Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Klopt, Sytner.
Samenstelling is inderdaad erg lelijk. Vooral de kleur van de velgen is belachelijk, vind ik.
Kleur van de wagen an sich is best ok, maar past beter bij iets als een M3, vind ik.
Interieurbekleding vind ik ook knap, zelfs met het klassieke Alpina hout.
Het exterieur van de B5 ... ik moet er nog steeds aan wennen. Soms is 't yes (vaker met lichte kleuren), soms is 't hmmmm. Dit is de eerste '5 waarvan ik de M5 op slag een pak geslaagder vind dan de Alpina.
Idem. Vooral de kont van de M5 is miljoenmiljard keer knapper. Vind ik althans.
Aan het stuur, daar kan je ongetwijfeld wat aan doen mits je voldoende duiten neertelt bij Alpina?
Dat Cognac gewolkt is echt een schitterende kleur, en de fijne structuur van dat leder is echt onvoorstelbaar, maar zonde dat het zo 'fragiel' is. Neem je dat in een auto die je dagelijks gebruikt, ik zou enorm hard balen bij elke keer je dat leer 'havent'.
Nope, andere stuurwielen zijn niet te bestellen, tenzij ze op de optielijst staan. Heeft te maken met de knoppen voor de versnellingsbak en de homologatie van het geheel. Bij de B3/D3 kan/kon (?) je wel het sportstuur krijgen (niet het M-stuur), maar dan heb je 't Alpina-logo niet. Bij de B5/B6/B7 was 't altijd het basisstuur.
Doet veel af van de looks in het permanente gezichtsveld van de bestuurder. Als je b.v. vaak op een Individual-stuur kijkt in een '6, en dan zo'n duffe molenwiek ziet in een B5: pijnlijk.
Net zoals je de bovenste stukken van de deuren, net onder het raampje, niet kan aanpassen naar smaak, dus?
Zonde overigens dat Alpina zijn 4,4 biturbo nu in zowel de 5, 6 (near future) en 7 propt. Heb jij enig zicht op wat andere krachtbronnen waar ze mee bezig zijn? De 3 zal ongetwijfeld wel wat anders krijgen, maar waarschijnlijk ook behoorlijk BMW-a-like.
Nope, andere stuurwielen zijn niet te bestellen, tenzij ze op de optielijst staan. Heeft te maken met de knoppen voor de versnellingsbak en de homologatie van het geheel. Bij de B3/D3 kan/kon (?) je wel het sportstuur krijgen (niet het M-stuur), maar dan heb je 't Alpina-logo niet. Bij de B5/B6/B7 was 't altijd het basisstuur.
Doet veel af van de looks in het permanente gezichtsveld van de bestuurder. Als je b.v. vaak op een Individual-stuur kijkt in een '6, en dan zo'n duffe molenwiek ziet in een B5: pijnlijk.
Ja man, echt enorm lelijk, zou al een reden zijn voor mij om geen Alpina te kopen, moest ik de keuze hebben uiteraard.
Het ergste was nog het stuur van de E65, gewoon een standaard stuur uit de E60. Past totaal niet in het plaatje.
Naar hetgeen ik onthouden heb zouden er 5 exemplaren gebouwd zijn.
Bevestigd door alpina-archive.com, dat ook stelt dat er 5 stuks zijn en allemaal voor Japan, maar in het archief staat de eerste nog altijd in Duitsland verblijvend (of teruggekeerd, ook mogelijk). En productienummer 004 is er tussenuit gevallen, merkwaardig
Naar hetgeen ik onthouden heb zouden er 5 exemplaren gebouwd zijn.
Bevestigd door alpina-archive.com, dat ook stelt dat er 5 stuks zijn en allemaal voor Japan, maar in het archief staat de eerste nog altijd in Duitsland verblijvend (of teruggekeerd, ook mogelijk). En productienummer 004 is er tussenuit gevallen, merkwaardig
Comment