Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zijn die van Sytner zeker?

Echt afschuwelijk samengesteld. Zeer on-Alpina.

Jammer van de crash!

Comment

• Klopt, Sytner.
      Samenstelling is inderdaad erg lelijk. Vooral de kleur van de velgen is belachelijk, vind ik.
      Kleur van de wagen an sich is best ok, maar past beter bij iets als een M3, vind ik.
      Last edited by ; 30/07/2011, 14:35.

Comment

• http://www.alpina-automobiles.com/in...auchtwagen_pi1[cmd]=singleview&tx_bgmgebrauchtwagen_pi1[preowned]=852&cHash=94a99846ec7a9095041df49ce89bc070

Belachelijk knap interieur.
        Pianolak zou het mogelijks nog iets knapper maken.

Comment

• Link werkt niet.

Comment

• Link

Nu zou het wel moeten lukken.
            Zoniet: Alpina homepage -> Bestand -> B5 biturbo -> laatste exemplaar

Comment

• Stuur. (wel vaker een pijnpunt bij Alpina)

Interieurbekleding vind ik ook knap, zelfs met het klassieke Alpina hout.

Het exterieur van de B5 ... ik moet er nog steeds aan wennen. Soms is 't yes (vaker met lichte kleuren), soms is 't hmmmm. Dit is de eerste '5 waarvan ik de M5 op slag een pak geslaagder vind dan de Alpina.

Comment

• Idem. Vooral de kont van de M5 is miljoenmiljard keer knapper. Vind ik althans.

Aan het stuur, daar kan je ongetwijfeld wat aan doen mits je voldoende duiten neertelt bij Alpina?

Dat Cognac gewolkt is echt een schitterende kleur, en de fijne structuur van dat leder is echt onvoorstelbaar, maar zonde dat het zo 'fragiel' is. Neem je dat in een auto die je dagelijks gebruikt, ik zou enorm hard balen bij elke keer je dat leer 'havent'.

Comment

• Nope, andere stuurwielen zijn niet te bestellen, tenzij ze op de optielijst staan. Heeft te maken met de knoppen voor de versnellingsbak en de homologatie van het geheel. Bij de B3/D3 kan/kon (?) je wel het sportstuur krijgen (niet het M-stuur), maar dan heb je 't Alpina-logo niet. Bij de B5/B6/B7 was 't altijd het basisstuur.

Doet veel af van de looks in het permanente gezichtsveld van de bestuurder. Als je b.v. vaak op een Individual-stuur kijkt in een '6, en dan zo'n duffe molenwiek ziet in een B5: pijnlijk.

Comment

• Net zoals je de bovenste stukken van de deuren, net onder het raampje, niet kan aanpassen naar smaak, dus?

Zonde overigens dat Alpina zijn 4,4 biturbo nu in zowel de 5, 6 (near future) en 7 propt. Heb jij enig zicht op wat andere krachtbronnen waar ze mee bezig zijn? De 3 zal ongetwijfeld wel wat anders krijgen, maar waarschijnlijk ook behoorlijk BMW-a-like.

Comment

• Topic over de E34 B10 4,6 Touring, en eentje die gerestaureerd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Nope, andere stuurwielen zijn niet te bestellen, tenzij ze op de optielijst staan. Heeft te maken met de knoppen voor de versnellingsbak en de homologatie van het geheel. Bij de B3/D3 kan/kon (?) je wel het sportstuur krijgen (niet het M-stuur), maar dan heb je 't Alpina-logo niet. Bij de B5/B6/B7 was 't altijd het basisstuur.

Doet veel af van de looks in het permanente gezichtsveld van de bestuurder. Als je b.v. vaak op een Individual-stuur kijkt in een '6, en dan zo'n duffe molenwiek ziet in een B5: pijnlijk.
                        Ja man, echt enorm lelijk, zou al een reden zijn voor mij om geen Alpina te kopen, moest ik de keuze hebben uiteraard.

Het ergste was nog het stuur van de E65, gewoon een standaard stuur uit de E60. Past totaal niet in het plaatje.
                        Last edited by ; 02/08/2011, 08:58.

Comment

• Alpina heiligschennis

van een automagazine dan nog wel

TUNINGTEST: Alpina B5 Bi-Turbo (2011)

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                            Goodwood FoS:

Hoe extreem mottig en on-Alpina!

Wat is er exact gebeurd eigenlijk?

Comment

• Ik heb het topic niet doorlezen, maar meende dat de bestuurder er in heeft geantwoord dus veronderstel dat hij/zij wel de oorzaak heeft gegeven...

Comment

http://www.pistonheads.co.uk/gassing...goodwood&mid=0

Ik heb het topic niet doorlezen, maar meende dat de bestuurder er in heeft geantwoord dus veronderstel dat hij/zij wel de oorzaak heeft gegeven...
                                Bestuurder niet, de passagier wel.
                                De auto is door de hooibalen gegaan, want veel te snel de bocht in.

Comment

• Alpina B8 4.0

Deze zie je niet zo vaak. Wat wil je ook, met vier geproduceerde exemplaren. En allemaal verkocht in Japan.

Comment

• Naar hetgeen ik onthouden heb zouden er 5 exemplaren gebouwd zijn.
                                    Bevestigd door alpina-archive.com, dat ook stelt dat er 5 stuks zijn en allemaal voor Japan, maar in het archief staat de eerste nog altijd in Duitsland verblijvend (of teruggekeerd, ook mogelijk). En productienummer 004 is er tussenuit gevallen, merkwaardig

Comment

• Leuk, maar doe mij maar een touring 4.6

Comment

Naar hetgeen ik onthouden heb zouden er 5 exemplaren gebouwd zijn.
                                        Bevestigd door alpina-archive.com, dat ook stelt dat er 5 stuks zijn en allemaal voor Japan, maar in het archief staat de eerste nog altijd in Duitsland verblijvend (of teruggekeerd, ook mogelijk). En productienummer 004 is er tussenuit gevallen, merkwaardig
                                        In deze link hebben ze het over vier geproduceerde exemplaren. http://v8.webkitchen.net/alpina.html

Comment

Working...
                                        X