Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij de E heeft torquebraken meer effect, dan heb je instant power omdat de druk al is opgebouwd.
Als je je voet snel neer ramt vertrekt 'ie eerst hard en dan pas krijg je de brute duw dat alles ineens vrijkomt...
Maar dat komt door het turbodiesel karakter wrs.
Ik vermoed dat het bij een kompressor niet anders is?
Bij de E heeft torquebraken meer effect, dan heb je instant power omdat de druk al is opgebouwd.
Als je je voet snel neer ramt vertrekt 'ie eerst hard en dan pas krijg je de brute duw dat alles ineens vrijkomt...
Maar dat komt door het turbodiesel karakter wrs.
Ik vermoed dat het bij een kompressor niet anders is?
Nee hoor, je hebt volkomen gelijk over die 55 AMG. Hij moest torque-braken om de torque converter te preloaden.
Maar er zijn ook wagens die op straatbanden geen benefit hebben van torque-braken. Voorbeeld hiervan is een CL600 (de last gen - ik ben de code vergeten), die heeft namelijk zo veel koppel dat je met torque braking alleen te veel wielspin off the line krijgt.
Oorspronkelijk geplaatst door Edmunds Inside Line
With the ESP off, mash the gas and the CL600 leaves with exactly the correct amount of wheelspin. M-B has figured the tire-grip/gear ratio/torque converter relationship down to perfection. The rate of acceleration seemed to increase as speed increased. It feels like it would run right up to top speed at the same rate. Upshifts are very smooth -- almost imperceptible.
Mja, dat probleem heb je met een 55 AMG nochtans ook, met het ESP uit rookt dat ding gewoon tot 130 zijn banden op...
En met het ESP aan vertraagt dat ferm denk ik
Mja, dat probleem heb je met een 55 AMG nochtans ook, met het ESP uit rookt dat ding gewoon tot 130 zijn banden op...
En met het ESP aan vertraagt dat ferm denk ik
Oproken of gewoon lichtjes wielspin? Een beetje wielspin soms beter dan geen wielspin.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Comment