Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe gezinswagen - 7 zitter. Peugeot 5008 of anders?
Collapse
X
-
Zal ik doen van zodra hij hier op de oprit staat ? Hopelijk zo snel mogelijk...
-
Als ex Espace rijder, ben ik nog altijd grote fan van het MPV concept als gezinswagen.
Dijk van een auto ook die S Max, en in die Vignale versie ook best nog wel mooi.
Gefeliciteerd.
Mss eens fotootje posten?
Leave a comment:
-
De kogel is door de kerk, het is een S max geworden met 1.5 ecoboost van 2017 met +/- 70.000 km. De vignale versie die ik hierboven vermeld had Wagen zat er heel goed onderhouden uit en zeer compleet in de opties!
Leave a comment:
-
S max 1.6 of 2.0 ecoboost nemen. 1.6 heeft koeling probleem gehad,maar allemaal verholpen in terugroepactie,2.0 is bullet proof.
PSA 1.2 is eigenlijk gewoon ronduit slecht,eender welk bouwjaar.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenEn wat met benzine versus diesel? We doen zo'n 25.000km op een jaar en de bedoeling is om de nieuwe wagen volledig op te rijden als we er tevreden van zijn tenminste.
Ons gevoel zegt benzine maar met die km op jaarbasis is momenteel de diesel in het financieel voordeel.
Diesel enkel als je niet meer plant om in stedelijke agglomeraties te komen binnen een aantal jaar, en je echt niets meer verwacht van je tweedehands straks.
Verder zou me dat absoluut nog niet afschrikken momenteel. En zeker de goedkopere optie.
Leave a comment:
-
En wat met benzine versus diesel? We doen zo'n 25.000km op een jaar en de bedoeling is om de nieuwe wagen volledig op te rijden als we er tevreden van zijn tenminste.
Ons gevoel zegt benzine maar met die km op jaarbasis is momenteel de diesel in het financieel voordeel.
Leave a comment:
-
Ondertussen hebben we al enkele garages in de buurt gedaan (ford, peugeot,..) en we zullen blijven zoeken in de pool van de P5008, Ford S max of galaxy (al vinden we die laatste echt een bus en minder mooi), renault espace.. Het wordt ook al duidelijk dat we voor +/- €25.000 niet makkelijk een jong exemplaar (2j) met behoorlijk wat opties gaan vinden. De P5008 vinden we vanbuiten en vanbinnen het mooiste maar een S max kan ons zeker ook bekoren ondanks het iets minder "dynamisch" interieur.
Nu hebben we nog wel wat maanden tijd dus er zal wel iets op ons pad komen.
Als ik onze zoekcriteria iets ruimer instel kom ik bv. onderstaande wagen tegen:
Op zoek naar een tweedehands Ford S-Max? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
Een S max van 2016 benzine met 78.000km. Wat ons aanspreekt is dat het een vignale model is met behoorlijk wat opties en de ecoboost met 160pk. Wat ons wat afschrikt is dat de wagen wel 6j oud is en een particulier waardoor we geen garantie hebben. Prijs is mogelijks nog wat onderhandelbaar als ik het zo zie.
Het alternatief dat sneller te vinden is is bv. zo'n type: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...bucket=unknown
P5008 van 2021 en 35k km.
Moet de leeftijd van de S max ons afschrikken, wat is jullie mening hierover?
Leave a comment:
-
de vraag is eerder: wat is een auto nog waard na 10 jaar. Als het een uniek model is, zal de waarde er nog wel zijn. Maar een gezinsauto verliest heel snel zijn waarde.
als je er zo lang mee gaat rijden, maak u dan vooral niet druk om de restwaarde. Geniet van uw aankoop en al de rest is bijzaak.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenZouden jullie het trouwens nog overwegen om een diesel (euro 6d) aan te kopen vandaag met het idee deze nog 10+ jaren te houden? Een euro 6d zal normaal nog niet snel geband worden uit LEZ zones maar de kans dat hij amper nog iets zal waard zijn is wel groter zeker..?
En wat telt, wat je tien jaar met die auto kan doen of wat hij dan nog waard is?
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Zouden jullie het trouwens nog overwegen om een diesel (euro 6d) aan te kopen vandaag met het idee deze nog 10+ jaren te houden? Een euro 6d zal normaal nog niet snel geband worden uit LEZ zones maar de kans dat hij amper nog iets zal waard zijn is wel groter zeker..?
Leave a comment:
-
extra kosten maken? 't is niet omdat je meer op onderhoud gaat dat je extra kosten gaat maken. Intervallen zijn onrealistisch groot geworden en kunnen enkel gehaald worden door bestuurders die aan een bepaald rijdersprofiel voldoen. Het merendeel valt net onder een verhoogd onderhoudsregime en moeten sneller op onderhoud. als je de voorwaarden leest, zal je zien dat je daar al snel ondervalt. Bij de 1.2 is dat dan om de 10k op onderhoud. En da's dan gewoon een oliewissel.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen de 1.2 kan wel betrouwbaar zijn mits correct gebruik. Elke 10k op onderhoud, 5w30 ipv 0w30, en 98+ tanken. En dan gaan veel van de problemen al niet meer voorkomen.
Als je zo een 1.2 hebt moet je niet panikeren, maar om er nu 25k aan eentje te spenderen ...
