Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die vleugeltjes waren de 1e keer in de geschiedenis van Benz dat er iets op een Benz stond dat ontworpen was omdat het op dat moment mode was. Daarvoor bepaalde Benz zijn eigen richting, wars van alle mode- en andere grillen.
Dat is nochthans wat velen beweren, als ze met die kar gereden hebben...
goh... mijn ervaring slaat vooral op de vorige A, met de nieuwe heb ik niet zo veel ervaring. En eigenlijk durf ik moeilijk te vergelijken, omdat ik toen nog niet veel rij-ervaring had. Puur objectief durf ik wél te zeggen dat ik met die A op bepaalde trajecten (op- en afritten bijvoorbeeld) bochtensnelheden haalde die ik nog met onze 5, nog met de mondeo haal. Dat ding reed enorm stabiel, wat misschien wel met de verlengde wielbasis te maken had.
Maar qua stuurgevoel, zitpositie, motor (tractor!), afwerking ed. geef ik je ruimschoots gelijk. Alleen was die kar door al z'n elektronica overdreven veilig afgesteld, en kon je er echt gek mee doen, maar daarvoor moest je wel aan stuurgevoel en zitpositie wennen.
Maar of ik er nu graag mee zou rijden (los van z'n uiterlijk en imago).... ik denk het niet.
Ohja, even opmerken dat er nog wel auto's zijn die hard door de bocht kunnen en 'ingenieus' zijn ed. Maar daarom nog niet de naam Mercedes waardig, en dat slaat ook op deze A-klasse, en ik denk dat dat ook is wat matteus bedoelt...
Comment