Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb misschien 0,01% van m'n aantal kms dit jaar in dat hok gezeten, ik vind het genoeg. Ik voel me een kappersboy die wat show komt verkopen in zo'n wagen, enigste voordeel is dat je 2 vliegen in 1 klap slaat: je komt op je bestemming én je hebt een kleurtje bijgekregen.
Verder zou ik nooit een cabrio kopen, veel te veel geluid als je doorrijdt.
Maar van zo'n ritjes naar Zürich waar je grotendeels tussen de 50 en de 100 blijft, da's wel 'ns leuk, absoluut. En ik heb het gevoel dat ie ook wat losser is gekomen, geluid vooral. Komt echt een leuke brom uit nu.
En ik wist dat je dat ging terugzeggen
Maar het feit dat je dit zegt maakt je wel een kapper
Ik ben er trouwens ook van afgestapt he Fast sedans for life
BMW heeft in de E30 3-reeks en in de E28 5-reeks een 2,7-liter grote 6-cilinder geleverd die op arm mengsel draaide. De 325e en de 525e dus. Motor had minder vermogen dan een x20i, maar wel relatief veel koppel (logisch, met zo'n cilinderinhoud). De motor had een benzine-atypisch laag toerentalbereik (maximum vermogen ergens halfweg tussen 4k en 5k tpm), en de motor was voornamelijk bedoeld om zo weinig mogelijk te verbruiken bij constante snelheden. Een typische autostradecruiser dus, maar niet aan hoge tempi.
't Was eigenlijk een doodgeboren kind omdat dan de turbodiesels geleidelijk opmars maakten. Tot dan toe was een diesel met 120pk een zeldzaamheid (eerder 60pk, ja), en de 525e en 325e hebben dan ook 't gras van voor hun voeten weggemaaid gezien door de opkomst van de 524td en 324td, die de dieselwereld toen vierkant op hun kop zetten.
Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
BMW heeft in de E30 3-reeks en in de E28 5-reeks een 2,7-liter grote 6-cilinder geleverd die op arm mengsel draaide. De 325e en de 525e dus. Motor had minder vermogen dan een x20i, maar wel relatief veel koppel (logisch, met zo'n cilinderinhoud). De motor had een benzine-atypisch laag toerentalbereik (maximum vermogen ergens halfweg tussen 4k en 5k tpm), en de motor was voornamelijk bedoeld om zo weinig mogelijk te verbruiken bij constante snelheden. Een typische autostradecruiser dus, maar niet aan hoge tempi.
't Was eigenlijk een doodgeboren kind omdat dan de turbodiesels geleidelijk opmars maakten. Tot dan toe was een diesel met 120pk een zeldzaamheid (eerder 60pk, ja), en de 525e en 325e hebben dan ook 't gras van voor hun voeten weggemaaid gezien door de opkomst van de 524td en 324td, die de dieselwereld toen vierkant op hun kop zetten.
Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
Man soms vraag ik me echt af waarom je geen eigen wikipedia begint
daarstraks ook ergens gelezen maar er staat toch niet expliciet ergens dat het over een Mversie van De X series zou gaan? Wel de snellere versies van de X series.
M versie van X serie is compleet naast het concept en belachelijk...
Ja en neen. Hangt af van je standpunt.
De ML 63 AMG verkoopt gigantisch goed. En dat heeft 'ie ook voor 'n groot deel aan z'n familienaam te danken (of die nu "terecht" is of niet). Had 'ie ML 620 geheten, 'ie zou minder appeal gehad hebben, en m.i. ook minder verkopen. Dat moet BMW niet ontgaan zijn...
BMW heeft in de E30 3-reeks en in de E28 5-reeks een 2,7-liter grote 6-cilinder geleverd die op arm mengsel draaide. De 325e en de 525e dus. Motor had minder vermogen dan een x20i, maar wel relatief veel koppel (logisch, met zo'n cilinderinhoud). De motor had een benzine-atypisch laag toerentalbereik (maximum vermogen ergens halfweg tussen 4k en 5k tpm), en de motor was voornamelijk bedoeld om zo weinig mogelijk te verbruiken bij constante snelheden. Een typische autostradecruiser dus, maar niet aan hoge tempi.
't Was eigenlijk een doodgeboren kind omdat dan de turbodiesels geleidelijk opmars maakten. Tot dan toe was een diesel met 120pk een zeldzaamheid (eerder 60pk, ja), en de 525e en 325e hebben dan ook 't gras van voor hun voeten weggemaaid gezien door de opkomst van de 524td en 324td, die de dieselwereld toen vierkant op hun kop zetten.
Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
De 325e en de 525e (nog een béétje bekend bij de liefhebbers) hebben een OEM vervolg gekregen in de vorm van de E36 316g compact en de E34 518g touring (zelfs bij liefhebbers nagenoeg niet bekend). Dus af fabriek karren die op aardgas (=/= LPG) liepen. Je zal er nooit eentje tegenkomen die 't op z'n poep heeft hangen, want een monogram kon je niet krijgen op die karren. En ze hebben ook zo goed als niet verkocht (slechts een 20-tal 316g compact en slechts een 100-tal 518g touring).