Wij zijn heel tevreden van die auto, en je krijgt veel voor je geld, maar ik durf het niemand aanraden. Perfectie bestaat niet, maar er zijn er betere te krijgen voor dat geld in mijn ogen.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Leave a comment:
-
en de 1.2 kan wel betrouwbaar zijn mits correct gebruik. Elke 10k op onderhoud, 5w30 ipv 0w30, en 98+ tanken. En dan gaan veel van de problemen al niet meer voorkomen.
Leave a comment:
-
diesels hebben dan weer het probleem vd ad blue. ook weer elke constructeur die daar last mee heeft. dat gaat van vervangen van de injector (beperkte kost) tot het geheel vervangen van pomp en reservoir (paar duizend euro's).
dacia hoor ik nu ook van via bevriend garagist dat die ook kettingproblemen hebben, met slechtlopende motor tot gevolg.
ik zou het op dit moment eerlijk gezegd niet meer weten. Oud krel kopen dat zijn deugdelijkheid heeft bewezen en de toekomst laar afwachten
Leave a comment:
-
De Dacia hebben we ook al zien passeren maar vinden we beiden eerlijk gezegd eigenlijk echt niet mooi.. Maar moeten we mogelijks wel in overweging nemen.
We kijken verder naar de espace en gaan dan mogelijks toch een (recente) 5008 diesel in overweging nemen met EURO 6d norm, Of de 1.6 in benzine vorm. Het feit dat het diesels zijn (future proof) hoeft ons niet af te schrikken?
Stel dat we voor ons budget een mooie kodiaq tegenkomen, zit deze een trap hoger qua afwerking & betrouwbaarheid dan bovengenoemde modellen?
Hoe zit het eigenlijk met een renault grand scenic? Qua prijs liggen deze toch iets lager en op het eerst zicht lijkt die ook aan veel eisen te voldoen?Last edited by mysticwizard; 05/05/2023, 18:58.
Leave a comment:
-
Mijn vrouw heeft intussen bijna 4 jaar een 5008 1.2 met automaat. Wij gebruiken deze ook als gezinswagen.
Dat is een goede en praktische wagen die tot nu toe bij ons foutloos is. Maar als particulier zou ik die enkel in diesel kopen, de betrouwbaarheid is veel hoger. Die 1.2 zou ik echt niet durven kopen.
Stond ik in jouw schoenen kocht ik mij waarschijnlijk een nieuwe Dacia Jogger. Prijs - kwaliteit - ruimte onklopbaar. En ziet er gewoon ook fris en modern uit.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Leave a comment:
-
② Renault Espace TCe 225 Pk Intens * Automaat - 7 Plaatsen * — Renault — 2dehands
Deze vind ik wel dik, maar als je de 1.6 van Peugeot al duur vindt, qua taksen, valt deze zeker af.
Al eens over een Grand Scenic nagedacht?
Persoonlijk vind ik dat een heel knappe MPV nog steeds.
② Renault Grand Scenic New TCe Intens EDC — Renault — 2dehands
Leave a comment:
-
Bedankt voor de info, de problemen bij de 1.2 waren voor mij eigenlijk ongekend. We zijn wat twijfelachtig voor de 1.6 ivm extra taksten en mijn vrouw die pk's eigenlijk niet nodig heeft.. Maar misschien toch een betere keuze.
Wat betreft diesel zijn we eigenlijk sterk aan het twijfelen.. Ook al mogen de Euro 6d diesel na 2028 nog in de lage emissie zones, mogelijks zal dit enkele jaren later niet meer het geval zijn en we zijn van plan om de wagen toch nog een stukje langer te houden. Idem voor de taksen, op diesel zullen die een stuk hoger zijn/worden...
Het klopt inderdaad dat de Renault espace niet makkelijk te vinden zijn onder €25k, de Citroën dan weer wel maar vinden we er echt als een "bus" uitzien..
Mochten jullie de keuze hebben met onze verwachtingen en budget, voor welke wagen/motorisatie zouden jullie kiezen?
Leave a comment:
-
1.2 is gewoon te mijden, gelijk welk bouwjaar
er komt nieuwe uit in mild hybrid en die lost alle technische problemen op welke de oudere 1.2 hadden (en dat zijn er genoeg). de 1.6 heeft ook zijn problemen, maar is die ondertussen al hersteld geweest in garantie dan is het blok betrouwbaar genoeg. Ook anders daar problemen met oprekkende ketting, aanslag in inlaatkanaal en vervuilde inlaatkleppen (hoewel dit probleem is met bijna alle rechtstreeks ingespoten benzinemotoren).
Eerlijk? ik zou kiezen voor euro6b 1.6 of 1.5 diesel bij peugeot of citroen.
Leave a comment:
-
Espace met die specs goedkoop?
Die moet je me toch eens tonen dan?
Ik vond er op tweedehands welgeteld eentje van bijna 30K
Met 3 kinderen lijkt mij die in ieder geval de beste keuze.
Van de laatste generatie heb ik nog nergens echte problemen gehoord.
Er zijn natuurlijk altijd horrorverhalen over elk merk.
5008 keuze genoeg zo te zien.
Die 1.2 is na 2018 aangepast idd, zou nu veel beter zijn.
Leave a comment:
Leave a comment: