Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de inleglijstjes zie ik wel zo graag ni dus daar zal ik wss wel Individual moeten gaan shoppen om pianolak te krijgen... misschien kan ik wel de hoogglans zwart krijgen via de garage die ze na levering plaatsen....
vraag me wel af of de 325d een serieuze meerwaarde geeft tov de 320d met 177pk
topsnelheid 238 km/h 232 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,3 s 7,9 s
verbruik binnen beb. kom 7,8 l/100km 6,0 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,5 l/100km 4,1 l/100km
verbruik gecombineerd 4,9 l/100km 4,8 l/100km
CO2 uitstoot 155 g/km 128 g/km
dus amper een halve seconde rapper, en 6km per u sneller in top... en iets dorstiger...
wel 50Nm meer koppel (400 vs 350) en iets rapper beschikbaar op 1300RPM ipv 2000...
Dat had niks te maken met het feit dat het bij Heinz was...
Op een ander had die kar het ook begeven..
neenee, voor mij is chippen een no-go...
1.8T's zijn zéér gevoelige blokken voor chippen. Zéker geen goed blok om aan een prutser te geven. In de handen van een goeie chiptuner is het echter een zeer dankbaar blok om te tunen.
Huidige motoren hebben altijd nog wat reserve he, dus al het goed wordt gedaan zou de levensduur van de motor toch niet achteruit gaan. (lees: ga naar een BMW specialist)
Hartge gaat tot 271 pk en 591 Nm voor de 325d, en zij lijken me toch genoeg ervaring te hebben. (klik)
En hoe rap de wind toch kan keren hé... vroeger waren Heinz en Bruno hier de chip-oppergoden...
die mannen hebben al duizenden auto's van nieuwe software voorzien maar het zijn enkel die enkele tientallen die er miserie mee hebben die meetellen als kwaliteitsmaatstaf...
ik wil es zien hoe er binnen 2-3 jaar nog opgekeken wordt naar kempower of die gasten in Brussel...
Jij hebt dat hele stressy tomski-verhaal dan nog niet gelezen?
Als je wagen na 't chippen niet meer start, dan heb je 'n probleempje.
jaja, ik heb al genoeg horrorverhalen van 1.8T's gelezen, die allerhande problemen veroorzaakten. As i said, 1.8T's moet je door vakmensen laten onderhanden nemen
1.8T's zijn zéér gevoelige blokken voor chippen. Zéker geen goed blok om aan een prutser te geven. In de handen van een goeie chiptuner is het echter een zeer dankbaar blok om te tunen.
Ik ga Heinz zeker geen prutser noemen, verre van... de manier waarop ie mijn kar toen gered heeft... hoedje af, ik zou het niet gekund hebben..
Dat mijn blokje niet goed was daar kan hij niet aan doen, een kameraad van me is daar ook met zijn 1.8T geweest en rijdt nu al 3 jaar probleemloos rond (120K erbijgedaan ondertussen)
Alle bobines hebben het begeven... regelmatig electronicaproblemen
maar er waren niet alleen problemen met het blok... ook de andere electronica begaf het regelmatig (openen van het dak, parkeersensoren, zetelverwarming)
ne maandagauto dus...
vanaf nu: if it aint broke, don't fix it... dus alleman blijft van mijn 320Cd
En hoe rap de wind toch kan keren hé... vroeger waren Heinz en Bruno hier de chip-oppergoden...
die mannen hebben al duizenden auto's van nieuwe software voorzien maar het zijn enkel die enkele tientallen die er miserie mee hebben die meetellen als kwaliteitsmaatstaf...
ik wil es zien hoe er binnen 2-3 jaar nog opgekeken wordt naar kempower of die gasten in Brussel...
Mensen praten maar over kwaliteit wanneer het mis gaat.
Eerlijkgezegd ben ik niet voor het idee dat één chiptuner probleemloos alle merken kan/doet.
Comment