Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nieuwe Lotus Elite.
Levering 2014
The ground-breaking new Elite is exactly that. It’s compact yet chic body is elegance incarnate. It’s not only exquisitely elegant, in keeping with Lotus’ core values, it’s a car of substance incorporating some of the very latest technological innovations Lotus has to offer. The slick retractable hard top version and the optional use of hybrid technology with KERS are typical examples of Lotus tailoring technology to deliver perfect performance.
Dany Bahar, CEO of Group Lotus said: “There’s no denying that the Elite is breathtakingly beautiful to look at but it’s so much more than that, it’s a car that over delivers in all other aspects as well. One could say it’s a car of perfect contradictions, it’s compact yet spacious, high performing yet low emitting, lightweight yet still reassuringly solid. It’s a car that we are exceptionally proud of at Lotus and we truly believe that there is nothing else like it out there both in terms of styling and performance."
“Make no mistake, there’s a definite market requirement for the Elite – it’s the ultimate sports car feel with comfort and space. There will always be those who believe that Lotus should stick to small sports cars but we didn’t take the decision to design something like the Elite lightly, it’s based on months of careful research and planning. It’s worth noting this sector has been very successful for us in the past and now the Elite raises the benchmark higher still.”
Set for release in spring 2014, this is an innovative, exciting GT that will set a new benchmark in design, performance and emissions. And it’s not all about sleek lines and stunning bodywork with this particular 2+2, what hides beneath this shark like exterior perfectly does the aesthetics justice. A front-mid positioned 5.0l V8 engine delivering up to 620 PS meaning drivers can expect to go from 0-100 km/h in approximately 3.5 to 3.7 seconds.
Hybrid technology: Hybrid gearbox with integrated electric motors and KERS
Cylinder: V8 Capacity: 5.0 litre Power/Torque: 620 PS / 720 Nm Rev limit: 8,500 rpm 0-100 km/h: 3.5 to 3.7 seconds Top speed: 315 km/h CO₂ approx (CO₂/km): 215 g/km** Weight: 1,650 kg Seats: 2+2 Transmission: Full Hybrid transmission Drive: RWD Start of production: Early 2014 Enters the market: Spring 2014 Price indication: Circa £115,000 (137.609€)
* Whilst the vehicle shown in this release is a Production Intent Prototype, it represents a concept vehicle being designed and developed by Lotus Cars. Lotus Cars reserves the right to change the external and internal design of the Production Intent Prototypes, the specification, performance, dimensions, weight, fuel consumption, powertrain details and any other product information at anytime and without notice for any reason whatsoever.
Details of performance, weight, fuel consumption and other production information relating to the Production Intent Prototypes are not official or proven figures and represent the intended performance, weight, fuel consumption and other product information of the Production Intent Prototypes .
The design, specification and performance figures for all Production Intent Prototypes will be confirmed following official testing and will be available from Lotus Cars.
De Esprit van vroeger was dat eigenlijk een lichtgewicht?
Niet echt zoals velen hier een (onjuist) beeld van Lotus hebben maar toch steeds rond het ton. De motoren met kleine longinhoud waren (en is in feite) het enige dat typisch Lotus is. De Esprit V8 was eerder ook al een auto die brak met die traditie dus ik vind dit dus evenzeer een echte Lotus.
Niet echt zoals velen hier een (onjuist) beeld van Lotus hebben maar toch steeds rond het ton. De motoren met kleine longinhoud waren (en is in feite) het enige dat typisch Lotus is. De Esprit V8 was eerder ook al een auto die brak met die traditie dus ik vind dit dus evenzeer een echte Lotus.
Mijn Esprit van '88 weegt al 1300kg! Dus ik vind dit gewicht van de Elite echt wel meevallen.
Vergelijk maar eens met z'n concurenten...
De Esprit V8 was eerder ook al een auto die brak met die traditie dus ik vind dit dus evenzeer een echte Lotus.
De Esprit V8 is er enkel en alleen gekomen om mee te kunnen spelen op de Amerikaanse markt ; een "simpele" 4-cylinder verkocht daar voor geen meter. Technisch gezien was de V8 ook allesbehalve een hoogvlieger : zeer veel motorische problemen
Mijn Esprit van '88 weegt al 1300kg! Dus ik vind dit gewicht van de Elite echt wel meevallen.
Vergelijk maar eens met z'n concurenten...
Tuurlijk maar als je iedereen zo hoort van "Dit is geen echte Lotus want hij weegt meer dan 750 kg" dan denk ik dat ze niet echt verder kijken dan hun neus lang is.
Vrijdag EINDELIJK mijn karretje terug 2 weken in de garage gestaan om bumper te herstellen, uiteindelijk volledig nieuwe kop erop, na lange discussie. Was iemand achterwaarts tegen gereden op een parking.
Zelden zo uitgekeken om terug met een auto te kunnen rijden
Comment