Ik kreeg gisteren een njet voor Michelin Pilot Sport Cups...
                            Van wie?
                            Van uw vrouw?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
                              15K

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Porker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Porker?
                                Yes, ik heb het gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Yes, ik heb het gezien
                                  Uit volgende berekening echter blijkt wel dat Porkmans voor de Z3M moet gaan !

968CS²=MQP

Comment

• En voor ik het vergeet

Vierkantswortel(968cs)=Z3M-K-BRI-YO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
                                      Uit volgende berekening echter blijkt wel dat Porkmans voor de Z3M moet gaan !

968CS²=MQP
                                      Ik ga liever voor de MQP hoor, 6cil > 4cil, altijd... En als een britse MQP me €13k kost, komt 't totale kostenplaatje tussen beide gelijk uit, dan weet ik het wel...

Eerst genieten van m'n soon-to-be herboren kartje!

Comment

• Dit blijft toch de ///M aller tijden

Comment

• Niet normaal hè.

Comment

Working...
                                          X