Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een Belgische 340R nu, al even zeldzaam: een rode...
Deze heeft +-220 pk, pa en broer hebben erin meegereden op VAB-autohappening (ik niet, maar wel in de 2 andere daar aanwezig )
De kleurstelling gaat goed samen met de Belgische nummerplaten
N.a.v. iemand die in het 24u/francorchamps of Schnitzer-topic zei dat een Motorsports Elise eigenlijk een Exige is, zet ik hier even de puntjes op de spreekwoordelijke i:
Dit is een Motorsports Elise:
Niet voor op de openbare weg, 200pk (teveel lawaai), soms centrale bestuurdersplaats! , voorlampen zijn optie (echt waar)
Een Exige is eigenlijk een Elise 190 (of 177-kit, meestal) met het koetswerk van een Motorsports Elise (paar kleine verschillekes)
Dus het zijn wel degelijk verschillende modellen, maarja das muggenzifterij eigenlijk hoor
Exige:
Maar nu twijfel ik even: had die in francorchamps een centrale zitplaats of niet...?
N.a.v. iemand die in het 24u/francorchamps of Schnitzer-topic zei dat een Motorsports Elise eigenlijk een Exige is, zet ik hier even de puntjes op de spreekwoordelijke i:
Dit is een Motorsports Elise:
Niet voor op de openbare weg, 200pk (teveel lawaai), soms centrale bestuurdersplaats! , voorlampen zijn optie (echt waar)
Een Exige is eigenlijk een Elise 190 (of 177-kit, meestal) met het koetswerk van een Motorsports Elise (paar kleine verschillekes)
Dus het zijn wel degelijk verschillende modellen, maarja das muggenzifterij eigenlijk hoor
Exige:
Maar nu twijfel ik even: had die in francorchamps een centrale zitplaats of niet...?
Sorry voor het late reageren
Dat was ik dus die een motorsports Elise en een Exige door elkaar gooide. Mijn excuses hiervoor.
Die Elise van de 24u had dus inderdaad een centrale zitplaats. Ik kan dus volgens uw uitleg afleiden dat het toch een Motorsports Elise was.
Een Belgische 340R nu, al even zeldzaam: een rode...
Deze heeft +-220 pk, pa en broer hebben erin meegereden op VAB-autohappening (ik niet, maar wel in de 2 andere daar aanwezig )
De kleurstelling gaat goed samen met de Belgische nummerplaten
Miljaarde zo mooi! Die blauwe ook ...
Ik dacht dat ze die wagen enkel in't grijs verkochten.
Efkes dit topic terug wat leven inblazen met wat indrukwekkende cijfers van de Lotus Exige 2004, in vergelijking met zijn concurrenten/collega's spotwagens:
Pk/L atmosferische motoren
1. Honda S 2000 120,2
2. Ferrari Challenge Stradale 118,5
3. Ferrari 360 Modena 112,1
4. BMW M GmbH M3 CSL 110,9
5. AC-Schnitzer CLS II 109 6. Lotus Exige (2004) 106,9
7. Porsche Carrera GT 106,8
8. Porsche 911 GT3 (2003) 105,8
Porsche GT3 RS 105,8
9. BMW M GmbH M3 E46 105,7
Remmen 100-0 in aantal meter
1. Porsche 911 GT3 Cup 32,2
2. BMW M GmbH M3 CSL 32,4 3. Lotus Exige (2004) 33,6
Subaru Impreza WRX STi 33,6
4. Porsche 911 GT3 (2003) 34
Porsche Carrera GT 34
5. Porsche GT3 RS 34,1
6. Lamborghini Gallardo 34,4
7. Porsche Boxster S 34,8
8. Mercedes SLR McLaren 35
Remmen 100-0 in aantal seconden
1. Porsche 911 GT3 Cup 4,3
2. Porsche GT3 RS 4,7
BMW M GmbH M3 CSL 4,7
Mercedes SLR McLaren 4,7
Pagani Zonda S 4,7
3. Callaway C12 4,8
Porsche Carrera GT 4,8
Ferrari Challenge Stradale 4,8 Lotus Exige (2004) 4,8
4. Porsche 911 Carrera (996) 5
Slalom 36m, in km/h
1. Porsche 911 GT3 Cup 136
2. Porsche Carrera GT 135
BMW M GmbH M3 CSL 135
3. Porsche GT3 RS 134
4. Lotus Exige 133 Lotus Exige (2004) 133
5. Lamborghini Gallardo 131
BMW Mini Cooper S Works 131
BMW Z4 3.0 SMG 131
6. Porsche 911 GT3 (2003) 130
Uitwijkproef 110m, in km/h
1. Porsche Carrera GT 157
BMW M GmbH M3 CSL 157
2. Porsche GT2 (996) 154
3. Mercedes SLR McLaren 152 4. Lotus Exige (2004) 150
Porsche GT3 RS 150
5. Porsche 911 GT3 (2003) 149
BMW Z4 3.0 SMG 149
6. Lamborghini Gallardo 147
7. TechArt GT street 143
Bij acceleratie vind je hem natuurlijk nergens in de toptien. In de rondetijden op Hockenheim-short en Nordschleife natuurlijk ook niet. Toch neemt de 111R (exige 2004 staat er niet bij, dit is al in de buurt) de maat van een E46 M3, z'n broertje Esprit V8, een Sl 55 AMG en een Sportec Audi RS4 met 460 pk!
Dat karretje blÃjft me verbazen :o
Merk wel dat al die metingen niet in dezelfde omstandigheden gedaan zijn, maar't geeft toch al een gedacht he.
Comment