Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door whoop Bekijk Berichten
    Daar heb je helemaal gelijk in Bimmer. Het zou mooi zijn als ik voor 2-3 duizend euro klaar was. Maarja, ik denk natuurlijk wel: Liever iets meer uitgeven voor een auto van goede kwaliteit dan minder voor eentje waar ik vervolgens hoge garagekosten aan heb. Even ter orientatie Namaz, hoeveel zou jij ongeveer voor je auto vragen? (mag ook in een pn).

Op wat voor websites adverteren jullie normaal gesproken met je auto's, en waar zouden jullie zoeken?

bedankt,

Marco
    Namaz zijn kar gaat voor een veelvoud van jouw budget
    Ikzelf zoek op autoscout, 2ehands en kapaza. En mobile als die uit DE mag komen.

Comment

• Klinkt interessant, Polleke. Bedankt voor de tip. Ik kijk nog even rond en laat het je dan weten. Had ook bij autoscout naar de opel corsa zitten kijken, daar heb ik ook een paar goeie gezien. Iemand verder nog tips?

Ook bedankt voor de tips trouwens, bimmer. Ik kijk nog even rond, misschien gaat het budget nog wel een keer ietsje omhoog;-)
      Last edited by ; 22/06/2015, 13:34. Reden: vergeten te antwoorden op bimmer

Comment

• Even een update: Heb net een mooie opel corsa 1.0 gekocht, bijna 3000 euro, 86.000 kilometer. Auto is van 2005. Ben er heel erg blij mee. En jullie bedankt voor het meedenken!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whoop Bekijk Berichten
          Even een update: Heb net een mooie opel corsa 1.0 gekocht, bijna 3000 euro, 86.000 kilometer. Auto is van 2005. Ben er heel erg blij mee. En jullie bedankt voor het meedenken!!
          Vind je die niet underpowered? Heb indertijd ook eens met een 1.0 gereden, en ik vond die echt niet vooruit te branden.
          De 1.2 was al pakken beter.
          Hoe dan ook, congrats!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Vind je die niet underpowered? Heb indertijd ook eens met een 1.0 gereden, en ik vond die echt niet vooruit te branden.
            De 1.2 was al pakken beter.
            Hoe dan ook, congrats!
            Dankjewel! Ja je moet wel bedenken dat ik niet zulke heel hoge eisen heb he. Ben er tot nu toe heel tevreden mee. Maar heb ook nog niet echt grote afstanden gereden. Misschien is de 1.2 een doorgroeimogelijkheid!

Comment

• Comment

• Toch tof bakske die Adam S. Kuipjes zitten ook heel goed.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• had ik nog nooit gezien : Opel Blitz
                  Cool !

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

• In september 2016 is mijn huidige bedrijfswagen afgeschreven.
                    Ik begin stilaan te denken aan een opvolger.
                    Momenteel heb ik 2 voorkeuren: Insignia (1.6 Turbo ECOTEC® Start/Stop 170 pk) of Cascada (1.4 Turbo Manueel 6 Start & Stop 140pk)

Natuurlijk is het ook de pro's en contra's van beide (type) wagens met elkaar afwegen.

Werk - Kantoor is ongeveer 10 km, vandaar de keuze voor benzine.
                    Ik moet wel soms wel op (verdere) verplaatsing gaan, maar dit is 2 a 3 keer per week.

2011 Opel Insignia 2.0 CDTI
                    2010 Opel Astra J 1.4I
                    1998 Opel Astra G 1.4I

Comment

• Die cascada 1.4 zuipt wel dat het niet schoon is. Zijn natuurlijk ook 2 totaal verschillende auto's, break/5d vs cabrio.

Comment

• Die 1.4 in de Cascada verbruikt meer dan de 1.6 in de Insignia?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Cascada weegt 1601kg, Insignia weegt 1471kg.
                          Verder moet ik niet uitleggen zeker...
                          Dat mijn E46 330i zuiniger was tegen hoger tempo op een ritje naar de Ring dan een Astra ST 1.4T zegt ook genoeg?

Comment

• Schuurvondst van 35 Opels onder de hamer

Verken de charme van oldtimers met iconische modellen en de passie achter hun restauratie. Zie waarom deze voertuigen zo geliefd zijn.

https://www.bva-auctions.com/auction...e=oldtimerblog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Die 1.4 in de Cascada verbruikt meer dan de 1.6 in de Insignia?
                              Ja. Cascada is echt nen zware auto. Zelf met de 2liter diesel is het verbruik aanzienlijk. Zeker ivg met de insignia.
                              Last edited by IbifaHo; 30/10/2015, 18:40.

Comment

• Ik zou voor de Insignia gaan, reden is hierboven al aangehaald
                                Geen spurtbom maar rijd wel leuker en stiller als de diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Cascada weegt 1601kg, Insignia weegt 1471kg.
                                  Verder moet ik niet uitleggen zeker...
                                  Dat mijn E46 330i zuiniger was tegen hoger tempo op een ritje naar de Ring dan een Astra ST 1.4T zegt ook genoeg?
                                  Is dat niet normaal dat die 6 cilinder zuiniger is bij hoge snelheid dan een 1.4 turbo?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  All'alba vincerò!

Comment

• Ik denk toch voor de Insignia Sports Tourer te gaan.

Wat denken jullie van de 1.6 CDTI Start&Stop Manueel 6 136pk (100kW)?

CO2 emissie van 109 g/km zit hier wel heel goed (voordeel alle aard...)
                                    Maar ook die van de 2.0 CDTI ECOTEC® Start/Stop 170hp is redelijk laag met 119g/km.

De benzine versie met 170 pk zit aan 152g/km wat toch al minder aantrekkelijk is.
                                    2011 Opel Insignia 2.0 CDTI
                                    2010 Opel Astra J 1.4I
                                    1998 Opel Astra G 1.4I

Comment

• Awel ik moet zeggen die 1.6CDTI 136pk rijdt heel goed en geeft niet het gevoel van te traag te zijn. Natuurlijk de 2.0 gaat 'beter' rijden maar ik zou liever wat extra opties hebben ipv de 2.0. Veel hangt af van het budget.

Comment

• Volgens de pers is de 2.0 170 veel beter en ook enorm stiller, zelf heb ik er nog mee gereden. Denk niet dat we al zo één besteld hebben.
                                        De 1.6 vond ik persoonlijk niet veel beter of slechter als de oude 2.0 maar blijft een lichte motor voor een zware kas. Bij inhalen op de autosnelweg zal je dat wel snel voelen denk ik. Benzine 170pk is ook niet slecht maar terug tamelijk licht voor een zware kas eenmaal je wil doorduwen, verder wel lekker stil en aangenaam bij normaal rijden imo

Kortom: ga voor de 2.0turbo benzine!!
                                        Of je koopt onze Insignia V6 stockwagen

Comment

• Of meteen een OPC? bzn ook wel benieuwd naar de nieuwe 2.0 170. Dacht dat we er eentje in bestelling hadden staan.

Comment

Working...
                                          X