De 325e en de 525e (nog een béétje bekend bij de liefhebbers) hebben een OEM vervolg gekregen in de vorm van de E36 316g compact en de E34 518g touring (zelfs bij liefhebbers nagenoeg niet bekend). Dus af fabriek karren die op aardgas (=/= LPG) liepen. Je zal er nooit eentje tegenkomen die 't op z'n poep heeft hangen, want een monogram kon je niet krijgen op die karren. En ze hebben ook zo goed als niet verkocht (slechts een 20-tal 316g compact en slechts een 100-tal 518g touring).
De ML 63 AMG verkoopt gigantisch goed. En dat heeft 'ie ook voor 'n groot deel aan z'n familienaam te danken (of die nu "terecht" is of niet). Had 'ie ML 620 geheten, 'ie zou minder appeal gehad hebben, en m.i. ook minder verkopen. Dat moet BMW niet ontgaan zijn...
Dacht wel dat je dat bedoelde.
Ja qua verkoopcijfers zou het hem zeker goed doen. Alhoewel de M liefhebber meer een coupe of sedan of cabrio zou kopen.
Vind dat jeep (4x4 )en sportwagen gewoon niet goed samengaan. Mag er wel wat "sportief" uitzien.
M is verlaagde ophanging, sport-onderstel, etc. Iets wat helemaal tegenovergestelde is van een (jeep, 4x4)
Geen idee, maar dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Al hebben ze eigenlijk gewoon een CNG-systeem aangekocht van een grote Duitse constructeur/verdeler, en dat een beetje properkes ingebouwd. Motorsturing wat aangepast en hoppa, in de prijslijsten dat ding. Meerprijs was ook niet mis (maar dat mag wel, de gastank was immers niet uit staal zoals vroeger de gewoonte was en nu nog vaak, maar uit composiet, om maar iets te zeggen).
Mjah, da's ondernemen, denk ik. Af en toe ook 'es een flater maken. 't Zal hen uiteindelijk minder maagzweren hebben opgeleverd dan b.v. de BMW '8 of de Z8.
Geen idee, maar dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Al hebben ze eigenlijk gewoon een CNG-systeem aangekocht van een grote Duitse constructeur/verdeler, en dat een beetje properkes ingebouwd. Motorsturing wat aangepast en hoppa, in de prijslijsten dat ding. Meerprijs was ook niet mis (maar dat mag wel, de gastank was immers niet uit staal zoals vroeger de gewoonte was en nu nog vaak, maar uit composiet, om maar iets te zeggen).
Mjah, da's ondernemen, denk ik. Af en toe ook 'es een flater maken. 't Zal hen uiteindelijk minder maagzweren hebben opgeleverd dan b.v. de BMW '8 of de Z8.
Z8 vanbuiten
Z8 vanbinnen
Ik wil het verschil in rijden wel eens voelen tov mijn S62
Ja qua verkoopcijfers zou het hem zeker goed doen. Alhoewel de M liefhebber meer een coupe of sedan of cabrio zou kopen.
Vind dat jeep (4x4 )en sportwagen gewoon niet goed samengaan. Mag er wel wat "sportief" uitzien.
M is verlaagde ophanging, sport-onderstel, etc. Iets wat helemaal tegenovergestelde is van een (jeep, 4x4)
Kan het niet goed uitleggen
Jawel, ge legt het m.i. goed uit.
Een echte M-liefhebber ziet nog de "oude" betekenis van die letter : straatwagens die door een competent team worden omgevormd tot bolides die zo goed als de meest perfecte mix van een dagelijkse auto en een ware sportwagen kunnen worden gezien. En dat willen we in zekere zin zo houden.
Toen de E34 M5 touring uitkwam werd er her en der ook moord en brand geschreeuwd, hoor. En nu vinden we die magistraal, en vinden we 't zelfs vreemd dat er geen M3 touring komt. Nochtans was het concept stationwagen (in die tijd met een duidelijk mindere carrosseriestijfheid dan hun berlinebroertjes) ook niet te rijmen met het concept sportwagen.
Ik heb 't genoegen gehad om toch redelijk wat met een X5 4.6is te rijden, en een keer kort met de 4.8is. 'k Heb ook al verscheidene Cayennes gereden (prefacelift S en turbo, en facelift turbo). Eerlijk? Die dingen rijden on-ge-lo-fe-lijk goed. Nooit voel je dat je met 2,4 ton op weg bent, je zou 't eerder 1,7 ton schatten. De nieuwe X5 (en 't schijnt de X6 nog meer) moet werkelijk verbluffend rijden voor zo'n kolos te zijn.
Dan vraag ik me af ... hoe lang gaan we nog "terecht" blijven roepen dat die de naam M onwaardig zijn?
Wat mij betreft : zolang BMW M GmbH écht sportversies blijft maken van de gewone BMW-karren, mogen ze zéker ook een SUV als de X6 (gesteld dat 'ie dan écht een zeer potente motor krijgt, en zich ook qua looks voldoende onderscheidt van z'n broertjes) de familienaam M geven. Ik zou er niet om malen.
En ik zou dat ook niet doen moest ik vandaag ook M-eigenaar zijn zoals jij.
We'll see, zeker? 'k Vrees er wel een beetje voor.
Comment