Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LADA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dikke foto's! Lada op het derde

Comment

• Je hebt ze vermoedelijk wel niet allemaal gezien, want Atenza heeft ze reeds gedelete zie ik
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Zalige foto's van ne zaligen bak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
          Je hebt ze vermoedelijk wel niet allemaal gezien, want Atenza heeft ze reeds gedelete zie ik
          De 3 die er nu staan...

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
          Zalige foto's van ne zaligen bak
          Jammer dat er geen foto's zijn van de fotograaf die foto's pakt

Comment

• Volgende maand (lees eind februari) kom ik ook weer op de baan. We moeten dan maar eens wat rolling pics gaan maken.

Comment

• Haha, zo vet.

Comment

• Comment

• Gaat den boris naar kallo?

Comment

• Naast de Defender is de Lada Niva wellicht de meest primitieve en tegelijk sympathieke blubberheld die je heden ten dagen nog nieuw in de showrooms kunt vinden. Helaas niet meer bij ons, en ook Duitsland heeft afscheid moeten nemen van de alles trotserende Rus. Dat laatste lijkt nu verleden tijd.

De Niva is al enige jaren druk bezig met het opbouwen van een cultstatus. De Niva, in sommige markten als Taiga te koop, is bij ons niet meer nieuw te koop. In Duitsland kon je hem nog langer aanschaffen, maar ook dat behoort alweer even tot het verleden. Goed nieuws voor de Lada-adepten, de Duitse Lada-importeur heeft een omweg gevonden om z'n trouwe schare fans toch aan zo'n robuuste Rus te helpen.
                    Door de Russische fabriek in Togliatti zelf opdracht te geven tot het bouwen van Niva's komt de importeur als kleine producent in de boeken te staan. Slimme administratie maakt het mogelijk om de Niva op de markt te brengen en zo de Europese uitstoot- en veiligheidsnormen te omzeilen.
                    De Niva gaat in Duitsland 10.990 euro kosten. In Nederland krijg je een nieuwe Niva niet meer op kenteken, mogelijkerwijs is-ie nu in Duitsland eerst op kenteken te zetten. Vervolgens zou-ie geïmporteerd kunnen worden.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Volgens Lada’s persvoorlichter Alexander Sniffing komt het Russische merk vóór 2017 met vijf nieuwe modellen: twee crossovers, een sedan, een hatchback en een SUV.

In Nederland zien we vrijwel nooit een Lada, maar in thuisland Rusland staan er vrolijk vier modellen van het merk in de verkoop-top-tien. Om die goede positie te behouden komt Lada vóór 2017 met vijf nieuwe modellen, zo meldt voorlichter Sniffing aan het Russische persbureau RIA.
                          Het eerste model wordt een sedan in het B-segment en de opvolger van de Priora. Van die auto, met de codenaam 2180, komt ook een hatchback-variant, die volgens de geruchten iets hoger gepositioneerd wordt dan de bestaande Kalina. Op basis van die in 2015 te lanceren auto wordt weer een crossover gemaakt, die het aanbod vanaf 2016 komt verrijken en de strijd aangaat met auto’s als de Ford EcoSport.
                          Voordat het zover is komt Lada echter eerst nog met een grotere crossover in het C-segment. Die auto zou geïnspireerd zijn op de X-Ray (foto 1), een vorig jaar gepresenteerde conceptcar. De productieversie wordt de duurste auto in het Lada-gamma.
                          Tenslotte is er – eindelijk – een opvolger voor de klassieke Niva, die sinds 2009 als Lada 4x4 door het leven gaat. De auto is al sinds 1977 vrijwel ongewijzigd in productie, en een nieuw model moet in 2017 een einde aan dat tijdperk maken.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Eind van een tijdperk: Lada Samara met pensioen

Het was stiekem onder onze radar door gegelipt, maar in de laatste week van december heeft het Russische AvtoVAZ dan echt de allerlaatste Lada Samara geproduceerd.

Daarmee is een eind gekomen aan een van Rusland's bestverkopende auto's ooit. Het model is 29 jaar op de markt geweest, en mag zich daarmee tussen de Volkswagen Jetta Mk. 2 (ook sinds 1984) en de Fiat Uno (sinds 1983) parkeren.
                              Het laatste geproduceerde model is een spierwit exemplaar, en gaat door het leven met typeaanduiding 2114. De levensloop van de sedan (2115, Diva) liep in 2012 al ten einde en ook de driedeurs hatchback moest al eerder het veld ruimen.
                              De Samara was een van de eerste, zo niet de eerste, Russische 'moderne' auto's met voorwielaandrijving. Grappig detail: de motoren die Lada in de neus van de Samara lepelde zijn tot stand gekomen met enige bemoeienis van Porsche.
                              In Nederland heeft Lada met 19.057 bijna 20.000 exemplaren aan de man weten te brengen. De Samara 2, zoals-ie vanaf 1997 in Rusland werd gedoopt, is hier nooit op de markt geweest. De 110 en Priora hebben langzaamaan steeds meer Samara-kopers naar zich toe weten te trekken.

Comment

Comment

Comment

• Vrienden van mijn ouders hadden een witte vijfdeurs Samara. Ik zou eens oude vakantiefoto's moeten opzoeken van Tsjechië/Slovakije.

Comment

• Comment

• haha, leuk om nog ladalovers te vinden.
                                        Zelf ben ik voorzitter/mede-oprichter van de Belgische Nivavrienden en heb dus wel een paar Niva's

m'n daily en offroader: een diesel van 96

m'n oldtimer van 86

m'n niva cabrio (savanne) in projectfase. Deze kocht ik samen met m'n zoon.
                                        Duurt nog wel even voor deze gerestaureerd is

en nog een supergeile 2101 1200S, ook van mezelf en m'n zoon. Helemaal origineel en maar 43000 km

Comment

Working...
                                        X