Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Alweer een) keuze bedrijfswagen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• (Alweer een) keuze bedrijfswagen...

Na jaren in NL ga ik waarschijnlijk terug naar een Belgische werkgever en het pakket zou een auto bevatten.
    Nu ben ik nog steeds van de V70 tevreden, dus was helemaal niet aan het kijken naar iets anders, en dus ook niet op de hoogte van het aanbod.

Het aanbod (bevat geen echte hybride, enkel "mild") :
    - Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €3000 opties
    - Audi Q4 E-tron 40 Attraction / pack Business en €1900 opties / Sportback
    - Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range / Technology pack en €250 opties
    - BMW 316dA Touring 122 pk Advantage / Business pack en €1200 opties + metaalkleur
    - Mercedes C200d break 163 pk Business Line automaat met €3500 opties + metaalkleur
    - Audi Q5 30 TDi 136 pk Attraction automaat / Business Edition en €1000 opties
    - en een VW Tiguan die me helemaal niets zegt

Ik kom van auto's met redelijk wat vermogen en koppel, hou van comfort en ga graag met 4 volwassenen op reis. De V70 was hiervoor de perfecte alleskunner. Met fietsendrager op de trekhaak en dakkoffer ook ideaal voor een fietsvakantie.

Als ik dit lijstje zie, dan denk ik dat een Q5 of 316dA meteen afvallen wegens te weinig vermogen. Een 316 lijkt me ook aan de kleine kant.
    De Q4's heb ik nog niet mee gereden, wel al in gezeten, dus is nog gedeeltelijk een vraagteken. De ruimte in een standaard Q4 is OK, de hoofdruimte in de Sportback is te beperkt. Maar qua rijgedrag, vermogen, comfort en autonomie weet ik nog niet wat ik hier moet verwachten.
    De Mustang idem: ik heb er ingezeten en de ruimte is OK, maar verder ga ik er zeker ook eens mee rijden om de rest te testen.

De Mercedes is niet electrisch maar een mild hybrid diesel, maar is qua combinatie ruimte/comfort/prestaties/wegligging/autonomie wel hélemaal in orde wat mij betreft. Op dit moment heeft deze mijn voorkeur.

Wat zouden jullie doen ? Positieve of negatieve ervaring met deze Q4, Mustang of Mercedes ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

December '23... Tegen het moment dat ik echt iets moet kiezen, is het aanbod veranderd.

- Audi Etron 55 Quattro Advanced en €3000 opties
    - Audi Q4 E-tron 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
    - Audi Q4 E-tron Sportback 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
    - Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range en €5000 opties
    - BMW i4 eDrive 40 en €5000
    - BMW iX3 Inspiring en €4000
    - Mercedes EQE 350+ LR en €3500
    - Mercedes EQB 250 Business Line en €8000
    Last edited by K2; 16/12/2023, 22:14.

Persoonlijk zou ik ook voor de C-klasse gaan, prachtkar!

Zeker als het een leasing is want als particulier krijgen ze mij bij dat incompetent zootje stealers niet meer binnen. Ze verkopen eigenlijk ook alleen nog maar aan leaserijders, dus...
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

OK, en ja, leasing . Mocht er een goed uitgeruste en pittige V60 of XC60 in het aanbod gezeten hebben, dan hadden deze zonder meer mijn voorkeur gehad... Maar ja, het lijstje kandidaten is beperkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      incompetent zootje stealers
      Zo heb ik ze nog nooit omschreven gezien ​​​​​​​
      Last edited by K2; 19/06/2023, 21:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

OK, en ja, leasing . Mocht er een goed uitgeruste en pittige V60 of XC60 in het aanbod gezeten hebben, dan hadden deze zonder meer mijn voorkeur gehad... Maar ja, het lijstje kandidaten is beperkt.
        Zo heb ik ze nog nooit omschreven gezien
        Daar ga ik niet meer over uitweiden, heb het hele forum al vol geschreven met mijn frustraties daaromtrent
        Als particulier krijg je sowieso bijna geen korting. Maar ze zijn zo ontzettend knap

https://www.autoforum.be/forum/auto-...post6505742​
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik zoek wel even bij gelegenheid

Bedankt voor de link.
          Hoe meer ik hem zie, hoe leuker ik hem vind. Tot voor kort had ik nooit kunnen denken dat ik dat ooit zou zeggen.

En als ik het goed begrepen heb, doet deze zo'n 1200 km met een tank. Leuk !

Last edited by K2; 19/06/2023, 22:31.

