Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk Berichten
    i Love Krypton green :kwijl kwijl:
    De tandje op de laatste elise zijn er nu wel wat over ma bon

Iets suptielere tandjes !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk Berichten
      i Love Krypton green :kwijl kwijl:
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Heb gister eens de kans gehad om een half uurtje met de nieuwe Lotus R op circuit te rijden

Ik heb al langer is met een Lotus willen rijden. Alleen al om dat kart-gevoel eens te beleven. En ja, ik ben best wel onder de indruk!

Dit beestje stuurt heel vinnig en direct, houd mooi baan (al kan ie ook rondgaan... ) en voelt heel goed aan. Ikzelf zat er heel goed in. Pedalen stonden goed, versnellingen lekker kort en snel en het zicht was zalig!

Enige domper was wel het vermogen. Pas op, het marcheert, maar zo heel indrukwekkend vond ik het nu ook niet. Het is niet een wagen die geschikt is om bv de Ring of veel autostrade mee te doen, want dan schiet ie echt tekort. Toch dit model.

Maar voor de rest, alleen maar lof! Vooral op kleine, bochtige circuits!

Comment

• De Opel Speedster, maakt ie gebruik van hetzelfde chassis als de Lotus Elise?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                  De Opel Speedster, maakt ie gebruik van hetzelfde chassis als de Lotus Elise?
                  Jazeker

Op Zolder gereden met die Elise?

Als je net met een Ferrari 360 of 430 op stap bent geweest valt het vermogen natuurlijk helemaal tegen
                  Last edited by Lotuzzz; 02/05/2008, 19:15.
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    Jazeker

Op Zolder gereden met die Elise?
                    vetjes!

Neen, niet op Zolder. Op EIA ofzoiets in Frankrijk, vlakbij Pont L'eveque.
                    Héél zwaar de moeite! Mss een idee als forummeet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                      vetjes!

Neen, niet op Zolder. Op EIA ofzoiets in Frankrijk, vlakbij Pont L'eveque.
                      Héél zwaar de moeite! Mss een idee als forummeet...

http://www.circuit-karting.com/
                      Is het daar dat je kan kiezen tussen Speedster, Elise, Renault Sport Spider en Caterham 7?

Al eens van gehoord. Hmm, de moeite dus
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Is het daar dat je kan kiezen tussen Speedster, Elise, Renault Sport Spider en Caterham 7?

Al eens van gehoord. Hmm, de moeite dus
                        idd

Vanmorgend dan meegereden in de Lotus Super7, met Wannes aan het stuur.
                        Maar how, dat ding marcheert wel In bochten fenomenaal! Praktisch alles wat toen mee op de baan was, (Renault Spyder, Elise, Clio RS, etc) moest eraan geloven!

Comment

Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• tja.. zonde

Comment

• 340R

*denkt terug aan een test uit de autogids van een paar jaar terug*

Dacht een test door Xavier Daffe die naar Engeland mocht om kennis te maken met de 340R, zalig
                              Enige commentaar dat hij had waren de banden: "slicks die met behulp van een zakmesje een profiel hebben gekregen, helaas was het tijdens de test op het thuiscircuit van Lotus tamelijk nat waardoor het jaarlijks aantal spins in een wagen drastisch omhoogging. Dat verschillende werknemers van de fabriek dan ook nog buitenuit kwamen om te kijken naar mijn 'rijkunsten' was niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen. Dan maar zo snel mogelijk de kleine achterbaantjes gaan opzoeken"

Aahja en op de foto's begon de uitlaat al blauw-achtig uit te slaan door de hitte Zóó vet

Edit: Toen de 34OR werd ontworpen met als doel 340pk/ton bleek dat al snel té hoog te zijn, ondertussen breng Caterham zijn V8-kitcar uit met 500pk voor 500 kilo Geschiftheid
                              Last edited by quadrifoglio; 07/05/2008, 21:04.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ja, die test ken ik ook maar al te goed

Er zijn er maar 340 van ter wereld, maar er wordt wel mee gereden, en hoe! Dat vind ik schitterend.
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Lotusjes zijn geen garage-queens, gelukkig

Ja dat was een test die mij echt is bijgebleven, alleen al omdat de 340R er totaal anders uitzag als een "normale" wagen en dat hij ook zo presteerde. En de test was ook niet slecht geschreven.

"Het tempo gaat omhoog en de uiteinden van het 4-puntsharnas geselen al vlug de bovenbenen, ook de snel-snel aangebrachte deo van deze morgen komt ronddwalen,..."

*krijgt spijt dat hij vorig jaar niet naar de meeting is gegaan met tussenstop bij 340R en een stuk of 3 esprits*

Comment

• Zijn die zo zeldzaam?
                                    Een Amerikaans exemplaartje van een enthousiaste racer:

Ja, baggere foto's, ik weet het...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Zijn die zo zeldzaam?
                                      Ja, ik heb er nog maar drie tegelijk in een oogopslag gezien.

340 exemplaren.
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• een 340R of een Ariel Atom

ik zou het niet weten

Comment

• 340R is zeldzamer enzo, maar ik denk (denk hè, heb nog nergens een vergelijkende test gelezen tussen die 2) dat een Atom nog net wat beter/fijner/aparter zal rijden.

Atom met 220pk will do
                                          En dan nog een 340R bijkopen daarna

Comment

Working...
                                          X