Na jaren in NL ga ik waarschijnlijk terug naar een Belgische werkgever en het pakket zou een auto bevatten.
Nu ben ik nog steeds van de V70 tevreden, dus was helemaal niet aan het kijken naar iets anders, en dus ook niet op de hoogte van het aanbod.
Het aanbod (bevat geen echte hybride, enkel "mild") :
- Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €3000 opties
- Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €1900 opties / Sportback
- Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range / Technology pack en €250 opties
- BMW 316dA Touring 122 pk Advantage / Business pack en €1200 opties + metaalkleur
- Mercedes C200d break 163 pk Business Line automaat met €3500 opties + metaalkleur
- Audi Q5 30 TDi 136 pk Attraction automaat / Business Edition en €1000 opties
- en een VW Tiguan die me helemaal niets zegt
Ik kom van auto's met redelijk wat vermogen en koppel, hou van comfort en ga graag met 4 volwassenen op reis. De V70 was hiervoor de perfecte alleskunner. Met fietsendrager op de trekhaak en dakkoffer ook ideaal voor een fietsvakantie.
Als ik dit lijstje zie, dan denk ik dat een Q5 of 316dA meteen afvallen wegens te weinig vermogen. Een 316 lijkt me ook aan de kleine kant.
De Q4's heb ik nog niet mee gereden, wel al in gezeten, dus is nog gedeeltelijk een vraagteken. De ruimte in een standaard Q4 is OK, de hoofdruimte in de Sportback is te beperkt. Maar qua rijgedrag, vermogen, comfort en autonomie weet ik nog niet wat ik hier moet verwachten.
De Mustang idem: ik heb er ingezeten en de ruimte is OK, maar verder ga ik er zeker ook eens mee rijden om de rest te testen.
De Mercedes is niet electrisch maar een mild hybrid diesel, maar is qua combinatie ruimte/comfort/prestaties/wegligging/autonomie wel hélemaal in orde wat mij betreft. Op dit moment heeft deze mijn voorkeur.
Wat zouden jullie doen ? Positieve of negatieve ervaring met deze Q4, Mustang of Mercedes ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
December '23... Tegen het moment dat ik echt iets moet kiezen, is het aanbod veranderd.
- Audi Etron 55 Quattro Advanced en €3000 opties
- Audi Q4 E-tron 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
- Audi Q4 E-tron Sportback 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
- Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range en €5000 opties
- BMW i4 eDrive 40 en €5000
- BMW iX3 Inspiring en €4000
- Mercedes EQE 350+ LR en €3500
- Mercedes EQB 250 Business Line en €8000
Nu ben ik nog steeds van de V70 tevreden, dus was helemaal niet aan het kijken naar iets anders, en dus ook niet op de hoogte van het aanbod.
Het aanbod (bevat geen echte hybride, enkel "mild") :
- Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €3000 opties
- Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €1900 opties / Sportback
- Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range / Technology pack en €250 opties
- BMW 316dA Touring 122 pk Advantage / Business pack en €1200 opties + metaalkleur
- Mercedes C200d break 163 pk Business Line automaat met €3500 opties + metaalkleur
- Audi Q5 30 TDi 136 pk Attraction automaat / Business Edition en €1000 opties
- en een VW Tiguan die me helemaal niets zegt
Ik kom van auto's met redelijk wat vermogen en koppel, hou van comfort en ga graag met 4 volwassenen op reis. De V70 was hiervoor de perfecte alleskunner. Met fietsendrager op de trekhaak en dakkoffer ook ideaal voor een fietsvakantie.
Als ik dit lijstje zie, dan denk ik dat een Q5 of 316dA meteen afvallen wegens te weinig vermogen. Een 316 lijkt me ook aan de kleine kant.
De Q4's heb ik nog niet mee gereden, wel al in gezeten, dus is nog gedeeltelijk een vraagteken. De ruimte in een standaard Q4 is OK, de hoofdruimte in de Sportback is te beperkt. Maar qua rijgedrag, vermogen, comfort en autonomie weet ik nog niet wat ik hier moet verwachten.
De Mustang idem: ik heb er ingezeten en de ruimte is OK, maar verder ga ik er zeker ook eens mee rijden om de rest te testen.
De Mercedes is niet electrisch maar een mild hybrid diesel, maar is qua combinatie ruimte/comfort/prestaties/wegligging/autonomie wel hélemaal in orde wat mij betreft. Op dit moment heeft deze mijn voorkeur.
Wat zouden jullie doen ? Positieve of negatieve ervaring met deze Q4, Mustang of Mercedes ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
December '23... Tegen het moment dat ik echt iets moet kiezen, is het aanbod veranderd.
- Audi Etron 55 Quattro Advanced en €3000 opties
- Audi Q4 E-tron 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
- Audi Q4 E-tron Sportback 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
- Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range en €5000 opties
- BMW i4 eDrive 40 en €5000
- BMW iX3 Inspiring en €4000
- Mercedes EQE 350+ LR en €3500
- Mercedes EQB 250 Business Line en €8000
Comment