Comment

​Zo heb ik ze nog nooit omschreven gezien ​​​​​​​
            Zo doet hij het nochtans ongeveer dagelijks hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Daar ga ik niet meer over uitweiden
              Dat geloof je toch zelf niet ?
              Echt, beloofd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Heb ik gemist. Ik kwam hier niet meer zo heel veel vanwege genoeg andere dingen te doen en toch geen verandering in het autoparkt in zicht.
                Maar dat verandert nu weer even

Comment

Voor mij zou het een EV worden, het VAA voor de diesels zou ik er niet voor over hebben. Dan zou het uit dit lijstje voor mij de Mustang zijn, meeste waar voor je geld in dit budget.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Voor mij zou het een EV worden, het VAA voor de diesels zou ik er niet voor over hebben. Dan zou het uit dit lijstje voor mij de Mustang zijn, meeste waar voor je geld in dit budget.

idd, ook de VAA in overweging nemen....
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dat geloof je toch zelf niet ?
                      Je hebt gelijk, ik mag mijn missie niet opgeven. Het blijven nitwits daar

Nu moet hun Mercedes Me app ook al 2 keer opgestart worden voor de juiste info.

Dacht eerst dat het aan mijn toestel lag maar nu blijkt iedereen er al maanden last van te hebben. Wat een idioten toch, die 'Technical Experts' daar. Na al die jaren ervaring werkt hun dure abo brol nog niet

Comment

Zit jouw verwaand ego hier nu nog altijd

Beter slechte ervaringen te delen en iets bij te brengen aan het forum dan te komen trollen en de blaaskaak uit te hangen zoals jij.

Comment

ik denk dat iedereen wel weet heeft van iemand met een slechte ervaring met elk merk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik denk dat iedereen wel weet heeft van iemand met een slechte ervaring met elk merk
                            Uiteraard! Alleen heb ik er de laatste 10 jaar bij MB geen enkele goeie meer gehad, bij Belgische stealers toch niet. Benieuwd wat jij zou vinden als ze jouw peperdure wagen beschadigen voor aflevering. Voor een leaserijder is dat niet zo erg natuurlijk. En da's nog maar 1 ervaring, wel de ergste.

Mijn Delta destijds was een draak van een auto maar met een goeie dealer los je veel op en dat was er zo eentje. Verder bij andere merken nooit zoiets meegemaakt. Ik zal er dan ook NOOIT over zwijgen, zeker niet voor een trol ala RX-8, die hier trouwens al lang moest buitenliggen. Die kwast komt met iedereen in conflict

Comment

Als je er de VAA voor over hebt, altijd de benz, anders de Q4 zou ik zeggen.
                              Al ga je voor de Benz wel een dakkoffer nodig hebben mss om met 4 personen op reis te gaan? (Geen touring begrijp ik?)

Bizar trouwens, een bedrijf wat nog diesel auto's in zijn lease pakket aanbiedt, maar dit geheel terzijde ;-)

Comment

Ik snap niet dat ze nog autos op de lijst zetten die niet volledig electrisch zijn. Als die na 30/6 besteld worden, dan is de brandstof niet meer aftrekbaar.

Dan blijven enkel de Mustang en de Q4 over.
                                De Q4 heeft een aartslelijk dashboard. Ik zou dan eerder naar de ID5 of een Model Y kijken, wellicht krijg je die ook in hetzelfde budget.
                                Mogelijk kan je zelfs een iX3 overwegen omdat BMW blijkbaar dikke kortingen geeft.

Comment

Ik zoek wel even bij gelegenheid
                                  Het was niet mijn bedoeling om er nog over te beginnen maar vermits bepaalde personen het nog eens willen lezen zal ik jou helpen met zoeken

De andere verhalen over incompetentie en oplichting daar zijn voor een volgende keer dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Als je er de VAA voor over hebt, altijd de benz, anders de Q4 zou ik zeggen.
                                    Al ga je voor de Benz wel een dakkoffer nodig hebben mss om met 4 personen op reis te gaan? (Geen touring begrijp ik?)
                                    Het is een break, ja. Ik zal dit even aanpassen hierboven. Dakkoffer heb ik nog. Alleen nog passende dragers vinden voor een redelijke prijs. Die van de Volvo's gaan niet op de Benz-rails passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Het is iets meer VAA, maar ook meer auto. Bij de Mustang is het optiebudget te beperkt... Dan kan ik er geen open dak en trekhaak bijnemen, dus ook geen fietsendrager meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Ik snap niet dat ze nog autos op de lijst zetten die niet volledig electrisch zijn. Als die na 30/6 besteld worden, dan is de brandstof niet meer aftrekbaar.

Dan blijven enkel de Mustang en de Q4 over.
                                        De Q4 heeft een aartslelijk dashboard. Ik zou dan eerder naar de ID5 of een Model Y kijken, wellicht krijg je die ook in hetzelfde budget.
                                        Mogelijk kan je zelfs een iX3 overwegen omdat BMW blijkbaar dikke kortingen geeft.
                                        Het bedrijfsbeleid en policy op dit vlak interesseert me weinig zolang ik er iets in vind dat aan mijn noden tegemoet komt. Tesla enz. staan niet op het lijstje.

Ik denk dat het de C200d wel zal worden, en als die ooit vervangen moet worden, dan zien we wel weer wat er dan op de lijst van kandidaten staat.

Comment

Working...
                                        X